Emocjonalna sprzedaż na przykładzie sklepu z dekoracjami i prezentami

LILIO - emocjonalna sprzedaż dekoracji i prezentówZbliża się Boże Narodzenie, a wraz z nim kolejny gorący okres dla wszystkich sprzedawców i marketerów. To również gorący okres dla sklepu z ręcznie robionymi dekoracjami, prezentami i bombkami choinkowymi - LILIO, który obsługujemy już od 8 lat. W ostatnich dniach uruchomiliśmy kolejną, trzecią już wersję sklepu.

Oprócz nowego layout'u wdrożyliśmy nasz nowy system e-commerce - Wirtualizer EMS oraz zarządzamy działaniami centent marketingowymi i remarketingiem.

LILIO - produkty z duszą

LILIO to sklep z ręcznie robionymi dekoracjami, ozdobami i prezentami. Produkty pochodzą od artystów rzemieślników produktujących wyroby na małą skalę i pochodzą z Krosna i okolic - miejsca, w którym szklane rzemiosło kultywowane jest od lat, a krośnieńskie szkło jest marką cenioną na całym świecie.

Unikalność i wyjątkowość i pochodzenie produktów to element, który sklep wykorzystuje w swoim przekazie marketingowym, tak by klienci wiedzieli, że kupowane produkty są wyrobami szczególnymi. Jest to bardzo ważne, aby przekaz kierowany do klientów jasno pozycjonował markę i produkty które sprzedaje, że za produktami stoi bogata historia regionu.

Nowe stare logo

Prace przy nowym projecie zaczęliśmy od delikatnego odświeżenia logo, gdyż stare miało już 8 lat i nie wpisywało się w nowoczesne trendy, za którymi chcieliśmy podążyć. Ze starego logo usunęliśmy gradienty oraz zmieniliśmy kolor na bardziej intensywny. Powiększyliśmy również napis. Główną typografię zostawiliśmy, natomiast zmieniliśmy czcionkę w tekście podsumowującym - pod logo.

LILIO - logo stare i nowe

Nowy projekt graficzny

Oferta LILIO to produkty ręcznie robione, w duże mierze cechujące się walorami artystycznymi lub wręcz będące małymi dziełami sztuki. Taki rodzaj oferty wymaga odpowiedniej prezentacji oraz podejścia do sprzedaży, gdyż nie są to produkty pierwszej potrzeby a produkty ekskluzywne kupowane często po to, aby poprawić nastrój sobie lub bliskiej osobie. Ponadto, spora część oferty jest ofertą sezonową, oferowaną wyłącznie w okresie Bożego Narodzenia lub Wielkanocy. Sprzedaż tego rodzaju produktów wymaga zbudowania odpowiedniej atmosfery, aby zakupowi toważyszyły nie tylko odpowiednie doświadczenia w obszarze UX, ale przede wszystkim te budujące i wprowadzające klienta w odpowiedni nastrój emocjonalny.

Biorąc pod uwagę charakter oferty stworzyliśmy jasny, minimalistyczny projekt graficzny, bez zbędnych ozdobników, którego zadaniem ma być:

  • stworzenie emocjonalnego nastroju zakupowego - emocjonalne zdjęcia kontekstowe z przeprowadzonej sesji foto, filmy poglądowe

  • skupienie uwagi na ofercie - duże zdjęcia produktów - packshoty i zdjęcia kontekstowe

  • podkreślenie unikalności, wyjątkowości i pochodzenia oferty - filmy video, tagi "Rękodzieło", "Made in Poland"

LILIO - stary projekt graficzny

Stare LILIO



LILIO - nowy projekt graficzny

Nowe LILIO

Nowy layout

W czasach, gdzie mobile zaczyna dominować nad desktopem layout'y coraz częściej projektuje się głównie z myślą o tych urządzeniach. I mimo, że desktopy raczej nigdy nie znikną z naszych domów i biur, to mobile jest najszybciej rozwijającym się medium, zwłaszcza w obszarze e-commerce.

Nowy layout również koncentruje się na kanale mobile, przez co został wykonany w technologii RWD i dopasowuje się do urządzeń mobilnych w zależności od rozdzielczości. Ponieważ serwis jest sklepem internetowym staraliśmy się skupić uwagę głównie na odpowiedniej prezentacji oferty poprzez duże, dobrej jakości zdjęcia typu packshot. Z drugiej strony sklep sprzedaje produkty emocjonalne, przez co konieczne było zbudowanie odpowiedniej atmosfery zakupowej, co zrealizowaliśmy poprzez odpowiednie zdjęcia kontekstowe wykonane przez nas na potrzeby realizacji.

Nowa oferta

W tym roku oferta zostanie poszerzona o zupełnie nowe produkty - figurki dekoracyjne aniołów oraz reprodukcje obrazów synestetycznych. Produkty z tych grup będą dostępne w ofercie świątecznej po raz pierwszy. Planowane jest również systematyczne rozszerzanie oferty o nowe grupy produktów, pasujących do przyjętej strategii marketingowej.

Nowy system e-commerce

Wraz z nowym layout'em wdrożyliśmy nowy system e-commerce - Wirtualizer EMS. Nowy system umożliwił nam dużo lepszą organizację bazy produktów, które w dużej mierze wykorzystuje cechy, które w serwisie wykorzystywane są na wiele sposobów m.i.n.:

  • doklajania wartości cech do nazw produktów

  • doklejania wartości cech do tytułów Title

  • doklejania wartości do adresów URL

  • wyświetlania wartości cech na liście produktów (kafle) oraz w szczegółach

  • filtrowania produktów w kategoriach

  • tworzenie kategorii produktów z filtrami ustawionymi na stałę - segmentacja oferty.

Takie wykorzystywanie cech umożliwiło utworzenie spójnego katalogu produktów, w którym nazwy produktów czy URLe tworzone są w sposób półautomatyczny. Możliwość dodawania cech do meta Title oraz URLi poprawią również indeksowanie i wyszukiwanie produktów, co przełoży się na naturalny ruch z wyszukiwarek będąc tzw. naturalnym pozycjonowaniem na długi ogon. Mimo korzystania z wielu kategorii serwis ograniczył również wielokrotne indeksowanie produktów dzięki zasosowaniu linków kanonicznych - cannonicals.

W serwisie stworzono nową, prostszą strukturę kategorii, rozbudowując jednocześnie filtrowanie i sortowanie produktów. Aby zachować poprzednie linki przygotowane przekierowania 301 dla starych adresów URL, dzięki czemu serwis odpowiednio przejął i skierował ruch ze starych linków na odpowiednie kategorie w nowej strukturze.

Wirtualizer EMS - katalog produktów

Katalog produktów
 

System przyspieszył również wykonywanie wielu operacji dzięki przyjaznemu interfejsowi, operacjom na wielu rekordach oraz automatyzacji.
Now moduł promocji umożliwia obecnie prowadzenie zaawansowanych promocji sprzedażowych.


Moduł promocje umożliwia m.in.:
  • definiowanie warunków koszyka:

    • produkty z wybranych kategorii

    • wybrane produkty

    • produkty z cechami lub atrybutami

    • minimalna ilość pozycji w koszyku

    • minimalna wartość koszyka

  • definiowanie co obejmuje rabat:

    • produkty określone w warunkach rabatu

    • tylko z wybranych kategorii

    • wybrane produkty

    • produkty z cechami lub atrybutami

Rabat może być procentowy lub kwotowy i może zostać przyznany na wszystkie zdefiniowane parametrami produkty lub tylko na najdroższy lub najtańszy produkt. Promocje mogą być również aktywowane poprzez kupony rabatowe generowane w oparciu o różne kryteria.

Nowy system umożliwia również zbieranie informacji o użytkownikach, koszykach i schowkach oraz na aktywizację sprzedaży z wykorzystaniem automatyzacji mailingu i personalizacji treści.

Nowe treści

Na potrzeby oferty i kampanii w serwisach społecznościowych przygytowaliśmy świeży kontent w postaci zdjęć kontekstowych, wpisów na blogu oraz zajawek i filmów video. Poniżej przykładowy film z wizyty w Centrum Dziedzictwa Szkła w Krośnie.
 

 

Marketing i remarketing

Wraz z przygotowaniami do sezonu świątecznego podjęliśmy również działania promocyjne - marketingowe i remarketingowe. Nasze działania skupiamy głównie wokół wyszukiwarki Google oraz w serwisie Facebook. W najbliższym czasie uruchomiona zostanie integracja z Google Merchants oraz planowane jest uruchomienie programu partnerskiego.
 


Wyślij zapytanie

Zapytaj jak możemy
zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie


wyślij zapytanie

lub zobacz naszą ofertę dla e-commerce

Komentarze

Twój komentarz

Nick *
E-mail *
Komentarz *

Zobacz także

PIR S.A. - serwis informacyjny

Przygotowaliśmy serwis www dla Polskich Inwestycji Rozwojowych S.A. - spółki wspierającej polskie inwestycje strukturalne.

Używamy Cookies, które będą zamieszczane w Twoim komputerze. Więcej w Polityce Prywatności. - więcej

Newsletter
Nowości na blogu, życzenia na święta .. generalnie co u nas słychać :)
Name
Email
 
Wyrażam zgodę na wysyłanie wiadomości marketingowych oraz przetwarzanie moich danych osobowych.
 

Drogi użytkowniku,

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO), informuję że:

  • Twoje dane osobowe nie będą przekazywane odbiorcom.

  • Twoje dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowych.

  • Przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, a także do przenoszenia swoich danych osobowych tj. do otrzymania od administratora Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.

  • Masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO).

  • Twoje dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą podlegały profilowaniu.

  • Administratorem danych jest Jan Nowak z którym można się skontaktować pod adresem info@heuristic.pl.
     

Pliki Cookies

Na naszych stronach używamy technologii, takich jak pliki cookie, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach i w Internecie. Pragniemy zapoznać Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz z przepisami, które niebawem wejdą w życie, tak aby dać Ci pełną wiedzę i komfort w korzystaniu z naszych serwisów internetowych. Zapoznaj się z poniższymi informacjami przed przejściem do serwisu. Klikając przycisk „przejdź do serwisu” lub zamykając to okno zgadzasz się na postanowienia zawarte poniżej.

RODO

Z dniem 25 maja 2018 r. rozpoczyna obowiązywanie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane popularnie jako „RODO”). RODO obowiązywać będzie w identycznym zakresie we wszystkich krajach Unii Europejskiej, a więc także w Polsce i wprowadza szereg zmian w zasadach regulujących przetwarzanie danych osobowych.

Czym są dane osobowe

Dane osobowe to, zgodnie z RODO, informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. W przypadku korzystania z naszego serwisu takimi danymi są np. adres e-mail, adres IP, a w przypadku wysłania zapytania - imię i nazwisko. Dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach (np. local storage) instalowanych przez nas na naszej stronie i urządzeniach, których używasz podczas korzystania z naszych usług.

Podstawa i cel przetwarzania

Przetwarzanie danych osobowych wymaga podstawy prawnej. RODO przewiduje kilka rodzajów takich podstaw prawnych dla przetwarzania danych, a w przypadkach korzystania z naszych usług wystąpią, co do zasady trzy z nich:

  • Niezbędność przetwarzania do zawarcia lub wykonania umowy, której jesteś stroną. Umowa to, w naszym przypadku, regulamin danej usługi. Jeśli zatem zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z naszym serwisem w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy. Bez tej możliwości nie bylibyśmy w stanie zapewnić Ci usługi, a Ty nie mógłbyś z niej korzystać.

  • Niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią. Ta podstawa przetwarzania danych dotyczy przypadków, gdy ich przetwarzanie jest uzasadnione z uwagi na nasze usprawiedliwione potrzeby, co obejmuje między innymi konieczność zapewnienia bezpieczeństwa usługi, dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług i dopasowania ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach) jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Twoja dobrowolna zgoda. Jest potrzebna głównie w przypadku, gdy usługi marketingowe dostarczają Ci podmioty trzecie oraz gdy to my świadczymy takie usługi dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele muszą mieć możliwość przetwarzania Twoich danych. Udzielenie takiej zgody jest całkowicie dobrowolne, i jeśli nie chcesz, nie musisz jej udzielać. Dzięki naszemu rozwiązaniu masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie. Twoje pozostałe uprawnienia wynikające z udzielenia zgody są opisane poniżej.


Twoje dane, w ramach naszych usług, przetwarzane będą wyłącznie w przypadku posiadania przez nas lub inny podmiot przetwarzający dane jednej z dopuszczonych przez RODO podstaw prawnych i wyłącznie w celu dostosowanym do danej podstawy, zgodnie z opisem powyżej. Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania – czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy – przez czas jej wykonywania, a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora – do czasu istnienia tego uzasadnionego interesu.

Przekazywanie danych

Twoje dane będą przetwarzane przez Administratora danych osobowych oraz i Zaufanych Partnerów, którym zostaną przekazane w celach analizy. W każdym takim przypadku przekazanie danych nie uprawnia ich odbiorcy do dowolnego korzystania z nich, a jedynie do korzystania w celach wyraźnie przez nas wskazanych. Dzięki temu możemy np. lepiej dobrać najciekawsze lub najtańsze oferty dopasowane dla Ciebie. W każdym przypadku przekazanie danych nie zwalnia przekazującego z odpowiedzialności za ich przetwarzanie. Dane mogą być też przekazywane organom publicznym, o ile upoważniają ich do tego obowiązujące przepisy i przedstawią odpowiednie żądanie, jednak nigdy w innym przypadku.

Cookies

Na naszych stronach internetowych i w aplikacjach używamy technologii, takich jak pliki cookie, local storage i podobnych służących do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraz analizowania ruchu na naszych stronach. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. Twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz różne strony w Internecie.

Twoje uprawnienia

Zgodnie z RODO przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas i Zaufanych Partnerów.

Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać.

Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Uprawnienia powyższe przysługują także w przypadku prawidłowego przetwarzania danych przez administratora.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas Twoich danych osobowych zebranych w związku z korzystaniem przez Ciebie z naszej strony w celach marketingowych (obejmujących niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie Twojej aktywności na stronach internetowych) w tym ich przetwarzanie w plikach cookies itp. instalowanych na Twoich urządzeniach i odczytywanych z tych plików przez Administratora danych osobowych. Możesz w łatwy sposób wyrazić tę zgodę, klikając w przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamykając to okno. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. 

Zaufani Partnerzy

Dane osobowe o których mowy powyżej udostępniane są wyłącznie zaufanym partnerom w celach statystycznych oraz w celu realizowania dodatkowych usług dostępnych w serwisie.

Zaufanie partnerzy:

  • Google Inc. - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych
  • Yandex Metrica - w celach statystycznych, analizy danych
  • Smartsupp.com, s.r.o. - w celach świadczenia usługi chatu on-line
  • Facebook, Inc. - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych
  • Hotjar Limited - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych, w celach świadczenia usługi chatu on-line
  • CWK Spółka z o.o. spółka komandytowa - w celach realizowania usług kurierskich
  • R2G Polska Sp. z o.o. - w celach realizowania usług kurierskich
  • Poczta Polska S.A. - w celach realizowania usług kurierskich

Newsletter

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach i zakresie zgodnymi z realizacją usługi newsletter opisanej w Polityce prywatności. Jestem świadomy/a, że zgodę tą mogę w każdej chwili wycofać.”