Banner blindness - reklama banerowa a ślepota banerowa

Banner blindnessBanner blindness, czyli ślepota bannerowa polega na ignorowaniu takich aspektów witryn internetowych, które wyglądem przypominają reklamy. 

Zapoznanie się z aspektami dotyczącymi ślepoty bannerowej jest szczególnie pomocne dla osób, które swoje działania marketingowe w sieci opierają na zamieszczaniu właśnie bannerów. 

Warto zastanowić się dlaczego niektóre z nich są pomijane i jak można temu przeciwdziałać.






 

Czy warto reklamować firmę za pomocą bannerów

Warto zastosować banner jako działanie pomocowe w e-marketingu, nie należy jednak przeceniać tego aspektu. W Internecie znajdujemy bardzo dużo informacji, i część z nich automatycznie pomijamy - bez zwrócenia na nie uwagi. Notorycznie ignorowaną formą e-reklamy jest właśnie banner. Nie da się ukryć, że coraz częściej po przypadkowym kliknięciu budzi się w internautach irytacja nachalnością przekazu i chęć jak najszybszego jego zamknięcia. Jeśli już decydujemy się zatem zamieścić banner - zróbmy to w miejscu, które jest chociażby częściowo powiązane z jego tematyką. Zwiększamy tym samym szanse, że trafi do kogoś rzeczywiście danym aspektem zainteresowanego.

Nachalne i trudne do zamknięcia reklamy z pewnością nie przyniosą nam większych korzyści i wywołają konsekwencje podobne do wysyłanego Spamu. Chcemy jak najszybciej danej kwestii się pozbyć i uważamy ją za mało profesjonalną. Oceniamy często na podstawie pierwszego wrażenia i nachalnych reklamodawców traktujemy jako zdesperowanych i chcących wcisnąć swoją ofertę potencjalnym klientom za wszelką cenę.

Z racji tego, że nie lubimy być do niczego zmuszani, a decyzje zakupowe chcemy podejmować samodzielnie, nie każda reklama bannerowa spełni swoją rolę. Banner zamieszczony w odpowiednim miejscu, wykorzystujący korzystnie grafikę i zachęcający do kliknięcia - może przynieść pozytywne rezultaty. Nie powinien być jednak jedyna formą reklamy w sieci.

Dlaczego przestajemy zauważać bannery

  1. Firmy zamieszczające bannery w nieodpowiednich miejscach i tworzące trudne do zamknięcia elementy nauczyły nas, że tej formy reklamy lepiej jest unikać. Drażni nas ona i wyjątkowo rzadko trafia do grupy docelowej. Głównym błędem stosowanym w kampaniach bannerowych jest zamieszczanie ich w niewłaściwym miejscu.

  2. Nie szukamy w Internecie reklam, a przede wszystkim treści informacyjnych i tych dotyczących rozrywki. "Ślepota bannerowa" może zostać nieco zredukowana poprzez tworzenie bannerów bardziej przypominających zawartość witryny internetowej, niż przekaz reklamowy. Z pewnością czynnikiem wpływającym na korzyść zamieszczanego bannera będzie umieszczenie na nim interesujących informacji i treści konkretnie związanych z daną tematyką. 

  3. Nie interesują nas migające, drażniące oko, uciekające bannery - ruszające elementy są odbierane jako przekaz reklamowy i nawet jeśli w rzeczywistości reklamą nie są - mogą zostać pominięte. Coraz częściej widoczne jest w sieci uciekanie od reklam, ponieważ bombardują nas one z każdej strony. Paradoksem jest, że więcej korzyści w zakresie reklamy bannerowej przyniesie być może zwykła jego treść, niż wyróżnianie go na wiele sposobów animacje.

 

Podsumowanie

Krzykliwy przekaz zazwyczaj nie działa zachęcająco na odbiorcę. Wręcz przeciwnie - mózg internautów zazwyczaj odbiera elementy przypominające reklamę jako nieprzydatny aspekt. Warto zatem zamiast bombardowania treścią wykorzystać fakt, że możemy bannery dopasować do specyfiki danej strony i zamieszczać je tylko w tych miejscach, gdzie najprawdopodobniej pojawią się nasi potencjalni klienci.

Autor: Agnieszka

Komentarze

Twój komentarz

Nick *
E-mail *
Komentarz *
Wynik jako liczba *

Zobacz także

Cookies

Strona używa Cookies. Więcej w Polityce Prywatności. - więcej

Newsletter
Nowości na blogu, życzenia na święta .. generalnie co u nas słychać :)
Imię
Email
 
Akceptuję politykę prywatności