Landing Page a nowoczesny marketing internetowy

18 kwietnia 2018 Barbara Urban
Landing page to strona, na którą zostaje przekierowany użytkownik. Jest coraz częściej wykorzystywana przez firmy. Dotyczy jednego produktu lub usługi. Z artykułu dowiesz się jak z niego korzystać i jakie przynosi korzyści.
   
Prowadząc swoją działalność musisz pamiętać o jej promowaniu. Służą do tego różne kampanie reklamowe. Najbardziej popularną staje się kampania internetowa. Posiada wiele możliwości, które możesz wykorzystać. Stosując ją przydatnym narzędziem do zastosowania jest Landing page.
 

Czym jest Landing page i jak oddziałuje na odbiorców

Landing page (z ang. Strona lądowania) to strona, na którą zostaje przekierowany użytkownik. Może być samodzielną domeną lub podstroną większej witryny. Jest coraz częściej wykorzystywana przez firmy.

Dotyczy jednego produktu lub usługi, dzięki czemu powoduje większe zainteresowanie. Można na nią trafić po kliknięciu w link sponsorowany przez Google Adwords bądź baner reklamowy. Występuje również w wysyłanym newsletterze i mailingu, czyli jednorazowej reklamie otrzymywanej na pocztę elektroniczną.

Wchodząc na Landing page użytkownik nie zostaje skierowany na stronę główną. Dzięki temu unika długiego wyszukiwania oraz natłoku informacji. Tak stworzona reklama ma na celu dokładnie obmyślony plan działania. Polega on na rejestracji w serwisie, pozostawieniu danych kontaktowych, a nawet dokonaniu zakupów. 

Chcąc przyciągnąć uwagę i zachęcić do odwiedzenia Twojego landing'u musisz stosować tzw. magnesy przyciągające. Należą do nich czytelny komunikat, kolorowa grafika, promocje lub gratisy za wykonanie niewielkiej czynności, np. wypełnienia formularzu.
 

Korzyści ze stosowania Landing page'a

Stosując stronę lądowania posiadasz większą kontrolę nad ścieżką wizyty użytkownika. Unika on szumu informacyjnego, który panuje na witrynie firmowej. Dzięki temu może spokojnie podejmować decyzje i odpowiednie do nich działania.

Najbardziej korzystną cechą Landing page’a jest niska cena założenia, ponieważ zaczyna się od kilkuset złotych.

Może ona jednak wynosić kilka tysięcy w zależności od Twoich wymagań. Dodatkowo stosując takiego typu reklamę, przygotowaną pod kampanię Adwords możesz znacznie obniżyć jej koszty.

Różnica może wynosić nawet kilkadziesiąt procent. Jeśli chcesz sprawdź nasze ceny landing page.
 


 

Pozwala także na natychmiastowe przejście do danego produktu przez zainteresowanego co może być celem landing page. Ruch przekierowany z landing page np. do sklepu internetowego będzie dużo wyższej jakości, ponieważ będą to użytkownicy, którzy mają już wiedzę na temat produktu i są wstępnie zainteresowani zakupem. Dzięki temu wkaźnik odrzuceń - bounce rate w sklepie internetowym będzie na niższym poziomie co pozytywnie wpłynie na jego pozycjonowanie.

Landing page stworzony na innej domenie niż strona firmowa jest osobno promowany i ma swoją pozycję w rankingu. Dzięki temu pomaga przy jej pozycjonowaniu. Skierowany na pewne hasła, pojawia się częściej w wynikach wyszukiwania niż główna domena firmy. Nie jest to wadą, ponieważ posiada ten sam cel i powoduje dla Ciebie wartościowy ruch wykonywany przez użytkownika.
 

Co powinien posiadać dobry Landing page?

Aby Twoja strona reklamowa była interesująca powinna zawierać:

  • nagłówek, najlepiej krótki, a z dobrym przekazem. Powinien zachęcać odwiedzających do pozostania na stronie i zainteresowania się produktem.

  • cel, jeden, a konkretny. Nie należy przesadzać ze zbędnymi opisami, które mogłyby być mylące.

  • grafikę, kolorową i wysokiej jakości. Musi być dostosowana do treści, aby przedstawiała czego dotyczy cała strona.

  • najważniejsze wartości dostarczane przez produkt, które wyróżniają go na tle innych i zachęcają do zakupu,

  • przyciski Call To Action (z ang. Wezwanie do działania) są najważniejszym elementem na Landing page’u. Pomagają doprowadzić użytkownika do ostatecznego etapu działania. Powinny być kolorowe i widoczne, aby z łatwością mógł je zauważyć.

  • rekomendacje, dzięki którym wzrasta zaufanie w oczach użytkownika. Wystarczy krótkie zaprezentowanie lub wypisanie zdobytych nagród.

  • wyraźny i krótki formularz, który umożliwiałby zdobycie informacji o użytkowniku oraz jego opinii,

  • dane kontaktowe, dobrze widoczne na stronie, aby klient mógł je szybko odnaleźć.

Zasadą stosowania nagłówka, dostarczanych wartości i przycisków CTA jest umieszczenie ich w takim obszarze, aby nie było potrzeby przewijania w dół. Poniżej możesz umieścić dodatkowe informacje, do których dotrą tylko najbardziej zainteresowani.
 

Czego nie należy stosować przy tworzeniu Landing page’a?

Tworząc swoją stronę Landing page musisz pamiętać o przestrzeganiu pewnych zasad.

Należą do nich:

  • niespójne komunikaty, które wprowadzają w błąd internautów np. obiecując darmowe produkty.

  • nadużycie przycisków CTA, co prowadzi do niewiedzy użytkownika czego od niego oczekujesz. Nie wie czy chcesz pozyskać nowego klienta czy tylko uzyskać opinię.

  • natłok informacji, przez który użytkownik może zostać zniechęcony do przebywania na Twojej stronie, ponieważ nie ma czasu i ochoty zapoznawać się z całą ofertą,

  • umieszczanie ważnych informacji poniżej linii zgięcia ekranu, co powoduje przymus przewijania strony w dół, a tylko około połowa odwiedzających tego dokonuje,

  • przekierowanie użytkowników do kolejnej strony za pomocą przycisków CTA, które przenoszą na inną niż oczekiwana. Wydłuża się przez to czas realizacji np. zakupów i zniechęca do dalszego działania.

  • brak dostosowania Landing page’a na urządzenia mobilne, z których korzysta coraz więcej użytkowników i przez to nie mają możliwości wyświetlenia go w pełni.
     


 

Dodatkowe elementy umieszczane na Landing page’u

Landing page da Ci spore możliwości zaprezentowania danego produktu. Możesz wykorzystać ruchome menu, które podczas przewijania ekranu przeniesie użytkownika w odpowiednie miejsce.

Pomocne jest zastosowanie rozbudowanej galerii zdjęć, która umożliwi przekierowanie na inną witrynę po kliknięciu w wybrane zdjęcie. Urozmaiceniem Landing page’a są paralaksy, które unowocześniają jego wygląd i pozwalają ciekawiej przeglądać.

Korzystne będzie dla Ciebie przeprowadzanie testów A/B. Za ich pomocą możesz kontrolować ruch użytkownika. Dowiesz się jaka grafika lub formularz wywołuje większe zainteresowanie. Do takiej kontroli wykorzystywana jest konwersja.

Rodzaje Landing Page’a

Chcąc założyć stronę docelową musisz wiedzieć jakie występują jej kategorie. Istnieją cztery typy:

  1. strona generująca leady,

  2. strona zachęcająca do przejścia dalej,

  3. strona mieszcząca się na jednym ekranie,

  4. strona posiadająca wiele sekcji.

Pierwszy typ to nic innego jak formularze do wypełniania przez użytkowników. Strona musi być tak skonstruowana, aby zwracała na nie jak największą uwagę. Nie może zabraknąć informacji o zgodach na przetwarzanie danych odbiorców.

Drugi typ jest bardzo podobny jednak posiada inny cel. Tutaj witryna musi być zachęcająca, aby użytkownik był chętny do przejścia na nią. Może dotyczyć nowego produktu lub usługi, której cały opis znajduje się na pełnej stronie.

Dwa kolejne typy dotyczą długości stron. Jeśli wszystkie informacje mieszczą się na jednym ekranie jest ona krótka i nie wymaga przewijania w dół. Jednakże, gdy posiada wiele sekcji należy poświęcić na nią więcej czasu.

Landing page w sklepach internetowych

W sklepach internetowych rzadko kiedy stosuje się specjalne podstrony. Opracowywane są w przypadku konkretnego wydarzenia np. podczas organizowania konkursu. Często zdarza się, że użytkownik zostaje po prostu przekierowany w odpowiednie miejsce w sklepie.

Jednak coraz więcej sklepów internetowych stosuje Landing page. Chcąc go posiadać musisz pamiętać, aby treść w nim zawarta była zgodna z reklamą, w którą kliknął użytkownik. Niezależnie od tego czy zobaczył ją w wyszukiwarce, newsletterze itp. zawsze powinien być przekierowany na tą samą stronę docelową.

Landing page w sklepach internetowych może występować w formie:

  • reklam AdWords,

  • mailingu,

  • newsletterów,

  • bannerów.

Użytkownicy za pomocą Landing page’a zostają przekierowywani na:

  • stronę główna, na której są umieszczone najważniejsze hasła,

  • stronę konkretnego produktu,

  • specjalną stronę ze spisem marek konkretnego producenta,

  • odpowiednią strony kategorii.


Landing page jest coraz częściej wykorzystywany nie tylko przez sklepy internetowe, lecz także strony nienastawione na sprzedaż. Pomaga przy działaniach promocyjnych, czego przykładem mogą być producenci.

Stosując stronę docelową musisz śledzić raporty z nimi związane. Możesz się z nich dowiedzieć od jakich stron internauci zaczynają wyszukiwanie. Wiedza na ten temat wniesie dużo korzyści przy projektowaniu Twojej strony reklamowej.

Bezpłatna konsultacja

Porozmawiajmy

o Twoim biznesie