Intranety - projektowanie, tworzenie, integracja z ERP

Ogólnie przyjęta definicja intranetu mówi, że intranet jest to sieć komputerowa, która ogranicza się do komputerów znajdujących się w firmie lub organizacji, zwanej LAN - czyli jest to miniaturowa wersja internetu, do której mają dostęp wyłącznie pracownicy lub osoby znajdujące się w siedzibie firmy.

Dostęp do tak zorganizowanych zasobów pracownicy mogą mieć z komputerów w sieci LAN lub poprzez Internet z dowolnego miejsca. Dostęp do wybranych zasobów może być również ograniczony do konkretnych Internetowych adresów IP np. dostęp do pewnych zasobów dla pracownika pracującego zdalnie, wyłącznie z jego komputera w domu.

Dzisiejsza technologia internetowa umożliwiła tworzenie rozbudowanych aplikacji, które coraz częściej adoptowane są potrzeb firm i pełnią w przedsiębiorstwach funkcję intranetu. Są to aplikacje webowe czyli takie, które są obsługiwane przez przeglądarki internetowe.

Dzięki aplikacjom tym zasoby firmy mogą być udostępniane w sieci firmowej różnym grupom użytkowników np. różnym stanowiskom w firmie lub poszczególnym osobom w zależności od przydzielonych uprawnień.

 

Przykładowa realizacja

  • Rezerwacja sal dla Abbott

    Abbott Polska dysponuje wieloma salami konferencyjnymi, w których odbywają się różnego rodzaju spotkania. Potrzebna była aplikacja, która pozwoliłaby w prosty sposób rezerwować sale pracownikom firmy, oraz sprawdzać ich dostępność w różnych terminach.

  • Rezerwacja sal dla Abbott

    Wykonaliśmy intranetową aplikację składającą się z trzech kalendarzy - każdy kalendarz zawiera listę sal z jednego piątra budynku. Przeglądając dany kalendarz pracownik może w prosty sposób zarezerwować salę jednorazowo lub cyklicznie np. w każdy wtorek albo 5tego każdego miesiąca. Usuwanie rezerwacji może być dokonane wyłącznie przez osobę rezerwującą lub administratora systemu.

  • Rezerwacja sal dla Abbott

    Na kalendarzu widać również przy niektórych salach dodatkowe ikonki, które informują że w danej sali jest projektor oraz telefon konferencyjny. Szukając sali można skorzystać z funkcji podpowiadania poprzez przycisk.

  • Rezerwacja sal dla Abbott

    Wszystkie operacje na kalendarzu odbywają się myszką. Rezerwacja sal dobywa się poprzez kliknięcie myszą na kalendarzu w miejscu startu rezerwacji i przeciągnięcie do miejsca końca rezerwacji. Aby zmodyfikować rezerwację wystarczy przeciągnąć obszar myszką na inną pozycję.

  • Rezerwacja sal dla Abbott

    Po wybraniu zakresu czasowego pojawia się okienko do wprowadzenia szczegółów rezerwacji. Okienko ma identyczną formę jak do edycji rezerwacji z wypełnionymi polami tj: data spotkania, wybrane godziny, nazwa sali. Po uzupełnieniu pozostałych pól i zatwierdzeniu nowej rezerwacji na widoku głównym pojawia nazwisko i imię osoby wprowadzającej, które jest brane automatycznie z systemu.

  • Rezerwacja sal dla Abbott

    Godziny można oczywiście modyfikować jak i inne dane. Jednak przy zmianie należy kontrolować widok wolnych godzin dla tej sali na widocznym z boku ogólnym widoku kalendarza. Aby to było łatwe, to okienko do edycji rezerwacji można przesuwać w dowolne miejsce głównego okna serwisu celem odsłonięcia widoku głównego kalendarza. System po modyfikacji danych sprawdzi ich poprawność. Odbywać się to będzie w momencie wyjścia z danego pola lub przejścia do innego.

  • Rezerwacja sal dla Abbott

    Każda dana zapisana jest w jednej linii tak aby nie zawijała się oraz mieściła się w małym boksie. Dlatego dane zamawiającego zapisujemy jako nazwisko i imię by przy przycięciu było widoczne nazwisko. W przypadku gdy rezerwacja jest zrobiona na bardzo krótki okres i nie jesteśmy w stanie pokazać wszystkich informacji to są one obcinane od dołu.

więcej


 

Możliwości Intranetu

Poprzez intranet pracownicy mogą mieć np. dostęp do:
  • systemu sprzedaży

  • systemu wymiany danych między działami firmy

  • systemu pracy grupowej

  • systemu obsługi klienta i CRM

  • biuletynu informacyjnego.

Aplikacje intranetowe podobnie jak inne aplikacje webowe praktycznie nie mają ograniczeń a ich funkcjonalność zależy wyłącznie od potrzeb przedsiębiorstwa i wykonanego wdrożenia.

Wykorzystanie intranetu może być bardzo szerokie - od udostępniania informacji wybranym grupom odbiorców np. ofert, opisów, dokumentacji itp. po wewnątrz firmowe fora dyskusyjne, terminarze, kalendarze, bazy wiedzy, bazy pomysłów, aplikacje rezerwacji zasobów i inne aplikacje dopasowane do potrzeb przedsiębiorstwa.

Przykładowe narzędzia

W intranecie najczęście wykorzystuje się następujące narzędzia wspierające pracę organizacji:
  • wewnętrzne fora dyskusyjne

  • bazy wiedzy powiązane z systemami punktowymi, systemami nagradzania 

  • zarządzanie projektami

  • aplikacje do ewidencji i rezerwacji zasobów np. sal, urządzeń, pojazdów

  • współdzielone kalendarze, terminarze spotkań itp. 


Sprawdź co możemy zrobić dla Ciebie

wyślij zapytanie

Cookies

Strona używa Cookies. Więcej w Polityce Prywatności. - więcej

Newsletter
Nowości na blogu, życzenia na święta .. generalnie co u nas słychać :)
Imię
Email
 
Akceptuję politykę prywatności