10 narzędzi do analizy i optymalizacji działań marketingowych w internecie

27 lutego 2017 Darek Malik
Prowadzisz działania marketingowe w Internecie? Sprawdź w jakich narzędzi używać aby oszczędzić czas i zwiększyć ruch i konwersję na swojej stronie www.

Jeżeli zarządzasz swoją stroną internetową lub jesteś odpowiedzialny za działania marketingowe to na pewno interesuje Cię, kto, kiedy i skąd odwiedza Twoją stronę.

Oczywiście wszystkie te dane są dostępne, wystarczy skorzystać z odpowiedniego narzędzia, a takim jest Google Analytics. Analiza to podstawa, uzyskane z niej dane pomogą nam opracować strategię działania oraz powiedzą co zmienić i poprawić aby zwiększyć ruch i konwersję na naszej stronie.

Jeśli na przykład prowadzisz działania na Facebooku czy Instagramie, z pewnością przydadzą Ci się narzędzia ułatwiające pracę. Przykładowo, analizujesz facebookowe konto i z otrzymanych statystyk wynika, że Twoi odbiorcy najczęściej czytają posty w czasie weekendu i na dodatek wieczorami. Co zrobić jeśli pracujemy od poniedziałku do piątku w godzinach od ósmej do szesnastej? W rozwiązaniu tego problemu pomogą Ci narzędzia takie jak Buffer czy Hootsuite.

Poniżej znajdziesz 10 polecanych narzędzi które ułatwią Ci prowadzenie działań marketingowych.

 
Analizuj swoje działania w sieci za pomocą tych programów
 

10 narzędzi, które usprawnią działania marketingowe w każdej firmie

  1. Google Analytics - absolutna konieczność jeżeli chodzi o analizę internetową. Dane dotyczące liczby odwiedzin, czasu jaki użytkownicy nam poświęcili, czy te rejestrujące ruch na naszej stronie.

  2. Brand24 -  to narzędzie daje błyskawiczny dostęp do opinii klientów na temat naszej firmy, produktu, a nawet konkurentów. Brand24 oferuje nam dostęp do interesujących nas wzmianek zarówno z mediów społecznościowych jak i klasycznego internetu czyli blogi, fora, serwisy informacyjne czy inne.

  3. Mention -  jest podobnie jak Brand24 narzędziem do monitorowania internetu w czasie rzeczywistym. Niestety narzędzie nie jest dostępne w języku polskim.

  4. Share Tally - wystarczy, że wkleimy link do posta, a otrzymamy jego dokładne statystyki udostępnień, komentarzy i polubień na różnych portalach. 

  5. Website Grader - podobnie jak w Share Tally tak i tutaj wklejamy link, tyle że do naszej strony. Narzędzie analizuje jej wydajność, to czy rozmiar jest w porządku, czy szybko się wczytuje i czy zawsze odpowiada tak jak należy. Program sprawdza jak nasza strona działa na urządzeniach typu mobile, analizuje nasze działania SEO oraz sprawdza czy zabezpieczenia. Website Grader wystawia ogólną ocenę  strony oraz daje wskazówki dotyczące tego, co jeszcze możemy ulepszyć. 

  6. Hootsuite -  to narzędzie daje możliwość zarządzania kilkoma profilami społecznościowymi z jednego miejsca. Hootsuite pozwala monitorować to co dzieje się na naszych profilach, umozliwia prowadzenie dyskusji i co bardzo ważne pozwala zaplanować publikację postów, które mają się pojawić na naszych profilach społecznościowych w konkretnym czasie. Dzięki czemu weekendy i późne godziny nocne nie będą już dla nikogo problemem. Post możemy przygotować o dziewiątej rano w pracy, a czas jego publikacji ustawić nawet po północy - kiedy sami już smacznie śpimy.

  7. Buffer - kolejne narzędzie do zarządzania treścią w portalach społecznościowych, podobnie jak Hootsuit pozwala zaplanować publikację naszych postów, zarówno w czasie rzeczywistym jak również w przyszłości.

  8. TweetDeck - to oficjalne narzędzie do zarządzania Twitterem. Możemy za jego pomocą organizować treści, planować tweety (nawet na kilku kontach), śledzić wzmianki i hashtagi.

  9. Commun.it - narzędzie służy do zarządzania Twitterem i Facebookiem, wkrótce również Instagramem i Pinterestem. Pozwala nam zbadać interakcje społeczne, jakie zachodzą na naszym profilu. Narzędzie wskaże nam kogo warto śledzić, a kogo nie, przeanalizuje dla nas nasze profile, co pomoże w ich zarządzaniu i planowaniu strategii.

  10. Twitonomy - dzięki tej platformie przeprowadzisz dokładną analizę tweetów, retweetów, wzmianek, hashtagów oraz obserwatorów. Program pozwala na pobieranie i eksportowanie list obserwatorów czy tweetów. Pomaga również określić najlepszy czas tweetowania.
     

Bezpłatna konsultacja

Porozmawiajmy

o Twoim biznesie