Cold Mailing - 10 wskazówek jak poprawnie to robić

15 czerwca 2018
Stosując Cold Mailing możesz sprzedać swój produkt bądź usługę, uzyskać odpowiedź na Twoje pytanie lub po prostu nawiązać kontakt z konkretną osobą. Sprawdź na czym polega Cold Mailing.

Stosując Cold Mailing możesz sprzedać swój produkt bądź usługę, uzyskać odpowiedź na Twoje pytanie lub po prostu nawiązać kontakt z konkretną osobą. Może to przynieść sporo korzyści, lecz wymaga cierpliwości. Cold Mailing polega na budowaniu relacji z klientami, a pozyskiwanie ich jest tutaj kwestią drugoplanową. 
 

Cold Mailing - wskazówki
 

Czym jest Cold Mailing

Jest to spersonalizowany email wysyłany do osób, które jeszcze nie nawiązały współpracy z Twoją firmą. Cold mailing to wysyłanie emaili do konkretnych osób, pracujących na konkretnych stanowiskach i zajmujących się konkretnymi rzeczami. Pozwala to na stosowanie maksymalnie spersonalizowanych wiadomości, co da Ci większe prawdopodobieństwo osiągnięcia zadowalających rezultatów. Musisz jednocześnie pamiętać o obowiązujących przepisach Prawa Telekomunikacyjnego i RODO.


Chcąc efektywnie wykorzystać cold mailing w procesie sprzedaży oraz oszczędzić czas na nieskuteczne inwestowanie w telemarketing musisz stosować się pewnych zasad.
 

Personalizuj treści

W procesie sprzedaży najważniejszą rolę odgrywa spersonalizowana treść. Jeśli Twoja wiadomość jest dedykowana do konkretnej osoby, chętniej zostaje przeczytana, ponieważ wzbudza zaufanie oraz wiarygodność.

Personalizowanie odnosi się tu zarówno do samego tematu, jak i do treści maila, w tak dużym stopniu, jak tylko możliwe. Możesz nawiązać do stanowiska pracy swojego odbiorcy lub jego osiągnięć. Będzie to dowodem, że Twoja wiadomość nie jest masową wysyłką do losowych osób.
 

Personalizuj wiadomości

Kampanii cold mailingowych nie powinieneś wysyłać na ogólne adresy firmowe, ponieważ nie przyniesie to żadnego efektu. Cold mailing działa wtedy, kiedy wiadomości są dostarczane do konkretnych odbiorców. Personalizacja wiadomości to nie tylko dodanie imienia odbiorcy w tytule emaila. Musi się w niej znaleźć także informacja, która uświadomi mu, że znasz jego branżę. 
 

Cold Mailing - wskazówki
 

Wybieraj interesujący temat

Temat wiadomości jest rzeczą, którą w pierwszej kolejności widzi Twój odbiorca. Właśnie dlatego warto, żeby był interesujący. Temat zachęci do kliknięcia, jednocześnie nakłaniając odbiorcę do dalszej lektury. Może, więc zadecydować o skuteczności mailingu.

Stosuj zasadę “krótko i na temat”

Napisana przez Ciebie treść powinna być prosta, przejrzysta i czytelna. Odbiorca chętniej poświęci swój czas wiedząc, że przeczytanie i odpowiedź na Twoją wiadomość nie potrwa długo. 

Zadawaj łatwe w odpowiedzi pytania. O ile to możliwe, powinny być w formie zamkniętej, aby adresat nie musiał długo zastanawiać się nad odpowiedzią. Dzięki zamkniętym pytaniom można również zasugerować oczekiwaną odpowiedź (np. czy możemy się umówić na spotkanie w przyszłym tygodniu?).

Sprecyzuj idealnego klienta

Nim zaczniesz wysyłać maile, najpierw musisz określić i poznać swojego klienta. Nie wysyłaj wiadomości do osób, które nie są powiązane z Twoją branżą, ponieważ dla nich Twoja wiadomość będzie traktowana jako SPAM. Najlepszym rozwiązaniem jest podzielenie odbiorców na grupy, a następnie kampanie. Kampania cold mailingowa powinna zawierać dobrze dopasowany język, aby łatwiej przekonać odbiorcę.

Cold mailing, to nie SPAM

Dobrze przygotowany cold mailing nie zostanie zignorowany, a wzbudzi zainteresowanie odbiorcy. Zła konstrukcja sprawi, że wyląduje on w koszu lub w folderze SPAM. Należy zatem wyróżniać się w inny sposób niż pozostali, ponieważ tylko tak możesz uzyskać przewagę.

Stawiaj na jakość, a nie ilość

Jeśli przygotujesz jeden mail i wyślesz go do wielu przypadkowych czytelników nie osiągniesz zamierzonego celu. Należy opracować grupę konkretnych odbiorców, którzy mogliby być zainteresowani Twoją ofertą. Dobrze przygotowany zimny mailing sprawi, że otrzymasz odpowiedzi w wysokości nawet 30%.

Przypominaj się odbiorcy

Pomimo tego, że cold mailing potrafi być  efektywny, to często pierwszy mail trafia do kosza. Ważne jest, aby wysyłać o sobie przypomnienie, ale w odpowiedni sposób. Warto napisać do odbiorcy jeszcze raz po kilku dniach.


Tak działa taktyka zwana Follow up’em. Bierze ona pod uwagę częste sytuacje, gdzie adresat nie odpisuje z błahych powodów - kiedy na przykład śpieszy się bądź przypadkowo usuwa wiadomość. Drugi wysyłany mail powinien różnić się od pierwszego. Skopiowana treść może rzucić złe światło na Twoją reputację. 
 

Cold Mailing - wskazówki

Nawiązuj relacje

Dzięki cold mailingu możesz zbudować relacje z odbiorcą, które mogą przełożyć się na sprzedaż. Nie możesz zapominać, że wysłana wiadomość, ma przełamać barierę w kontaktach biznesowych. W mailach nie używaj reklam czy ofert sprzedażowych. W pierwszym etapie po prostu rozmawiaj z przyszłym klientem i pokaż mu, że jesteś specjalistą w swojej branży.
 

Uzyskaj kontakt do odpowiedniej osoby

Jeśli zdobyłeś adres mailowy do firmy, ale nie do konkretnej osoby, możesz spróbować napisać do kogoś innego z prośbą o przekazanie wiadomości. Może się to wydawać odrobinę nie na miejscu, ale za to jest bardzo skuteczną formą cold mailingu. 
 

Bezpłatna konsultacja

Porozmawiajmy

o Twoim biznesie