Wyspa-Kobiet.pl - sekrety szczęścia nowoczesnej kobiety

Rozmawiamy z Panią Joanna Krok - właścicielką portalu Wyspa-Kobiet.pl.


W sieci można znaleźć wiele wortali dla kobiet poświęconych "kobiecie".  Skąd w ogóle pomysł na tego rodzaju biznes? Skąd przekonanie, że znajdzie Pani dość determinacji i siły aby konkurować z już istniejącymi wortalami dla kobiet?

Joanna Krok: Zakładając własny wortal nie myślałam o konkurencji - początkowo wyspa-kobiet.pl nie miała przecież być biznesem, ale raczej wyrazem moich pasji i zainteresowań.

W swoich artykułach staram się przede wszystkim zmotywować inne kobiety do życia lepszym, pod każdym względem piękniejszym życiem. Jeśli dla kogoś te rady okazały się pomocne - świetnie, jeśli nie – trudno, przynajmniej miałam satysfakcję, że tworzę coś własnego – według moich własnych reguł. Dziś wyspa-kobiet.pl ma swoje stałe grono wiernych czytelniczek, które wciąż się rozszerza!

Od pomysłu do realizacji z reguły długa droga. Czy przed uruchomieniem WK miała Pani jakąś wiedzę i doświadczenie w zarządzaniu i rozwijaniu portalu internetowego?

JK: Zamiast doświadczenia posiadałam coś znacznie bardziej wartościowego  – silne przekonanie, że w odpowiednim czasie nauczę się wszystkiego, co niezbędne. Innymi słowy, nie bałam się zaryzykować, gdyż wierzyłam, że ze wszystkim sobie poradzę - i tak też się stało.

WK niedługo będzie miała dopiero i aż 2 lata. Czy pamięta Pani jakie były początki? Z jakimi problemami musiała się Pani zmierzyć?

JK: WK ma DOPIERO dwa lata!

Początki nigdy nie są łatwe: dla mnie był to czas nieustannej nauki , wszystko było dla mnie absolutną nowością. Oczywiście mogłam liczyć na wsparcie ze strony firmy, która zaprojektowała WK, ale mimo to, pojęcia związane z profesjonalnym zarządzaniem portalem, były dla mnie czarną magią.

Swojej nowej pasji poświęcałam każdą wolną chwilę, a przecież miałam również inne obowiązki, których nie mogłam, ot tak, odstawić na bok. Kluczem do skutecznego działania okazała się być perfekcyjna organizacja czasu i silna motywacja. Zamiast na efektach, starałam się koncentrować na pracy samej w sobie - dzięki temu czułam się spełniona, bez względu na znikome – początkowo – rezultaty.

Wiele artykułów pisze Pani sama. Skąd pomysły na artykuły?


JK:
Jak już wspomniałam, teksty które piszę, odzwierciedlają moje zainteresowania. Posiadam duże doświadczenie w dziedzinie kosmetyki  - poza ukończonymi studiami na kierunku ekonomicznym, jestem również dyplomowaną kosmetyczką, moje artykuły nie biorą się zatem „z powietrza”, lecz stoi za nimi rzetelna, fachowa wiedza.

Interesuję się również tematyką związaną z rozwojem osobistym, duchowym. Teksty zamieszczone na WK pomagają kobietom rozwinąć skrzydła w każdej dziedzinie życia, inspirują i motywują.

W WK zainwestowała Pani jeszcze jako osoba prywatna nie posiadająca działalności gospodarczej. Obecnie prowadzi Pani już własną działalność. Z jakimi głównymi problemami spotkała się Pani przy zakładaniu działalności?

JK: Zakładając własną działalność gospodarczą nie napotkałam żadnych większych trudności, podobnie jak przy wnioskowaniu o dotację z UP. Choć kwota uzyskana z dotacji nie była wysoka, pozwoliła mi nieco unowocześnić moje narzędzia pracy.

Jakich rad udzieliłaby Pani osobom, które myślą o otworzeniu własnego e-biznesu?


JK:
Dobry pomysł i wiara we własne możliwości w zupełności wystarczą do rozkręcenia całkiem przyzwoitego biznesu. A jeśli brakuje i jednego i drugiego - zapraszam na WK po solidną porcję motywacji.

E-biznes to atrakcyjne rozwiązanie dla osób bezrobotnych, które mogą obecnie skorzystać z wielu programów unijnych. Zamiast narzekać na słaby rynek, niepewne czasy i kryzys, warto przejąć inicjatywę w swoje ręce, pamiętając przy tym, że tysiącmilowa podróż zawsze zaczyna się od jednego kroku..

Jak wypromowała Pani swój wortal?


JK: Poza nieustanną dbałością o jakość publikowanej treści – która według mnie jest kluczowym czynnikiem decydującym o popularności strony – początkowo samodzielnie zgłębiałam techniki pozycjonowania. Wiązało się to oczywiście ze żmudną nauką „od podstaw”. Nie było to łatwe, ale i nie niemożliwe – w owym czasie portal w przeciągu zaledwie trzech miesięcy potroił swoje statystyki oglądalności – co daje, jak na pozycjonera-amatora,  całkiem przyzwoity wynik!

Na rynku są setki systemów zarządzania treścią, w tym darmowe systemy open source jak Joomla czy Drupal. Pani jednak postawiła na komercyjny, autorski system, nie należący wcale do najtańszych na rynku.  Jakie czynniki zadecydowały o tym, że spośród tak wielu systemów zarządzania treścią postawiła Pani właśnie na firmę Heuristic i platformę Actualizer CMS?

JK: Jak już wspomniałam, portal WK początkowo miał być moją pasją, a nie źródłem dochodów, jednak zależało mi na uproszczeniu sobie stojącego przede mną wyzwania. Nie interesowały mnie darmowe rozwiązania, gdyż nie spełniały one moich oczekiwań. 

Poszukiwałam takiego systemu CMS, który nie wymagałby kilkunastogodzinnej nauki obsługi.  Actualizer jest prosty w obsłudze nawet dla amatora, a jednocześnie stwarza bardzo duże możliwości. Niebagatelne znaczenie dla mojego wyboru miało również oferowane przez firmę wsparcie przy obsłudze systemu.

Dla mnie był to więc prosty wybór – postawiłam na jakość  - i nie zawiodłam się.

Skorzystała Pani ze szkolenia on-line - jak ocenia Pani sposób szkolenia prowadzony na odległość?

JK: Wiele funkcji systemu Actualizer bez większego trudu odkryłam samodzielnie, zdecydowałam się na szkolenie jedynie po to, aby „doszlifować” swoje umiejętności i maksymalnie wykorzystać wszystkie możliwości  systemu.

Szkolenie online, które odbyłam w zaciszu własnego mieszkania, oceniam bardzo pozytywnie. Możliwość  wplecenia szkolenia w normalny dzień pracy, komfort, wygoda a przede wszystkim pełen  profesjonalizm prowadzącego  - wszystko w stu procentach spełniło moje oczekiwania.

Jakie są Pani plany na przyszłość związane z rozwojem WK? Czy może Pani coś zdradzić?


JK:
WK nieustannie się rozwija. Etap samodzielnego redagowania treści mam już dawno za sobą – dziś współpracuję z wieloma specjalistami z różnych dziedzin. Chętnie publikujemy nowinki prasowe, angażujemy się w rozmaite akcje, organizujemy konkursy. Zawsze reagujemy na docierające do nas sygnały , dlatego to, jak WK będzie wyglądać w przyszłości, zależy w głównej mierze od jego użytkowniczek.


Adres serwisu: http://www.wyspa-kobiet.pl

Autor: Łukasz Gierucki

Komentarze

Twój komentarz

Nick *
E-mail *
Komentarz *
Wynik jako liczba *

Zobacz także

Cookies

Strona używa Cookies. Więcej w Polityce Prywatności. - więcej

Newsletter
Nowości na blogu, życzenia na święta .. generalnie co u nas słychać :)
Imię
Email
 
Akceptuję politykę prywatności