Jak wybrać firmę projektującą strony www

Jaką firmę web wybrać?Firmowa strona www - dlaczego jest ważna

Internet stał się najważniejszym medium informacyjnym. Korzysta z niego coraz więcej użytkowników - Twoi pracownicy, dostawcy, inwestorzy, konkurenci i przede wszystkim Twoi klienci. Firmowa strona www jest koniecznością i każdy kto poważnie myśli o rozwoju swojej firmy musi wcześniej czy później pomyśleć o profesjonalnie wykonanej stronie www

Strona w firmowej domenie komunikuje światu, że ty też idziesz z postępem. Nie jest to, jak jeszcze 5 lat temu, powód do dumy, ponieważ stronę może dzisiaj mieć każdy i to nawet za darmo. Liczy się nie to żeby ją mięć, tylko żeby ją mieć taką jaka powinna być.

Dziś coraz więcej spraw załatwia się przez telefon, a zasięg prowadzenia biznesu staje się coraz większy dlatego internet staje się najważniejszym medium marketingowym w biznesie.

Głównym zadaniem firmowej strony to budowanie wizerunku i komunikacja z klientami i partnerami związanymi z Twoją firmą.

 

Odległość powoduje, że nie możemy pozwolić sobie na spotkania z każdym z naszych biznesowych partnerów czy każdym klientem. Wiarygodność naszych dostawców i klientów budujemy często na podstawie wyglądu ich strony internetowej - czy wogóle jest, jak wygląda, czy jest aktualna, czy są na niej wartościowe informacje. Tak samo robią Twoi klienci przed rozpoczęciem współpracy z Tobą - na początku szukają informacji o Twojej firmie i ofercie właśnie w Internecie. Zastanów się kiedy ostatnio robiłeś to samo?

Prawdopodobnie masz już stronę internetową i wydaje Ci się, że to wszystko czego trzeba. Niestety strona internetowa może podnosić prestiż Twojej  firmy, ale może też negatywnie wypływać  na jej wizerunek. Jeśli strona jest niestarannie wykonana, w przestarzałej technologii, rzadko aktualizowana, lepiej dla Ciebie jeśli jej wogóle nie będzie.

O projektowaniu firmowych stron www napisano wiele książek, jednak nie wszyscy projektanci biorą na serio wskazówki w nich zawarte, co niestety odbija się na ich projektach. Niestety w sieci wciąż pojawiają się "odświeżone" strony serwisów firmowych, które mimo odświeżonego, nowego, pięknego wyglądu, nadal są serwisami mało funkcjonalnymi i dostarczającymi niewiele informacji. W takich przypadkach pieniądze wydane na odświeżenie serwisu z pewnością się nie zwrócą.

 

Strona firmowa - jaka powinna być

Firmowa strona nie ma nic wspólnego z przeglądem mody - nie musi wykorzystywać technologii, która będzie dostępna dla normalnych ludzi za pół roku. Nie musi również posiadać wymyślnych efektów do wizualizacji treści. Użytkownicy odwiedzają strony firmowe nie w celu podziwiania efektów graficznych. To co ich najbardziej interesuje to informacje - z pewnością wybaczą Ci źle dobrany kolor odnośników pod warunkiem, że na stronie znajdą informacje których szukają, jeśli będą one podane w odpowiedniej formie.
 

Nowa strona firmowa, żeby przyniosła Ci korzyści powinna być:
  • użyteczna - zaprojektowana zgodnie z przyjętymi standardami np. menu i logo w miejscu w którym każdy się ich spodziewa

  • dostępna - powinna wykorzystywać technologię dostępną dla większości internautów, oraz uwzględniać osoby niepełnosprawne

  • aktualna - treść powinna być aktualizowana najpóźniej 1 miesiąc od wizyty użytkownika, optymalnie 1 tydzień.
     

Wydatek-koszt vs Wydatek-inwestycja

W świecie realnym zadaniem firmy jest maksymalizacja zysku. Odbywa się to poprzez zwiększanie przychodów i minimalizowanie kosztów.

Koszty są wydatkami, które jesteś zmuszony ponosić żeby Twoja firma mogła funkcjonować. Ponieważ zależy Ci na maksymalizowaniu zysku, a zysk to różnica przychody minus koszty - musisz robić wszystko, żeby kosztów ponosić jak najmniej.

Z drugiej strony mamy inny rodzaj wydatków - inwestycje.

Inwestycje są podstawą rozwoju Twojej firmy w długim okresie. Bez inwestycji nie będziesz w stanie zwiększać przychodów, a tym samym i zysków.

Możesz zwiększać zyski skupiając się tylko na minimalizowaniu kosztów, ale niestety jest pewna granica - kiedy się do niej zbliżysz, będziesz musiał skupić się na inwestycjach.
 

Wybór firmy projektowej - na co zwrócić uwagę

Wybierając firmę, która wykona dla Ciebie nową stronę dla Twojej firmy dobrze się zastanów zanim podejmiesz decyzję. Od tej decyzji będzie zależało, czy wydatek z nią związany okaże się kosztem, którego może lepiej byłoby uniknąć, czy będzie to inwestycja, która przyczyni się do zwiększenia przychodów i będzie krokiem naprzód w rozwoju Twojej firmy.

 

Do strony internetowej powinieneś podchodzić jako do inwestycji, nie jak do koniecznego wydatku.

Co do wyboru firmy może być to trudne, gdyż na rynku jest wiele firm oferujących swoje usługi tworzenia stron internetowych. Rozpiętość cenowa jest również bardzo duża.
 

Przy wyborze firmy projektowej:
  • przyjrzyj się portfolio firmy, ocenić dotychczasowe projekty - jakie wrażenie robią na tobie strony firmowe, czy są starannie wykonane, czy posiadają elementy takie jak: prywatność, data ostatniej aktualizacji, intuicyjną nawigację

  • dowiedz się jak najwięcej o technologii w jakiej zostanie wykonany twoja strona, oraz w jaki sposób będziesz mógł aktualizować jej treść

  • jeśli firma zaoferuje ci swój system CMS - postaraj dowiedzieć się o nim jak najwięcej - jego możliwościach, dotychczasowych wdrożeniach, technologii, zapytaj o możliwość przetestowania wersji demo

  • spróbuj dotrzeć do obecnych klientów firmy i dowiedz się co myślą o danej firmie lub systemie CMS.

 

Trzy podejścia do projektowania stron

Generalnie Twoja strona może zostać wykonana na trzy sposoby:
  • w oparciu o tradycyjny projekt strony w obecnej technologii (xHTML + CSS)

  • w oparciu o system do zarządzania treścią CMS (xHTML, CSS, PHP, JavaScript, Flash, XML)

  • w oparciu o indywidualny projekt w technologii Flash.
     

Każdy ze sposobów ma swoje wady i zalety, gdyż nie ma doskonałego rozwiązania.
 

Autor: Łukasz Gierucki

Komentarze

Cytuj Wilczu 2017-05-12
Moim zdaniem firma projektująca strony www, powinna cechować się: -Doświadczeniem -Zaufaniem -Profesjonalnym podejściem do pracy -Nowoczesnością Dla mnie również ważne są również opinie ludzi, którzy skorzystali z usług firmy. Ja np. polecam http://project-x.pl/ ma wszystko na co warto zwrócić uwagę.

Twój komentarz

Nick *
E-mail *
Komentarz *

Zobacz także

Używamy Cookies, które będą zamieszczane w Twoim komputerze. Więcej w Polityce Prywatności. - więcej
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Dowiedz się więcej w RODO. - więcej

Newsletter
Nowości na blogu, życzenia na święta .. generalnie co u nas słychać :)
Name
Email
 
Wyrażam zgodę na wysyłanie wiadomości marketingowych oraz przetwarzanie moich danych osobowych.
 

Drogi użytkowniku,

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO), informuję że:

  • Twoje dane osobowe nie będą przekazywane odbiorcom.

  • Twoje dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowych.

  • Przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, a także do przenoszenia swoich danych osobowych tj. do otrzymania od administratora Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.

  • Masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO).

  • Twoje dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą podlegały profilowaniu.

  • Administratorem danych jest Jan Nowak z którym można się skontaktować pod adresem info@heuristic.pl.
     

Pliki Cookies

Na naszych stronach używamy technologii, takich jak pliki cookie, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach i w Internecie. Pragniemy zapoznać Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz z przepisami, które niebawem wejdą w życie, tak aby dać Ci pełną wiedzę i komfort w korzystaniu z naszych serwisów internetowych. Zapoznaj się z poniższymi informacjami przed przejściem do serwisu. Klikając przycisk „przejdź do serwisu” lub zamykając to okno zgadzasz się na postanowienia zawarte poniżej.

RODO

Z dniem 25 maja 2018 r. rozpoczyna obowiązywanie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane popularnie jako „RODO”). RODO obowiązywać będzie w identycznym zakresie we wszystkich krajach Unii Europejskiej, a więc także w Polsce i wprowadza szereg zmian w zasadach regulujących przetwarzanie danych osobowych.

Czym są dane osobowe

Dane osobowe to, zgodnie z RODO, informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. W przypadku korzystania z naszego serwisu takimi danymi są np. adres e-mail, adres IP, a w przypadku wysłania zapytania - imię i nazwisko. Dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach (np. local storage) instalowanych przez nas na naszej stronie i urządzeniach, których używasz podczas korzystania z naszych usług.

Podstawa i cel przetwarzania

Przetwarzanie danych osobowych wymaga podstawy prawnej. RODO przewiduje kilka rodzajów takich podstaw prawnych dla przetwarzania danych, a w przypadkach korzystania z naszych usług wystąpią, co do zasady trzy z nich:

  • Niezbędność przetwarzania do zawarcia lub wykonania umowy, której jesteś stroną. Umowa to, w naszym przypadku, regulamin danej usługi. Jeśli zatem zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z naszym serwisem w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy. Bez tej możliwości nie bylibyśmy w stanie zapewnić Ci usługi, a Ty nie mógłbyś z niej korzystać.

  • Niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią. Ta podstawa przetwarzania danych dotyczy przypadków, gdy ich przetwarzanie jest uzasadnione z uwagi na nasze usprawiedliwione potrzeby, co obejmuje między innymi konieczność zapewnienia bezpieczeństwa usługi, dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług i dopasowania ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach) jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Twoja dobrowolna zgoda. Jest potrzebna głównie w przypadku, gdy usługi marketingowe dostarczają Ci podmioty trzecie oraz gdy to my świadczymy takie usługi dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele muszą mieć możliwość przetwarzania Twoich danych. Udzielenie takiej zgody jest całkowicie dobrowolne, i jeśli nie chcesz, nie musisz jej udzielać. Dzięki naszemu rozwiązaniu masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie. Twoje pozostałe uprawnienia wynikające z udzielenia zgody są opisane poniżej.


Twoje dane, w ramach naszych usług, przetwarzane będą wyłącznie w przypadku posiadania przez nas lub inny podmiot przetwarzający dane jednej z dopuszczonych przez RODO podstaw prawnych i wyłącznie w celu dostosowanym do danej podstawy, zgodnie z opisem powyżej. Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania – czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy – przez czas jej wykonywania, a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora – do czasu istnienia tego uzasadnionego interesu.

Przekazywanie danych

Twoje dane będą przetwarzane przez Administratora danych osobowych oraz i Zaufanych Partnerów, którym zostaną przekazane w celach analizy. W każdym takim przypadku przekazanie danych nie uprawnia ich odbiorcy do dowolnego korzystania z nich, a jedynie do korzystania w celach wyraźnie przez nas wskazanych. Dzięki temu możemy np. lepiej dobrać najciekawsze lub najtańsze oferty dopasowane dla Ciebie. W każdym przypadku przekazanie danych nie zwalnia przekazującego z odpowiedzialności za ich przetwarzanie. Dane mogą być też przekazywane organom publicznym, o ile upoważniają ich do tego obowiązujące przepisy i przedstawią odpowiednie żądanie, jednak nigdy w innym przypadku.

Cookies

Na naszych stronach internetowych i w aplikacjach używamy technologii, takich jak pliki cookie, local storage i podobnych służących do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraz analizowania ruchu na naszych stronach. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. Twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz różne strony w Internecie.

Twoje uprawnienia

Zgodnie z RODO przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas i Zaufanych Partnerów.

Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać.

Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Uprawnienia powyższe przysługują także w przypadku prawidłowego przetwarzania danych przez administratora.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas Twoich danych osobowych zebranych w związku z korzystaniem przez Ciebie z naszej strony w celach marketingowych (obejmujących niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie Twojej aktywności na stronach internetowych) w tym ich przetwarzanie w plikach cookies itp. instalowanych na Twoich urządzeniach i odczytywanych z tych plików przez Administratora danych osobowych. Możesz w łatwy sposób wyrazić tę zgodę, klikając w przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamykając to okno. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. 

Zaufani Partnerzy

Dane osobowe o których mowy powyżej udostępniane są wyłącznie zaufanym partnerom w celach statystycznych oraz w celu realizowania dodatkowych usług dostępnych w serwisie.

Zaufanie partnerzy:

  • Google Inc. - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych
  • Yandex Metrica - w celach statystycznych, analizy danych
  • Smartsupp.com, s.r.o. - w celach świadczenia usługi chatu on-line
  • Facebook, Inc. - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych
  • Hotjar Limited - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych, w celach świadczenia usługi chatu on-line
  • CWK Spółka z o.o. spółka komandytowa - w celach realizowania usług kurierskich
  • R2G Polska Sp. z o.o. - w celach realizowania usług kurierskich
  • Poczta Polska S.A. - w celach realizowania usług kurierskich

Newsletter

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach i zakresie zgodnymi z realizacją usługi newsletter opisanej w Polityce prywatności. Jestem świadomy/a, że zgodę tą mogę w każdej chwili wycofać.”