6 najbardziej popularnych narzędzi do e-marketingu

6 najbardziej popularnych narzędzi do e-marketinguE-marketing to szereg działań, wykorzystujących Internet do promowania firmy i jej działalności, a także dostosowania własnych usług i produktów do potrzeb potencjalnego klienta oraz wymagań rynku.

Aby dobrze zrozumieć sensu i specyfikę działań e-marketingowych konieczne jest poznanie podstawowych zagadnień marketingu internetowego, takich jak pozycjonowanie, e-mail marketing, Google AdWords, copywriting, marketing wirusowy, czy aukcje internetowe.





 

1. Pozycjonowanie w wyszukiwarkach

Pozycjonowanie i optymalizacja stron www - dąży do osiągnięcia możliwie wysokiej pozycji w wyszukiwarce internetowej, przy uwzględnieniu określonych fraz, słów kluczowych. Jest to niezwykle skuteczna i stosunkowo tania metoda działań reklamowych w Internecie. 

Dzięki wysokiej pozycji w wyszukiwarce zdecydowanie zwiększamy swoje szanse na rynku - stajemy się widoczni i rozpoznawalni. Internauci nierzadko po wpisaniu określonej frazy w wyszukiwarce klikają tylko na klika pierwszych wyników - od tego czy uzyskamy wysoką pozycję zależy to czy potencjalny kontrahent z naszą ofertą się zapozna czy też w ogóle jej nie zauważy. Może zaistnieć bowiem taka sytuacja, że nasza oferta będzie najbardziej konkurencyjna i wyjątkowo atrakcyjna - jednak bez odpowiedniej reklamy zostanie w ogóle nie zauważona. 

Każdy odwiedzający może być potencjalnym klientem, stąd niezwykle istotne dla e-marketingu jest dobre wypozycjonowanie strony dla określonych fraz i optymalizacja witryny.
 

2. E-mail marketing

E-mail marketing - wykorzystuje pocztę elektroniczną w kwestiach marketingowych. Do podstawowych zadań marketingu e-mailowego należy komunikacja z klientami za pomocą poczty e-mail, tworzenie i analiza bazy mailingowej, przygotowanie trafiających do kontrahenta treści poszczególnych wiadomości, a  także zachęcanie potencjalnych klientów do skorzystania z oferty proponowanej przez firmę. W dłuższej perspektywie działania marketingowe odbywające się przy pomocy poczty elektronicznej wpływają na budowę zaufania klienta do firmy, a dodatkowo są stosunkowo niedrogim i prostym sposobem promocji.

Warto jednak unikać pewnych negatywnych aspektów przy kampanii e-mail marketingowej, aby nie zniechęcić do siebie klientów. Kwestiami niekorzystnie wpływającymi na relacje z kontrahentem będzie na pewno wysyłanie niechcianych wiadomości (SPAM).

Mailing powinien być zatem starannie przygotowany, a baza adresowa zdobyta zgodnie z dobrymi praktykami marketingu e-mailowego. W przeciwnym razie zamiast lojalności klienta uzyskamy jego irytację i zakwalifikowanie naszej firmy do grona przedsiębiorstwa narzucających się i nie szanujących prywatności innych osób.
 

3. Google AdWords

Google AdWords - jest to najpowszechniejszy system płatnej reklamy w wyszukiwarkach (w Google). Za pomocą Google AdWords można samodzielnie utworzyć reklamę i osobiście dobrać słowa kluczowe powiązane z firmą i jej profesją. Omawiany system e-marketingowy umożliwia wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwarki Google, a także na witrynach partnerskich. Reklama trafia do danej osoby w momencie, gdy ta poszukuje w wyszukiwarce internetowej produktów powiązanych z naszą działalnością. Wyświetla się jako swoisty boks reklamowy.

Ta forma działań e-marketingowych umożliwia dokładne określenie i zaplanowanie budżetu jaki zostanie poświęcony na działania reklamowe, a także weryfikację jakie elementy reklamy się sprawdzają, a jakie niekoniecznie.
 

Najważniejsze korzyści wykorzystania w działaniach promocyjnych firmy Google AdWords to:
  • witryna firmy wyświetla się osobom poszukującym informacji związanych z profilem firmy, trafia więc od razu do osób potencjalnie nią zainteresowanych

  • umożliwia całkowity nadzór nad prowadzonymi działaniami - firma decydująca się na nią sama decyduje jaki kształt reklama przybierze - jaki będzie jej ostateczny koszt, na stronach w jakim języku będzie się wyświetlała itp.

  • klient Google AdWords nie płaci za wyświetlanie reklamy, a za poszczególne kliknięcia. Można też zmierzyć dokładnie jej skuteczność. Pomiar trafności reklamy w systemie AdWords możliwy jest przy pomocy tzw. Wynik Jakości AdWords. Na ostateczny Wynik Jakości AdWords składają się takie składowe elementy jak np. Wynik Jakości na poziomie witryny czy też Wynik Jakości na poziomie kluczowych słów.
     

4. Copywriting

Copywriting - polega na tworzeniu tekstów związanych z tworzeniem reklamy, a także szeroko pojętą publikacją tekstów. W kwestii marketingu internetowego przez copywriting będziemy rozumieli przede wszystkim pisanie tekstów na potrzeby określonej witryny www (również dla stron, które dopiero powstają), a także przygotowywanie artykułów o konkretnej tematyce i związanych z pozycjonowaniem. Tworzenie unikalnych, wartościowych i zawierających określone słowa kluczowe tekstów określamy mianem SEO Copywritingu.

Copywriting SEO określić możemy jako swoistą technikę tworzenia tekstów - artykuły powinny być nie tylko atrakcyjne dla potencjalnego czytelnika i poprawnie zredagowane, ale również użyteczne pod względem pozycjonowania i optymalizacji określonej strony www.

SEO Copywriting to niezwykle istotna część e-marketingu i budowania wizerunku firmy w Internecie. Nie ma to nic wspólnego z kopiowaniem cudzych tekstów i bezmyślnym wstawianiem słów kluczowych. Takie praktyki mogą jedynie zniechęcić internautów i świadczyć o braku profesjonalizmu.

SEO Copywriting to ciekawa, unikalna i wartościowa treść, optymalna ilość słów kluczowych i właściwe redagowanie biorące pod uwagę aspekt pozycjonowania.
 

5. Marketing wirusowy

Marketing Wirusowy (Viral Makreting)- jest to element działań e-marketingu, który ma za zadanie stworzenie sytuacji, w której internauci sami rozpowszechniają między sobą wiadomości związane z firmą lub jej działalnością. Dzięki takim praktykom firma może dotrzeć do wielu osób w krótkim czasie i przy niskim nakładzie finansowym - ponieważ potencjalni klienci sami rozsyłają między sobą reklamę (często "ukrytą" pod fasadą zabawnego filmiku, ciekawego artykułu, wpadającego w oko zdjęcia, chwytliwego sloganu, a nawet wciągającej gry komputerowej).
 

6. Aukcje internetowe

Aukcje internetowe - związane są ze sprzedażą danego produktu przy pomocy określonej platformy aukcyjnej. W Polsce najpopularniejszą tego typu stroną jest serwis Allegro. Aukcje internetowe umożliwiają zakup przedmiotu lub usługi za pośrednictwem Internetu, bez wychodzenia z domu. Są nie tylko dobrym sposobem na sprzedaż, ale także zwrócenie uwagi na daną firmę i zaprezentowanie przez nią swoich produktów. Umożliwiają zatem promowanie przedsiębiorstwa.
 

Podsumowanie

Działania e-marketingowe mogą przebiegać na wielu płaszczyznach. Internet daje nam mnóstwo możliwości, wymusza jednak na nas również elastyczność i dostosowanie się do zmieniających się wymagań na rynku. Dynamicznie rośnie liczba osób, będących zwolennikami właśnie tej formy promocji firmy - nie tylko ze względu na stosunkowo niższe niż w przypadku tradycyjnej reklamy koszty, ale także sporą skuteczność.

To właśnie Internet w dzisiejszym świecie jest powszechnie stosowanym wśród przedsiębiorstw środkiem komunikacji, przekazu informacji oraz sposobem pozyskania klientów. Stosowna i profesjonalna reklama w Internecie jest niemal gwarancją zwiększenia przychodów firmy i jej rozpoznawalności.

 

Autor: Agnieszka

Komentarze

Cytuj Your Dressing Room - Twoja-Przebieralnia.pl 2013-01-02
Bardzo ciekawy i przydatny artykuł
Cytuj marketing-automation.pl 2013-02-01
Już niedługo proporcję ulegną zmianie. Wzrośnie znaczenie systemów rekomendacji, systemów Marketing Automation i zintegrowanego content marketingu

Twój komentarz

Nick *
E-mail *
Komentarz *
Wynik jako liczba *

Zobacz także

Cookies

Strona używa Cookies. Więcej w Polityce Prywatności. - więcej

Newsletter
Nowości na blogu, życzenia na święta .. generalnie co u nas słychać :)
Imię
Email
 
Akceptuję politykę prywatności