Blog w content marketingu - jak połączyć z e-marketingiem

Blog w content marketinguBlog to skuteczne narzędzie e-marketingu, które może pomóc nam nie tylko zbudować pozytywny wizerunek firmy w sieci, ale także zyskać rozgłos i poszerzyć grono klientów czy tez odbiorców naszego przekazu.

Blog nie może być jednak prymitywną reklamą przedsiębiorstwa – jeśli z takim zamiarem go tworzymy, to lepiej jeśli od razu damy sobie z tym spokój. Może nam to bowiem bardziej zaszkodzić pod względem kreowania wizerunku firmy, niż pomóc. Czytaj więcej o prowadzeniu firmowego bloga.

Blog to forma komunikowania się z internautami – nasz osobisty i mniej formalny niż tradycyjna witryna przekaz, skierowany do innych osób (niekoniecznie tylko do klientów). Doświadczenie wielokrotnie pokazało, że profesjonalny, obiektywny i systematycznie pisany blog może przynieść firmie internetowej więcej pozytywnego rozgłosu, niż wiele innych bardziej kosztownych technik e-marketingu.

 

W jaki sposób prowadzić bloga?

Nikomu, kto ma chociażby blade pojęcie o e-marketingu nie trzeba powtarzać, że podstawą w tym zakresie jest systematyczność, częste aktualizowanie treści, czytelność przekazu oraz walory wizualne bloga. Pomimo, że są to rzeczy oczywiste – przeglądając niektóre blogi firmowe, można mieć im wiele do zarzucenia. Treści bywają niejasno rozmieszczone na stronie, a czcionka zlewa się tworząc jeden wielki tekst.

Nie chcemy, aby nasza firma kojarzyła się z chaosem, zatem na początku skupiamy się właśnie na estetyce bloga i analizie tego co będzie się na nim pojawiało oraz w jakich odstępach czasowych. Blog oprócz funkcji informacyjnej (publikacja porad, artykułów, recenzji) powinien wspomagać komunikację z internautami zainteresowanymi w jakikolwiek sposób firmą, lub publikowanymi na blogu treściami.
 

3 ważne elementy prowadzenia bloga

  1. Twórz blog systematycznie i z zaangażowaniem, tak, aby internauci mieli wrażenie, że prowadzi go ekspert i profesjonalista w danej dziedzinie. Po publikacji artykułu czy porady staraj się pobudzić internautów do dyskusji i zamieszczania swoich komentarzy pod tekstem.

  2. Wykorzystaj blog do zwrócenia uwagi na firmę. Internauci widząc komentarze innych osób mają odczucie, że czytany tekst jest popularny w  sieci i warty przeczytania – skoro już wcześniej inne osoby zainteresowały się nim.

  3. Prowokuj dyskusję. Łatwiej wypowiadać się kolejnym osobom jeśli już wcześniej ktoś się wypowiedział. Nic zatem nie stoi na przeszkodzie, aby prowokować dyskusję zadając na temat artykułu określone pytanie (na przykład w miejscu na komentarze). Dlaczego warto to robić?
    Zaangażowanie w dyskusję wiąże się z pobudzeniem sfery emocji i łatwiejszym zapamiętaniem witryny, jaka sprowokowała nas do prowadzenia dialogu.
     

Warto monitorować opinie jakie pojawiają się na blogu w odniesieniu do konkretnej firmy  i wyciągać z nich wnioski. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby zachęcić pracowników do udzielania się na blogu firmowym – klienci firmy, którzy widzą zaangażowanie pracowników, potraktują instytucję jako bardziej przyjazną i godna zaufania.
 

Dlaczego czytelnicy coraz częściej doceniają blogi?

Ponieważ są one obiektywnym spojrzeniem danej osoby (czy też firmy) na temat interesujących zjawisk, procesów. Zwierają przydatne informacje i ciekawe porady. Przede wszystkim jednak nie są formą natrętnej reklamy, której internauci w większości maja już zdecydowanie dość. Profesjonalny blog tworzony jest w sposób budzący nie tylko zainteresowanie, ale i zaufanie internautów. Zaufanie kształtuje się na blogu głównie poprzez zamieszczanie treści zgodnych z prawdą oraz pomocnych. Osoba, która potrafi krytycznie ocenić niektóre aspekty działalności, którą prowadzi czy też podzielić się cennymi wskazówkami – może kojarzyć się z profesjonalizmem i otwarciem na potrzeby innych ludzi.
 

Jak wykorzystać blog do nawiązania kontaktu z potencjalnym klientem?

  1. Zadbaj o widoczność bloga – promuj go w serwisach społecznościowych i spróbuj zaangażować pracowników w te działania – marketing wirusowy z pewnością będzie tutaj  bardzo pomocny, a dotarcie do znajomych poszczególnych pracowników będzie pierwszym krokiem w kierunku rozpowszechnienia bloga.

  2. Staraj się codziennie pokazywać aktywność na blogu. Zwiększasz w ten sposób jego wiarygodność. Jeśli daną osobę zainteresowała poruszana na blogu tematyka i wracając na niego za dwa dni widzi, że nic nowego tam nie ma – raczej szybko nie odwiedzi go ponownie.

  3. Pozwól internautom zadawać pytania, komentować, wypowiadać się. Staraj się wykorzystywać ich wypowiedzi w aspekcie tworzenia nowych treści. Nawet negatywny i krytyczny komentarz w stosunku do zamieszczonego artykułu może nas wiele nauczyć. W końcu piszemy nie tylko dla siebie, ale przede wszystkim dla innych i ich wymaganiom chcemy sprostać.

 

Na co zwrócić uwagę zakładając blog:

  • rozważnie przemyśl nazwę bloga i tagów, którymi zostanie oznakowany. Informacje te będą w późniejszym czasie trudne do modyfikacji i warto starannie przemyśleć tą kwestię

  • określ adres URL dla zakładanego bloga – zdecyduj czy połączysz blog z domeną firmy, czy też stworzysz dla niego osobną domenę

  • włącz opcję dodawana komentarzy – tylko w ten sposób skutecznie pobudzisz internautów do aktywności

  • wyeliminuj ryzyko zaśmiecania bloga spamem - aby uniknąć pojawiania się w komentarzach na blogu automatycznie rozsyłanych komentarzy zastosuj wymóg odpowiedzi na proste pytanie przed opublikowaniem treści komentarza

  • zapoznaj się z opcją trackback – pozwala ona kontrolować i śledzić reakcję na wpis nawiązujący tematycznie do twojego, który pojawił się u innego bloggera

  • połącz blog z mediami społecznościowymi – grono ich zwolenników stale rośnie i warto wykorzystać formę reklamy bloga jaką jest na przykład „polubienie” na Facebooku

  • rozważ zamieszczenie na blogu zakładki „o mnie”. W przypadku firmy internetowej warto zastanowić się nad przedstawieniem pracowników i siebie internautom – firma z pewnością stanie się bliższa klientom i odbierana jako otwarta oraz nie mająca nic do ukrycia. Internet przyzwyczaił nas do anonimowości, jednak nadal chcemy wiedzieć (i widzieć) z kim rozmawiamy, kogo blog czytamy czy też z kim zawieramy w sieci transakcję.

 

Pomocy – nikt nie czyta mojego bloga!

Jeśli Twój blog nie ma czytelników, prawdopodobnie nikt nie wie o jego istnieniu. W metaforycznym ujęciu można byłoby powiedzieć, że i w sklepie nikt nie kupi asortymentu znajdującego się w półce sprzedawcy czy pod ladą – bo przecież go nie widzi.

Celem stron www jest dotarcie do jak najszerszej grupy odbiorców i widoczność w sieci. Osiągnąć można to na wiele sposobów – wykorzystując działania marketingowe jak pozycjonowanie strony czy marketing wirusowy. Warto zdać sobie sprawę, że budowanie bazy odbiorców to proces długotrwały i nie każdy kto dotrze na blog zostanie jego czytelnikiem. Bierne oczekiwanie na komentarze i codzienne sprawdzanie statystyk niewiele jednak w tym zakresie pomoże.

Należy podjąć konkretne działania:

  • stworzyć linki, które będą prowadziły ze strony firmy do bloga

  • wspominać o blogu w podpisie wiadomości, które wysyłane są pocztą elektroniczną oraz w wysyłanych newsletterach

  • zachęcać pracowników do udzielania się na blogu (dotrzesz do ich znajomych chociażby na portalach społecznościowych, które mogą być powiązane z blogiem)

  • dbając o pozycjonowanie bloga – chociażby poprzez częste zamieszczanie na nim tekstów i aktualizowanie treści

  • wypowiadać się na forach i w grupach dyskusyjnych – być może Twoja wypowiedź zachęci kogoś do zapoznania się z Twoimi poglądami, które prezentujesz na swoim blogu. 

Autor: Aga

Komentarze

Twój komentarz

Nick *
E-mail *
Komentarz *

Zobacz także

Landing Page a nowoczesny marketing internetowy

Landing page to strona, na którą zostaje przekierowany użytkownik. Jest coraz częściej wykorzystywana przez firmy. Dotyczy jednego produktu lub usługi. Z artykułu dowiesz się jak z niego korzystać i jakie przynosi korzyści.

Używamy Cookies, które będą zamieszczane w Twoim komputerze. Więcej w Polityce Prywatności. - więcej
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Dowiedz się więcej w RODO. - więcej

Newsletter
Nowości na blogu, życzenia na święta .. generalnie co u nas słychać :)
Name
Email
 
Wyrażam zgodę na wysyłanie wiadomości marketingowych oraz przetwarzanie moich danych osobowych.
 

Drogi użytkowniku,

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO), informuję że:

  • Twoje dane osobowe nie będą przekazywane odbiorcom.

  • Twoje dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowych.

  • Przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, a także do przenoszenia swoich danych osobowych tj. do otrzymania od administratora Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.

  • Masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO).

  • Twoje dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą podlegały profilowaniu.

  • Administratorem danych jest Jan Nowak z którym można się skontaktować pod adresem info@heuristic.pl.
     

Pliki Cookies

Na naszych stronach używamy technologii, takich jak pliki cookie, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach i w Internecie. Pragniemy zapoznać Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz z przepisami, które niebawem wejdą w życie, tak aby dać Ci pełną wiedzę i komfort w korzystaniu z naszych serwisów internetowych. Zapoznaj się z poniższymi informacjami przed przejściem do serwisu. Klikając przycisk „przejdź do serwisu” lub zamykając to okno zgadzasz się na postanowienia zawarte poniżej.

RODO

Z dniem 25 maja 2018 r. rozpoczyna obowiązywanie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane popularnie jako „RODO”). RODO obowiązywać będzie w identycznym zakresie we wszystkich krajach Unii Europejskiej, a więc także w Polsce i wprowadza szereg zmian w zasadach regulujących przetwarzanie danych osobowych.

Czym są dane osobowe

Dane osobowe to, zgodnie z RODO, informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. W przypadku korzystania z naszego serwisu takimi danymi są np. adres e-mail, adres IP, a w przypadku wysłania zapytania - imię i nazwisko. Dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach (np. local storage) instalowanych przez nas na naszej stronie i urządzeniach, których używasz podczas korzystania z naszych usług.

Podstawa i cel przetwarzania

Przetwarzanie danych osobowych wymaga podstawy prawnej. RODO przewiduje kilka rodzajów takich podstaw prawnych dla przetwarzania danych, a w przypadkach korzystania z naszych usług wystąpią, co do zasady trzy z nich:

  • Niezbędność przetwarzania do zawarcia lub wykonania umowy, której jesteś stroną. Umowa to, w naszym przypadku, regulamin danej usługi. Jeśli zatem zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z naszym serwisem w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy. Bez tej możliwości nie bylibyśmy w stanie zapewnić Ci usługi, a Ty nie mógłbyś z niej korzystać.

  • Niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią. Ta podstawa przetwarzania danych dotyczy przypadków, gdy ich przetwarzanie jest uzasadnione z uwagi na nasze usprawiedliwione potrzeby, co obejmuje między innymi konieczność zapewnienia bezpieczeństwa usługi, dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług i dopasowania ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach) jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Twoja dobrowolna zgoda. Jest potrzebna głównie w przypadku, gdy usługi marketingowe dostarczają Ci podmioty trzecie oraz gdy to my świadczymy takie usługi dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele muszą mieć możliwość przetwarzania Twoich danych. Udzielenie takiej zgody jest całkowicie dobrowolne, i jeśli nie chcesz, nie musisz jej udzielać. Dzięki naszemu rozwiązaniu masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie. Twoje pozostałe uprawnienia wynikające z udzielenia zgody są opisane poniżej.


Twoje dane, w ramach naszych usług, przetwarzane będą wyłącznie w przypadku posiadania przez nas lub inny podmiot przetwarzający dane jednej z dopuszczonych przez RODO podstaw prawnych i wyłącznie w celu dostosowanym do danej podstawy, zgodnie z opisem powyżej. Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania – czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy – przez czas jej wykonywania, a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora – do czasu istnienia tego uzasadnionego interesu.

Przekazywanie danych

Twoje dane będą przetwarzane przez Administratora danych osobowych oraz i Zaufanych Partnerów, którym zostaną przekazane w celach analizy. W każdym takim przypadku przekazanie danych nie uprawnia ich odbiorcy do dowolnego korzystania z nich, a jedynie do korzystania w celach wyraźnie przez nas wskazanych. Dzięki temu możemy np. lepiej dobrać najciekawsze lub najtańsze oferty dopasowane dla Ciebie. W każdym przypadku przekazanie danych nie zwalnia przekazującego z odpowiedzialności za ich przetwarzanie. Dane mogą być też przekazywane organom publicznym, o ile upoważniają ich do tego obowiązujące przepisy i przedstawią odpowiednie żądanie, jednak nigdy w innym przypadku.

Cookies

Na naszych stronach internetowych i w aplikacjach używamy technologii, takich jak pliki cookie, local storage i podobnych służących do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraz analizowania ruchu na naszych stronach. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. Twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz różne strony w Internecie.

Twoje uprawnienia

Zgodnie z RODO przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas i Zaufanych Partnerów.

Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać.

Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Uprawnienia powyższe przysługują także w przypadku prawidłowego przetwarzania danych przez administratora.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas Twoich danych osobowych zebranych w związku z korzystaniem przez Ciebie z naszej strony w celach marketingowych (obejmujących niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie Twojej aktywności na stronach internetowych) w tym ich przetwarzanie w plikach cookies itp. instalowanych na Twoich urządzeniach i odczytywanych z tych plików przez Administratora danych osobowych. Możesz w łatwy sposób wyrazić tę zgodę, klikając w przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamykając to okno. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. 

Zaufani Partnerzy

Dane osobowe o których mowy powyżej udostępniane są wyłącznie zaufanym partnerom w celach statystycznych oraz w celu realizowania dodatkowych usług dostępnych w serwisie.

Zaufanie partnerzy:

  • Google Inc. - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych
  • Yandex Metrica - w celach statystycznych, analizy danych
  • Smartsupp.com, s.r.o. - w celach świadczenia usługi chatu on-line
  • Facebook, Inc. - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych
  • Hotjar Limited - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych, w celach świadczenia usługi chatu on-line
  • CWK Spółka z o.o. spółka komandytowa - w celach realizowania usług kurierskich
  • R2G Polska Sp. z o.o. - w celach realizowania usług kurierskich
  • Poczta Polska S.A. - w celach realizowania usług kurierskich

Newsletter

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach i zakresie zgodnymi z realizacją usługi newsletter opisanej w Polityce prywatności. Jestem świadomy/a, że zgodę tą mogę w każdej chwili wycofać.”