Landing Page a nowoczesny marketing internetowy

 
   
Prowadząc swoją działalność musisz pamiętać o jej promowaniu. Służą do tego różne kampanie reklamowe. Najbardziej popularną staje się kampania internetowa. Posiada wiele możliwości, które możesz wykorzystać. Stosując ją przydatnym narzędziem do zastosowania jest Landing page.
 

Czym jest Landing page i jak oddziałuje na odbiorców

Landing page (z ang. Strona lądowania) to strona, na którą zostaje przekierowany użytkownik. Może być samodzielną domeną lub podstroną większej witryny. Jest coraz częściej wykorzystywana przez firmy.

Dotyczy jednego produktu lub usługi, dzięki czemu powoduje większe zainteresowanie. Można na nią trafić po kliknięciu w link sponsorowany przez Google Adwords bądź baner reklamowy. Występuje również w wysyłanym newsletterze i mailingu, czyli jednorazowej reklamie otrzymywanej na pocztę elektroniczną.

Wchodząc na Landing page użytkownik nie zostaje skierowany na stronę główną. Dzięki temu unika długiego wyszukiwania oraz natłoku informacji. Tak stworzona reklama ma na celu dokładnie obmyślony plan działania. Polega on na rejestracji w serwisie, pozostawieniu danych kontaktowych, a nawet dokonaniu zakupów. 

Chcąc przyciągnąć uwagę i zachęcić do odwiedzenia Twojego landing'u musisz stosować tzw. magnesy przyciągające. Należą do nich czytelny komunikat, kolorowa grafika, promocje lub gratisy za wykonanie niewielkiej czynności, np. wypełnienia formularzu.
 

Korzyści ze stosowania Landing page'a

Stosując stronę lądowania posiadasz większą kontrolę nad ścieżką wizyty użytkownika. Unika on szumu informacyjnego, który panuje na witrynie firmowej. Dzięki temu może spokojnie podejmować decyzje i odpowiednie do nich działania.

Najbardziej korzystną cechą Landing page’a jest niska cena założenia, ponieważ zaczyna się od kilkuset złotych.

Może ona jednak wynosić kilka tysięcy w zależności od Twoich wymagań. Dodatkowo stosując takiego typu reklamę, przygotowaną pod kampanię Adwords możesz znacznie obniżyć jej koszty.

Różnica może wynosić nawet kilkadziesiąt procent. Jeśli chcesz sprawdź nasze ceny landing page.
 


 

Pozwala także na natychmiastowe przejście do danego produktu przez zainteresowanego co może być celem landing page. Ruch przekierowany z landing page np. do sklepu internetowego będzie dużo wyższej jakości, ponieważ będą to użytkownicy, którzy mają już wiedzę na temat produktu i są wstępnie zainteresowani zakupem. Dzięki temu wkaźnik odrzuceń - bounce rate w sklepie internetowym będzie na niższym poziomie co pozytywnie wpłynie na jego pozycjonowanie.

Landing page stworzony na innej domenie niż strona firmowa jest osobno promowany i ma swoją pozycję w rankingu. Dzięki temu pomaga przy jej pozycjonowaniu. Skierowany na pewne hasła, pojawia się częściej w wynikach wyszukiwania niż główna domena firmy. Nie jest to wadą, ponieważ posiada ten sam cel i powoduje dla Ciebie wartościowy ruch wykonywany przez użytkownika.
 

Co powinien posiadać dobry Landing page?

Aby Twoja strona reklamowa była interesująca powinna zawierać:

  • nagłówek, najlepiej krótki, a z dobrym przekazem. Powinien zachęcać odwiedzających do pozostania na stronie i zainteresowania się produktem.

  • cel, jeden, a konkretny. Nie należy przesadzać ze zbędnymi opisami, które mogłyby być mylące.

  • grafikę, kolorową i wysokiej jakości. Musi być dostosowana do treści, aby przedstawiała czego dotyczy cała strona.

  • najważniejsze wartości dostarczane przez produkt, które wyróżniają go na tle innych i zachęcają do zakupu,

  • przyciski Call To Action (z ang. Wezwanie do działania) są najważniejszym elementem na Landing page’u. Pomagają doprowadzić użytkownika do ostatecznego etapu działania. Powinny być kolorowe i widoczne, aby z łatwością mógł je zauważyć.

  • rekomendacje, dzięki którym wzrasta zaufanie w oczach użytkownika. Wystarczy krótkie zaprezentowanie lub wypisanie zdobytych nagród.

  • wyraźny i krótki formularz, który umożliwiałby zdobycie informacji o użytkowniku oraz jego opinii,

  • dane kontaktowe, dobrze widoczne na stronie, aby klient mógł je szybko odnaleźć.

Zasadą stosowania nagłówka, dostarczanych wartości i przycisków CTA jest umieszczenie ich w takim obszarze, aby nie było potrzeby przewijania w dół. Poniżej możesz umieścić dodatkowe informacje, do których dotrą tylko najbardziej zainteresowani.
 

Czego nie należy stosować przy tworzeniu Landing page’a?

Tworząc swoją stronę Landing page musisz pamiętać o przestrzeganiu pewnych zasad.

Należą do nich:

  • niespójne komunikaty, które wprowadzają w błąd internautów np. obiecując darmowe produkty.

  • nadużycie przycisków CTA, co prowadzi do niewiedzy użytkownika czego od niego oczekujesz. Nie wie czy chcesz pozyskać nowego klienta czy tylko uzyskać opinię.

  • natłok informacji, przez który użytkownik może zostać zniechęcony do przebywania na Twojej stronie, ponieważ nie ma czasu i ochoty zapoznawać się z całą ofertą,

  • umieszczanie ważnych informacji poniżej linii zgięcia ekranu, co powoduje przymus przewijania strony w dół, a tylko około połowa odwiedzających tego dokonuje,

  • przekierowanie użytkowników do kolejnej strony za pomocą przycisków CTA, które przenoszą na inną niż oczekiwana. Wydłuża się przez to czas realizacji np. zakupów i zniechęca do dalszego działania.

  • brak dostosowania Landing page’a na urządzenia mobilne, z których korzysta coraz więcej użytkowników i przez to nie mają możliwości wyświetlenia go w pełni. 


 
 

Dodatkowe elementy umieszczane na Landing page’u

Landing page da Ci spore możliwości zaprezentowania danego produktu. Możesz wykorzystać ruchome menu, które podczas przewijania ekranu przeniesie użytkownika w odpowiednie miejsce.

Pomocne jest zastosowanie rozbudowanej galerii zdjęć, która umożliwi przekierowanie na inną witrynę po kliknięciu w wybrane zdjęcie. Urozmaiceniem Landing page’a są paralaksy, które unowocześniają jego wygląd i pozwalają ciekawiej przeglądać.

Korzystne będzie dla Ciebie przeprowadzanie testów A/B. Za ich pomocą możesz kontrolować ruch użytkownika. Dowiesz się jaka grafika lub formularz wywołuje większe zainteresowanie. Do takiej kontroli wykorzystywana jest konwersja.
 

Rodzaje Landing Page’a

Chcąc założyć stronę docelową musisz wiedzieć jakie występują jej kategorie. Istnieją cztery typy:

  1. strona generująca leady,

  2. strona zachęcająca do przejścia dalej,

  3. strona mieszcząca się na jednym ekranie,

  4. strona posiadająca wiele sekcji.

Pierwszy typ to nic innego jak formularze do wypełniania przez użytkowników. Strona musi być tak skonstruowana, aby zwracała na nie jak największą uwagę. Nie może zabraknąć informacji o zgodach na przetwarzanie danych odbiorców.

Drugi typ jest bardzo podobny jednak posiada inny cel. Tutaj witryna musi być zachęcająca, aby użytkownik był chętny do przejścia na nią. Może dotyczyć nowego produktu lub usługi, której cały opis znajduje się na pełnej stronie.

Dwa kolejne typy dotyczą długości stron. Jeśli wszystkie informacje mieszczą się na jednym ekranie jest ona krótka i nie wymaga przewijania w dół. Jednakże, gdy posiada wiele sekcji należy poświęcić na nią więcej czasu.
 

Landing page w sklepach internetowych

W sklepach internetowych rzadko kiedy stosuje się specjalne podstrony. Opracowywane są w przypadku konkretnego wydarzenia np. podczas organizowania konkursu. Często zdarza się, że użytkownik zostaje po prostu przekierowany w odpowiednie miejsce w sklepie.

Jednak coraz więcej sklepów internetowych stosuje Landing page. Chcąc go posiadać musisz pamiętać, aby treść w nim zawarta była zgodna z reklamą, w którą kliknął użytkownik. Niezależnie od tego czy zobaczył ją w wyszukiwarce, newsletterze itp. zawsze powinien być przekierowany na tą samą stronę docelową. 

Landing page w sklepach internetowych może występować w formie:
  • reklam AdWords,

  • mailingu,

  • newsletterów,

  • bannerów.

Użytkownicy za pomocą Landing page’a zostają przekierowywani na:
  • stronę główna, na której są umieszczone najważniejsze hasła,

  • stronę konkretnego produktu,

  • specjalną stronę ze spisem marek konkretnego producenta,

  • odpowiednią strony kategorii.


Landing page jest coraz częściej wykorzystywany nie tylko przez sklepy internetowe, lecz także strony nienastawione na sprzedaż. Pomaga przy działaniach promocyjnych, czego przykładem mogą być producenci.

Stosując stronę docelową musisz śledzić raporty z nimi związane. Możesz się z nich dowiedzieć od jakich stron internauci zaczynają wyszukiwanie. Wiedza na ten temat wniesie dużo korzyści przy projektowaniu Twojej strony reklamowej.

Zapytaj o wycenę
 

Zapytaj o ofertę dla Ciebie

na stworzenie landing page
 
 
lub zobacz naszą ofertę stron landing page
 
Autor: Barbara Urban

Komentarze

Twój komentarz

Nick *
E-mail *
Komentarz *

Zobacz także

Używamy Cookies, które będą zamieszczane w Twoim komputerze. Więcej w Polityce Prywatności. - więcej
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Dowiedz się więcej w RODO. - więcej

Newsletter
Nowości na blogu, życzenia na święta .. generalnie co u nas słychać :)
Name
Email
 
Wyrażam zgodę na wysyłanie wiadomości marketingowych oraz przetwarzanie moich danych osobowych.
 

Drogi użytkowniku,

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO), informuję że:

  • Twoje dane osobowe nie będą przekazywane odbiorcom.

  • Twoje dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowych.

  • Przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, a także do przenoszenia swoich danych osobowych tj. do otrzymania od administratora Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.

  • Masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO).

  • Twoje dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą podlegały profilowaniu.

  • Administratorem danych jest Jan Nowak z którym można się skontaktować pod adresem info@heuristic.pl.
     

Pliki Cookies

Na naszych stronach używamy technologii, takich jak pliki cookie, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach i w Internecie. Pragniemy zapoznać Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz z przepisami, które niebawem wejdą w życie, tak aby dać Ci pełną wiedzę i komfort w korzystaniu z naszych serwisów internetowych. Zapoznaj się z poniższymi informacjami przed przejściem do serwisu. Klikając przycisk „przejdź do serwisu” lub zamykając to okno zgadzasz się na postanowienia zawarte poniżej.

RODO

Z dniem 25 maja 2018 r. rozpoczyna obowiązywanie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane popularnie jako „RODO”). RODO obowiązywać będzie w identycznym zakresie we wszystkich krajach Unii Europejskiej, a więc także w Polsce i wprowadza szereg zmian w zasadach regulujących przetwarzanie danych osobowych.

Czym są dane osobowe

Dane osobowe to, zgodnie z RODO, informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. W przypadku korzystania z naszego serwisu takimi danymi są np. adres e-mail, adres IP, a w przypadku wysłania zapytania - imię i nazwisko. Dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach (np. local storage) instalowanych przez nas na naszej stronie i urządzeniach, których używasz podczas korzystania z naszych usług.

Podstawa i cel przetwarzania

Przetwarzanie danych osobowych wymaga podstawy prawnej. RODO przewiduje kilka rodzajów takich podstaw prawnych dla przetwarzania danych, a w przypadkach korzystania z naszych usług wystąpią, co do zasady trzy z nich:

  • Niezbędność przetwarzania do zawarcia lub wykonania umowy, której jesteś stroną. Umowa to, w naszym przypadku, regulamin danej usługi. Jeśli zatem zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z naszym serwisem w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy. Bez tej możliwości nie bylibyśmy w stanie zapewnić Ci usługi, a Ty nie mógłbyś z niej korzystać.

  • Niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią. Ta podstawa przetwarzania danych dotyczy przypadków, gdy ich przetwarzanie jest uzasadnione z uwagi na nasze usprawiedliwione potrzeby, co obejmuje między innymi konieczność zapewnienia bezpieczeństwa usługi, dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług i dopasowania ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach) jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Twoja dobrowolna zgoda. Jest potrzebna głównie w przypadku, gdy usługi marketingowe dostarczają Ci podmioty trzecie oraz gdy to my świadczymy takie usługi dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele muszą mieć możliwość przetwarzania Twoich danych. Udzielenie takiej zgody jest całkowicie dobrowolne, i jeśli nie chcesz, nie musisz jej udzielać. Dzięki naszemu rozwiązaniu masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie. Twoje pozostałe uprawnienia wynikające z udzielenia zgody są opisane poniżej.


Twoje dane, w ramach naszych usług, przetwarzane będą wyłącznie w przypadku posiadania przez nas lub inny podmiot przetwarzający dane jednej z dopuszczonych przez RODO podstaw prawnych i wyłącznie w celu dostosowanym do danej podstawy, zgodnie z opisem powyżej. Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania – czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy – przez czas jej wykonywania, a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora – do czasu istnienia tego uzasadnionego interesu.

Przekazywanie danych

Twoje dane będą przetwarzane przez Administratora danych osobowych oraz i Zaufanych Partnerów, którym zostaną przekazane w celach analizy. W każdym takim przypadku przekazanie danych nie uprawnia ich odbiorcy do dowolnego korzystania z nich, a jedynie do korzystania w celach wyraźnie przez nas wskazanych. Dzięki temu możemy np. lepiej dobrać najciekawsze lub najtańsze oferty dopasowane dla Ciebie. W każdym przypadku przekazanie danych nie zwalnia przekazującego z odpowiedzialności za ich przetwarzanie. Dane mogą być też przekazywane organom publicznym, o ile upoważniają ich do tego obowiązujące przepisy i przedstawią odpowiednie żądanie, jednak nigdy w innym przypadku.

Cookies

Na naszych stronach internetowych i w aplikacjach używamy technologii, takich jak pliki cookie, local storage i podobnych służących do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraz analizowania ruchu na naszych stronach. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. Twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz różne strony w Internecie.

Twoje uprawnienia

Zgodnie z RODO przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas i Zaufanych Partnerów.

Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać.

Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Uprawnienia powyższe przysługują także w przypadku prawidłowego przetwarzania danych przez administratora.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas Twoich danych osobowych zebranych w związku z korzystaniem przez Ciebie z naszej strony w celach marketingowych (obejmujących niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie Twojej aktywności na stronach internetowych) w tym ich przetwarzanie w plikach cookies itp. instalowanych na Twoich urządzeniach i odczytywanych z tych plików przez Administratora danych osobowych. Możesz w łatwy sposób wyrazić tę zgodę, klikając w przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamykając to okno. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. 

Zaufani Partnerzy

Dane osobowe o których mowy powyżej udostępniane są wyłącznie zaufanym partnerom w celach statystycznych oraz w celu realizowania dodatkowych usług dostępnych w serwisie.

Zaufanie partnerzy:

  • Google Inc. - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych
  • Yandex Metrica - w celach statystycznych, analizy danych
  • Smartsupp.com, s.r.o. - w celach świadczenia usługi chatu on-line
  • Facebook, Inc. - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych
  • Hotjar Limited - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych, w celach świadczenia usługi chatu on-line
  • CWK Spółka z o.o. spółka komandytowa - w celach realizowania usług kurierskich
  • R2G Polska Sp. z o.o. - w celach realizowania usług kurierskich
  • Poczta Polska S.A. - w celach realizowania usług kurierskich

Newsletter

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach i zakresie zgodnymi z realizacją usługi newsletter opisanej w Polityce prywatności. Jestem świadomy/a, że zgodę tą mogę w każdej chwili wycofać.”