E-mail marketing - jak zwiększyć skuteczność kampanii e-mailowych

Skuteczność kampanii e-mail marketingowychJak zwiększyć skuteczność kampanii e-mailowych

Marketing e-mailowy jest coraz częściej wykorzystywanym narzędziem pozyskania klientów oraz reklamy swoich produktów czy usług. Łatwość, niski koszt i skuteczność tej formy marketingu wpływa na fakt, iż jest ona nierzadko nadużywana - również w sposób nielegalny poprzez SPAM.





 

Co to jest SPAM

Spam to niechciane przez jego odbiorców wiadomości elektronicznie, rozsyłane bardzo często w formie masowej. Odbiorcy nie wyrazili wcześniejszej zgody na otrzymanie określonego komunikatu - dlatego można powiedzieć, że jest to praktyka nielegalna. Treść komunikatu nie ma najczęściej związku z tożsamością adresata, a jej rozsyłanie przynosi nadawcy nierzadko określone korzyści.

Problem niechcianej korespondencji istnieje od początku funkcjonowania sieci komputerowych.
 

Dlaczego nie warto rozsyłać SPAMU

Żadna firma nie powinna praktykować rozsyłania SPAMU. Przede wszystkim ze względu na aspekty prawne, gdyż jest to nielegalne. Odbiorca wiadomości e-mail powinien wyrazić zgodę na otrzymywanie określonych komunikatów - w innym przypadku wysyłane do niego wiadomości są niechciane, a nierzadko również irytujące. 

Natarczywa reklama oprócz konsekwencji prawnych może również skutecznie zniechęcić potencjalnych klientów. Świadczy o braku profesjonalizmu i natarczywości nadawcy. Aby kampania reklamowa przyniosła długotrwałe i pozytywne rezultaty nie można zatem uciekać się do praktyk rozsyłania SPAMU. Przed przygotowaniem kampanii warto zapoznać się natomiast z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz z Ustawią o ochronie danych osobowych.
 

Cechy kampanii e-mailowych

  1. Starannie wybrana i przemyślana grupa odbiorców wysyłanych wiadomości

    Korzyść i sukces przyniesie firmie tylko profesjonalnie i starannie przygotowana kampania reklamowa. E-mail marketing podpowiada nam wiele korzystnych rozwiązań, nie należy jednak go nadużywać. Wiadomości powinny być przede wszystkim kierowane do zainteresowanych osób, które wyraziły zgodę na otrzymywanie komunikatu. Dobrze byłoby ustalić kryteria określające osoby do których wywołana będzie wiadomość, oraz takie, których najprawdopodobniej komunikat nie dotyczy.

    Użytkownicy Internetu codziennie otrzymują sporo niechcianych reklam, firmy powinny unikać więc sytuacji w której zostaną zakwalifikowane przez odbiorców do nachalnie się reklamujących i zapychających skrzynkę. Skuteczność kampanii e-mailowej wiąże się z dobrze określoną grupą docelową, nie należy więc tego etapu pomijać.

  2. Forma i wygląd e-maila

    E-mail będący formą reklamy powinien być czytelny, zrozumiały i łatwy do zrozumienia. Czytelnik powinien chcieć go przeczytać - dlatego ważne jest, aby przyciągał oko przede wszystkim profesjonalizmem i spójnością graficzną. Niedopuszczalne jest popełnienie błędów ortograficznych czy stylistycznych w tekście - gdyż zniechęca to odbiorców i świadczy o braku przygotowania firmy.

    Potencjalny odbiorca może przełożyć brak profesjonalizmu w tej kwestii na funkcjonowanie firmy i nie zdecyduje się na oferowana przez nią usługę czy produkt. Niezwykle istotne są pierwsze słowa wiadomości - gdyż to one zachęcają lub zniechęcają do zapoznania się z dalszą częścią komunikatu.

Wady kampanii e-mailowych

Wady kampanii e-mail marketingowej nie są duże - szczególnie w porównaniu do korzyści jakie można odnieść przy jej pomocy. E-mail co prawda nie zastąpi bezpośredniej rozmowy z kontrahentem, jednak jest zdecydowanie tańszym i łatwiejszym do zastosowania sposobem nawiązania kontaktu. Oczywiście pod warunkiem, że na każdym etapie kampanii będziemy postępować zgodnie z prawem i w myśl budowania pozytywnej oraz długoterminowej relacji z klientem.

 

Autor: Agnieszka

Komentarze

Twój komentarz

Nick *
E-mail *
Komentarz *
Wynik jako liczba *

Zobacz także

Cookies

Strona używa Cookies. Więcej w Polityce Prywatności. - więcej

Newsletter
Nowości na blogu, życzenia na święta .. generalnie co u nas słychać :)
Imię
Email
 
Akceptuję politykę prywatności