Przeniesienie biznesu do sieci - sukces Amazon i porażka Boo

Przeniesienie biznesu do sieciPojawienie się Internetu spowodowało rozwój narzędzie wspomagających komunikację pomiędzy firmami, konsumentami oraz wprowadzenie korzystnych zarówno dla biznesu, jak i klientów rozwiązań.

Stale zwiększa się rola Internetu jako medium, a działalności gospodarcze w sieci przeżywają rozkwit. Nic więc dziwnego, że coraz więcej firm decyduje się na przeniesienie swojego biznesu właśnie do sieci.







 

Co wpłynęło na upowszechnienie się wykorzystania Internetu w biznesie

  1. Znaczne przyśpieszenie przepływu informacji i stały wzrost szybkości połączenia.

  2. Ciągłe polepszanie się jakości usług związanych z nowoczesnymi technologiami.

  3. Obniżanie cen dostępu do Internetu.

  4. Coraz więcej możliwości promocji firmy za pośrednictwem sieci.

  5. Możliwość rozwoju i osiągnięcia wysokiej pozycji na konkurencyjnym rynku również przez firmy niewielkich rozmiarów.

  6. Budowanie nowych standardów w biznesie.

  7. Powszechne wykorzystanie nowych technologii.
     

Elektroniczne media nie są dziś czynnikiem wspomagającym działania biznesowe, ale często pełnią kluczową rolę w zakresie łączności, a także usług i handlu. Internet wpłynął na biznes w niewątpliwy sposób. Dziedziny , które wcześniej pełniły kluczową rolę w gospodarce dzisiaj nie mają już

takiego znaczenia. Internet wpłynął na kształtowanie się obrazu współczesnego świata i nikt nie ma wątpliwości, że nigdy już życie nie będzie takie jak przed jego powstaniem. Nowoczesne technologie przeobrażają świat i aby odnaleźć się w obecnym świecie biznesu konieczne jest zapoznanie się z pewnymi elementarnymi relacjami biznesowymi zachodzącymi w sieci, jak na przykład relacja firma-klienci (B2C), czy też relacja firma-firma (B2B).  
 

Przenoszenie biznesu do sieci na przykładzie Amazon.com

W sieci funkcjonuje bardzo dużo firm typowo internetowych, ograniczających koszty stałe właśnie przez to, że nie prowadzą stacjonarnej działalności. Nie mniej jednak nawet przedsiębiorstwa, które funkcjonują głównie w tradycyjnej rzeczywistości zdają sobie sprawę, że Internet niesie ze sobą olbrzymi potencjał rozwoju. Zarówno w zakresie promocji usług, jak i funkcji informacyjnej i dotarciu do klientów sieć pełni rolę nadzwyczajnego medium i nic nie może się z nim równać. Większość klientów przed zdecydowaniem się na określony produkt czy usługę, szuka konkretnych firm w sieci - nawet jeśli zdecyduje się zakupić ich towary w siedzibie stacjonarnej.

Trafnym przykładem dla innych firm, pokazującym jak dużo możliwości dla biznesu niesie w sobie Internet jest los firmy Amazon.com. Jest to prężnie rozwijająca się firma w cyberprzestrzeni, a jego założyciel to Jeff Bezos. Pomimo, że Bezos nie prowadził nigdy stacjonarnego sklepu, już w początkowych stadiach rozwoju sieci zrozumiał jaki potencjał ma handel elektroniczny. Stworzył przedsiębiorstwo typowo internetowe, które bardzo szybko stało się pionierem w zakresie sprzedaży on-line. Zdobycie silnej marki w sieci i ukształtowanie wizerunku firmy okazało się zacznie łatwiejsze w Internecie niż w świecie tradycyjnym i dało wskazówki innym firmom, jak rozwinąć w cyberprzestrzeni swoje skrzydła. Handel elektroniczny likwiduje wiele dotychczasowych barier i nic dziwnego, że zyskuje coraz większą liczbę zwolenników zarówno po stronie klientów, jak i poszczególnych firm.
 

Przyczyny niepowodzenia przy przenoszeniu firmy do sieci - przykład Boo.com

Głową przyczyną tego, że firma nie odnosi sukcesu w sieci jest słaba jej widoczność. Jeśli konsumenci nie mogą do firmy dotrzeć, nic dziwnego, że nie osiąga oczekiwanych rezultatów i sukcesów.

Przykładem tego jak ważna jest reklama i promocja przedsiębiorstwa w Internecie jest znana historia firmy Boo.com. Jej celem była sprzedaż odzieży sportowej za pośrednictwem sieci. Pomimo zebrania odpowiedniego kapitału i zatrudnienia kilkuset osób przedsięwzięcie nie wyszło. Brak atrakcyjnej reklamy, a w związku z tym ograniczone możliwości dotarcia do klientów i straty finansowe spowodowały zubożenie ofert handlowej i porażkę przedsięwzięcia.
 

Wady i zalety przeniesienia biznesu do sieci

Obecność  firmy w przestrzeni wirtualnej jest obecnie niemal koniecznością. Brak informacji o firmie w sieci może ograniczać dostęp do klientów i jest czynnikiem hamującym rozwój firmy. Nie będzie mowy o ryzyku niepowodzenia pojawienia się w tym medium, jeśli odpowiednio się do tego przygotujemy i skupimy się zarówno na aspekcie funkcji informacyjnej witryny przedsiębiorstwa, jak i działaniach promocyjnych, Podstawowymi zaletami pojawienia się w sieci jest możliwość zaoferowania szerokiego asortymentu i przedstawienie wszystkich swoich produktów, nieograniczony dostęp do grup docelowych funkcjonujących w sieci, a także globalne spojrzenie na wiele aspektów swojej działalności.

Kierunek rozwoju biznesu jest nieodłącznie związany z rozpowszechnieniem Internetu. Współczesne tendencje i trendy na rynku wymuszają obecność w cyberprzestrzeni i odpowiednią formę promocji w tym medium. Internet jest skupiskiem coraz szerszego grona konsumentów, a jego elastyczność umożliwia wiele modyfikacji i dopasowania się do potrzeb klientów.

 

Autor: Agnieszka

Komentarze

Cytuj Booba 2016-04-01
"Brak atrakcyjnej reklamy Boo.com"? Chyba nie wiesz o czym piszesz. Na pewno znasz tą sprawę? Właściciele Boo zbyt dużo poświęcili funduszy i uwagi na reklamę niż na właściwe działanie strony. Reklamę mieli bardzo atrakcyjną, ale zgubiła ich zbyt duża pewność siebie, brak biznes-planu, rozrzutność. Do tego dochodzi brak odopwiedniej szybkości internetu na tamte czasy, zbyt dużo grafiki na stronie, niekompatybilność z OS Apple i wiele innych błędów. Ale na pewno nie brak reklamy.

Twój komentarz

Nick *
E-mail *
Komentarz *
Wynik jako liczba *

Zobacz także

Cookies

Strona używa Cookies. Więcej w Polityce Prywatności. - więcej

Newsletter
Nowości na blogu, życzenia na święta .. generalnie co u nas słychać :)
Imię
Email
 
Akceptuję politykę prywatności