Dlaczego Instagram nie sprzedaje

Dlaczego Instagram nie sprzedaje
Pewnie nie jeden z Was słyszał, że aby zaistnieć w sieci ze swoim produktem bądź usługą, trzeba być na tylu mediach społecznościowych na ilu się da. I tak ludzie zakładają sobie fanpage na Twiterze, Facebooku czy Instagramie, tyle że zazwyczaj nic z tego nie wynika. Efekt sprzedażowy zerowy. Dlaczego tak się dzieje?
 
Początkujący przedsiębiorcy popełniają mnóstwo błędów jeśli chodzi o media społecznościowe i tracą przez to pieniądze. Jest bowiem parę takich tematów tabu, o których nikt nie mówi, jeśli chodzi o media społecznościowe.
 

Instagram - dlaczego nie sprzedaje?

Najlepszym tego przykładem jest portal społecznościowy Instagram. Ta strona służący głównie do tego, aby wrzucać na nią zdjęcia. Są tutaj różne sposoby, aby się promować, ale po wielu badaniach, które przeprowadziliśmy dochodzimy do jednego wniosku. Nie ma w ogóle sensu się promować w Instargamie. Nie jest ważne co chcesz promować – czy będzie to sprzęt RTV, znane kasyno na żywo, czy zdrowa żywność -  tego na Instagramie po prostu nie sprzedasz.


Dlaczego Instagram nie sprzedaje
 
Praktycznie wszystkie media społecznościowe podając liczbę użytkowników obserwujących dany post mocno ją zawyża. A to ma związek przede wszystkim z tym, że minimum ponad połowa kont założonych na portalach społecznościowych to tak zwane boty czyli konta fałszywe, które zakładane są przez programy (maszyny), a nie prawdziwych ludzi. W przypadku Instagrama ten odsetek fałszywych kont jest jeszcze dużo większy (niektóre szacunki mówią, że nawet 90% kont to konta założone przez boty).


Te konta później „lajkują” niektóre rzeczy, komentują je (komentarze typu „Ale super.”, „Podoba mi się to” a często są to komentarze w języku angielskim). To wszystko to są komentarze wystawione przez maszynę, a nie przez prawdziwego użytkownika i mają na celu tylko i wyłącznie zwiększenie pozornej popularności danego profilu.

Taki Instagram to jedna wielka bańka, gra botów, bo większość z tych polubień czy komentarzy w ogóle nie istnieje. Oczywiście właściciel Instagrama czyli Facebook o tym głośno nie mówi. Jest im jak najbardziej na rękę, żeby ludzie na tym portalu budowali swój marketing, bo Facebook po prostu na tym zarabia.


Dlaczego Instagram nie sprzedaje
 
Największą wadą Instagrama jest jednak to, że z tego medium społecznościowego praktycznie nie wygenerujesz sprzedaży. Instagram po prostu nie sprzedaje. My sami oraz wielu naszych znajomych testowało Instagrama pod tym kątem i za każdym razem wyniki sprzedażowe były jeśli nie zerowe to tak mizerne, że w ogóle nie warto było myśleć o Instagramie jako kanale sprzedażowym.
 
To dlaczego niemal wszyscy prowadzą profil na Instagramie, skoro on w ogóle nie sprzedaje? No przecież na przykład taka Ewa Chodakowska (trenerka fitness i trenerka personalna) na pewno zarabia dzięki Instagramowi. Tylko tutaj mówimy o gigantycznych profilach. Profil Ewy Chodakowskiej ma ponad 1,5 miliona obserwujących, więc nawet jeśli zdecydowana większość jej „followersów” to konta „fake’owe” to i tak pozostaje spora liczba (około 200 tysięcy) kont prawdziwych.

Poza tym pani Ewa Chodakowska jest postacią znaną, celebrytką, występuje w telewizji, więc same jej nazwisko przyciąga. Co więcej Pani Ewa od wielu lat prowadzi profil w tematach, które są idealne do Instagrama czyli diety, odchudzanie, metamorfozy (to są jedne z tych nielicznych tematów, które na Instagramie mają się po prostu świetnie). I o tym trzeba pamiętać.

Dlaczego Instagram nie sprzedaje


Bo jeśli Ty zamierzasz otworzyć na przykład sklep sprzedający artykuły biurowe i liczysz, że znajdziesz klientów na Instagramie, to obawiam się, że jest to w najlepszym wypadku nieprawdopodobne, żeby nie mówić że całkiem niemożliwe. Jak to się mówi profesjonalnie – Instagram bowiem nie konwertuje. Ludzie jak wchodzą na Instagrama to nie myślą o zakupach.
 
To dlaczego ta bańka w ogóle działa? Dlaczego te wszystkie osoby zakładają te konta profilowe i robią te całe akcje marketingowe? Już Ci mówię dlaczego. Na Insagramie można zarobić, ale w inny sposób – oszukując korporacje. Jakkolwiek to brzmi groźnie, ale dokładnie tak jest. Duże korporacje mają na marketing wielomilionowe budżety.

Dlaczego Instagram nie sprzedaje

Szukając powierzchni reklamowych przeszukują także Instagrama pod względem popularnych profili. Właścicielki takich profili dostają ogromne pieniądze za to, że na przykład przez pół roku będą zamieszczać na sowim profilu instagramowym swoje zdjęcia z jakimś popularnym napojem lub będą promować popularną markę ubrań. Reklamujący z dużych korporacji nie koniecznie będą widzieć o tym, że większość z tych obserwujących dany profil, to osoby de facto nieistniejące.
 
Jeśli Ty też chcesz zarabiać na Instagramie to też możesz kupować wyświetlenia, obserwujących, komentarze, aby Twój profil rósł w siłę i żebyś mógł pokazać przed korporacją jak dużym medium reklamowym dysponujesz. Jeśli jednak planujesz sprzedawać przez Instagram swoje produkty, to po prostu tego nie rób. To Ci się po prostu w ogóle nie opłaca.
 
 

Komentarze

Twój komentarz

Nick *
E-mail *
Komentarz *

Zobacz także

Używamy Cookies, które będą zamieszczane w Twoim komputerze. Więcej w Polityce Prywatności. - więcej

Newsletter
Nowości na blogu, życzenia na święta .. generalnie co u nas słychać :)
Name
Email
 
Wyrażam zgodę na wysyłanie wiadomości marketingowych oraz przetwarzanie moich danych osobowych.
 

Drogi użytkowniku,

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO), informuję że:

  • Twoje dane osobowe nie będą przekazywane odbiorcom.

  • Twoje dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowych.

  • Przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, a także do przenoszenia swoich danych osobowych tj. do otrzymania od administratora Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.

  • Masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO).

  • Twoje dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą podlegały profilowaniu.

  • Administratorem danych jest Jan Nowak z którym można się skontaktować pod adresem info@heuristic.pl.
     

Pliki Cookies

Na naszych stronach używamy technologii, takich jak pliki cookie, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach i w Internecie. Pragniemy zapoznać Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz z przepisami, które niebawem wejdą w życie, tak aby dać Ci pełną wiedzę i komfort w korzystaniu z naszych serwisów internetowych. Zapoznaj się z poniższymi informacjami przed przejściem do serwisu. Klikając przycisk „przejdź do serwisu” lub zamykając to okno zgadzasz się na postanowienia zawarte poniżej.

RODO

Z dniem 25 maja 2018 r. rozpoczyna obowiązywanie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane popularnie jako „RODO”). RODO obowiązywać będzie w identycznym zakresie we wszystkich krajach Unii Europejskiej, a więc także w Polsce i wprowadza szereg zmian w zasadach regulujących przetwarzanie danych osobowych.

Czym są dane osobowe

Dane osobowe to, zgodnie z RODO, informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. W przypadku korzystania z naszego serwisu takimi danymi są np. adres e-mail, adres IP, a w przypadku wysłania zapytania - imię i nazwisko. Dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach (np. local storage) instalowanych przez nas na naszej stronie i urządzeniach, których używasz podczas korzystania z naszych usług.

Podstawa i cel przetwarzania

Przetwarzanie danych osobowych wymaga podstawy prawnej. RODO przewiduje kilka rodzajów takich podstaw prawnych dla przetwarzania danych, a w przypadkach korzystania z naszych usług wystąpią, co do zasady trzy z nich:

  • Niezbędność przetwarzania do zawarcia lub wykonania umowy, której jesteś stroną. Umowa to, w naszym przypadku, regulamin danej usługi. Jeśli zatem zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z naszym serwisem w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy. Bez tej możliwości nie bylibyśmy w stanie zapewnić Ci usługi, a Ty nie mógłbyś z niej korzystać.

  • Niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią. Ta podstawa przetwarzania danych dotyczy przypadków, gdy ich przetwarzanie jest uzasadnione z uwagi na nasze usprawiedliwione potrzeby, co obejmuje między innymi konieczność zapewnienia bezpieczeństwa usługi, dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług i dopasowania ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach) jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Twoja dobrowolna zgoda. Jest potrzebna głównie w przypadku, gdy usługi marketingowe dostarczają Ci podmioty trzecie oraz gdy to my świadczymy takie usługi dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele muszą mieć możliwość przetwarzania Twoich danych. Udzielenie takiej zgody jest całkowicie dobrowolne, i jeśli nie chcesz, nie musisz jej udzielać. Dzięki naszemu rozwiązaniu masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie. Twoje pozostałe uprawnienia wynikające z udzielenia zgody są opisane poniżej.


Twoje dane, w ramach naszych usług, przetwarzane będą wyłącznie w przypadku posiadania przez nas lub inny podmiot przetwarzający dane jednej z dopuszczonych przez RODO podstaw prawnych i wyłącznie w celu dostosowanym do danej podstawy, zgodnie z opisem powyżej. Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania – czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy – przez czas jej wykonywania, a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora – do czasu istnienia tego uzasadnionego interesu.

Przekazywanie danych

Twoje dane będą przetwarzane przez Administratora danych osobowych oraz i Zaufanych Partnerów, którym zostaną przekazane w celach analizy. W każdym takim przypadku przekazanie danych nie uprawnia ich odbiorcy do dowolnego korzystania z nich, a jedynie do korzystania w celach wyraźnie przez nas wskazanych. Dzięki temu możemy np. lepiej dobrać najciekawsze lub najtańsze oferty dopasowane dla Ciebie. W każdym przypadku przekazanie danych nie zwalnia przekazującego z odpowiedzialności za ich przetwarzanie. Dane mogą być też przekazywane organom publicznym, o ile upoważniają ich do tego obowiązujące przepisy i przedstawią odpowiednie żądanie, jednak nigdy w innym przypadku.

Cookies

Na naszych stronach internetowych i w aplikacjach używamy technologii, takich jak pliki cookie, local storage i podobnych służących do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraz analizowania ruchu na naszych stronach. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. Twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz różne strony w Internecie.

Twoje uprawnienia

Zgodnie z RODO przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas i Zaufanych Partnerów.

Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać.

Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Uprawnienia powyższe przysługują także w przypadku prawidłowego przetwarzania danych przez administratora.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas Twoich danych osobowych zebranych w związku z korzystaniem przez Ciebie z naszej strony w celach marketingowych (obejmujących niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie Twojej aktywności na stronach internetowych) w tym ich przetwarzanie w plikach cookies itp. instalowanych na Twoich urządzeniach i odczytywanych z tych plików przez Administratora danych osobowych. Możesz w łatwy sposób wyrazić tę zgodę, klikając w przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamykając to okno. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. 

Zaufani Partnerzy

Dane osobowe o których mowy powyżej udostępniane są wyłącznie zaufanym partnerom w celach statystycznych oraz w celu realizowania dodatkowych usług dostępnych w serwisie.

Zaufanie partnerzy:

  • Google Inc. - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych
  • Yandex Metrica - w celach statystycznych, analizy danych
  • Smartsupp.com, s.r.o. - w celach świadczenia usługi chatu on-line
  • Facebook, Inc. - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych
  • Hotjar Limited - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych, w celach świadczenia usługi chatu on-line
  • CWK Spółka z o.o. spółka komandytowa - w celach realizowania usług kurierskich
  • R2G Polska Sp. z o.o. - w celach realizowania usług kurierskich
  • Poczta Polska S.A. - w celach realizowania usług kurierskich

Newsletter

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach i zakresie zgodnymi z realizacją usługi newsletter opisanej w Polityce prywatności. Jestem świadomy/a, że zgodę tą mogę w każdej chwili wycofać.”