Pozycjonowanie najlepszym działaniem e-marketingowym

Pozycjonowanie SEOPozycjonowanie (Web Positioning) to metoda prowadzące do zdobycia możliwie wysokiej pozycji określonego serwisu w wyszukiwarkach internetowych, dla danych fraz. Można powiedzieć, że pozycjonowanie to proces prowadzący do zwiększenia popularności witryny. Ta metoda marketingowa zdobyła w Internecie szerokie uznanie i jest powszechnie stosowana na całym świecie.

Dzięki pozycjonowaniu i optymalizacji SEO możliwe jest odszukanie stron o pożądanej tematyce w wyszukiwarkach. Poszczególne firmy poprzez ten proces mogą zwiększyć oglądalność witryny, a także wypromować swoje treści.




 

Na czym polega pozycjonowanie

Wyszukiwarki internetowe mają pewnego rodzaju programy sprawdzające sieć, przeszukujące treści stron internetowych. Tworzą one swoiste spisy przeszukanych stron. Programy dokonują segregacji zindeksowanych już witryn i umiejscawiają je odpowiednio w hierarchii, biorąc pod uwagę, między innymi, takie czynniki jak słowa kluczowe zawarte w danych tekstach, czy popularność stron. Przed podjęciem decyzji o pozycjonowaniu trzeba określić słowa i frazy dla których pozycja w wyszukiwarce będzie podnoszona. Pozycjonowanie to bowiem pewnego rodzaju walka o to, która strona zdobędzie najwyższą pozycję w wyszukiwarce dla danego hasła.

Poszczególne wyszukiwarki popularność określonej witryny oceniają w znacznej mierze na podstawie odnośników kierujących do danej strony. Im więcej określonych linków prowadzi do konkretnej strony,  tym łatwiej ją odszukać w większości wyszukiwarek. Pozycjonowanie wiąże się z budowaniem popularności witryny na bazie odnośników.

Co daje nam pozycjonowanie

Dzięki skutecznemu pozycjonowaniu możemy otrzymać szereg korzyści. Jest to wysoce skuteczna forma reklamy w Internecie, dzięki której strona może zdobyć wysokie miejsce w wyszukiwarce.

Najważniejsze korzyści z pozycjonowania:
  • zwiększenie odwiedzalności stron

  • większą efektywność serwisu dzięki czołowym miejscom w wyszukiwarkach

  • skuteczność reklamy przy stosunkowo niskim nakładzie finansowym.

Pozycjonowanie jest ponad to formą reklamy, która nie narzuca się potencjalnemu odbiorcy - nie jest nachalna i irytująca. Trafia zazwyczaj do klienta, który w wyszukiwarce wpisał określone słowa związane z naszą stroną i właśnie tym tematem jest zainteresowany. Daje możliwość podjęcia współpracy z partnerami biznesowymi nie tylko w kraju, ale także poza jego granicami. Wiąże się z tym kolejny czynnik przemawiający na jej korzyść - nie jest ograniczona lokalnie.

Czy pozycjonowanie ma wady

Na korzyści działań reklamowych wynikających z pozycjonowania trzeba poczekać. Efekt pozycjonowania nie jest co prawda natychmiastowy, jednak po pewnym czasie jego wyniki (pod warunkiem profesjonalnego podejścia i systematycznej pracy) mogą okazać się niezwykle zadowalające.

Do "wad" pozycjonowania możemy także zaliczyć fakt, że jest to czynność w pewnym stopniu skomplikowana - przynajmniej dla nie mającego o tym pojęcia Internauty. Nie mniej jednak odpowiednia wiedza i przygotowanie ułatwi zrozumienie omawianego procesu. Istnieje ponad to mnóstwo firm, które specjalizują się w pozycjonowaniu poszczególnych stron, a ich zawodowe podejście jest gwarancją skuteczności działań i co się z tym wiąże - korzyści dla zlecającej pozycjonowanie firmy w przyszłości.

Pozycjonowanie a optymalizacja

Przy pozycjonowaniu istotne jest wiele czynników - optymalizacja strony (dostosowanie kodu i treści witryny www pod danym kątem), odpowiednie przygotowanie kolejności tekstu, zaakcentowanie ważnych aspektów, kwestia doboru słów kluczowych, czy optymalizacja kodu.

Terminów pozycjonowanie i optymalizacja nierzadko używa się zamiennie. Osoby, które zajmują się profesjonalnie omawianymi działaniami rozróżniają jednak od siebie przytoczone nazwy.

Pozycjonowanie dotyczy przede wszystkim działań odbywających się  poza stroną docelową, natomiast optymalizacja odnosi się do procesów mających miejsce bezpośrednio na określonej witrynie. Optymalizacja to różnego rodzaju działania wpływające na fakt, iż wyszukiwarka określa stronę jako wartościową.

Działania związane z optymalizacją możemy rozróżnić na takie, które mają związek z modyfikacją treści na stronie oraz na takie, które są związane ze zmianami w kodzie witryny.

Najważniejsze działania dotyczące optymalizacji treści:
  • dostosowanie określonego tekstu w tagu tytułowym

  • SEO copywriting

  • określenie hierarchii treści menu i innych komponentów

  • określenie właściwych nagłówków.


Nie wszystkie działania związane z pozycjonowaniem są widoczne dla przeciętnej osoby odwiedzającej stronę. Istnieją takie aspekty, które w ukryty sposób ingerują w klasyfikację witryny w wyszukiwarkach.

Działania związane z kodem i strukturą strony:
  • dopasowanie witryny do standardów World Wide Web Consortium (W3C),

  • zmniejszenie czasu poświęcanego na załadowanie strony

  • podział struktury dokumentu na warstwę logiczną i warstwę prezentacji

  • rozwiązanie problemu treści powtarzających się się na kilku podstronach.

 

Autor: Agnieszka

Komentarze

Twój komentarz

Nick *
E-mail *
Komentarz *
Wynik jako liczba *

Zobacz także

TOP10 w Google w 2 miesiące - case study

Studium przypadku jak w dwa miesiące udało nam się zdobyć stabilną pozycję dla frazy zwracającej ponad 55 mln stron, nie wydając przy tym złotówki na płatne linki czy katalogi.

Strona powitalna - czy i kiedy ma sens

Często nas kusi żeby na naszej stronie umieścić stronę powitalną z naszym logo, wyborem wersji językowej, efektownym banerem i oczywiście powitaniem internauty. Czy strona powitalna ma sens?

Cookies

Strona używa Cookies. Więcej w Polityce Prywatności. - więcej

Newsletter
Nowości na blogu, życzenia na święta .. generalnie co u nas słychać :)
Imię
Email
 
Akceptuję politykę prywatności