Działania marketingowe osiągają zadowalające efekty tylko wtedy, gdy są przeprowadzane w sposób profesjonalny i przemyślany.
W tym przypadku profesjonalny oznacza właśnie przemyślany, a najlepiej sprawdzony i wypróbowany przez innych - nie musimy odkrywać ameryki aby osiągnąć wymierne efekty - wystarczy pamiętać o prostych i łatwych we wdrożeniu zasadach, które mają spore przełożenie na efektywność i konwersję w sklepach internetowych.
I nie dziw się że klienci wchodzą i nie kupują, jeśli w swoim sklepie zapomniałeś o tych kilku ważnych szczegółach.
O czym powinieneś pamiętać promując ofertę w e-sklepie
-
Akcentuj korzyści z posiadania danego produktu. Nie skupiaj się jedynie na opisaniu jego cech, ale sugeruj co klient może dzięki niemu zyskać. Suchy opis nic nie znaczy i nie wywołuje w wyobraźni odpowiednich skojarzeń.
-
Wybierz odpowiednią grupę docelową do której adresujesz działania - treści i formy działań marketingowych powinny być dostosowane do potrzeb odbiorców.
Jeśli skierujemy je do niewłaściwych osób, stracimy tylko pieniądze wydane na promocję firmy. Jest to szczególnie widoczne w zakresie marketingu e-mailowego - wiadomości trafiające do niezainteresowanych osób uznane zostają najczęściej za SPAM. -
Skup się na kliencie - nie warto skupiać się jedynie na firmie, ponieważ to konsumenci, a nie my powinni być w centrum zainteresowania. Klient musi czuć się doceniony i ważny, a jego obsługa nie powinna pozostawiać nic do życzenia.
-
Zachęć konsumenta do działania - po opisaniu korzyści produktu, podaniu jego ceny, warto bezpośrednio wezwać do działania. Zachęcić do wykonania określonej czynności (chociażby zapisania się na newsletter) można poprzez zaakcentowanie korzyści z tego płynących.
-
Pamiętaj o kontakcie - reklamując e-sklep zawsze podawaj informację w jaki sposób można się z firmą skontaktować. Im łatwiejszy będzie kontakt, tym większa szansa na dokonanie transakcji przez zainteresowanego reklamą internautę.
-
Monitoruj przeprowadzane działania marketingowe, testuj je i weryfikuj na każdym etapie, aby uniknąć zbędnych kosztów i nietrafionych inwestycji w reklamę.
Czego unikać tworząc ofertę
-
Niejasności co do ceny towaru.
-
Informowania o wysokości ceny przesyłki dopiero przy opcji dokonania płatności.
-
Jednorazowej reklamy - w sieci promocja musi być systematyczna i długookresowa.
-
Akcentowania nieodpowiednich korzyści w ofercie sprzedażowej.
-
Zapominania o potrzebach klientów.
Jak zmniejszyć ilość zwrotów towarów
Zwrócony towar nie tylko nie przynosi oczekiwanych zysków, ale także tworzy dodatkowe koszty - związane chociażby z jego przesyłką. Niektórych zwrotów nie da się uniknąć. Istnieją również takie, które są wynikiem pomyłek i zaniedbań sklepu - a te z pewnością można w znacznym stopniu wyeliminować. Na pewno nie można traktować konsumenta, który towar chce zwrócić ze zniechęceniem i złością. Ma on takie prawo i musimy być tego świadomi.
Często miły i szybki kontakt oraz próba dojścia do kompromisu sprawia, że klient ostatecznie rezygnuje z oddania towaru i decyduje się pozostawić go u siebie. Należy się upewniać przy każdej wysyłce towaru czy jest on dobrze zapakowany i wysyłany do odpowiedniej osoby. Zdarzają się zarówno pomyłki adresów, jak i niekompletne zamówienia - co nie tylko powoduje zwrot wysyłanego towaru, ale także złość klientów, którzy produktu na czas nie otrzymali. Nie można ponad to wprowadzać konsumentów w błąd w swojej ofercie - koloryzowanie i upiększanie towaru spotka się z rozczarowaniem i może skutkować odesłaniem produktu.
Zarówno zdjęcia, jak i opis powinny oddawać faktyczny stan sprzedawanego asortymentu. Istnieją oczywiście sytuacje na które nie mamy wpływu - klient może zamówić klika par butów w różnych rozmiarach i pozostawić sobie te, których rozmiar mu odpowiada. Nie są to jednak sytuacje częste. Jeśli unikniemy błędów po naszej stronie, z pewnością ograniczymy straty przedsiębiorstwa dotyczące zwrotów zakupionego towaru.
Zapytaj jak możemy
zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie
lub zobacz naszą ofertę dla e-commerce