Przeniesienie biznesu do sieci - sukces Amazon i porażka Boo

Przeniesienie biznesu do sieciPojawienie się Internetu spowodowało rozwój narzędzie wspomagających komunikację pomiędzy firmami, konsumentami oraz wprowadzenie korzystnych zarówno dla biznesu, jak i klientów rozwiązań.

Stale zwiększa się rola Internetu jako medium, a działalności gospodarcze w sieci przeżywają rozkwit. Nic więc dziwnego, że coraz więcej firm decyduje się na przeniesienie swojego biznesu właśnie do sieci.







 

Co wpłynęło na upowszechnienie się wykorzystania Internetu w biznesie

  1. Znaczne przyśpieszenie przepływu informacji i stały wzrost szybkości połączenia.

  2. Ciągłe polepszanie się jakości usług związanych z nowoczesnymi technologiami.

  3. Obniżanie cen dostępu do Internetu.

  4. Coraz więcej możliwości promocji firmy za pośrednictwem sieci.

  5. Możliwość rozwoju i osiągnięcia wysokiej pozycji na konkurencyjnym rynku również przez firmy niewielkich rozmiarów.

  6. Budowanie nowych standardów w biznesie.

  7. Powszechne wykorzystanie nowych technologii.
     

Elektroniczne media nie są dziś czynnikiem wspomagającym działania biznesowe, ale często pełnią kluczową rolę w zakresie łączności, a także usług i handlu. Internet wpłynął na biznes w niewątpliwy sposób. Dziedziny , które wcześniej pełniły kluczową rolę w gospodarce dzisiaj nie mają już

takiego znaczenia. Internet wpłynął na kształtowanie się obrazu współczesnego świata i nikt nie ma wątpliwości, że nigdy już życie nie będzie takie jak przed jego powstaniem. Nowoczesne technologie przeobrażają świat i aby odnaleźć się w obecnym świecie biznesu konieczne jest zapoznanie się z pewnymi elementarnymi relacjami biznesowymi zachodzącymi w sieci, jak na przykład relacja firma-klienci (B2C), czy też relacja firma-firma (B2B).  
 

Przenoszenie biznesu do sieci na przykładzie Amazon.com

W sieci funkcjonuje bardzo dużo firm typowo internetowych, ograniczających koszty stałe właśnie przez to, że nie prowadzą stacjonarnej działalności. Nie mniej jednak nawet przedsiębiorstwa, które funkcjonują głównie w tradycyjnej rzeczywistości zdają sobie sprawę, że Internet niesie ze sobą olbrzymi potencjał rozwoju. Zarówno w zakresie promocji usług, jak i funkcji informacyjnej i dotarciu do klientów sieć pełni rolę nadzwyczajnego medium i nic nie może się z nim równać. Większość klientów przed zdecydowaniem się na określony produkt czy usługę, szuka konkretnych firm w sieci - nawet jeśli zdecyduje się zakupić ich towary w siedzibie stacjonarnej.

Trafnym przykładem dla innych firm, pokazującym jak dużo możliwości dla biznesu niesie w sobie Internet jest los firmy Amazon.com. Jest to prężnie rozwijająca się firma w cyberprzestrzeni, a jego założyciel to Jeff Bezos. Pomimo, że Bezos nie prowadził nigdy stacjonarnego sklepu, już w początkowych stadiach rozwoju sieci zrozumiał jaki potencjał ma handel elektroniczny. Stworzył przedsiębiorstwo typowo internetowe, które bardzo szybko stało się pionierem w zakresie sprzedaży on-line. Zdobycie silnej marki w sieci i ukształtowanie wizerunku firmy okazało się zacznie łatwiejsze w Internecie niż w świecie tradycyjnym i dało wskazówki innym firmom, jak rozwinąć w cyberprzestrzeni swoje skrzydła. Handel elektroniczny likwiduje wiele dotychczasowych barier i nic dziwnego, że zyskuje coraz większą liczbę zwolenników zarówno po stronie klientów, jak i poszczególnych firm.
 

Przyczyny niepowodzenia przy przenoszeniu firmy do sieci - przykład Boo.com

Głową przyczyną tego, że firma nie odnosi sukcesu w sieci jest słaba jej widoczność. Jeśli konsumenci nie mogą do firmy dotrzeć, nic dziwnego, że nie osiąga oczekiwanych rezultatów i sukcesów.

Przykładem tego jak ważna jest reklama i promocja przedsiębiorstwa w Internecie jest znana historia firmy Boo.com. Jej celem była sprzedaż odzieży sportowej za pośrednictwem sieci. Pomimo zebrania odpowiedniego kapitału i zatrudnienia kilkuset osób przedsięwzięcie nie wyszło. Brak atrakcyjnej reklamy, a w związku z tym ograniczone możliwości dotarcia do klientów i straty finansowe spowodowały zubożenie ofert handlowej i porażkę przedsięwzięcia.
 

Wady i zalety przeniesienia biznesu do sieci

Obecność  firmy w przestrzeni wirtualnej jest obecnie niemal koniecznością. Brak informacji o firmie w sieci może ograniczać dostęp do klientów i jest czynnikiem hamującym rozwój firmy. Nie będzie mowy o ryzyku niepowodzenia pojawienia się w tym medium, jeśli odpowiednio się do tego przygotujemy i skupimy się zarówno na aspekcie funkcji informacyjnej witryny przedsiębiorstwa, jak i działaniach promocyjnych, Podstawowymi zaletami pojawienia się w sieci jest możliwość zaoferowania szerokiego asortymentu i przedstawienie wszystkich swoich produktów, nieograniczony dostęp do grup docelowych funkcjonujących w sieci, a także globalne spojrzenie na wiele aspektów swojej działalności.

Kierunek rozwoju biznesu jest nieodłącznie związany z rozpowszechnieniem Internetu. Współczesne tendencje i trendy na rynku wymuszają obecność w cyberprzestrzeni i odpowiednią formę promocji w tym medium. Internet jest skupiskiem coraz szerszego grona konsumentów, a jego elastyczność umożliwia wiele modyfikacji i dopasowania się do potrzeb klientów.

 

Autor: Agnieszka

Komentarze

Cytuj Booba 2016-04-01
"Brak atrakcyjnej reklamy Boo.com"? Chyba nie wiesz o czym piszesz. Na pewno znasz tą sprawę? Właściciele Boo zbyt dużo poświęcili funduszy i uwagi na reklamę niż na właściwe działanie strony. Reklamę mieli bardzo atrakcyjną, ale zgubiła ich zbyt duża pewność siebie, brak biznes-planu, rozrzutność. Do tego dochodzi brak odopwiedniej szybkości internetu na tamte czasy, zbyt dużo grafiki na stronie, niekompatybilność z OS Apple i wiele innych błędów. Ale na pewno nie brak reklamy.

Twój komentarz

Nick *
E-mail *
Komentarz *

Zobacz także

Używamy Cookies, które będą zamieszczane w Twoim komputerze. Więcej w Polityce Prywatności. - więcej
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Dowiedz się więcej w RODO. - więcej

Newsletter
Nowości na blogu, życzenia na święta .. generalnie co u nas słychać :)
Name
Email
 
Wyrażam zgodę na wysyłanie wiadomości marketingowych oraz przetwarzanie moich danych osobowych.
 

Drogi użytkowniku,

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO), informuję że:

  • Twoje dane osobowe nie będą przekazywane odbiorcom.

  • Twoje dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowych.

  • Przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, a także do przenoszenia swoich danych osobowych tj. do otrzymania od administratora Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.

  • Masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO).

  • Twoje dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą podlegały profilowaniu.

  • Administratorem danych jest Jan Nowak z którym można się skontaktować pod adresem info@heuristic.pl.
     

Pliki Cookies

Na naszych stronach używamy technologii, takich jak pliki cookie, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach i w Internecie. Pragniemy zapoznać Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz z przepisami, które niebawem wejdą w życie, tak aby dać Ci pełną wiedzę i komfort w korzystaniu z naszych serwisów internetowych. Zapoznaj się z poniższymi informacjami przed przejściem do serwisu. Klikając przycisk „przejdź do serwisu” lub zamykając to okno zgadzasz się na postanowienia zawarte poniżej.

RODO

Z dniem 25 maja 2018 r. rozpoczyna obowiązywanie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane popularnie jako „RODO”). RODO obowiązywać będzie w identycznym zakresie we wszystkich krajach Unii Europejskiej, a więc także w Polsce i wprowadza szereg zmian w zasadach regulujących przetwarzanie danych osobowych.

Czym są dane osobowe

Dane osobowe to, zgodnie z RODO, informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. W przypadku korzystania z naszego serwisu takimi danymi są np. adres e-mail, adres IP, a w przypadku wysłania zapytania - imię i nazwisko. Dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach (np. local storage) instalowanych przez nas na naszej stronie i urządzeniach, których używasz podczas korzystania z naszych usług.

Podstawa i cel przetwarzania

Przetwarzanie danych osobowych wymaga podstawy prawnej. RODO przewiduje kilka rodzajów takich podstaw prawnych dla przetwarzania danych, a w przypadkach korzystania z naszych usług wystąpią, co do zasady trzy z nich:

  • Niezbędność przetwarzania do zawarcia lub wykonania umowy, której jesteś stroną. Umowa to, w naszym przypadku, regulamin danej usługi. Jeśli zatem zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z naszym serwisem w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy. Bez tej możliwości nie bylibyśmy w stanie zapewnić Ci usługi, a Ty nie mógłbyś z niej korzystać.

  • Niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią. Ta podstawa przetwarzania danych dotyczy przypadków, gdy ich przetwarzanie jest uzasadnione z uwagi na nasze usprawiedliwione potrzeby, co obejmuje między innymi konieczność zapewnienia bezpieczeństwa usługi, dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług i dopasowania ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach) jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Twoja dobrowolna zgoda. Jest potrzebna głównie w przypadku, gdy usługi marketingowe dostarczają Ci podmioty trzecie oraz gdy to my świadczymy takie usługi dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele muszą mieć możliwość przetwarzania Twoich danych. Udzielenie takiej zgody jest całkowicie dobrowolne, i jeśli nie chcesz, nie musisz jej udzielać. Dzięki naszemu rozwiązaniu masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie. Twoje pozostałe uprawnienia wynikające z udzielenia zgody są opisane poniżej.


Twoje dane, w ramach naszych usług, przetwarzane będą wyłącznie w przypadku posiadania przez nas lub inny podmiot przetwarzający dane jednej z dopuszczonych przez RODO podstaw prawnych i wyłącznie w celu dostosowanym do danej podstawy, zgodnie z opisem powyżej. Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania – czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy – przez czas jej wykonywania, a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora – do czasu istnienia tego uzasadnionego interesu.

Przekazywanie danych

Twoje dane będą przetwarzane przez Administratora danych osobowych oraz i Zaufanych Partnerów, którym zostaną przekazane w celach analizy. W każdym takim przypadku przekazanie danych nie uprawnia ich odbiorcy do dowolnego korzystania z nich, a jedynie do korzystania w celach wyraźnie przez nas wskazanych. Dzięki temu możemy np. lepiej dobrać najciekawsze lub najtańsze oferty dopasowane dla Ciebie. W każdym przypadku przekazanie danych nie zwalnia przekazującego z odpowiedzialności za ich przetwarzanie. Dane mogą być też przekazywane organom publicznym, o ile upoważniają ich do tego obowiązujące przepisy i przedstawią odpowiednie żądanie, jednak nigdy w innym przypadku.

Cookies

Na naszych stronach internetowych i w aplikacjach używamy technologii, takich jak pliki cookie, local storage i podobnych służących do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraz analizowania ruchu na naszych stronach. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. Twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz różne strony w Internecie.

Twoje uprawnienia

Zgodnie z RODO przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas i Zaufanych Partnerów.

Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać.

Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Uprawnienia powyższe przysługują także w przypadku prawidłowego przetwarzania danych przez administratora.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas Twoich danych osobowych zebranych w związku z korzystaniem przez Ciebie z naszej strony w celach marketingowych (obejmujących niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie Twojej aktywności na stronach internetowych) w tym ich przetwarzanie w plikach cookies itp. instalowanych na Twoich urządzeniach i odczytywanych z tych plików przez Administratora danych osobowych. Możesz w łatwy sposób wyrazić tę zgodę, klikając w przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamykając to okno. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. 

Zaufani Partnerzy

Dane osobowe o których mowy powyżej udostępniane są wyłącznie zaufanym partnerom w celach statystycznych oraz w celu realizowania dodatkowych usług dostępnych w serwisie.

Zaufanie partnerzy:

  • Google Inc. - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych
  • Yandex Metrica - w celach statystycznych, analizy danych
  • Smartsupp.com, s.r.o. - w celach świadczenia usługi chatu on-line
  • Facebook, Inc. - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych
  • Hotjar Limited - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych, w celach świadczenia usługi chatu on-line
  • CWK Spółka z o.o. spółka komandytowa - w celach realizowania usług kurierskich
  • R2G Polska Sp. z o.o. - w celach realizowania usług kurierskich
  • Poczta Polska S.A. - w celach realizowania usług kurierskich

Newsletter

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach i zakresie zgodnymi z realizacją usługi newsletter opisanej w Polityce prywatności. Jestem świadomy/a, że zgodę tą mogę w każdej chwili wycofać.”