SEO i pozycjonowanie jako narzędzia promocji firmy

SEO i pozycjonowanie w marketingu internetowym

 

Pozycjonowanie i SEO to tematy, które powinny Cię zainteresować, jeśli jesteś właścicielem jakiejkolwiek strony internetowej. W szczególności, jeżeli liczba osób odwiedzających przekłada się na Twoje zyski. Pozycjonowanie i SEO dają szereg możliwości, które możesz wykorzystać w celu zwiększenia ruchu na swojej stronie. 

 

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie stron to szereg działań, mających na celu umieszczenie strony jak najwyżej w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarkach internetowych (jak na przykład Google).

Jest jednym z najskuteczniejszych środków promocji zarówno samej strony internetowej, jak i firmy w ogóle. Ponadto, działania te są jedną z najtańszych form reklamy, cechującą się dodatkowo dużą skutecznością. Z pozycjonowania korzystają nie tylko firmy, ale też osoby prywatne prowadzące blogi. 

Profesjonalne pozycjonowanie polega na zabiegach, wykonywanych w sposób systematyczny. Dzięki temu możesz nie tylko podnieść pozycję swojej strony, ale również tę pozycję utrzymać. Działania te mają bezpośredni związek z promocją samej strony (a co za tym idzie - Twojej firmy).

Wśród głównych działań pozycjonowania stron www, można wymienić:

  • optymalizację kodu strony internetowej pod kątem tzw. robotów sieciowych wyszukiwarek, 

  • nieustające promowanie strony w sieci za pomocą linków z powiązanych stron,

  • tworzenie artykułów blogowych dotyczących usług firmy, które następnie mają zostać opublikowane w internecie.

 

SEO czyli optymalizacja stron

Pojęciem bardzo zbliżonym do pozycjonowania strony, lecz nie synonimicznym jest SEO (z języka angielskiego Search Engine Optimization) czyli optymalizacja stron internetowych pod algorytm wyszukiwarki. Funkcjonowanie SEO polega na działaniach, które są wykonywane bezpośrednio na stronach internetowych. Ich celem jest wypromowanie jak największej ilości słów kluczowych. Frazy kluczowe zawierają się w pytaniach zadanych przez potencjalnych klientów w wyszukiwarkach.

Zwróć uwagę na fakt, iż wyszukiwarki internetowe uwzględniają kilka czynników przy wyszukiwaniu. Może to być częstotliwość lub gęstość słów kluczowych (odpowiednio liczba powtórzeń danych słów i ich procentowa zawartość w stosunku do ilości tekstu), ale też ich rozmieszczenie. Ważne, byś umieścił frazy kluczowe nie tylko w treści tekstu, lecz też w jego wstępie i nagłówkach.

Przygotuj również kod strony we właściwy sposób. Zapobiegnie to chociażby długiemu ładowaniu witryny i wczytywaniu poszczególnych jej elementów.

 

Czym jest SEO?

Pozycjonowanie stron internetowych a SEO

Powyższe określenia często są niesłusznie traktowane jako równoznaczne. Należy podkreślić, że działania SEO zawierają się w działaniach pozycjonowania. Prawidłowa optymalizacja strony jest czynnikiem wpływającym na skuteczny marketing we wszystkich wyszukiwarkach. Rezultaty zauważysz już po niedługim czasie od rozpoczęcia działań SEO. Zazwyczaj w ciągu kilku miesięcy odnotowuje się zwiększoną ilość odwiedzin strony. 

Słowem: cele SEO i pozycjonowania pokrywają się - chodzi o ściągnięcie jak największej liczby klientów. Jednocześnie SEO nie jest tym samym, co pozycjonowanie stron, a częścią składową ogółu pozycjonowania.

 

Korzyści płynące z pozycjonowania stron www

Mówiąc o korzyściach związanych z poprawą pozycji strony, niewątpliwie ważną kwestią jest pozyskanie nowych klientów. Dzieje się to w wyniku zwiększenia ruchu na stronie. Co więcej, zwykle nie wiąże się to z wysokimi kosztami. Z tego powodu większość właścicieli stron decyduje się na działania związane z SEO.

Pozycjonowanie ma jednak więcej plusów. Jednym z nich jest fakt, że prawidłowo prowadzony proces pozycjonowania może przynieść długofalowe rezultaty. Dzięki temu strona nie tylko może podnieść swoją pozycję, ale również ją utrzymać. Tym samym obniża się pozycja konkurencji, co można uznać za kolejną zaletę.

Inną kwestią jest lepsze poznanie preferencji klientów. Pozycjonowanie daje taką możliwość, co wynika bezpośrednio z operowania słowami kluczowymi. Ze słów najczęściej wpisywanych w wyszukiwarkę można uzyskać wiedzę o zachowaniach klienta i jego potrzebach.

 

Linkowanie zewnętrzne

Samo pozycjonowanie stron internetowych nie opiera się jedynie na optymalizacji czy wzbogacaniu treści strony. Również linki mają niezwykle mocny wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania. Na podstawie informacji z jakich źródeł pochodzą linki do Twojej strony, wyszukiwarka jest w stanie określić jak wiarygodna jest ona na tle innych o podobnej tematyce. Warto linkować strony w serwisach ogłoszeniowych, katalogach firm czy w social mediach.

Niewiele wspólnego z prawdą ma jednak stwierdzenie, że każdy link do Twojego serwisu ma taka samą wartość. Jeżeli linki będą znajdować się na stronach mało wartościowych dla wyszukiwarki, to i wartość linków potraktowana zostanie jako niewielka.

Podobnie jeśli umieścisz na swojej stronie odsyłacze do stron o niepewnej treści lub do takich, które w międzyczasie zostały usunięte.

Takie zjawiska nie sprzyjają poprawianiu pozycji. Zwróć więc uwagę, jakie linki umieszczasz na swojej stronie i gdzie zamieszczane są te do Twojej strony. Tym bardziej, że sam proces budowania siatki linków jest długotrwały i wymaga zaangażowania.

 

Słowa kluczowe SEO

Pojęcie pozycjonowania stron jest ściśle połączone z wyszukiwarką internetową, głównie Google. Dosłownie wszystko możesz określić za pomocą słów kluczowych. Nie ma znaczenia, czy poszukujesz przepisu na sernik, czy pomysłu na biznes. Wykorzystując ten fakt, całą istotę pozycjonowania stron internetowych można oprzeć na frazach kluczowych.

Wyszukiwarki próbują z jak największą dokładnością dopasować wyniki wyszukiwania do subiektywnych intencji użytkownika. Podobnie działa marketing internetowy i marketing ogółem. Działania te mają doprowadzić użytkowników do Twojej strony i skupić na niej ich uwagę.

Najlepiej jest posługiwać się małą liczbą słów kluczowych - zbyt duża ich ilość mogłaby zostać źle odebrana przez wyszukiwarkę, a w skrajnych przypadkach strona mogłaby zostać zablokowana przez Google. Jest to tylko jeden przykład działania, jakie może zaszkodzić Twojej stronie. Istnieje jednak cała lista błędów, które możesz popełnić przy pozycjonowaniu.

Słowa kluczowe są ciekawym narzędziem, które możesz wykorzystać, aby zrozumieć potrzeby i motywacje swoich klientów. Pozwoli Ci to na bardziej precyzyjny dobór produktu do grupy docelowej.
 

Jak wybrać odpowiednie słowa kluczowe?

Proces ten nie jest zbyt złożony, wymaga jednak skrupulatności. Najprostszym sposobem na wyłonienie słów kluczowych jest opisanie oferty zawartej na stronie w sposób jak najbardziej zwięzły i konkretny. Na tym etapie możesz w prosty sposób wychwycić najważniejsze frazy, które kolejno możesz określić jak największą liczbą synonimów. Ma to na celu zebranie jak największej liczby potencjalnych klientów, którzy pożądany produkt nie zawsze nazywają w ten sam sposób.

W ramach ostatniego już etapu doboru słów kluczowych możesz skorzystać z narzędzi propozycji słów kluczowych. Mogą one wygenerować odpowiednie nazwy stron, tytuły czy nagłówki, które przyciągną większą ilość zainteresowanych. Z planerów słów kluczowych możesz korzystać bezpłatnie (np. Google Keyword Planner w Google AdWords).

 

Istota i wybrane narzędzia audytu SEO

Istotą audytu SEO jest przeszukanie strony internetowej w celu znalezienia rozwiązań skutkujących podniesieniem pozycji danej strony. Dzięki niemu możesz uzyskać informacje o tym, co należałoby poprawić, abyś osiągnął jak najlepsze wyniki. Audyt SEO pozwala również określić, jak witryna powinna wyglądać docelowo. 


Wśród najpopularniejszych narzędzi audytu SEO można wyróżnić:

  • Senuto - jedno z narzędzi najczęściej wykorzystywanych z powodu dostępu do dużej ilości danych. Działa w oparciu o tryb dzienny i tygodniowy, gdzie ten pierwszy codziennie sprawdza wyniki dla ponad 2 mln słów kluczowych, a drugi dla 19 mln tygodniowo,

  • SEMstorm - daje możliwość codziennego śledzenia pozycji swojej oraz konkurencji,

  • SEO Majestic - jako jeden z niewielu programów pozwalający na sprawdzenie źródeł linków i ich wiarygodności,

  • Seoptimer - generuje raporty zawierające sugestie poprawek,

  • Google Webmaster Tools - zestaw narzędzi pozwalających określić sposób, w jaki Google widzi stronę.


Szczegółowe informacje na temat powyższych narzędzi uzyskasz na stronach producentów.
 

Dlaczego SEO i pozycjonowanie

Próbując udzielić odpowiedzi na pytanie zadane na początku artykułu: czym jest pozycjonowanie i SEO? - można uświadomić sobie,  że jest to proces złożony, długotrwały i wymagający wiele zaangażowania.

Należy szybko reagować na zmiany w wyszukiwarce, ale też opierać się na wiedzy i obserwacjach. Musisz wiedzieć, że pozycjonowanie jest procesem, który trwa cały czas - niezależnie od Twoich poczynań. Trzeba więc z uwagą śledzić działania konkurencji i dynamicznie reagować na zmiany algorytmu. Pomimo wszystko, warto skorzystać z możliwości, jakie daje pozycjonowanie i SEO, gdyż niewielkim kosztem możesz osiągnąć duże korzyści.

 


Wyślij zapytanie

Zapytaj o skuteczne SEO dla Ciebie


wyślij zapytanie

Autor: Gabriela Boczar

Komentarze

Twój komentarz

Nick *
E-mail *
Komentarz *

Zobacz także

Używamy Cookies, które będą zamieszczane w Twoim komputerze. Więcej w Polityce Prywatności. - więcej
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Dowiedz się więcej w RODO. - więcej

Newsletter
Nowości na blogu, życzenia na święta .. generalnie co u nas słychać :)
Name
Email
 
Wyrażam zgodę na wysyłanie wiadomości marketingowych oraz przetwarzanie moich danych osobowych.
 

Drogi użytkowniku,

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO), informuję że:

  • Twoje dane osobowe nie będą przekazywane odbiorcom.

  • Twoje dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowych.

  • Przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, a także do przenoszenia swoich danych osobowych tj. do otrzymania od administratora Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.

  • Masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO).

  • Twoje dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą podlegały profilowaniu.

  • Administratorem danych jest Jan Nowak z którym można się skontaktować pod adresem info@heuristic.pl.
     

Pliki Cookies

Na naszych stronach używamy technologii, takich jak pliki cookie, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach i w Internecie. Pragniemy zapoznać Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz z przepisami, które niebawem wejdą w życie, tak aby dać Ci pełną wiedzę i komfort w korzystaniu z naszych serwisów internetowych. Zapoznaj się z poniższymi informacjami przed przejściem do serwisu. Klikając przycisk „przejdź do serwisu” lub zamykając to okno zgadzasz się na postanowienia zawarte poniżej.

RODO

Z dniem 25 maja 2018 r. rozpoczyna obowiązywanie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane popularnie jako „RODO”). RODO obowiązywać będzie w identycznym zakresie we wszystkich krajach Unii Europejskiej, a więc także w Polsce i wprowadza szereg zmian w zasadach regulujących przetwarzanie danych osobowych.

Czym są dane osobowe

Dane osobowe to, zgodnie z RODO, informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. W przypadku korzystania z naszego serwisu takimi danymi są np. adres e-mail, adres IP, a w przypadku wysłania zapytania - imię i nazwisko. Dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach (np. local storage) instalowanych przez nas na naszej stronie i urządzeniach, których używasz podczas korzystania z naszych usług.

Podstawa i cel przetwarzania

Przetwarzanie danych osobowych wymaga podstawy prawnej. RODO przewiduje kilka rodzajów takich podstaw prawnych dla przetwarzania danych, a w przypadkach korzystania z naszych usług wystąpią, co do zasady trzy z nich:

  • Niezbędność przetwarzania do zawarcia lub wykonania umowy, której jesteś stroną. Umowa to, w naszym przypadku, regulamin danej usługi. Jeśli zatem zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z naszym serwisem w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy. Bez tej możliwości nie bylibyśmy w stanie zapewnić Ci usługi, a Ty nie mógłbyś z niej korzystać.

  • Niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią. Ta podstawa przetwarzania danych dotyczy przypadków, gdy ich przetwarzanie jest uzasadnione z uwagi na nasze usprawiedliwione potrzeby, co obejmuje między innymi konieczność zapewnienia bezpieczeństwa usługi, dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług i dopasowania ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach) jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Twoja dobrowolna zgoda. Jest potrzebna głównie w przypadku, gdy usługi marketingowe dostarczają Ci podmioty trzecie oraz gdy to my świadczymy takie usługi dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele muszą mieć możliwość przetwarzania Twoich danych. Udzielenie takiej zgody jest całkowicie dobrowolne, i jeśli nie chcesz, nie musisz jej udzielać. Dzięki naszemu rozwiązaniu masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie. Twoje pozostałe uprawnienia wynikające z udzielenia zgody są opisane poniżej.


Twoje dane, w ramach naszych usług, przetwarzane będą wyłącznie w przypadku posiadania przez nas lub inny podmiot przetwarzający dane jednej z dopuszczonych przez RODO podstaw prawnych i wyłącznie w celu dostosowanym do danej podstawy, zgodnie z opisem powyżej. Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania – czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy – przez czas jej wykonywania, a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora – do czasu istnienia tego uzasadnionego interesu.

Przekazywanie danych

Twoje dane będą przetwarzane przez Administratora danych osobowych oraz i Zaufanych Partnerów, którym zostaną przekazane w celach analizy. W każdym takim przypadku przekazanie danych nie uprawnia ich odbiorcy do dowolnego korzystania z nich, a jedynie do korzystania w celach wyraźnie przez nas wskazanych. Dzięki temu możemy np. lepiej dobrać najciekawsze lub najtańsze oferty dopasowane dla Ciebie. W każdym przypadku przekazanie danych nie zwalnia przekazującego z odpowiedzialności za ich przetwarzanie. Dane mogą być też przekazywane organom publicznym, o ile upoważniają ich do tego obowiązujące przepisy i przedstawią odpowiednie żądanie, jednak nigdy w innym przypadku.

Cookies

Na naszych stronach internetowych i w aplikacjach używamy technologii, takich jak pliki cookie, local storage i podobnych służących do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraz analizowania ruchu na naszych stronach. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. Twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz różne strony w Internecie.

Twoje uprawnienia

Zgodnie z RODO przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas i Zaufanych Partnerów.

Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać.

Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Uprawnienia powyższe przysługują także w przypadku prawidłowego przetwarzania danych przez administratora.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas Twoich danych osobowych zebranych w związku z korzystaniem przez Ciebie z naszej strony w celach marketingowych (obejmujących niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie Twojej aktywności na stronach internetowych) w tym ich przetwarzanie w plikach cookies itp. instalowanych na Twoich urządzeniach i odczytywanych z tych plików przez Administratora danych osobowych. Możesz w łatwy sposób wyrazić tę zgodę, klikając w przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamykając to okno. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. 

Zaufani Partnerzy

Dane osobowe o których mowy powyżej udostępniane są wyłącznie zaufanym partnerom w celach statystycznych oraz w celu realizowania dodatkowych usług dostępnych w serwisie.

Zaufanie partnerzy:

  • Google Inc. - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych
  • Yandex Metrica - w celach statystycznych, analizy danych
  • Smartsupp.com, s.r.o. - w celach świadczenia usługi chatu on-line
  • Facebook, Inc. - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych
  • Hotjar Limited - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych, w celach świadczenia usługi chatu on-line
  • CWK Spółka z o.o. spółka komandytowa - w celach realizowania usług kurierskich
  • R2G Polska Sp. z o.o. - w celach realizowania usług kurierskich
  • Poczta Polska S.A. - w celach realizowania usług kurierskich

Newsletter

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach i zakresie zgodnymi z realizacją usługi newsletter opisanej w Polityce prywatności. Jestem świadomy/a, że zgodę tą mogę w każdej chwili wycofać.”