Katalogi produktów online - projektowanie, tworzenie, integracja

Profesjonalna obsługa sprzedaży

_______________________________________



Bez względu na branżę w jakiej prowadzisz biznes dobrze przedstawiona oferta to bardzo ważne narzędzie, które w dużym stopniu pomaga w prowadzeniu interesów.


Do efektywnego pozyskiwania klientów każda firma potrzebuje nie tylko nowoczesnej strony www, ale przede wszystkim profesjonalnej prezentacji oferty.

Dlaczego katalog on-line

1. Lepsza ekspozycja produktów

Od tego jak zaprezentujemy produkty zależy bardzo wiele. Wiedzą o tym doskonale sklepy i markety, które dbają o odpowiednie rozmieszczenie i ekspozycję towarów na półkach. Cała strategia ma nawet swoją nazwę - merchandising

Jeśli działamy w branży handlowej i w naszej ofercie są dziesiątki, setki a czasem tysiące produktów ich odpowiednia prezentacja w tradycyjnej formie np. w drukowanych katalogach staje się utrudniona, zwłaszcza że koszty aktualizacji są bardzo wysokie.

Drukowane katalogi nie dostarczają wszystkich informacji np. o aktualnej dostępności produktów w magazynie, przez co konieczny jest kontakt z firmą. Obsługa jednego czy 10 klientów przez telefon nie stanowi problemu, ale jeżeli obsługujemy dziesiątki czy setki klientów wtedy do bieżącej obsługi klientów potrzebujemy sztabu ludzi w dziale handlowym, a to już mogą być znaczące koszty stałe.
 

2. Up selling, Cross selling

Jeżeli oferta zawiera dużo produktów w różnych kategoriach trudno je wszystkie zaoferować klientowi. Z reguły sprzedawcy koncentrują się na najważniejszych, kluczowych dla klienta produktach, a zapominają o mniej istotnych, które również mogliby klientowi sprzedać.

Rozwiązaniem może być wdrożenie katalog on-line, który podpowie klientowi dodatkowe produkty w trakcie przeglądania oferty. Mogą to być zamienniki czy produkty podobne. System podpowie również akcesoria i produkty komplementarne, które mogą być przydatne.

W ten sposób klient może nie tylko dowiedzieć się o innych produktach w ofercie, ale również możemy wykreować w ten sposób potrzebe o której nie zdawał sobie nawet sprawy, podpowiadając np. przydatne akcesoria czy materiały eksploatacyjne.

W ten sposób możemy generować dodatkowy przychód, bez generowania dodatkowych kosztów.

Popatrzmy jak robią to stacje paliw proponujące kawę czy hot-doga. Wiedzą doskonale, że grzeczna, nienachalna rekomendacja jest bardzo skuteczną formą zwiększania sprzedaży, z której należy korzystać.

Czy Twoja firma korzysta z Up / Cross sellingu?


3. Lepsza efektywność przedstawicieli handlowych

Większość firm w branży B2B sprzedaje swoje produkty poprzez przedstawicieli handlowych. To od ich efektywności zależy wysokość generowanych przez firmę przychodów, dlatego są bardzo ważną częścią każdego biznesu.

Ponieważ czas przedstawicieli handlowych jest bardzo cenny, dlatego powinniśmy zrobić wszystko aby korzystali z najlepszych narzędzi ułatwiających im pracę. Jednym z takich narzędzi jest właśnie katalog produktów on-line.

Katalog produktów on-line umożliwi przedstawicielom profesjonalną prezentację oferty bezpośrednio na laptopie lub tablecie oraz pozwoli na szybkie określenie potrzeb klienta w trakcie przeglądania katalogu.

W następnym kroku system do obsługi katalogu umożliwi szybkie przygotowanie indywidualnej wyceny, która zostanie przesłana do klienta w formie elektronicznej oraz jako plik PDF wygenerowany przez system.

Profesjonalny system obsługi sprzedaży B2B umożliwi na tworzenie kont dla klientów z indywidualnymi warunkami sprzedażowymi. Dzięki temu proces składania zapytań i zamówień może zostać przerzucony na klientów i co odciąży przedstawicieli handlowych, a zaoszczędzony czas będą mogli przeznaczyć na pozyskiwanie nowych klientów.

 

 

Korzyści z katalogu on-line

Główne zalety katalogu produktów on-line:
  • przedstawienia pełnej oferty w czytelny, przystępny sposób, dopasowany do branży i rodzaju produktów

  • czytelny podział oferty na kategorie i podkategorie asortymentowe i branżowe

  • profesjonalna prezentacja każdego produktu w wielu wersjach językowych z wykorzystaniem:

    • cech i zalet produktu / usługi w formie tabelki i opisu tekstowego

    • cech i zalet każdego produktu / usługi w formie galerii zdjęć i galerii video

    • przykładów zastosowania i referencji

    • plików do pobrania w dowolnym formacie np. PDF, DOC, XLS

    • wiązania towarów / usług wg różnych kryteriów np. produkty podobne, komplementarne, akcesoria itp.

    • informowanie o aktualnym stanie magazynu - ilościowo i z użyciem oznaczeń dostępny / niedostępny

  • zwiększenie ruchu w serwisie www z wyszukiwarek

  • naturalne pozycjonowanie dzięki dodatkowym wartościowym treściom

  • możliwość obsługi indywidualnych zapytań - tworzenie indywidualnych ofert

  • usprawnienie procesu sprzedażowego - zapytanie o wycenę > indywidualna oferta > zamówienie > fakturowanie

  • możliwość udostępniania klientom historii zamówień wraz z informacjami o każdym zamówieniu

  • możliwość tworzenia grup odbiorców np. stali klienci, odbiorcy hurtowi, partnerzy itp.

  • przypisywanie odbiorców do grup cenowych - jako grupa oraz indywidualnie

  • dostęp do indywidualnych cen po zalogowaniu w serwisie

  • możliwość aktualizacji katalogu off-line (z pliku) i on-line (poprzez integrację z programem magazynowym)

  • możliwość wdrożenia obsługi płatności internetowych on-line - PayU, Dotpay, Paypal


 

Co oferujemy

Oferujemy profesjonalne prezentacje produktów dla branży handlowej i usługowej, które w wymierny sposób zwiększają skuteczność serwisów firmowych i landing page'y i pomagają budować przewagę konkurencyjną firmy.

Wielu naszych Klientów zdało sobie z tego sprawę i wraz z nowym serwisem www zdecydowało się wdrożyć katalog produktów rezygnując z tradycyjnych katalogów w formie plików PDF.

 

Zaufali nam

 


 

Ceny katalogów produktów

Cena katalogu produktów / usług zależy od następujących czynników:

  • zakres prac graficznych - np. wykorzystanie gotowego szablonu, modyfikacja lub stworzenie szablonu od podstaw

  • zakresu funkcjonalnego - zastosowanie rozwiązań standardowych lub szytych na miarę

  • złożoności layoutu - sposób prezentacji treści, skomplikowanie, animacje

  • zakresu i złożoności oferty

  • ilość wersji językowych i obsługiwanych domen

  • zakres prac dodatkowych - tworzenie i import treści, integracje.

 

Zapytaj o wycenę
 

Zapytaj o wycenę

Sprawdź co możemy zrobić dla Ciebie
 
 
lub zobacz nasze portfolioreferencje
 

Używamy Cookies. Więcej w Prywatności. Używamy Cookies

Newsletter
Nowości na blogu, życzenia na święta .. generalnie co u nas słychać :)
Name
Email
 
Akceptuję politykę prywatności.