Rodzaje reklam graficznych - standardowe rozmiary

Rodzaje reklam graficznychKampanie realizowane przy wykorzystaniu bannerów pomagają budować wizerunek firmy i kształtować świadomość określonej marki. Reklama graficzna w znaczny sposób ewoluowała przez wiele lat swojego istnienia. Od pierwszej formy, jaką był prosty banner, po nośniki o ogromnych rozmiarach i ciekawych przekazach.

Standardy graficznej reklamy

Aby usprawnić i ułatwić przeprowadzanie działań reklamowych w Internecie wprowadzana są określone standardy, których powinno się przestrzegać - takie jak formaty reklamy czy ujednolicenie nazewnictwa określonych form reklamy. Akceptowane przez ogół właścicieli witryn wzorce pozwalają na redukcję nakładów czasowych i finansowych na działania promocyjne.

 

Najczęściej występujące reklamy graficzne

  1. Tradycyjny banner - (standardowy rozmiar: 468x60 pikseli) - występuje w kilku wersjach: tradycyjnym, rozwijanym, pływającym. Może zawierać w sobie zarówno elementy statyczne, animowane, jak i interaktywne. Ma postać prostokątną i najczęściej pojawia się na górze internetowego portalu. Może być ponad to zastosowany w newsletterach. Jest to banner bardzo często stosowany w zakresie promocji produktów, a także internetowych witryn. Większość portali udostępnia możliwośc zamieszczenia bannera o tej wielkości.

  2. Billboard - (tak zwany magabanner, o standardowym rozmiarze: 750x100 pikseli) - również może pojawiać się w wersji tradycyjnej, rozwijanej i pływającej. Jest to kolejna wersja tradycyjnego bannera, również w formie prostokąta. Stosowany może być w różnych typach kampanii reklamowych, a najczęściej pojawia się w górnym, widocznym obszarze serwisu. Billboard cechuje stosunkowo duża statystyka kliknięć internautów. Warto zastanowić się nad taką forma reklamy w przypadku prowadzenia dużego przedsiębiorstwa, czy też kampanii reklamowej o znacznym zasięgu.

  3. Wide skyscraper - (standardowy rozmiar: 160x600 pikseli) - pojawia się w typach: pływający, tradycyjnyrozwijany. Jest to rozszerzona postać skyscrapera, o większej powierzchni.

    Standardowy skyscraper ma rozmiar 120x600 pikseli i bywa określany jako banner pionowy. Umieszczany jest często po prawej, bocznej stronie witryny internetowej. Wide scycraper wywodzi się z billboardu.

  4. Button - (standardowy rozmiar: 120x90 pikseli - oraz inne rozmiary) - pojawia się w wersji tradycyjnej, rozwijanej oraz pływającej. Jest to niewielka reklama, dostępna w różnorodnych formatach - najczęściej w formie prostokąta lub kwadratu. Umieszczany jest nierzadko przy bocznej nawigacji witryny internetowej. Button możemy określić jako niedrogą reklamę o niewielkich rozmiarach. Zajmuje znacznie mniej miejsca niż tradycyjny banner, nie przeszkadza ponad to w przeglądaniu strony internetowej.

  5. Banner śródtekstowy - (występuje w różnych rozmiarach, na przykład: 300x250 pikseli) - określany jest również zamiennie jako box śródtekstowy czy śródtekst. Nierzadko pojawia się na witrynach pomiędzy akapitami treści albo po prawej stronie portalu.

    Banner ten rozdziela treść wiadomości zamieszczanych na określonej stronie. Z racji tego, że omawiana forma reklamy graficznej ma znaczny rozmiar, można na różne sposoby ja kreować. Zastanawiając się nad tą formą reklamy należy wziąć pod uwagę fakt, że zalicza się ona do znacznie bardziej agresywnych przekazów niż standardowy banner, button czy billboard.

  6. Toplayer - nie ma on ściśle zdefiniowanego formatu i wyświetlany jest najczęściej nad zawartością witryny (może pojawić się w każdej części strony internetowej i zajmować bardzo duży jej obszar). Nierzadko przyjmuje postać animacji z elementami dźwiękowymi. Duża liczba reklam toplayer wykonana jest w technologii flash. Jest to tak zwana agresywna forma reklamy - przerywa bowiem na chwilę kontakt internauty z witryną. Jest on bardzo często stosowany i uznawany za przynoszący korzyści typ reklamy graficznej w sieci. Zdarza się, że ta forma reklamy graficznej wypełnia cały ekran. Po zakończeniu animacji na witryny pozostaje element reklamowy z łączem do serwisu reklamodawcy lub możliwością powtórzenia przekazu.

  7. Stitial - może być zamiennie określany jako intermedia lub mediabreak. Dzieli się na dwa podstawowe rodzaje: interstitial i superstitial. Jest to pełnoekranowa forma reklamy z animacją, która pojawia się w momencie przechodzenia internauty między poszczególnymi stronami witryny. Reklama ta emitowana jest tylko w momencie, gdy plik zawierający przekaz został całkowicie pobrany do komputera, z którego korzysta odbiorca.

  8. Brandmark - nie ma on ściśle określonego formatu, emitowany jest natomiast nad treściami zawartymi na przeglądanej witrynie. Może pojawiać się w bardzo różnych miejscach. Ma możliwość maksymalizacji, minimalizacji oraz zamykania danej animacji. Ta formę reklamy można przemieszczać w obrębie okna przeglądarki, w którym pojawia się witryna. Jego maksymalny rozmiar to 336×280 pikseli, a przeglądany może być w formatach plików: jpeg, gif, html, flash, gif animowany.
     

Oprócz wymienionych form graficznych reklamy możemy spotkać się również z takimi jej typami jak watermark czy DHTML. Omawiane formy są stosowane najczęściej i uznawane za najbardziej efektywne. Znaczna część standardowych formatów reklamy graficznej w Internecie jest emitowana w następujących odmianach: scroll lub expand.
 

Rodzaje reklam graficznych

  • Reklamy, które nie wpływają na kontakt użytkownika Internetu z treściami zawartymi na stronie (nie ma tutaj przerwania kontaktu).  Reklama pojawia się w tradycyjnych formatach i jest stałym elementem strony. Zaliczamy tutaj między innymi: billboardy, buttony, skyscrapery.

  • Reklamy, które wpływają na kontakt użytkownika Internetu z treściami zawartymi na witrynie (pojawia się przerwanie kontaktu). Są to reklamy zdecydowanie inwazyjne, ale okazujące się często bardziej skuteczne. Zaliczyć tu można: toplayer czy brandmark).

 

Autor: Agnieszka

Komentarze

Twój komentarz

Nick *
E-mail *
Komentarz *

Zobacz także

Landing Page a nowoczesny marketing internetowy

Landing page to strona, na którą zostaje przekierowany użytkownik. Jest coraz częściej wykorzystywana przez firmy. Dotyczy jednego produktu lub usługi. Z artykułu dowiesz się jak z niego korzystać i jakie przynosi korzyści.

Używamy Cookies, które będą zamieszczane w Twoim komputerze. Więcej w Polityce Prywatności. - więcej
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Dowiedz się więcej w RODO. - więcej

Newsletter
Nowości na blogu, życzenia na święta .. generalnie co u nas słychać :)
Name
Email
 
Wyrażam zgodę na wysyłanie wiadomości marketingowych oraz przetwarzanie moich danych osobowych.
 

Drogi użytkowniku,

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO), informuję że:

  • Twoje dane osobowe nie będą przekazywane odbiorcom.

  • Twoje dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowych.

  • Przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, a także do przenoszenia swoich danych osobowych tj. do otrzymania od administratora Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.

  • Masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO).

  • Twoje dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą podlegały profilowaniu.

  • Administratorem danych jest Heuristic.
     

Pliki Cookies

Na naszych stronach używamy technologii, takich jak pliki cookie, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach i w Internecie. Pragniemy zapoznać Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz z przepisami, które niebawem wejdą w życie, tak aby dać Ci pełną wiedzę i komfort w korzystaniu z naszych serwisów internetowych. Zapoznaj się z poniższymi informacjami przed przejściem do serwisu. Klikając przycisk „przejdź do serwisu” lub zamykając to okno zgadzasz się na postanowienia zawarte poniżej.

RODO

Z dniem 25 maja 2018 r. rozpoczyna obowiązywanie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane popularnie jako „RODO”). RODO obowiązywać będzie w identycznym zakresie we wszystkich krajach Unii Europejskiej, a więc także w Polsce i wprowadza szereg zmian w zasadach regulujących przetwarzanie danych osobowych.

Czym są dane osobowe

Dane osobowe to, zgodnie z RODO, informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. W przypadku korzystania z naszego serwisu takimi danymi są np. adres e-mail, adres IP, a w przypadku wysłania zapytania - imię i nazwisko. Dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach (np. local storage) instalowanych przez nas na naszej stronie i urządzeniach, których używasz podczas korzystania z naszych usług.

Podstawa i cel przetwarzania

Przetwarzanie danych osobowych wymaga podstawy prawnej. RODO przewiduje kilka rodzajów takich podstaw prawnych dla przetwarzania danych, a w przypadkach korzystania z naszych usług wystąpią, co do zasady trzy z nich:

  • Niezbędność przetwarzania do zawarcia lub wykonania umowy, której jesteś stroną. Umowa to, w naszym przypadku, regulamin danej usługi. Jeśli zatem zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z naszym serwisem w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy. Bez tej możliwości nie bylibyśmy w stanie zapewnić Ci usługi, a Ty nie mógłbyś z niej korzystać.

  • Niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią. Ta podstawa przetwarzania danych dotyczy przypadków, gdy ich przetwarzanie jest uzasadnione z uwagi na nasze usprawiedliwione potrzeby, co obejmuje między innymi konieczność zapewnienia bezpieczeństwa usługi, dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług i dopasowania ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach) jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Twoja dobrowolna zgoda. Jest potrzebna głównie w przypadku, gdy usługi marketingowe dostarczają Ci podmioty trzecie oraz gdy to my świadczymy takie usługi dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele muszą mieć możliwość przetwarzania Twoich danych. Udzielenie takiej zgody jest całkowicie dobrowolne, i jeśli nie chcesz, nie musisz jej udzielać. Dzięki naszemu rozwiązaniu masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie. Twoje pozostałe uprawnienia wynikające z udzielenia zgody są opisane poniżej.


Twoje dane, w ramach naszych usług, przetwarzane będą wyłącznie w przypadku posiadania przez nas lub inny podmiot przetwarzający dane jednej z dopuszczonych przez RODO podstaw prawnych i wyłącznie w celu dostosowanym do danej podstawy, zgodnie z opisem powyżej. Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania – czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy – przez czas jej wykonywania, a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora – do czasu istnienia tego uzasadnionego interesu.

Przekazywanie danych

Twoje dane będą przetwarzane przez Administratora danych osobowych oraz i Zaufanych Partnerów, którym zostaną przekazane w celach analizy. W każdym takim przypadku przekazanie danych nie uprawnia ich odbiorcy do dowolnego korzystania z nich, a jedynie do korzystania w celach wyraźnie przez nas wskazanych. Dzięki temu możemy np. lepiej dobrać najciekawsze lub najtańsze oferty dopasowane dla Ciebie. W każdym przypadku przekazanie danych nie zwalnia przekazującego z odpowiedzialności za ich przetwarzanie. Dane mogą być też przekazywane organom publicznym, o ile upoważniają ich do tego obowiązujące przepisy i przedstawią odpowiednie żądanie, jednak nigdy w innym przypadku.

Cookies

Na naszych stronach internetowych i w aplikacjach używamy technologii, takich jak pliki cookie, local storage i podobnych służących do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraz analizowania ruchu na naszych stronach. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. Twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz różne strony w Internecie.

Twoje uprawnienia

Zgodnie z RODO przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas i Zaufanych Partnerów.

Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać.

Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Uprawnienia powyższe przysługują także w przypadku prawidłowego przetwarzania danych przez administratora.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas Twoich danych osobowych zebranych w związku z korzystaniem przez Ciebie z naszej strony w celach marketingowych (obejmujących niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie Twojej aktywności na stronach internetowych) w tym ich przetwarzanie w plikach cookies itp. instalowanych na Twoich urządzeniach i odczytywanych z tych plików przez Administratora danych osobowych. Możesz w łatwy sposób wyrazić tę zgodę, klikając w przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamykając to okno. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. 

Zaufani Partnerzy

Dane osobowe o których mowy powyżej udostępniane są wyłącznie zaufanym partnerom w celach statystycznych oraz w celu realizowania dodatkowych usług dostępnych w serwisie.

Zaufanie partnerzy:

  • Google Inc. - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych
  • Yandex Metrica - w celach statystycznych, analizy danych
  • Smartsupp.com, s.r.o. - w celach świadczenia usługi chatu on-line
  • Facebook, Inc. - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych
  • Hotjar Limited - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych, w celach świadczenia usługi chatu on-line
  • CWK Spółka z o.o. spółka komandytowa - w celach realizowania usług kurierskich
  • R2G Polska Sp. z o.o. - w celach realizowania usług kurierskich
  • Poczta Polska S.A. - w celach realizowania usług kurierskich

Newsletter

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach i zakresie zgodnymi z realizacją usługi newsletter opisanej w Polityce prywatności. Jestem świadomy/a, że zgodę tą mogę w każdej chwili wycofać.”