Aktywna sprzedaż przez Internet - jak sprzedawać przez stronę www

Aktywna sprzedaż przez Internet

Strona www musi dobrze sprzedawać. Powinniśmy ją traktować jak kolejnego pracownika, który nie tylko powinien zarobić na utrzymanie siebie, ale także całej firmy. Wielu przedsiębiorców projektując stronę koncentruje się na aspekcie graficznym, a nie na sprzedażowym.

Artykuł przedstawia obszary, które warto uwzględnić w trakcie projektowania strony internetowej, a które mają wpływ na podejmowanie decyzji zakupowej przez klienta.

Zrozumienie potrzeb klienta

Ważne jest, aby na stronie internetowej odnosić się do potrzeb klienta, a nie tylko do swojej oferty. Strona internetowa powinna być dla klienta drogowskazem, czego może po niej się spodziewać, jakie korzyści osiągnąć.

Do tego celu mogą służyć takie narzędzie, jak opisywanie success story skutecznie zakończonych projektów, pokazujących w jaki sposób osiągnęliście rezultaty dla innych klientów. Ważne jest aby odnosi się do motywacji zakupowych klienta, pokazując, że rozumiemy jego perspektywę, wiemy co jest dla niego wyzwaniem.

Można to robić poprzez pisanie bloga, udzielanie porad, oferowanie bezpłatnej konsultacji, na przykład na czacie. Potrzeby i bóle klienta powinny być w centrum uwagi dobrej strony internetowej.

Narzędzia zwiększenia zamówień

Dobrze zaprojektowana strona firmowa www potrafi aktywnie sprzedawać i dosprzedawać. Świadomie wykorzystuje cross selling i up selling, na przykład, w formie prezentowania oferty.

Dobrym rozwiązaniem jest pokazywanie pakietów możliwości, które motywują klienta do wyboru odpowiedniego dla niego rozwiązania. Innym dobrym rozwiązaniem jest wskazywanie zainteresowanym dodatkowych możliwości nawiązania współpracy lub skorzystania z usług. Mogą to być przekierowania na inne podstrony ewentualnie pop-up lub landing page.

Budowanie bazy klientów

Współcześnie obserwowanie ruchu na stronie internetowej jest coraz bardziej dostępne. Google, Facebook, LinkedIn dają nam możliwości remarketingu i precyzyjnie celowanych ofert do określonych grup klientów. Skuteczne też są chaty i chatboty, które umożliwiają kontakt osobom wizytujących stronę z pracownikiem firmy, co ułatwia potencjalną sprzedaż.

Myślę jednak, że nadal warto korzystać ze starych narzędzi takich jak newsletter, skierowanych do osób które chętniej korzystają z niego, aczkolwiek to narzędzie przechodzi powoli do historii. Warto pamiętać o tych, klientach którzy w jakiś sposób trafili na naszą stronę i wyrazili zainteresowanie ofertą.

Pozostawanie w kontakcie z klientem

Aby pozostać w kontakcie z klientem pomagał zazwyczaj wspomniany powyżej newsletter, teraz jednak bardziej skuteczne wydają się powiadomienia typu push, które nie wymagają takiego zaangażowania od potencjalnych klientów. Zaletą tego rozwiązania jest to że wiadomość wyświetla się bezpośrednio na komórce klienta lub w przeglądarce internetowej.

Nie musi tutaj zostawiać zgód marketingowych po prostu klik: chcę śledzić Wasze wiadomości, niczym wiadomości sportowe. Ważne jest jednak, aby dostarczać wartościowe informacje w tej formule, tak aby klient chciał rzeczywiście się z nimi zapoznać, aby odnosiły się do jego potrzeb i zainteresowań.

Eliminowanie obaw klienta przy pierwszym kontakcie

Ucieczka klientów ze strony internetowej w pierwszych sekundach obecności na niej, jest zmorą wszystkich właścicieli stron i sklepów internetowych. W zatrzymaniu ich uwagi klientów bardzo ważne jest zadbanie o przejrzystość strony oraz szybkość ładowania i szczególnie na urządzeniach mobilnych.

Można też zainstalować formularz, który w momencie, kiedy kursor użytkownika zbliża się do wyjścia zakładki twojej strony, zachęca go do pozostania w kontakcie, na przykład poprzez zapisanie do newslettera lub zezwolenie na powiadomienia push. Innym sprawdzonym rozwiązaniem jest dostarczenie ciekawego kontentu w postaci ebooka, wyników badań, czy poradnika. W ten sposób buduje się wiarygodność i pozycję eksperta.

Ograniczenie ryzyka podejmowanych decyzji

Na stronie internetowej ważne jest, aby dać poczucie bezpieczeństwa użytkowników, w kontekście podejmowanych decyzji zakupowych. Warto zadbać o umieszczenie dowodów które wskazują na to, że rozwiązania wykorzystywane przez firmę są po prostu sprawdzone i dobre. W tym kontekście warto zastosować referencje, opinie klientów, czy tutoriale.

Warto pamiętać, o tym że jedną z największych motywacji zakupowych jest poczucie bezpieczeństwa i ograniczenie ryzyka, które wiążą się z decyzjami zakupowymi. Kiedy klienci trafiają na naszą stronę warto pochwalić się wszelkimi certyfikatami, osiągnięciami, które zbudują wizerunek firmy, a ograniczają obawy klienta.

Budowanie lojalności klientów

Warto zadbać o lojalność klientów i powrót do naszej firmy oferty. Zachętę do lojalności mogą stanowić różnego rodzaju programy partnerskie, lojalnościowe kody rabatowe, czy w końcu specjalne promocje. Lojalność klienta jest trudno utrzymać ale warto o nią powalczyć.

Wyczucie czasu podejmowania decyzji przez klienta

Rozumienie biznesu pod kątem czasu podejmowania decyzji przez klientów jest bardzo istotne także w trakcie projektowania strony internetowej. Wszelkie narzędzia komunikacji z klientem powinny uwzględniać wyczucie czasu w promocji i wyprzedzanie odpowiednich działań. Warto brać pod uwagę w kontekście podejmowania decyzji przez klienta, cykl życia produktu, czy sezonowość w branży. Warto też pokusić się o działania typu real time marketing.

Otwartość i kreatywność

Strona internetowa wymaga nieustannej otwartości i kreatywności w poszukiwaniu aktywnych rozwiązań mających na celu zatrzymanie klienta na dłużej, nie tylko w kontekście strony internetowej, ale także w kontekście sprzedaży i lojalności klientów. Eksperymentowanie z układem strony z zamieszczonymi treściami jest bardzo ważne. W tym kontekście warto robić testy A/B, żeby ocenić które rozwiązanie jest bardziej dochodowe dla firmy i dobre dla klienta.

Organizacja systemu sprzedaży

Bardzo ważne jest, aby na stronie internetowej zorganizować pewien system sprzedaży, który z jednej strony umożliwia klientowi szybki kontakt, a z drugiej strony, umożliwia pracownikom firmy szybką reakcję na zapytanie klienta. Trzeba tutaj działać zgodnie z zasadą human to human, to znaczy, zadbać, aby w tej komunikacji klient nie czuł się jak trybik w maszynie, ale był potraktowany indywidualnie. Organizacja systemu umożliwia szybkie działanie pracowników firmy w odpowiedzi na potrzeby klienta.

Myślenie długofalowe o relacji z klientem

Wszelkie informacje zawarte na stronie internetowej oraz jej konstrukcja, powinny być projektowane z myślą o długofalowej relacji z klientem. Dlatego tak ważne jest projektowanie działań i zachęta do tego, aby klient pozostał z nami w kontakcie. Wszelkie działania content marketingowe mają również bardzo duże znaczenie. Mam tu w szczególności na myśli wszelkie porady, które mogą być użyteczne dla klienta, a po które klient będzie z chęcią wracał w przyszłości.

Trzeba jednak uważać, aby nie osaczyć zanadto klienta działaniami sprzedażowymi, aby nie zraził się na starcie do naszej strony i firmy.

Zadbanie o dobrą obsługę

Kiedy już klient trafi na naszą stronę internetową i wykona działanie mające na celu kontakt bezpośrednio z pracownikami, nie można zepsuć wrażenia które zrobiła strona internetowa. Warto przeszkolić pracowników w odpowiedniej komunikacji z klientem, czy to formie bezpośredniej, czy to w formie mailowej, ponieważ strona internetowa nie może być tylko makijażem dla wizerunku firmy, ale musi być jego podkreśleniem.

Strona internetowa musi być wiarygodna i na siebie zarabiać. Być może to trochę inna forma sprzedaży, niż sklep internetowy, ale jest równie ważna.

Komentarze

Twój komentarz

Nick *
E-mail *
Komentarz *

Zobacz także

Używamy Cookies, które będą zamieszczane w Twoim komputerze. Więcej w Polityce Prywatności. - więcej

Newsletter
Nowości na blogu, życzenia na święta .. generalnie co u nas słychać :)
Name
Email
 
Wyrażam zgodę na wysyłanie wiadomości marketingowych oraz przetwarzanie moich danych osobowych.
 

Drogi użytkowniku,

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO), informuję że:

  • Twoje dane osobowe nie będą przekazywane odbiorcom.

  • Twoje dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowych.

  • Przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, a także do przenoszenia swoich danych osobowych tj. do otrzymania od administratora Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.

  • Masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO).

  • Twoje dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą podlegały profilowaniu.

  • Administratorem danych jest Jan Nowak z którym można się skontaktować pod adresem info@heuristic.pl.
     

Pliki Cookies

Na naszych stronach używamy technologii, takich jak pliki cookie, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach i w Internecie. Pragniemy zapoznać Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz z przepisami, które niebawem wejdą w życie, tak aby dać Ci pełną wiedzę i komfort w korzystaniu z naszych serwisów internetowych. Zapoznaj się z poniższymi informacjami przed przejściem do serwisu. Klikając przycisk „przejdź do serwisu” lub zamykając to okno zgadzasz się na postanowienia zawarte poniżej.

RODO

Z dniem 25 maja 2018 r. rozpoczyna obowiązywanie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane popularnie jako „RODO”). RODO obowiązywać będzie w identycznym zakresie we wszystkich krajach Unii Europejskiej, a więc także w Polsce i wprowadza szereg zmian w zasadach regulujących przetwarzanie danych osobowych.

Czym są dane osobowe

Dane osobowe to, zgodnie z RODO, informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. W przypadku korzystania z naszego serwisu takimi danymi są np. adres e-mail, adres IP, a w przypadku wysłania zapytania - imię i nazwisko. Dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach (np. local storage) instalowanych przez nas na naszej stronie i urządzeniach, których używasz podczas korzystania z naszych usług.

Podstawa i cel przetwarzania

Przetwarzanie danych osobowych wymaga podstawy prawnej. RODO przewiduje kilka rodzajów takich podstaw prawnych dla przetwarzania danych, a w przypadkach korzystania z naszych usług wystąpią, co do zasady trzy z nich:

  • Niezbędność przetwarzania do zawarcia lub wykonania umowy, której jesteś stroną. Umowa to, w naszym przypadku, regulamin danej usługi. Jeśli zatem zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z naszym serwisem w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy. Bez tej możliwości nie bylibyśmy w stanie zapewnić Ci usługi, a Ty nie mógłbyś z niej korzystać.

  • Niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią. Ta podstawa przetwarzania danych dotyczy przypadków, gdy ich przetwarzanie jest uzasadnione z uwagi na nasze usprawiedliwione potrzeby, co obejmuje między innymi konieczność zapewnienia bezpieczeństwa usługi, dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług i dopasowania ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach) jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Twoja dobrowolna zgoda. Jest potrzebna głównie w przypadku, gdy usługi marketingowe dostarczają Ci podmioty trzecie oraz gdy to my świadczymy takie usługi dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele muszą mieć możliwość przetwarzania Twoich danych. Udzielenie takiej zgody jest całkowicie dobrowolne, i jeśli nie chcesz, nie musisz jej udzielać. Dzięki naszemu rozwiązaniu masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie. Twoje pozostałe uprawnienia wynikające z udzielenia zgody są opisane poniżej.


Twoje dane, w ramach naszych usług, przetwarzane będą wyłącznie w przypadku posiadania przez nas lub inny podmiot przetwarzający dane jednej z dopuszczonych przez RODO podstaw prawnych i wyłącznie w celu dostosowanym do danej podstawy, zgodnie z opisem powyżej. Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania – czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy – przez czas jej wykonywania, a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora – do czasu istnienia tego uzasadnionego interesu.

Przekazywanie danych

Twoje dane będą przetwarzane przez Administratora danych osobowych oraz i Zaufanych Partnerów, którym zostaną przekazane w celach analizy. W każdym takim przypadku przekazanie danych nie uprawnia ich odbiorcy do dowolnego korzystania z nich, a jedynie do korzystania w celach wyraźnie przez nas wskazanych. Dzięki temu możemy np. lepiej dobrać najciekawsze lub najtańsze oferty dopasowane dla Ciebie. W każdym przypadku przekazanie danych nie zwalnia przekazującego z odpowiedzialności za ich przetwarzanie. Dane mogą być też przekazywane organom publicznym, o ile upoważniają ich do tego obowiązujące przepisy i przedstawią odpowiednie żądanie, jednak nigdy w innym przypadku.

Cookies

Na naszych stronach internetowych i w aplikacjach używamy technologii, takich jak pliki cookie, local storage i podobnych służących do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraz analizowania ruchu na naszych stronach. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. Twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz różne strony w Internecie.

Twoje uprawnienia

Zgodnie z RODO przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas i Zaufanych Partnerów.

Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać.

Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Uprawnienia powyższe przysługują także w przypadku prawidłowego przetwarzania danych przez administratora.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas Twoich danych osobowych zebranych w związku z korzystaniem przez Ciebie z naszej strony w celach marketingowych (obejmujących niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie Twojej aktywności na stronach internetowych) w tym ich przetwarzanie w plikach cookies itp. instalowanych na Twoich urządzeniach i odczytywanych z tych plików przez Administratora danych osobowych. Możesz w łatwy sposób wyrazić tę zgodę, klikając w przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamykając to okno. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. 

Zaufani Partnerzy

Dane osobowe o których mowy powyżej udostępniane są wyłącznie zaufanym partnerom w celach statystycznych oraz w celu realizowania dodatkowych usług dostępnych w serwisie.

Zaufanie partnerzy:

  • Google Inc. - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych
  • Yandex Metrica - w celach statystycznych, analizy danych
  • Smartsupp.com, s.r.o. - w celach świadczenia usługi chatu on-line
  • Facebook, Inc. - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych
  • Hotjar Limited - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych, w celach świadczenia usługi chatu on-line
  • CWK Spółka z o.o. spółka komandytowa - w celach realizowania usług kurierskich
  • R2G Polska Sp. z o.o. - w celach realizowania usług kurierskich
  • Poczta Polska S.A. - w celach realizowania usług kurierskich

Newsletter

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach i zakresie zgodnymi z realizacją usługi newsletter opisanej w Polityce prywatności. Jestem świadomy/a, że zgodę tą mogę w każdej chwili wycofać.”