Jak przygotować ofertę produktową w sklepie internetowym?

Zgodność opisu produktu z jego stanem faktycznym to konieczność. Jeżeli sprzedajemy bądź kupujemy za pośrednictwem internetu, to, jaką decyzję w wyborze produktu podejmiemy zależy w dużej mierze od zdjęcia produktowego oraz jego opisu czy tytułu. Wszystkie trzy mają ogromne znaczenie w przypadku sprzedaży internetowej bez względu na to czy sprzedajemy w własnym esklepie czy w marketplace.

W przypadku sprzedaży na portalach typu Allegro, to właśnie tytuły odgrywają kluczową rolę. Tytuł jest pierwszą rzeczą jaką klient przeczyta i często właśnie na jego podstawie decyduje o tym czy produkt jest godny uwagi czy też nie. Jak zatem powinien wyglądać  dobry tytuł?

Choć powinien zawierać wszystkie konieczne informacje to powinien być w miarę możliwości krótki, zwięzły i zawsze na temat. Darujmy sobie pisanie w tytule rzeczy tak mało istotnych jak: "jedyny taki", "okazja", "jak nówka" czy "śliczny".

To jaka jest kondycja sprzedawanego produktu klient sprawdzi sam, kiedy obejży zdjęcia. Kwestie gustu też zostawmy konsumentom, sami ocenią czy przedmiot jest śliczny czy też nie. Ma być konkret. Używajmy słów kluczowych. Ten zabieg ułatwi potencjalnym klientom odnalezienie naszej oferty. Absolutnie nie zapisujmy tytułów w formie zdań, bo nie przyniesie to żadnego efektu.

Jeżeli sprzedajesz jakąś rzecz, poszukaj informacji na jej temat w internecie. Wpisz w wyszukiwarce informacje na przykład z metki. Wyświetli Ci się sporo stron gdzie będziesz mógł odszukać wszystko czego potrzebujesz. Na dodatek będziesz mógł porównać oferty i ustalić właściwą cenę.
 

Jak przygotować ofertę w sklepie internetowym


W przypadku sprzedaży ubrań w tytule napisz jaka jest marka, kolor, rozmiar, krój i materiał. Kiedy sprzedajesz elektronikę ważna będzie specyfikacja urządzenia. Zaczniemy więc od marki, następnie podamy model i parametry, typu pojemność dysku, wielkość ekranu czy rodzaj procesora. Jeżeli sprzedajemy auto to podajmy markę, model, rocznik, rodzaj silnika, stan i przebieg. Nie piszmy, że niemiec płakał jak sprzedawał, czy tym podobnych treści, o niepalących czy niedzielnych kierowcach, którzy niby jeździli wcześniej autem. Wyglądają one niepoważnie, a przecież przy zakupie auta klienci szukają zaufanych sprzedawców.

Podsumowując kwestie tytułów najważniejsze jest to, żeby tytuły ofert składały sie z konkretnych i obiektywnych haseł oraz najistotniejszych zagadnień technicznych.

Zdjęcia i opisy

Sprzedaż internetowa ma to do siebie, że oddziaływuje na tylko na jeden zmysł. Konsumenci mogą jedynie zobaczyć sprzedawany produkt. Nie mają mozliwości sprawdzić go osobiście poprzez dotyk czy zapach. Co w przypadku  odzieży czy perfum wydaje się mieć ogromne znaczenie. Jednak pomimo tak ograniczonej "relacji" z produktem, klienci decydują się na tego typu zakupy w sieci. Ogromną rolę pełnią tu zdjęcia i opisy. Mają one być przygotowane tak, żeby klient miał jasny obraz z jakim produktem ma do czynienia. 

Zdjęcia muszą być przede wszystkim dobrej jakości. Najlepiej kiedy jest ich kilka i ukazują nasz produkt z różnych ujęć i stron. Mają odzwierciedlać rzeczywisty kolor i kształt. Ważna jest też wielkość . Specjaliści twierdzą, że absolutnym minimum dla dłuższego boku zdjęcia jest 500px. Jednak zważając na fakt, że zdjęcia pełnią kluczową rolę w procesie sprzedaży, to powinno być ono większe. Allegro stosuje przy wyświetlaniu miniaturek zdjęcia o rozmiarze 400x300px dlatego najbardziej optymalnym rozwiązaniem będzie dodawanie zdjęć w proporcji 4:3.  
 

Jak przygotować ofertę sklepu internetowego


Opis produktu musi być rzetelny, dokładny, zgodny ze stanem faktycznym i do tego interesujący. Pamietajmy żeby zadbać o unikalność przy jego  tworzeniu. Nie może to być działanie na zasadzie kopiuj i wklej, bo tego typu opisy nie uwypuklą zalet naszego produktu.

W sprawdzeniu tego czy nasz opis spełnia warunki dobrej prezentacji produktu, pomocna będzie krótka lista kontrolna:

  • Czy Twój opis jest autorski i unikalny?

  • Czy opis jest wartościowy dla użytkownika?

  • Czy wskazałeś na ważne cechy produktu?

  • Czy zastosowałeś hierarchię w sposobie prezentacji produktu?

  • Czy użyłeś słów kluczowych (nie chodzi o spam)?

  • Czy wykorzystałeś w swoim opisie sposoby na wyróżnienie treści?

  • Czy dodałeś źródła dodatkowego tekstu (np. link do opinii na temat produktu czy recencji)?
     

Społeczny dowód słuszności

Mamy już tytuł oferty, dobre zdjęcie i opis - czyli absolutne must have w sprzedaży online. Jednak jest jeszcze kilka sztuczek zwiększających sprzedaż, które warto zastosować. Między innymi lista bestsellerów, nagrody, certyfikaty i wyróżnienia. Jeżeli sprzedajemy produkty renomowanych producentów to wspomnijmy o tym w karcie produktu.

Musimy też wygospodarować miejsce na naszej stronie i zamieścić w niej opinie zadowolonych klientów. Największym problemem może okazać się samo uzyskanie tych opinii, dlatego należy jak najbardziej ułatwić użytkownikom ten proces. Czytelny i prosty formularz wsparty emailem z prośbą o skomentowanie i wystawienie opinii do transakcji - koniecznie wysłany razem z linkiem prowadzącym bezpośrednio do formularza.
 

Dlaczego warto dbać o satysfakcję klienta

Dobre opinie na temat sklepu mogą znacząco zwiększyć sprzedaż. Trzeba jednak pamiętać, że jeden niezadowolony klient potrafi zniechęcić do zakupu więcej osób niż udało by się pozyskać pięciu zadowolonym. Natura ludzka jest taka, że chętniej dzielimy się negatywnymi informacjami niż tymi pozytywnymi. Sprzedawcy musi zależeć na konsumencie, bo słaba opinia na jego temat, może w sposób druzgocący obniżyć sprzedaż w jego sklepie. A badania wskazują, że około trzy czwarte potencjalnych klientów szuka opinii na temat produktów wśród innych konsumentów i opinie te znacząco wpływają na ich decyzje.
 

Jak przygotować ofertę sklepu internetowego


Opinie konsumenckie mogą być kształtowane również przez samych sprzedawców, co doskonale sprawdza się w przypadku sklepów stacjonarnych. Gdzie dobrze znający swój produkt sprzedawca może za niego ręczyć lub zaproponować coś innego, w przypadku gdy zalet jest mniej niż wad. Szczera i wyważona opinia może przekonać klienta do zakupu. Jednak jak sprzedawca może polecać swój produkt w esklepie?

Podobnie jak w przypadku sklepu stacjonarnego czyli poprzez rozmowę z klientem. Tylko będzie ona miała inną formę. Nie będzie to fizyczny kontakt, ale sprzedacy mają do dyspozycji wiele kanałów komunikacji z któych klienci korzystają na co dzień, jak email, live chat czy zwykła rozmowa telefoniczna.   

Jak dbać o dobrą opinię

  • Zapewnijmy wysoką jakość oferowanego towaru.

  • Zagwarantujmy szybką wysyłkę towaru (obecny standard to 24h).

  • W opisach produktowych przedstawmy faktyczny stan produktu.

  • Kładźmy nacisk na profesjonalną obsługę klienta.

  • Utrzymujmy dobry kontakt z klientem także po zakupie.

  • Ewentualne reklamacje rozpatrujmy jak najszybciej.


Jeżeli wprowadzimy powyższe zasady w strategię działania naszego sklepu, to prawdopodobieństwo negatywnych komentarzy będzie minimalne. Pamiętajmy, że ich całkowity brak, nie wygląda naturalnie więc ich usówanie może przynieść odwrotny od zakładanego efekt. Poza tym jeżeli my wywiążemy sie z naszych regulaminowych założeń czy obietnic to ewentualny kryzys z konsumentem możemy przekuć na swoją korzyść. 


Wyślij zapytanie

Zapytaj jak możemy
zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie


wyślij zapytanie

lub zobacz naszą ofertę dla e-commerce

Komentarze

Twój komentarz

Nick *
E-mail *
Komentarz *

Zobacz także

Używamy Cookies, które będą zamieszczane w Twoim komputerze. Więcej w Polityce Prywatności. - więcej
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Dowiedz się więcej w RODO. - więcej

Newsletter
Nowości na blogu, życzenia na święta .. generalnie co u nas słychać :)
Name
Email
 
Wyrażam zgodę na wysyłanie wiadomości marketingowych oraz przetwarzanie moich danych osobowych.
 

Drogi użytkowniku,

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO), informuję że:

  • Twoje dane osobowe nie będą przekazywane odbiorcom.

  • Twoje dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowych.

  • Przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, a także do przenoszenia swoich danych osobowych tj. do otrzymania od administratora Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.

  • Masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO).

  • Twoje dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą podlegały profilowaniu.

  • Administratorem danych jest Jan Nowak z którym można się skontaktować pod adresem info@heuristic.pl.
     

Pliki Cookies

Na naszych stronach używamy technologii, takich jak pliki cookie, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach i w Internecie. Pragniemy zapoznać Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz z przepisami, które niebawem wejdą w życie, tak aby dać Ci pełną wiedzę i komfort w korzystaniu z naszych serwisów internetowych. Zapoznaj się z poniższymi informacjami przed przejściem do serwisu. Klikając przycisk „przejdź do serwisu” lub zamykając to okno zgadzasz się na postanowienia zawarte poniżej.

RODO

Z dniem 25 maja 2018 r. rozpoczyna obowiązywanie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane popularnie jako „RODO”). RODO obowiązywać będzie w identycznym zakresie we wszystkich krajach Unii Europejskiej, a więc także w Polsce i wprowadza szereg zmian w zasadach regulujących przetwarzanie danych osobowych.

Czym są dane osobowe

Dane osobowe to, zgodnie z RODO, informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. W przypadku korzystania z naszego serwisu takimi danymi są np. adres e-mail, adres IP, a w przypadku wysłania zapytania - imię i nazwisko. Dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach (np. local storage) instalowanych przez nas na naszej stronie i urządzeniach, których używasz podczas korzystania z naszych usług.

Podstawa i cel przetwarzania

Przetwarzanie danych osobowych wymaga podstawy prawnej. RODO przewiduje kilka rodzajów takich podstaw prawnych dla przetwarzania danych, a w przypadkach korzystania z naszych usług wystąpią, co do zasady trzy z nich:

  • Niezbędność przetwarzania do zawarcia lub wykonania umowy, której jesteś stroną. Umowa to, w naszym przypadku, regulamin danej usługi. Jeśli zatem zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z naszym serwisem w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy. Bez tej możliwości nie bylibyśmy w stanie zapewnić Ci usługi, a Ty nie mógłbyś z niej korzystać.

  • Niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią. Ta podstawa przetwarzania danych dotyczy przypadków, gdy ich przetwarzanie jest uzasadnione z uwagi na nasze usprawiedliwione potrzeby, co obejmuje między innymi konieczność zapewnienia bezpieczeństwa usługi, dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług i dopasowania ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach) jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Twoja dobrowolna zgoda. Jest potrzebna głównie w przypadku, gdy usługi marketingowe dostarczają Ci podmioty trzecie oraz gdy to my świadczymy takie usługi dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele muszą mieć możliwość przetwarzania Twoich danych. Udzielenie takiej zgody jest całkowicie dobrowolne, i jeśli nie chcesz, nie musisz jej udzielać. Dzięki naszemu rozwiązaniu masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie. Twoje pozostałe uprawnienia wynikające z udzielenia zgody są opisane poniżej.


Twoje dane, w ramach naszych usług, przetwarzane będą wyłącznie w przypadku posiadania przez nas lub inny podmiot przetwarzający dane jednej z dopuszczonych przez RODO podstaw prawnych i wyłącznie w celu dostosowanym do danej podstawy, zgodnie z opisem powyżej. Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania – czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy – przez czas jej wykonywania, a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora – do czasu istnienia tego uzasadnionego interesu.

Przekazywanie danych

Twoje dane będą przetwarzane przez Administratora danych osobowych oraz i Zaufanych Partnerów, którym zostaną przekazane w celach analizy. W każdym takim przypadku przekazanie danych nie uprawnia ich odbiorcy do dowolnego korzystania z nich, a jedynie do korzystania w celach wyraźnie przez nas wskazanych. Dzięki temu możemy np. lepiej dobrać najciekawsze lub najtańsze oferty dopasowane dla Ciebie. W każdym przypadku przekazanie danych nie zwalnia przekazującego z odpowiedzialności za ich przetwarzanie. Dane mogą być też przekazywane organom publicznym, o ile upoważniają ich do tego obowiązujące przepisy i przedstawią odpowiednie żądanie, jednak nigdy w innym przypadku.

Cookies

Na naszych stronach internetowych i w aplikacjach używamy technologii, takich jak pliki cookie, local storage i podobnych służących do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraz analizowania ruchu na naszych stronach. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. Twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz różne strony w Internecie.

Twoje uprawnienia

Zgodnie z RODO przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas i Zaufanych Partnerów.

Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać.

Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Uprawnienia powyższe przysługują także w przypadku prawidłowego przetwarzania danych przez administratora.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas Twoich danych osobowych zebranych w związku z korzystaniem przez Ciebie z naszej strony w celach marketingowych (obejmujących niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie Twojej aktywności na stronach internetowych) w tym ich przetwarzanie w plikach cookies itp. instalowanych na Twoich urządzeniach i odczytywanych z tych plików przez Administratora danych osobowych. Możesz w łatwy sposób wyrazić tę zgodę, klikając w przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamykając to okno. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. 

Zaufani Partnerzy

Dane osobowe o których mowy powyżej udostępniane są wyłącznie zaufanym partnerom w celach statystycznych oraz w celu realizowania dodatkowych usług dostępnych w serwisie.

Zaufanie partnerzy:

  • Google Inc. - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych
  • Yandex Metrica - w celach statystycznych, analizy danych
  • Smartsupp.com, s.r.o. - w celach świadczenia usługi chatu on-line
  • Facebook, Inc. - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych
  • Hotjar Limited - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych, w celach świadczenia usługi chatu on-line
  • CWK Spółka z o.o. spółka komandytowa - w celach realizowania usług kurierskich
  • R2G Polska Sp. z o.o. - w celach realizowania usług kurierskich
  • Poczta Polska S.A. - w celach realizowania usług kurierskich

Newsletter

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach i zakresie zgodnymi z realizacją usługi newsletter opisanej w Polityce prywatności. Jestem świadomy/a, że zgodę tą mogę w każdej chwili wycofać.”