Blog firmowy jako narzędzie e-marketingu

Blog firmowy jako narzędzie do e-marketinguBlog (web log) - jest to termin, który najprościej można określić jako dziennik sieciowy.

Blog firmowy to pewnego rodzaju strona internetowa, na której systematycznie publikowane są artykuły informacyjne o danej tematyce, z reguły związanej z ofertą danej firmy.

Blogi stały się narzędziem sprawnie i efektywnie wykorzystywanym przez marketing internetowy - nie tylko do utrzymywania swoistego kontaktu z klientami i zachęcania do zainteresowania się firmą, ale także do zdobycia przewagi wśród konkurencji.

Blogi firmowe pomagają w budowaniu wizerunku marki i firmy. Umożliwiają czytelnikom bliższe poznanie firmy i branży, w której firma działa poprzez publikowane artykułów poruszające tematykę danej branży. 

Daje również możliwość do pochwalenia się swoją fachową wiedzą oraz angażuje użytkowników umożliwiając prowadzenie dyskusji.

 

Jak założyć blog

Założenie bloga jest bardzo proste. Można to zrobić na kilka sposobów, natomiast jeden będzie optymalny z punktu widzenia SEO.

Najlepiej jeśli blog będzie częścią naszej strony firmowej lub ostatecznie osobnym serwisem w subdomenie lub osobnej domenie. Z punktu widzenia SEO najlepsze efekty prznosi jednak blog będący częścią serwisu firmowego, czyli w tej samej domenie jako jedna z kategorii serwisu.

Jeśli chcesz aby Twój blog przynosił najlepsze efekty uruchom go jako podkategoria strona firmowej:

www.TwojaDomena.pl / blog


Unikaj zakładanie bloga na platformach blogowych jak Onet czy Blox, które może są dobre dla początkujących szafiarek ale z pewnością nie nadają się na blog firmowy.

Najczęściej używaną aplikacją do prowadzenia bloga jest WordPress, z którego na świecie korzysta miliony bloggerów. Największą zaletą jest jego dostępność, gdyż jest systemem darmowym Open Source, który można zainstalować na własnym serwerze i połączyć z własną domeną.

Samo założenie bloga to jednak za mało. Aby przynosił efekty wpisy należy promować, a to można robić na wiele sposobów.

Polecam artykuł Darka o tym jak promować bloga.

Rodzaje bloga

Wśród podstawowych typów blogów możemy wyróżnić:

  • blog tekstowy - jest to najbardziej powszechny typ bloga, który koncentruje się przede wszystkim na tekście

  • linklog - istotna role odgrywają tutaj odnośniki do innych treści

  • mikroblog - wpisy są tutaj zazwyczaj nie dłuższe niż kilka zdań

  • audioblog - podstawową zawartością są pliki audio

  • wideoblog - zawartość dotyczy przede wszystkim filmów

  • fotoblog - główną jego tematyką są fotografie.
     

Oprócz tego pojawiają się tez blogi typu: moblog, roblog, spam blog, blog dynamiczny, flog.
 

Zalety prowadzenia bloga

  1. Blog firmowy umożliwia prowadzenie dialogu - nie chodzi tylko o możliwość wymiany poglądów czy zaprezentowania swojej opinii przez pracowników lub klientów. Prowadzenie bloga wytwarza pewnego rodzaju więź z czytelnikiem, a dzielenie się wiedzą sprawia wrażenie profesjonalizmu firmy. Jeśli blog okaże się dla czytelnika ciekawy, będzie na niego wracał. Oprócz informacji związanych z firmą powinien więc zawierać on wiadomości na tematy pośrednie, które w jakiś sposób związane są z działalnością firmy, ale nie koniecznie dosłownie jej dotyczą. Jeśli już zatrzymamy na blogu czytelnika i sprowokujemy go do powracania, znacznie łatwiej będzie z nim utrzymać komunikację.

  2. Na blogu możemy zamieszczać określone reklamy czy też materiały promocyjne. Oczywiście należy to robić w sposób bardzo delikatny i umiejętny - tak, aby nie zrazić do witryny czytelnika. Nie jest pożądaną bowiem sytuacja, gdy internauta zirytowany wyskakującą nagle i trudną do zamknięcia reklamą rezygnuje całkowicie z przeglądania bloga.

  3. Prowadzenie bloga to łatwy i niedrogi sposób na pogłębienie i nawiązanie relacji z klientami - za pomocą tego narzędzia można powiadamiać czytelników o nowościach w firmie, zachęcać do zapoznania się z określoną ofertą. Nie trzeba być ekspertem komputerowym, aby prowadzić bloga i za jego pomocą rozwijać swoją firmę.

  4. Budowa autorytetu i dobrego wizerunku firmy poprzez profesjonalne oraz ciekawe wpisy - artykuły na tematy branżowe mogą świadczyć o tym, iż firma zatrudnia profesjonalistów, posiadających odpowiednią wiedzę na wiele tematów. Dużo łatwiej zaufać firmie, która wypowiada się nie tylko o swoich produktach, ale także podejmuje kwestie merytoryczne dotyczące określonego typu działalności.

    Nie warto zawężać docelowego grona odbiorców bloga tylko do swoich dotychczasowych klientów. Może się zdarzyć, że pisząc ciekawe teksty zainteresujemy nimi kogoś, kto po prostu szukał określonej informacji w wyszukiwarce. Jest to dla nas istotne nie tylko ze względu na pozyskanie nowego czytelnika. Internauta ten może przecież w przyszłości stać się klientem firmy.

  5. Dzięki prowadzeniu bloga zwiększa się liczba odwiedzin witryny internetowej przedsiębiorstwa - na bieżąco aktualizowany blog jest bardzo skutecznym sposobem reklamy firmy w Internecie. Poprzez zainteresowanie tematyką możemy zyskać szerokie grono odbiorców prezentowanych treści. Zdarzyć się może, że internauci między sobą będą polecać bloga określonej firmy, robiąc jej nieświadomie reklamę. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest stworzenie czytelnikom możliwości subskrybowania bloga przez e-mail.

    Dzięki temu internauci zainteresowani blogiem na bieżąco będą otrzymywali dodawane artykuły - za pomocą poczty elektronicznej. Dzięki prezentowaniu ciekawych artykułów możemy ponad to liczyć na zainteresowanie ze strony innych stron - mogą one zarówno chcieć odnosić się do prezentowanych artykułów dodając zwrotnego linka, jak i linkować do określonego tekstu.

  6. Prowadzenie bloga korzystnie wpływa na proces pozycjonowania - jeśli na blogu regularnie pojawiają się teksty, ma to znaczenie dla uzyskania wyższej pozycji w wyszukiwarce internetowej dla określonych fraz. Dodatkowo w rozbudowanym blogu zwierającym dużą liczbę artykułów pojawia się więcej słów, na które mogą trafić internauci poszukujący określonych wyrażeń w wyszukiwarce.
     

Minusy prowadzenia bloga

Ważnym aspektem jest tutaj czas. Może się zdarzyć, że prowadzenie bloga firmowego okaże się czasochłonne. Należy mieć tego świadomość decydując się na jego założenie. Bardzo nieprofesjonalne jest bowiem założenie bloga i nie aktualizowanie treści, brak nowych artykułów, ciekawych tekstów dotyczących życia firmy.

Potencjalny klient, który natknie się na zapomnianego bloga "w trakcie budowy" może się do przedsiębiorstwa zniechęcić i uprzedzić. Systematyczność jest warunkiem koniecznym prowadzenia dobrego bloga, który ma służyć jako skuteczne narzędzie e-marketingu.

Ciężko również mówić o konkretnych zyskach z prowadzenia bloga - gdyż trudno je zmierzyć. Zdarza się, że firmy zniechęcają się tym aspektem, ponieważ wydaje im się, że nie przynosi to oczekiwanego efektu i zainteresowania. Są to najczęściej posunięcia pochopne i nie do końca przemyślane. To, że zyski nie są jednoznacznie możliwe do zmierzenia, nie oznacza, że ich nie ma. Nierzadko zdarza się, że korzyści z prowadzenia profesjonalnego bloga są większe niż pierwotnie oczekiwano.


Wyślij zapytanie

Zapytaj o skuteczny marketing

dla Twojej strony lub sklepu


wyślij zapytanie

lub zobacz nasze realizacjereferencje
 

Autor: Agnieszka

Komentarze

Twój komentarz

Nick *
E-mail *
Komentarz *

Zobacz także

Landing Page a nowoczesny marketing internetowy

Landing page to strona, na którą zostaje przekierowany użytkownik. Jest coraz częściej wykorzystywana przez firmy. Dotyczy jednego produktu lub usługi. Z artykułu dowiesz się jak z niego korzystać i jakie przynosi korzyści.

Używamy Cookies, które będą zamieszczane w Twoim komputerze. Więcej w Polityce Prywatności. - więcej
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Dowiedz się więcej w RODO. - więcej

Newsletter
Nowości na blogu, życzenia na święta .. generalnie co u nas słychać :)
Name
Email
 
Wyrażam zgodę na wysyłanie wiadomości marketingowych oraz przetwarzanie moich danych osobowych.
 

Drogi użytkowniku,

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO), informuję że:

  • Twoje dane osobowe nie będą przekazywane odbiorcom.

  • Twoje dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowych.

  • Przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, a także do przenoszenia swoich danych osobowych tj. do otrzymania od administratora Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.

  • Masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO).

  • Twoje dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą podlegały profilowaniu.

  • Administratorem danych jest Heuristic.
     

Pliki Cookies

Na naszych stronach używamy technologii, takich jak pliki cookie, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach i w Internecie. Pragniemy zapoznać Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz z przepisami, które niebawem wejdą w życie, tak aby dać Ci pełną wiedzę i komfort w korzystaniu z naszych serwisów internetowych. Zapoznaj się z poniższymi informacjami przed przejściem do serwisu. Klikając przycisk „przejdź do serwisu” lub zamykając to okno zgadzasz się na postanowienia zawarte poniżej.

RODO

Z dniem 25 maja 2018 r. rozpoczyna obowiązywanie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane popularnie jako „RODO”). RODO obowiązywać będzie w identycznym zakresie we wszystkich krajach Unii Europejskiej, a więc także w Polsce i wprowadza szereg zmian w zasadach regulujących przetwarzanie danych osobowych.

Czym są dane osobowe

Dane osobowe to, zgodnie z RODO, informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. W przypadku korzystania z naszego serwisu takimi danymi są np. adres e-mail, adres IP, a w przypadku wysłania zapytania - imię i nazwisko. Dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach (np. local storage) instalowanych przez nas na naszej stronie i urządzeniach, których używasz podczas korzystania z naszych usług.

Podstawa i cel przetwarzania

Przetwarzanie danych osobowych wymaga podstawy prawnej. RODO przewiduje kilka rodzajów takich podstaw prawnych dla przetwarzania danych, a w przypadkach korzystania z naszych usług wystąpią, co do zasady trzy z nich:

  • Niezbędność przetwarzania do zawarcia lub wykonania umowy, której jesteś stroną. Umowa to, w naszym przypadku, regulamin danej usługi. Jeśli zatem zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z naszym serwisem w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy. Bez tej możliwości nie bylibyśmy w stanie zapewnić Ci usługi, a Ty nie mógłbyś z niej korzystać.

  • Niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią. Ta podstawa przetwarzania danych dotyczy przypadków, gdy ich przetwarzanie jest uzasadnione z uwagi na nasze usprawiedliwione potrzeby, co obejmuje między innymi konieczność zapewnienia bezpieczeństwa usługi, dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług i dopasowania ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach) jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Twoja dobrowolna zgoda. Jest potrzebna głównie w przypadku, gdy usługi marketingowe dostarczają Ci podmioty trzecie oraz gdy to my świadczymy takie usługi dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele muszą mieć możliwość przetwarzania Twoich danych. Udzielenie takiej zgody jest całkowicie dobrowolne, i jeśli nie chcesz, nie musisz jej udzielać. Dzięki naszemu rozwiązaniu masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie. Twoje pozostałe uprawnienia wynikające z udzielenia zgody są opisane poniżej.


Twoje dane, w ramach naszych usług, przetwarzane będą wyłącznie w przypadku posiadania przez nas lub inny podmiot przetwarzający dane jednej z dopuszczonych przez RODO podstaw prawnych i wyłącznie w celu dostosowanym do danej podstawy, zgodnie z opisem powyżej. Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania – czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy – przez czas jej wykonywania, a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora – do czasu istnienia tego uzasadnionego interesu.

Przekazywanie danych

Twoje dane będą przetwarzane przez Administratora danych osobowych oraz i Zaufanych Partnerów, którym zostaną przekazane w celach analizy. W każdym takim przypadku przekazanie danych nie uprawnia ich odbiorcy do dowolnego korzystania z nich, a jedynie do korzystania w celach wyraźnie przez nas wskazanych. Dzięki temu możemy np. lepiej dobrać najciekawsze lub najtańsze oferty dopasowane dla Ciebie. W każdym przypadku przekazanie danych nie zwalnia przekazującego z odpowiedzialności za ich przetwarzanie. Dane mogą być też przekazywane organom publicznym, o ile upoważniają ich do tego obowiązujące przepisy i przedstawią odpowiednie żądanie, jednak nigdy w innym przypadku.

Cookies

Na naszych stronach internetowych i w aplikacjach używamy technologii, takich jak pliki cookie, local storage i podobnych służących do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraz analizowania ruchu na naszych stronach. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. Twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz różne strony w Internecie.

Twoje uprawnienia

Zgodnie z RODO przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas i Zaufanych Partnerów.

Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać.

Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Uprawnienia powyższe przysługują także w przypadku prawidłowego przetwarzania danych przez administratora.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas Twoich danych osobowych zebranych w związku z korzystaniem przez Ciebie z naszej strony w celach marketingowych (obejmujących niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie Twojej aktywności na stronach internetowych) w tym ich przetwarzanie w plikach cookies itp. instalowanych na Twoich urządzeniach i odczytywanych z tych plików przez Administratora danych osobowych. Możesz w łatwy sposób wyrazić tę zgodę, klikając w przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamykając to okno. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. 

Zaufani Partnerzy

Dane osobowe o których mowy powyżej udostępniane są wyłącznie zaufanym partnerom w celach statystycznych oraz w celu realizowania dodatkowych usług dostępnych w serwisie.

Zaufanie partnerzy:

  • Google Inc. - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych
  • Yandex Metrica - w celach statystycznych, analizy danych
  • Smartsupp.com, s.r.o. - w celach świadczenia usługi chatu on-line
  • Facebook, Inc. - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych
  • Hotjar Limited - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych, w celach świadczenia usługi chatu on-line
  • CWK Spółka z o.o. spółka komandytowa - w celach realizowania usług kurierskich
  • R2G Polska Sp. z o.o. - w celach realizowania usług kurierskich
  • Poczta Polska S.A. - w celach realizowania usług kurierskich

Newsletter

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach i zakresie zgodnymi z realizacją usługi newsletter opisanej w Polityce prywatności. Jestem świadomy/a, że zgodę tą mogę w każdej chwili wycofać.”