Handel domenami pomysłem na e-biznes

Handel domenami - pomysł na e-biznesNa rynku światowym biznes domen internetowych rozwija się bardzo prężnie, a korzyści finansowe sprzedających i kupujących domeny przynoszą miliony dolarów.  Domena SEX.com została sprzedana za kwotę 13 mln dolarów, ale to nie najwyższa kwota jaką zapłacono za domenę - przykłady dalej.

W naszym kraju handel domenami powoli dogania zagraniczny rynek, ale nie jest to jeszcze satysfakcjonujący wynik. Pozyskane środki ze sprzedaży najlepszych domen są zaskakujące i motywujące dla tych, którzy pragną zarabiać niebotyczne sumy pieniędzy. Eksperci od domen popierają rozwój tego biznesu, uważając go za wspaniały pomysł.

Obecnie sprzedaż domen stanowi pokaźną część na rynku internetowym, a jego uczestnicy osiągają duże zyski. Rejestracja domen nie wiąże się z dużym nakładem finansowym, a przynosi liczne profity, dlatego też w rynek domen inwestuje wielu amatorów.

Cena domeny sięga niespełna 10 złotych i dlatego każdy może stać się jej właścicielem. Posiadając nawet odrobinę doświadczenia i żyłkę biznesową można nie martwić się o ryzyko z inwestycji.  Jednakże trzeba liczyć się z prawdopodobnymi stratami.
 

Najbardziej dochodowe domeny

Dla globalnego rynku znaczące są domeny z rozszerzeniem .com. W jego historii to one zajmują najwyższe miejsca ze względu na swoją ogromną wartość sięgającą rzędu kilku a nawet kilkunastu milionów dolarów.  Oprócz wspomnianej SEX.com do najdroższych transakcji doszło w przypadku domen CreditCards.com, którą sprzedano za 26.5 mln dolarów. Najwyższe ceny płacono również za Porn.com -  9.5 mln dolarów a za PlasticSurgeons.com zapłacono bagatela 18 mln dolarów.

Dla rynku polskiego najistotniejsze są domeny o końcówce .pl. Nie wiadomo dokładnie jakie ceny zapłacono za domenę play.pl która prawdopodobnie jest najdroższą domeną pozyskaną na rynku wtórnym. Mówi się że mogła kosztować nawet kilka milionów zł. Takich transakcji w historii handlu polskimi domenami było więcej np. Orange.pl - ponad 500 tyś zł, Plus.pl - 250 tyś zł, Sport.pl - 200 tyś zł a transakcji powyżej 100 tyś jest już naprawdę sporo.

Jednakże co raz większym zainteresowaniem  cieszy się rozszerzenie .eu i adresy stron internetowych z polskimi znakami, które stanowią alternatywę wobec malejącej liczby wolnych domen .pl. Inwestycja w domeny z końcówką .net, .org, .biz, czy com.pl nie przyniesie zbyt wielu zysków. Dlatego domainerzy podkreślają wartość stron internetowych z rozszerzeniem .pl.
 

Cybersquatting zagrożeniem w sieci

Na rynku domen pojawiają się działania wykraczające poza normy prawne. Takim zjawiskiem jest wykupywanie przez początkujących inwestorów domen z nazwami zastrzeżonych znaków towarowych i nosi ono nazwę cybersquattingu.

Osoby podejmujące te czynności powodują się łatwym pieniądzem i liczą na to, że sprzedadzą zarejestrowaną niezgodnie z prawem domenę z zyskiem. Jednakże taki biznes kończy się dla handlującego sankcjami prawnymi. Doświadczeni inwestorzy współdziałają z wymiarem sprawiedliwości przeciwko cybersquattingu.
 

Typosquatting

Na drobnych pomyłkach internautów można zarobić, a to w ten sposób, iż wychwytuje się popełniane przez nich literówki podczas wpisywania adresu popularnych stron internetowych. Te pomyłki nazywa się w żargonie Internetu typosquattingiem.

Domainerzy wykupują domeny, których nazwy powstały z nieuważnego wpisywania adresu internetowego przez użytkowników.  Pod tymi adresami umieszczają linki reklamowe przynoszące liczne zyski. Najmniejsza stawka za jedno kliknięcie w reklamę wynosi 0,02 euro, a największa może sięgać kilkudziesięciu euro.

Typosquatting stanowi dla wielu ludzi podstawowe źródło sukcesów finansowych. Jedyny wysiłek jaki musi włożyć w utrzymanie domeny właściciel to odpowiednie zoptymalizowanie domeny w taki sposób, by miała jak największą liczbę odwiedzin. Polskie rekiny biznesu domenowego zarabiają  miesięcznie od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Jednakże nie można tego wyniku równać z dochodami domainerów z innych krajów, gdzie ich miesięczny dochód sięga milionów.
 

Zakup domeny - czyli jak zostać domainerem

Powszechnie „domaining” uważa się za rejestrowanie domen i ich sprzedaż. W rzeczywistości jest to proces bardziej złożony.  Decyzję o zakupie należy podjąć w miarę szybko, ponieważ wolnych domen na sprzedaż ubywa z dnia na dzień.

Tzw. domain'erzy, specjaliści od inwestycji w domeny błyskawicznie wychwytują okazje. Konkurencyjność wzrasta ze względu na łatwość w zaistnieniu na rynku domen. W tym celu osoby zainteresowane biznesem domenowym poświęcają mnóstwo czasu na wyszukanie intratnych obszarów, którymi nikt jeszcze się nie zainteresował.

Poszukiwanie domeny rozpoczyna się od wpisywania w wyszukiwarce potencjalnych stron www, a spośród nich tzw. domen „premium”, np. biznes.pl.  Często zdarza się, że są one już zajęte. Jedni domainerzy zniechęcają się tym, a drudzy nie i dalej przeszukują sieć w poszukiwaniu dochodowego portalu.

We wszystkim należy zachować umiar i zdrowy rozsądek. Pozwoli to uniknąć sytuacji, w której zakup domeny kończy się rozczarowaniem. Inwestor - amator  traci pieniądze bez szansy na znalezienie kupca. Dlatego należy chwytać okazje, planować zakup, a uzbrojenie się w cierpliwość wyjdzie na korzyść kupującego domeny.

Domena stanowi towar, więc trzeba się zastanowić do kogo będzie skierowany i jakie korzyści przyniesie kupującemu. Domena ma odpowiadać profilowi kupującemu, czy będzie to przedsiębiorca czy dowolna organizacja, np. dla branży obuwniczej najodpowiedniejszą domeną będzie obuwie.pl.

Koszt zakupu domeny to nie cały wydatek, należy liczyć się także z opłatami przedłużeniowymi, które naliczane są po okresie jednego roku, a które w przypadku większej ilości domen mogą być całkiem wysokie. Jeśli zatem chcemy zajmować się biznesem domenowym należy utrzymywać domeny u najtańszych operatorów oraz wykonać transfer tych domen, które utrzymujemy u droższego operatora. Czytaj więcej jak wykonać transfer domen do innego operatora.

Cena domeny zmienia się, czasami lepiej zaczekać ze sprzedażą, ponieważ starsze domeny zyskują na wartości. Wiąże się to z kosztami za przedłużenie dla domain'erów posiadających kilkadziesiąt, a nawet kilkaset domen.
 

Utrzymanie i przedłużenie domeny

Sposobów na utrzymanie domeny jest wiele. Najczęściej domain'erzy sprzedają cenną domenę, a z pozyskanych środków utrzymują pozostałe.  Inną metodą jest tzw. „parkowanie” domeny, czyli  rejestracja w programie parkingowym, np. Sedo.com bądź Namedrive.pl. Za jego pośrednictwem na domenie zostaną umieszczone linki reklamowe, za które właściciel domeny otrzyma środki finansowe.  Osoby wchodzące na domenę klikając w link reklamowy przyczyniają się do zarobku domain'era.

Duża liczba najrentowniejszych domen od dawna posiada właścicieli, którzy nie mają zamiaru z niej rezygnować i dbają o terminowe ich przedłużanie. Dochodowa domena jest wtedy największym atutem domain'era.  Jednakże, gdy domain'er  nie uiści opłaty przedłużeniowej na następny rok, jego domena trafia do sprzedaży. Handlarze domenami czekają na zapominalskich kolegów ze swojej branży, by przejąć dochodową domenę.

Konkurencja nie śpi, więc trzeba błyskawicznie reagować na rynku domen. Chętni na zakup domeny podejmują kluczowe decyzje w kilka sekund. Domainerzy starają się więc szybko wyłapywać okazje, stało się to ich specjalnością.  Do tego celu stworzyli specyficzne oprogramowanie komputerowe do wyszukiwania najciekawszych ofert. Innym rozwiązaniem jest wykupienie opcji gwarantującej inwestorowi pierwszeństwo rejestracji domeny porzuconej bądź nieopłaconej za przedłużenie.

Handel domenami jest odpowiednią opcją biznesową dla kreatywnych. Wyobrażenie dużych zysków i prężnie rozwijający się rynek zachęca do inwestycji w sieci. Na tym przyszłościowym rynku można osiągnąć wiele profitów.

 

Autor: Monika

Komentarze

Twój komentarz

Nick *
E-mail *
Komentarz *

Zobacz także

Używamy Cookies, które będą zamieszczane w Twoim komputerze. Więcej w Polityce Prywatności. - więcej

Newsletter
Nowości na blogu, życzenia na święta .. generalnie co u nas słychać :)
Name
Email
 
Wyrażam zgodę na wysyłanie wiadomości marketingowych oraz przetwarzanie moich danych osobowych.
 

Drogi użytkowniku,

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO), informuję że:

  • Twoje dane osobowe nie będą przekazywane odbiorcom.

  • Twoje dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowych.

  • Przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, a także do przenoszenia swoich danych osobowych tj. do otrzymania od administratora Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.

  • Masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO).

  • Twoje dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą podlegały profilowaniu.

  • Administratorem danych jest Jan Nowak z którym można się skontaktować pod adresem info@heuristic.pl.
     

Pliki Cookies

Na naszych stronach używamy technologii, takich jak pliki cookie, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach i w Internecie. Pragniemy zapoznać Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz z przepisami, które niebawem wejdą w życie, tak aby dać Ci pełną wiedzę i komfort w korzystaniu z naszych serwisów internetowych. Zapoznaj się z poniższymi informacjami przed przejściem do serwisu. Klikając przycisk „przejdź do serwisu” lub zamykając to okno zgadzasz się na postanowienia zawarte poniżej.

RODO

Z dniem 25 maja 2018 r. rozpoczyna obowiązywanie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane popularnie jako „RODO”). RODO obowiązywać będzie w identycznym zakresie we wszystkich krajach Unii Europejskiej, a więc także w Polsce i wprowadza szereg zmian w zasadach regulujących przetwarzanie danych osobowych.

Czym są dane osobowe

Dane osobowe to, zgodnie z RODO, informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. W przypadku korzystania z naszego serwisu takimi danymi są np. adres e-mail, adres IP, a w przypadku wysłania zapytania - imię i nazwisko. Dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach (np. local storage) instalowanych przez nas na naszej stronie i urządzeniach, których używasz podczas korzystania z naszych usług.

Podstawa i cel przetwarzania

Przetwarzanie danych osobowych wymaga podstawy prawnej. RODO przewiduje kilka rodzajów takich podstaw prawnych dla przetwarzania danych, a w przypadkach korzystania z naszych usług wystąpią, co do zasady trzy z nich:

  • Niezbędność przetwarzania do zawarcia lub wykonania umowy, której jesteś stroną. Umowa to, w naszym przypadku, regulamin danej usługi. Jeśli zatem zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z naszym serwisem w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy. Bez tej możliwości nie bylibyśmy w stanie zapewnić Ci usługi, a Ty nie mógłbyś z niej korzystać.

  • Niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią. Ta podstawa przetwarzania danych dotyczy przypadków, gdy ich przetwarzanie jest uzasadnione z uwagi na nasze usprawiedliwione potrzeby, co obejmuje między innymi konieczność zapewnienia bezpieczeństwa usługi, dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług i dopasowania ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach) jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Twoja dobrowolna zgoda. Jest potrzebna głównie w przypadku, gdy usługi marketingowe dostarczają Ci podmioty trzecie oraz gdy to my świadczymy takie usługi dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele muszą mieć możliwość przetwarzania Twoich danych. Udzielenie takiej zgody jest całkowicie dobrowolne, i jeśli nie chcesz, nie musisz jej udzielać. Dzięki naszemu rozwiązaniu masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie. Twoje pozostałe uprawnienia wynikające z udzielenia zgody są opisane poniżej.


Twoje dane, w ramach naszych usług, przetwarzane będą wyłącznie w przypadku posiadania przez nas lub inny podmiot przetwarzający dane jednej z dopuszczonych przez RODO podstaw prawnych i wyłącznie w celu dostosowanym do danej podstawy, zgodnie z opisem powyżej. Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania – czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy – przez czas jej wykonywania, a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora – do czasu istnienia tego uzasadnionego interesu.

Przekazywanie danych

Twoje dane będą przetwarzane przez Administratora danych osobowych oraz i Zaufanych Partnerów, którym zostaną przekazane w celach analizy. W każdym takim przypadku przekazanie danych nie uprawnia ich odbiorcy do dowolnego korzystania z nich, a jedynie do korzystania w celach wyraźnie przez nas wskazanych. Dzięki temu możemy np. lepiej dobrać najciekawsze lub najtańsze oferty dopasowane dla Ciebie. W każdym przypadku przekazanie danych nie zwalnia przekazującego z odpowiedzialności za ich przetwarzanie. Dane mogą być też przekazywane organom publicznym, o ile upoważniają ich do tego obowiązujące przepisy i przedstawią odpowiednie żądanie, jednak nigdy w innym przypadku.

Cookies

Na naszych stronach internetowych i w aplikacjach używamy technologii, takich jak pliki cookie, local storage i podobnych służących do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraz analizowania ruchu na naszych stronach. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. Twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz różne strony w Internecie.

Twoje uprawnienia

Zgodnie z RODO przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas i Zaufanych Partnerów.

Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać.

Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Uprawnienia powyższe przysługują także w przypadku prawidłowego przetwarzania danych przez administratora.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas Twoich danych osobowych zebranych w związku z korzystaniem przez Ciebie z naszej strony w celach marketingowych (obejmujących niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie Twojej aktywności na stronach internetowych) w tym ich przetwarzanie w plikach cookies itp. instalowanych na Twoich urządzeniach i odczytywanych z tych plików przez Administratora danych osobowych. Możesz w łatwy sposób wyrazić tę zgodę, klikając w przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamykając to okno. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. 

Zaufani Partnerzy

Dane osobowe o których mowy powyżej udostępniane są wyłącznie zaufanym partnerom w celach statystycznych oraz w celu realizowania dodatkowych usług dostępnych w serwisie.

Zaufanie partnerzy:

  • Google Inc. - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych
  • Yandex Metrica - w celach statystycznych, analizy danych
  • Smartsupp.com, s.r.o. - w celach świadczenia usługi chatu on-line
  • Facebook, Inc. - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych
  • Hotjar Limited - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych, w celach świadczenia usługi chatu on-line
  • CWK Spółka z o.o. spółka komandytowa - w celach realizowania usług kurierskich
  • R2G Polska Sp. z o.o. - w celach realizowania usług kurierskich
  • Poczta Polska S.A. - w celach realizowania usług kurierskich

Newsletter

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach i zakresie zgodnymi z realizacją usługi newsletter opisanej w Polityce prywatności. Jestem świadomy/a, że zgodę tą mogę w każdej chwili wycofać.”