Jak stworzyć stronę firmową która na siebie zarabia

Jak stworzyć skuteczną stronę firmową


Czy powinieneś prowadzić stronę internetową swojej firmy? Odpowiedź na to pytanie wydaje się oczywista.

Aż 80% polskich firm posiada swoją stronę internetową. Internet to obecnie największe źródło informacji, a Twoja strona stanowi swego rodzaju wizytówkę w wirtualnym świecie.

W erze globalizacji własna strona internetowa jest wręcz niezbędnym narzędziem do rozwijania działalności.

Poniżej przedstawiam:

  • powody, dla których warto stworzyć stronę firmową,

  • listę elementów, które powinny się na niej znaleźć oraz

  • kilka wskazówek przydatnych przy projektowaniu strony.
     

Jakie korzyści przyniesie Ci strona firmowa?

  • Pozwoli Twojej firmie pozyskać nowych klientów na rynku lokalnym jak i wyjść poza ten rynek, dotrzeć do większej liczby klientów

  • Umożliwi klientowi szybkie i wygodne zapoznanie się z ofertą

  • Ułatwi Ci kontakt z klientem

  • Pozwoli obsługiwać wielu klientów jednocześnie, przez całą dobę

  • Dostarczy dodatkowych informacji o użytkownikach strony

A zatem pytanie nie powinno brzmieć czy powinieneś stworzyć stronę internetową swojej firmy, lecz jak to prawidłowo zrobić?
 

Projektowanie strony firmowej

Od czego zacząć projektowanie strony firmowej
 

Jakie podstrony powinna zawierać Twoja strona?

Inspiracji w tej materii mogą Ci dostarczyć istniejące już strony. W Internecie można znaleźć zestawienia najlepszych/najładniejszych stron firmowych. Zwróć również uwagę na profil prowadzonej przez Ciebie działalności.

Strona warsztatu stolarskiego będzie zawierała inne elementy niż internetowy sklep wędkarski, nieprawdaż? Zastanów się, jakich elementów potrzebujesz.

Najważniejsza jest oczywiście Strona główna (homepage, start), gdzie "przedstawisz" swoją firmę, zaprezentujesz profil działalności, zachęcisz do dalszego eksplorowania strony.

Zakładki, które powinny znaleźć się na każdej stronie firmowej to chociażby zakładka
Kontakt, zawierająca adres firmy, numer telefonu do biura obsługi klienta czy też adres e-mail.

Oprócz tego możesz umieścić elementy takie jak:

  • Katalog produktów/usług - umożliwia przedstawienie oferty klientowi. Często zawiera też Cennik,

  • "O nas" - bardziej szczegółowa prezentacja firmy, możesz tu opowiedzieć nieco o jej historii, przedstawić misję i wizję,

  • Aktualności - gdzie będziesz mógł zamieszczać informacje o nowych produktach, zmianie lokalizacji firmy, promocjach itp.,

  • Galeria - w której zamieścisz profesjonalne zdjęcia naszych produktów, możesz też pokazać, jak wygląda proces produkcyjny lub zamieścić zdjęcia zadowolonych klientów stanowiące swego rodzaju recenzję,

  • Współpraca - jest to podstrona przeznaczona dla osób, które chciałyby nawiązać współpracę z Twoją firmą, znaleźć w niej zatrudnienie lub zaoferować swoje usługi.
     

Sama treść to nie wszystko

Design strony może przesądzić o zdobyciu nowych klientów. Już sama konstrukcja może przyciągnąć uwagę, stworzyć wrażenie profesjonalizmu. Zadbaj więc o dobre pierwsze wrażenie i zaprojektój stronę firmową tak, by była przyjazna dla klienta.
 

Na co zwrócić uwagę przy projektowaniu strony?

Istotny jest już czas ładowania strony. Niemal połowa klientów zrezygnuje z obejrzenia Twojej witryny, jeśli treść nie zostanie wyświetlona po trzech sekundach.

Jeszcze więcej osób opuszcza stronę, jeśli nie są w stanie sprawnie się po niej poruszać. Zadbaj o czytelność, przejrzystość strony. Tytuły podstron powinny jasno dawać do zrozumienia, co się na nich znajduje. Projekt graficzny musi być nie tylko miły dla oka, ale i spójny - podstrony powinny stylistycznie pasować do strony głównej i siebie nawzajem. Ogranicz też ilość graficznych efektów, gdyż zaciemniają one przekaz.

Zastanów się, na które miejsca na stronie klient zwróci uwagę i tam umieść istotne informacje.

Badania dowodzą, iż po otworzeniu strony internetowej wzrok klienta pada najpierw na pierwsze 300 pikseli (od około półtora do siedmiu centymetrów) od góry okna przeglądarki - umieść tam to, co masz najlepszego. Warto też zainteresować się
eyetrackingiem, czyli badaniem ustalającym, na które miejsca na stronie użytkownik patrzy najczęściej.
 


 

Nie polegaj na schematach

Aby strona firmowa odróżniała się od stron konkurencji warto zaprojektować ją od zera zamiast polegać na szablonach stron internetowych dostępnych w internecie. Korzystanie ze schematów zmniejsza szanse na zdobycie zainteresowania.

Stworzenie profesjonalnej, nowoczesnej strony www wymaga najczęściej wykonania specjalnych reklamowych fotografii.

Zdjęcia muszą być licencjonowane, powinny też budzić miłe skojarzenia, dzięki czemu przyciągną i utrzymają uwagę klienta w natłoku informacji, obrazów i dźwięków. O ile to możliwe, unikaj zdjęć stockowych, gdyż często powtarzają się one na innych stronach.

 

Chwytliwe nagłówki

Przy tworzeniu strony internetowej warto pamiętać, że około pięćdziesiąt procent odwiedzających zwraca uwagę tylko na nagłówki. Zwróć szczególną uwagę na to, by były jasne i zawierały ważne słowa kluczowe.

Oprócz tego istotne informacje w tekście możesz
pogrubić, podkreślić lub wpisać innym kolorem czcionki. Dzięki temu nie zostaną pominięte przez internautę przebiegającego wzrokiem dany paragraf. Ponadto, po podkreśleniu słów kluczowych nagłówek wpływa pozytywnie na pozycjonowanie strony.

 

Konwersja - co to i dlaczego jest ważna?

Postaram się teraz przybliżyć Ci zjawisko konwersji. Najprościej rzecz ujmując, konwersja to określone działanie klienta, które chcesz wywołać za pośrednictwem swojej strony internetowej.

Może być to oczywiście dokonanie zakupu lub zamówienie usługi, ale też wypełnienie formularza rejestracyjnego, sformułowanie i przesłanie zapytania do administracji strony, subskrypcja newslettera lub nawet kliknięcie w baner reklamowy.
 

Współczynnik konwersji - miara skuteczności

Analizując dane dotyczące tego, ile osób weszło na Twoją stronę, ile z nich zostało na niej na dłużej niż kilka sekund, przeszło na którąś z podstron, dokonało zakupu produktu lub usługi czy też wypełniło formularz możesz obliczyć współczynnik konwersji.

Współczynnik ten świadczy o skuteczności Twojej strony, o tym, jak efektywnie utrzymuje ona zainteresowanie odwiedzającego. Konwersja najczęściej ma bezpośrednie przełożenie na zyski firmy - wpływa na przychody sklepów internetowych oraz wzrost popularności portali informacyjnych.

W przypadku umieszczenia na stronie reklam od reklamodawców zewnętrznych, konwersja będzie wpływała również na zyski z reklam. Zadbaj zatem, by wskaźnik konwersji utrzymywał się na wysokim poziomie.

Wyznacz
cele konwersji, specyficzne dla działalności, jaką prowadzisz. I tak na przykład dla sklepu internetowego celem konwersji będzie dokonanie przez klienta zakupu, dla portalu społecznościowego rejestracja konta, dla strony z newsami - zapisanie się do newslettera itp.

Dużą liczbę wejść na stronie idącą w parze z niskim współczynnikiem konwersji nazywa się “pustym ruchem”. Jest to zjawisko niekorzystne, ponieważ mimo wielu odwiedzających stronę niewiele osób wykonuje czynności przez pożądane przez jej właściciela.

 

Konwersja na stronie firmowej

 

Jak zwiększyć współczynnik konwersji?

Przykłady setek stron firmowych pozwalają sformułować kilka zasad, dzięki którym strona utrzyma wysoki wskaźnik konwersji.
 

Layout strony

Zadbaj o estetykę strony. Klient chętniej kliknie w ładnie opracowany przycisk niż w zwykły link. Zdjęcia i obrazy powinny być w wysokiej rozdzielczości, licencjonowane i profesjonalnie wykonane.

Możesz nieco poeksperymentować z barwami, kształtamiwielkością czcionek z jakich korzystasz na stronie www. Różne kolory wywołują różne odczucia, a wielkość liter wpływa na czytelność.

Kolejnym wbrew pozorom dość istotnym aspektem jest rozmieszczenie tekstu. Badania wykazały, że klienci zdecydowanie wolą czytać tekst umieszczony na stronie w jednej kolumnie niż w dwóch.

Również wspomniany już nagłówek odgrywa istotną rolę w utrzymaniu uwagi klienta. To, jak jest sformułowany i sformatowany może przesądzić o tym, czy odwiedzający pozostanie na stronie dłużej, przejrzy ofertę, złoży zamówienie.
 

Formularze na stronie a konwersja

Badania statystyczne wykazały, że usunięcie jednego pola z formularza może zwiększyć konwersję nawet o kilkanaście procent, warto zatem ograniczyć ilość wymaganych informacji do minimum.

Możesz również oznaczyć niektóre pola jako
opcjonalne, nieobowiązkowe, dzięki temu wzrośnie szansa, że klient ukończy wypełnianie formularza. We wszelkich formularzach zamieść zapewnienie o zachowaniu poufności danych. Takie oświadczenie może podnieść konwersję nawet o dwadzieścia procent! Nie zmienia to faktu, że jeśli rejestracja nie jest konieczna najlepiej całkowicie z niej zrezygnować. Klienci najchętniej zakupią produkt bez dodatkowych formalności.

Standardowe formularze rejestracyjne można wzbogacić o połączenie z kontem na portalu społecznościowym, jak na przykład Facebook. Dzięki temu zyskasz widoczne poparcie społeczności (“lajki”), które uczynią naszą stronę bardziej wiarygodną.
 

Formularz na stronie firmowej
 

Strona w języku klienta

Co zaś tyczy się języka - możesz (a nawet powinieneś) używać słów nacechowanych emocjonalnie, by wytworzyć więź z klientem. Dobrze, jeśli opis produktu ma wręcz cechy opowieści, by klient czytał go z wypiekami na twarzy.

Pisz językiem przystępnym, ale nie kolokwialnym, unikaj słownictwa, którego część klientów może nie zrozumieć. Pozytywne efekty może przynieść też używanie
czasowników dynamicznych, np. “kup teraz”, “zarejestruj się”, “dowiedz się więcej”. Mięcej o wykorzystaniu emocji w e-marketingu przeczytasz na naszym blogu.

Jak wzbudzić zaufanie?

Twoją wiarygodność może podnieść chociażby krótki film informacyjny, pozwoli to pokazać “ludzką twarz” firmy. Możesz również zamieścić zdjęcie swoje/prezesa firmy.

Pozytywnie postrzegane są wszelkie ułatwienie kontaktu z firmą, jak czat, forum, chatboty. Staraj się regularnie sprawdzać stronę, by zapytania nie pozostawały bez odpowiedzi przez długi czas.
 

Bounce rate - wróg Twojej strony

Bounce rate (współczynnik odrzuceń) informuje o tym, jaka część odwiedzających zamyka stronę bez przeczytania jej treści czy też wykonania jakichkolwiek akcji. Co do pozostałych - badania pokazują, że klienci, którzy zdecydują się zostać na stronie na dłużej, spędzają na niej średnio osiem razy więcej czasu.
 

Jak zmniejszyć bounce rate?

Najlepiej poddać stronę testom na grupie klientów, którzy wskażą, co budzi ich wątpliwości, co im się nie podoba i co można poprawić. Współczynnik odrzuceń najczęściej można obniżyć za pomocą zwykłego przeprojektowania strony.

Zwróć baczną uwagę na miejsce występowania i treść reklam na witrynie. Duże, migające reklamy zasłaniające część strony mogą zirytować odwiedzających.

Staraj się również, aby informacje na stronie były  pełneaktualne. Jeśli klient nie znajdzie ich u Ciebie, może trafić do konkurencji.

Monitorowanie bounce rate wcale nie jest trudne. Wystarczy, że Twoja strona będzie miała funkcję śledzenia odwiedzin.

 

Zatem - do dzieła!

Jak założyć stronę firmową

 

Jak założyć stronę internetową?

Uzbrojony w niezbędną wiedzę możesz przystąpić do projektowania strony. Jej wykonanie warto zlecić agencji interaktywnej, specjalizującej się w projektowaniu stron www.

W wyborze firmy outsourcingowej może pomóc Ci przegląd stron firmowych dotychczas przez nią wykonanych. Agencja interaktywna opracuje indywidualny
projekt strony internetowej, konsultując się z Tobą na każdym etapie prac. Może też zaprojektować logo firmy. Cena takiej usługi zazwyczaj ustalana jest indywidualnie w zależności od branży klienta i zawartości strony.
 

Zapytaj o wycenę
 

Zapytaj o ofertę dla Ciebie

na stworzenie strony firmowej
 
 
Autor: Michał Penar

Komentarze

Twój komentarz

Nick *
E-mail *
Komentarz *

Zobacz także

Używamy Cookies, które będą zamieszczane w Twoim komputerze. Więcej w Polityce Prywatności. - więcej
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Dowiedz się więcej w RODO. - więcej

Newsletter
Nowości na blogu, życzenia na święta .. generalnie co u nas słychać :)
Name
Email
 
Wyrażam zgodę na wysyłanie wiadomości marketingowych oraz przetwarzanie moich danych osobowych.
 

Drogi użytkowniku,

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO), informuję że:

  • Twoje dane osobowe nie będą przekazywane odbiorcom.

  • Twoje dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowych.

  • Przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, a także do przenoszenia swoich danych osobowych tj. do otrzymania od administratora Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.

  • Masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO).

  • Twoje dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą podlegały profilowaniu.

  • Administratorem danych jest Jan Nowak z którym można się skontaktować pod adresem info@heuristic.pl.
     

Pliki Cookies

Na naszych stronach używamy technologii, takich jak pliki cookie, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach i w Internecie. Pragniemy zapoznać Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz z przepisami, które niebawem wejdą w życie, tak aby dać Ci pełną wiedzę i komfort w korzystaniu z naszych serwisów internetowych. Zapoznaj się z poniższymi informacjami przed przejściem do serwisu. Klikając przycisk „przejdź do serwisu” lub zamykając to okno zgadzasz się na postanowienia zawarte poniżej.

RODO

Z dniem 25 maja 2018 r. rozpoczyna obowiązywanie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane popularnie jako „RODO”). RODO obowiązywać będzie w identycznym zakresie we wszystkich krajach Unii Europejskiej, a więc także w Polsce i wprowadza szereg zmian w zasadach regulujących przetwarzanie danych osobowych.

Czym są dane osobowe

Dane osobowe to, zgodnie z RODO, informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. W przypadku korzystania z naszego serwisu takimi danymi są np. adres e-mail, adres IP, a w przypadku wysłania zapytania - imię i nazwisko. Dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach (np. local storage) instalowanych przez nas na naszej stronie i urządzeniach, których używasz podczas korzystania z naszych usług.

Podstawa i cel przetwarzania

Przetwarzanie danych osobowych wymaga podstawy prawnej. RODO przewiduje kilka rodzajów takich podstaw prawnych dla przetwarzania danych, a w przypadkach korzystania z naszych usług wystąpią, co do zasady trzy z nich:

  • Niezbędność przetwarzania do zawarcia lub wykonania umowy, której jesteś stroną. Umowa to, w naszym przypadku, regulamin danej usługi. Jeśli zatem zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z naszym serwisem w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy. Bez tej możliwości nie bylibyśmy w stanie zapewnić Ci usługi, a Ty nie mógłbyś z niej korzystać.

  • Niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią. Ta podstawa przetwarzania danych dotyczy przypadków, gdy ich przetwarzanie jest uzasadnione z uwagi na nasze usprawiedliwione potrzeby, co obejmuje między innymi konieczność zapewnienia bezpieczeństwa usługi, dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług i dopasowania ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach) jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Twoja dobrowolna zgoda. Jest potrzebna głównie w przypadku, gdy usługi marketingowe dostarczają Ci podmioty trzecie oraz gdy to my świadczymy takie usługi dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele muszą mieć możliwość przetwarzania Twoich danych. Udzielenie takiej zgody jest całkowicie dobrowolne, i jeśli nie chcesz, nie musisz jej udzielać. Dzięki naszemu rozwiązaniu masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie. Twoje pozostałe uprawnienia wynikające z udzielenia zgody są opisane poniżej.


Twoje dane, w ramach naszych usług, przetwarzane będą wyłącznie w przypadku posiadania przez nas lub inny podmiot przetwarzający dane jednej z dopuszczonych przez RODO podstaw prawnych i wyłącznie w celu dostosowanym do danej podstawy, zgodnie z opisem powyżej. Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania – czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy – przez czas jej wykonywania, a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora – do czasu istnienia tego uzasadnionego interesu.

Przekazywanie danych

Twoje dane będą przetwarzane przez Administratora danych osobowych oraz i Zaufanych Partnerów, którym zostaną przekazane w celach analizy. W każdym takim przypadku przekazanie danych nie uprawnia ich odbiorcy do dowolnego korzystania z nich, a jedynie do korzystania w celach wyraźnie przez nas wskazanych. Dzięki temu możemy np. lepiej dobrać najciekawsze lub najtańsze oferty dopasowane dla Ciebie. W każdym przypadku przekazanie danych nie zwalnia przekazującego z odpowiedzialności za ich przetwarzanie. Dane mogą być też przekazywane organom publicznym, o ile upoważniają ich do tego obowiązujące przepisy i przedstawią odpowiednie żądanie, jednak nigdy w innym przypadku.

Cookies

Na naszych stronach internetowych i w aplikacjach używamy technologii, takich jak pliki cookie, local storage i podobnych służących do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraz analizowania ruchu na naszych stronach. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. Twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz różne strony w Internecie.

Twoje uprawnienia

Zgodnie z RODO przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas i Zaufanych Partnerów.

Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać.

Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Uprawnienia powyższe przysługują także w przypadku prawidłowego przetwarzania danych przez administratora.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas Twoich danych osobowych zebranych w związku z korzystaniem przez Ciebie z naszej strony w celach marketingowych (obejmujących niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie Twojej aktywności na stronach internetowych) w tym ich przetwarzanie w plikach cookies itp. instalowanych na Twoich urządzeniach i odczytywanych z tych plików przez Administratora danych osobowych. Możesz w łatwy sposób wyrazić tę zgodę, klikając w przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamykając to okno. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. 

Zaufani Partnerzy

Dane osobowe o których mowy powyżej udostępniane są wyłącznie zaufanym partnerom w celach statystycznych oraz w celu realizowania dodatkowych usług dostępnych w serwisie.

Zaufanie partnerzy:

  • Google Inc. - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych
  • Yandex Metrica - w celach statystycznych, analizy danych
  • Smartsupp.com, s.r.o. - w celach świadczenia usługi chatu on-line
  • Facebook, Inc. - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych
  • Hotjar Limited - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych, w celach świadczenia usługi chatu on-line
  • CWK Spółka z o.o. spółka komandytowa - w celach realizowania usług kurierskich
  • R2G Polska Sp. z o.o. - w celach realizowania usług kurierskich
  • Poczta Polska S.A. - w celach realizowania usług kurierskich

Newsletter

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach i zakresie zgodnymi z realizacją usługi newsletter opisanej w Polityce prywatności. Jestem świadomy/a, że zgodę tą mogę w każdej chwili wycofać.”