Strona firmowa czy landing page

Landing page czy strona firmowa

Działając na konkurencyjnych rynkach wymagających sporego nakładu pracy aby biznes mógł się kręcić i rozwijać, dla wielu firm nie pozostaje wiele czasu na zdobywanie wiedzy z dziedziny nowoczesnego marketingu jakim jest marketing w internecie.

Generalnie dzięki Google i Youtube można dziś zdobyć wiedzę i zostać ekspertem w każdej dziedzinie poświęcając na to odpowiednio dużo czasu.

Pytanie tylko czy będzie to optymalnie wykorzystany czas, jeśli w tym samym czasie możemy skupić się na rozwijaniu naszego core biznesu - optymalizacja wewnętrznych procesów czy poszerzanie wiedzy z naszej dziedziny na pewno zapewni lepszy zwrot z zainwestowanego czasu, niż zdobywanie wiedzy z dziedziny, która jest dla nas obca. 

Podchodzą do swojego biznesu w sposób maksymalnie racjonalny, firma Top Setup postanowiła zlecić nam opracowanie optymalnej strategii promocji swojego biznesu w internecie, która skupiała by się na maksymalizowaniu korzyści z przeznaczonych na ten cel środków, co zresztą było oczywiste dla obu stron. 

Landing Page Top Setup

Oczywiście bazą dla projektu i jednym z ważniejszych elementów wizerunkowych stała się odpowiednia kreacja, na którą składa się opracowane logo, wizytówki i papier firmowy, jednak nie ten element projektu był najciekawszy. 

Firma Top Setup zajmuje się specjalistycznymi usługami motoryzacyjnymi, które oferuje dla klientów z całej Polski.

Firma zgłosiła się do nas z zamiarem zlecenia nam wykonania strony firmowej, które miała być uruchomiona w zarejestrowanej przez firmę domenie - www.topsetup.pl i takie też były nasze założenia projektowe.

Jednak w toku prac i analizie oferty firmy oraz fokusowaniu na potencjalnych korzyściach z wydanych pieniędzy, doszliśmy do wniosku że tworzenie typowej strony firmowej z animowanym banerem, informacjami o firmie i ofertą nie będzie najlepszym rozwiązaniem. 

Po analizie oferty firmy okazało się że jej oferta skupia się na dwóch głównych usługach - diagnostyce i regeneracji wtrysków benzynowych i gazowych. Usługi te, mocno ze sobą powiązane, oferowane są dla klientów z całej Polski, zatem główny cel jaki stawialiśmy stronie www było pozyskiwanie klientów na te dwie usługi. Po rozmowach z klientem okazało się, że planuje on uruchomić kolejne usługi dla branży motoryzacyjnej, jednak obecnie skupia się na w/w wymienionych. Doszliśmy do wniosku, że tworzenie typowej strony firmowej promującej markę Top Setup nie będzie najlepszym pomysłem.

Zdecydowaliśmy stworzyć nowoczesną stronę landing page promującą usługę regeneracji wtryskiwaczy i skupić się na generowaniu lead'u w postaci składania zamówień / zapytań na oferowane usługi. Tutaj możesz przeczytać więcej o tym projekcie.

 

Kiedy nie strona firmowa

Wiele osób może zadać pytanie dlaczego po prostu nie stworzyliśmy znajdującej się w naszej ofercie strony firmowej www.topsetup.pl i na niej nie umieściliśmy informacji, które znalazły się na aktualnej stronie. W końcu można było tą samą stronę uruchomić na domenie www.topsetup.pl której dodatkową zaletą byłoby promowanie marki Top Setup, na czym klientowi powinno zależeć. 

Oczywiście można było tak zrobić i nie było by w tym nic złego oprócz jednego - nie było by to optymalne rozwiązanie i nawet gdyby klient nigdy do tej konkluzji nie doszedł, my wiedzielibyśmy o tym i chyba nie czulibyśmy się z tym najlepiej. 

Głównymi kryteriami, które przemawiały za stworzeniem dedykowanej strony typu landing page w miejsce strony firmowej były:

  • klientowi zależało bardziej na generowaniu wymiernych korzyści niż na promowaniu własnej marki poprzez domenę, a  tylko generowanie lead'u przekłada się na wymierne korzyści w postaci sprzedanych produktów / usług
  • klient planował oferowanie większej ilości usług dla branży motoryzacyjnej w nieujawnionej na ten moment formie i niesprecyzowanym czasie
  • klient działa na konkurencyjnym rynku, na którym istnieją inne podmioty oferującą takie same usługi
  • możliwe było wyselekcjonowanie docelowego rynku odbiorców
  • możliwe było wyselekcjonowanie optymalnych fraz generujących największą ilość zapytań w wyszukiwarce Google dla oferowanych usług.
 

Strona firmowa vs landing page

Zalety landing page najłatwiej pokazać w kontraście ze stroną firmową, która pełni zdecydowanie ważniejszą rolę przez co często lepiej uruchomienie jej odłożyć w czasie.

Strona firmowa spełnia bardzo ważne zadania i jeśli chcemy żeby nasz biznes się rozwijał musi być zrobiona na wysokim poziomie.

 

Główne cechy i funkcje strony firmowej

Strona firmowa w głównej mierze:

  1. kreuje wizerunek firmy poprzez profesjonalny wygląd spójny z identyfikacją /logo/ oraz dziedziną działalności - projekt dopasowany do rodzaju działalności firmy, głównie pod względem prezentacji oferty oraz dopasowaniu do głównych grup docelowych do których jest ona kierowana

  2. dostarcza informacji o atrybutach firmy poprzez eksponowanie wyjątkowej oferty, doświadczenia, referencji, otrzymanych nagród

  3. pozwala na zdobycie potrzebnych informacji o firmie - historii firmy, działalności, aktualności itp.

  4. pozwala zapoznać się z pełną ofertą firmy podzieloną wg kategorii produktowych lub branżowych.

     

Odbiorcy strony firmowej

Strona firmowa kierowana jest głównie do:

  • potencjalnych klientów, którzy znaleźli stronę w wyszukiwarce lub link do strony w innym miejscu

  • aktualnych klientów, którzy znają adres strony i chcą znaleźć nr telefonu, e-mail lub zapoznać się z aktualnościami, ofertą, sprawdzić aktualne cenniki korzystając z extranetu

  • potencjalnych partnerów - dostawców itp. którzy chcą dowiedzieć się czegoś więcej o firmie

  • aktualnych partnerów, którzy chcą znaleźć skontaktować się z firmą lub dowiedzieć więcej o firmie

  • potencjalnych pracowników, którzy chcą aplikować i dowiedzieć się więcej o rekrutacji i firmie

  • dziennikarzy, blogerów, którzy chcą zdobyć informacje o firmie na potrzeby artykułów

  • osób zainteresowanych branżą w której działa firma, które chcą zdobyć informacje np. w aktualnościach lub blogu firmowym

  • aktualnych pracowników, którzy chcą uzupełnić informacje o nowościach w firmie czytając aktualności, bloga lub firmowy intranet lub dokonać różnych działań jako procesy wewnętrzne korzystając z intranetowych aplikacji.

     

Odbiorcy landing page

Strona landing page kierowana jest głównie do:

  • konkretnie sprecyzowanej grupy odbiorców, do której kierowana jest oferta, promocja lub innych przekazy PR lub marketingowy.

     

Główne cechy i funkcje landing page

Landing page w głównej mierze:

  • kreuje wizerunek firmy, marki lub akcji marketingowej prowadzonej przez firmę odpowiednio je wzmacniając

  • dostarcza szczegółowych informacji o produkcie, marce lub akcji marketingowej

  • generuje lead określony na etapie tworzenia serwisu poprzez ograniczenie ilości akcji do wykonania przez użytkownika oraz precyzyjne określenie poszczególnych kroków decyzji użytkownika zmierzających do wykonania zaplanowanej akcji np. wykonania telefonu lub wysłania formularza

  • pozwala na dopasowanie przekazu marketingowego do grupy docelowej, która jest precyzyjnie zdefiniowana

  • pozwala na łatwe zaprezentowanie przekazu marketingowego dzięki precyzyjnie określonej grupie docelowej

  • pozwala precyzyjnie zaprojektować układ serwisu pod kątem pożądanych akcji

  • pozwala zoptymalizować serwis pod konkretne frazy kluczowe i na szybsze wypozycjonowanie serwisu na te frazy niż stronę firmową.

     

Podsumowanie

Strona firmowa i landing page powinny być traktowane jako instrumenty marketingowe spełniające określone, stawiane im cele, które powinny być precyzyjnie określone. Strona firmowa jest pojęciem szerszym, obsługująca większą ilość określonych grup użytkowników. Strona firmowa powinna bardziej skupiać się na kreowaniu pozytywnego wizerunku i swoim przekazem skłaniać do podjęcia akcji.

Landing page natomiast jest narzędziem bardziej dynamicznym, które powinno być wykorzystywane przez firmy w większym stopniu, gdyż daje większe możliwości generowania precyzyjnie określonego leadu np. sprzedaży produktów, usług, zbierania informacji marketingowych itp.

Landing page kierowany jest do precyzyjnie określonej grupy odbiorców bezpośrednio związanych z treścią strony, którą łatwo możemy opisać i dopasować projekt i przekaz strony w takim sposób aby optymalnie służył generowaniu założonego leadu.

Zatem jeśli zależy nam na zwiększeniu sprzedaży określonego produktu lub grupy produktów lub promowaniu konkretnych usług zdecydowanie lepszym pomysłem będzie uruchomienie dedykowanego serwisu landing page, których jako firma możemy a nawet powinniśmy mieć przynajmniej kilka.

W ten sposób możemy optymalnie obsługiwać różne rynki odbiorców oraz wzmacniać nasze działania marketingowe. Strona firmowa powinna być miejscem promującym naszą całą działalność, naszą markę jako firma, natomiast promocja określonych obszarów naszej oferty skuteczniejsza będzie poprzez dedykowane landing page.

Nowa strona Top Setup, którą optymalizowaliśmy przez 6 miesięcy mocno poprawiła swoje wskaźniki. Udało nam się wydłużyć średni czas na stronie o 23 sekundy i zwiększyć konwersję o ponad 340%. Dodatkowo nowa responsywna strona podniosła swoją pozycję w Google na kluczowe frazy, co spowodowało wzrost ilości wizyt z ruchu organicznego o 62%.
 


Wyślij zapytanie

Sprawdź co możemy zrobić dla Ciebie


oferta landing pages

Autor: Łukasz Gierucki

Komentarze

Cytuj Krzysiek 2013-06-13
Bardzo dobre porównanie dwóch ważnych pojęć. Artykuł rzeczowy i objaśniający wiele spraw. Jednak skuteczność landing page jest zależna od wielu czynników. W tym przypadku polecałbym wiele testów. Opisaliśmy pokrótce ten temat na naszym blogu - http://vert.info.pl/blog/w/53/czym-jest-landing-page Dzięki i pozdrawiam.

Twój komentarz

Nick *
E-mail *
Komentarz *

Zobacz także

Używamy Cookies, które będą zamieszczane w Twoim komputerze. Więcej w Polityce Prywatności. - więcej
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Dowiedz się więcej w RODO. - więcej

Newsletter
Nowości na blogu, życzenia na święta .. generalnie co u nas słychać :)
Name
Email
 
Wyrażam zgodę na wysyłanie wiadomości marketingowych oraz przetwarzanie moich danych osobowych.
 

Drogi użytkowniku,

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO), informuję że:

  • Twoje dane osobowe nie będą przekazywane odbiorcom.

  • Twoje dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowych.

  • Przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, a także do przenoszenia swoich danych osobowych tj. do otrzymania od administratora Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.

  • Masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO).

  • Twoje dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą podlegały profilowaniu.

  • Administratorem danych jest Heuristic.
     

Pliki Cookies

Na naszych stronach używamy technologii, takich jak pliki cookie, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach i w Internecie. Pragniemy zapoznać Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz z przepisami, które niebawem wejdą w życie, tak aby dać Ci pełną wiedzę i komfort w korzystaniu z naszych serwisów internetowych. Zapoznaj się z poniższymi informacjami przed przejściem do serwisu. Klikając przycisk „przejdź do serwisu” lub zamykając to okno zgadzasz się na postanowienia zawarte poniżej.

RODO

Z dniem 25 maja 2018 r. rozpoczyna obowiązywanie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane popularnie jako „RODO”). RODO obowiązywać będzie w identycznym zakresie we wszystkich krajach Unii Europejskiej, a więc także w Polsce i wprowadza szereg zmian w zasadach regulujących przetwarzanie danych osobowych.

Czym są dane osobowe

Dane osobowe to, zgodnie z RODO, informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. W przypadku korzystania z naszego serwisu takimi danymi są np. adres e-mail, adres IP, a w przypadku wysłania zapytania - imię i nazwisko. Dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach (np. local storage) instalowanych przez nas na naszej stronie i urządzeniach, których używasz podczas korzystania z naszych usług.

Podstawa i cel przetwarzania

Przetwarzanie danych osobowych wymaga podstawy prawnej. RODO przewiduje kilka rodzajów takich podstaw prawnych dla przetwarzania danych, a w przypadkach korzystania z naszych usług wystąpią, co do zasady trzy z nich:

  • Niezbędność przetwarzania do zawarcia lub wykonania umowy, której jesteś stroną. Umowa to, w naszym przypadku, regulamin danej usługi. Jeśli zatem zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z naszym serwisem w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy. Bez tej możliwości nie bylibyśmy w stanie zapewnić Ci usługi, a Ty nie mógłbyś z niej korzystać.

  • Niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią. Ta podstawa przetwarzania danych dotyczy przypadków, gdy ich przetwarzanie jest uzasadnione z uwagi na nasze usprawiedliwione potrzeby, co obejmuje między innymi konieczność zapewnienia bezpieczeństwa usługi, dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług i dopasowania ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach) jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Twoja dobrowolna zgoda. Jest potrzebna głównie w przypadku, gdy usługi marketingowe dostarczają Ci podmioty trzecie oraz gdy to my świadczymy takie usługi dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele muszą mieć możliwość przetwarzania Twoich danych. Udzielenie takiej zgody jest całkowicie dobrowolne, i jeśli nie chcesz, nie musisz jej udzielać. Dzięki naszemu rozwiązaniu masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie. Twoje pozostałe uprawnienia wynikające z udzielenia zgody są opisane poniżej.


Twoje dane, w ramach naszych usług, przetwarzane będą wyłącznie w przypadku posiadania przez nas lub inny podmiot przetwarzający dane jednej z dopuszczonych przez RODO podstaw prawnych i wyłącznie w celu dostosowanym do danej podstawy, zgodnie z opisem powyżej. Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania – czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy – przez czas jej wykonywania, a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora – do czasu istnienia tego uzasadnionego interesu.

Przekazywanie danych

Twoje dane będą przetwarzane przez Administratora danych osobowych oraz i Zaufanych Partnerów, którym zostaną przekazane w celach analizy. W każdym takim przypadku przekazanie danych nie uprawnia ich odbiorcy do dowolnego korzystania z nich, a jedynie do korzystania w celach wyraźnie przez nas wskazanych. Dzięki temu możemy np. lepiej dobrać najciekawsze lub najtańsze oferty dopasowane dla Ciebie. W każdym przypadku przekazanie danych nie zwalnia przekazującego z odpowiedzialności za ich przetwarzanie. Dane mogą być też przekazywane organom publicznym, o ile upoważniają ich do tego obowiązujące przepisy i przedstawią odpowiednie żądanie, jednak nigdy w innym przypadku.

Cookies

Na naszych stronach internetowych i w aplikacjach używamy technologii, takich jak pliki cookie, local storage i podobnych służących do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraz analizowania ruchu na naszych stronach. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. Twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz różne strony w Internecie.

Twoje uprawnienia

Zgodnie z RODO przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas i Zaufanych Partnerów.

Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać.

Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Uprawnienia powyższe przysługują także w przypadku prawidłowego przetwarzania danych przez administratora.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas Twoich danych osobowych zebranych w związku z korzystaniem przez Ciebie z naszej strony w celach marketingowych (obejmujących niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie Twojej aktywności na stronach internetowych) w tym ich przetwarzanie w plikach cookies itp. instalowanych na Twoich urządzeniach i odczytywanych z tych plików przez Administratora danych osobowych. Możesz w łatwy sposób wyrazić tę zgodę, klikając w przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamykając to okno. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. 

Zaufani Partnerzy

Dane osobowe o których mowy powyżej udostępniane są wyłącznie zaufanym partnerom w celach statystycznych oraz w celu realizowania dodatkowych usług dostępnych w serwisie.

Zaufanie partnerzy:

  • Google Inc. - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych
  • Yandex Metrica - w celach statystycznych, analizy danych
  • Smartsupp.com, s.r.o. - w celach świadczenia usługi chatu on-line
  • Facebook, Inc. - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych
  • Hotjar Limited - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych, w celach świadczenia usługi chatu on-line
  • CWK Spółka z o.o. spółka komandytowa - w celach realizowania usług kurierskich
  • R2G Polska Sp. z o.o. - w celach realizowania usług kurierskich
  • Poczta Polska S.A. - w celach realizowania usług kurierskich

Newsletter

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach i zakresie zgodnymi z realizacją usługi newsletter opisanej w Polityce prywatności. Jestem świadomy/a, że zgodę tą mogę w każdej chwili wycofać.”