Programy partnerskie - co to jest marketing afiliacyjny

Marketing afiliacyjnyMarketing afiliacyjny to technika marketingu internetowego, określana również mianem sieci afiliacyjnej.

Są to programy partnerskie, gdzie określona osoba otrzymuje należność finansową w zamian za konkretne efekty przeprowadzanej kampanii. Reklamodawca zleca wykonanie pewnych czynności niezależnym partnerom, którym płaci za efekty aktywności.

Dla zleceniodawców jest to skuteczna forma reklamy, zaś dla partnerów sposób na zarabianie pieniędzy w sieci.




 

Historia marketingu afiliacyjnego

Początki marketingu afiliacyjnego sięgają połowy lat 90-tych. Pierwszy taki program powstał w Stanach Zjednoczonych. Pierwszy program partnerski był związany z sklepem internetowym z muzyką - CDNOW. Za ojca omawianego marketingu uznaje się Jeffa Bezosa,  który założył firmę Amazon i uruchomił swój program partnerski.

Uczestnicy programów partnerskich

  • Reklamodawca - Usługodawca - właściciel programu partnerskiego - określa regulamin programu - zakres i wysokość generowanych prowizji dla partnerów oraz sposób ich przyznawania.

  • Partner - jest to osoba, która jest właścicielem strony www, prezentującej ofertę usługodawcy. W zamian za swoją aktywność otrzymuje wynagrodzenie określone w regulaminie programu partnerskiego.

  • Klient - internauta wchodzący na stronę www partnera, który dokona określonej w programie partnerskim czynności (na przykład kliknie w reklamę lub zakupi konkretny produkt z asortymentu reklamodawcy).

Uczestnikiem programu partnerskiego może być ponad to firmą będąca właścicielem sieci afiliacyjnej (Affilate Service Provider). Posiada ona system, który zajmuje się zbieraniem statystyk - podsumowaniem kliknięć w reklamy i innych czynności, dotyczących usługodawców i partnerów.
 

Modele wynagrodzeń wobec partnerów

  1. Pay per Lead - określenie wynagrodzenia za konkretne działanie użytkownika Internetu (na przykład zapisania się do newslettera).

  2. Pay per Click - stałe wynagrodzenie za kliknięcie w konkretny przekaz reklamowy.

  3. Pay for Sale - określony udział finansowy w dochodzie ze sprzedaży asortymentu reklamodawcy.
     

Korzyści z marketingu afiliacyjnego dla reklamodawcy

  • Rozpowszechnienie asortymentu na stronach www, których użytkownicy mogą stanowić grupę docelową do której chcemy trafić.

  • Zdobycie nowych klientów.

  • Pozytywny wpływ na tworzenie świadomości marki, rozpowszechnianie informacji o firmie w Internecie.

  • Zyski finansowe związane z nowymi źródłami dotarcia do konsumentów.
     

Korzyści z marketingu afiliacyjnego dla partnera

  • Możliwość otrzymania korzyści finansowych w związku z promowaniem asortymentu reklamodawcy na swojej stronie internetowej.

  • Otrzymywanie prowizji za efekt aktywności. Mamy wpływ na to ile zarobimy - jeśli pozyskamy więcej korzyści dla reklamodawcy, przełoży się to na nasze zarobki.

  • Możliwość decydowania o formie reklamy i tym, gdzie zostanie zamieszczona.

  • Nawet niewielkie witryny internetowe mogą zarabiać w ramach programów partnerskich.
     

Programy partnerskie w Polsce

Wśród najbardziej rozpowszechnionych programów partnerskich w Polsce wymienić możemy:

 

Autor: Agnieszka

Komentarze

Twój komentarz

Nick *
E-mail *
Komentarz *
Wynik jako liczba *

Zobacz także

Cookies

Strona używa Cookies. Więcej w Polityce Prywatności. - więcej

Newsletter
Nowości na blogu, życzenia na święta .. generalnie co u nas słychać :)
Imię
Email
 
Akceptuję politykę prywatności