Cold Mailing - 10 wskazówek jak poprawnie to robić

Stosując Cold Mailing możesz sprzedać swój produkt bądź usługę, uzyskać odpowiedź na Twoje pytanie lub po prostu nawiązać kontakt z konkretną osobą. Może to przynieść sporo korzyści, lecz wymaga cierpliwości. Cold Mailing polega na budowaniu relacji z klientami, a pozyskiwanie ich jest tutaj kwestią drugoplanową. 
 


 

Czym jest Cold Mailing

Jest to spersonalizowany email wysyłany do osób, które jeszcze nie nawiązały współpracy z Twoją firmą. Cold mailing to wysyłanie emaili do konkretnych osób, pracujących na konkretnych stanowiskach i zajmujących się konkretnymi rzeczami. Pozwala to na stosowanie maksymalnie spersonalizowanych wiadomości, co da Ci większe prawdopodobieństwo osiągnięcia zadowalających rezultatów. Musisz jednocześnie pamiętać o obowiązujących przepisach Prawa Telekomunikacyjnego i RODO.


Chcąc efektywnie wykorzystać cold mailing w procesie sprzedaży oraz oszczędzić czas na nieskuteczne inwestowanie w telemarketing musisz stosować się pewnych zasad.
 

Personalizuj treści

W procesie sprzedaży najważniejszą rolę odgrywa spersonalizowana treść. Jeśli Twoja wiadomość jest dedykowana do konkretnej osoby, chętniej zostaje przeczytana, ponieważ wzbudza zaufanie oraz wiarygodność.

Personalizowanie odnosi się tu zarówno do samego tematu, jak i do treści maila, w tak dużym stopniu, jak tylko możliwe. Możesz nawiązać do stanowiska pracy swojego odbiorcy lub jego osiągnięć. Będzie to dowodem, że Twoja wiadomość nie jest masową wysyłką do losowych osób.
 

Personalizuj wiadomości


Kampanii cold mailingowych nie powinieneś wysyłać na ogólne adresy firmowe, ponieważ nie przyniesie to żadnego efektu. Cold mailing działa wtedy, kiedy wiadomości są dostarczane do konkretnych odbiorców. Personalizacja wiadomości to nie tylko dodanie imienia odbiorcy w tytule emaila. Musi się w niej znaleźć także informacja, która uświadomi mu, że znasz jego branżę. 
 


 

Wybieraj interesujący temat

 
Temat wiadomości jest rzeczą, którą w pierwszej kolejności widzi Twój odbiorca. Właśnie dlatego warto, żeby był interesujący. Temat zachęci do kliknięcia, jednocześnie nakłaniając odbiorcę do dalszej lektury. Może, więc zadecydować o skuteczności mailingu. 
 

Stosuj zasadę “krótko i na temat”

 
Napisana przez Ciebie treść powinna być prosta, przejrzysta i czytelna. Odbiorca chętniej poświęci swój czas wiedząc, że przeczytanie i odpowiedź na Twoją wiadomość nie potrwa długo. 

Zadawaj łatwe w odpowiedzi pytania. O ile to możliwe, powinny być w formie zamkniętej, aby adresat nie musiał długo zastanawiać się nad odpowiedzią. Dzięki zamkniętym pytaniom można również zasugerować oczekiwaną odpowiedź (np. czy możemy się umówić na spotkanie w przyszłym tygodniu?).
 

Sprecyzuj idealnego klienta

Nim zaczniesz wysyłać maile, najpierw musisz określić i poznać swojego klienta. Nie wysyłaj wiadomości do osób, które nie są powiązane z Twoją branżą, ponieważ dla nich Twoja wiadomość będzie traktowana jako SPAM. Najlepszym rozwiązaniem jest podzielenie odbiorców na grupy, a następnie kampanie. Kampania cold mailingowa powinna zawierać dobrze dopasowany język, aby łatwiej przekonać odbiorcę. 
 

Cold mailing, to nie SPAM

Dobrze przygotowany cold mailing nie zostanie zignorowany, a wzbudzi zainteresowanie odbiorcy. Zła konstrukcja sprawi, że wyląduje on w koszu lub w folderze SPAM. Należy zatem wyróżniać się w inny sposób niż pozostali, ponieważ tylko tak możesz uzyskać przewagę.
 

Stawiaj na jakość, a nie ilość

Jeśli przygotujesz jeden mail i wyślesz go do wielu przypadkowych czytelników nie osiągniesz zamierzonego celu. Należy opracować grupę konkretnych odbiorców, którzy mogliby być zainteresowani Twoją ofertą. Dobrze przygotowany zimny mailing sprawi, że otrzymasz odpowiedzi w wysokości nawet 30%.
 

Przypominaj się odbiorcy

Pomimo tego, że cold mailing potrafi być  efektywny, to często pierwszy mail trafia do kosza. Ważne jest, aby wysyłać o sobie przypomnienie, ale w odpowiedni sposób. Warto napisać do odbiorcy jeszcze raz po kilku dniach.


Tak działa taktyka zwana Follow up’em. Bierze ona pod uwagę częste sytuacje, gdzie adresat nie odpisuje z błahych powodów - kiedy na przykład śpieszy się bądź przypadkowo usuwa wiadomość. Drugi wysyłany mail powinien różnić się od pierwszego. Skopiowana treść może rzucić złe światło na Twoją reputację. 
 


Nawiązuj relacje

Dzięki cold mailingu możesz zbudować relacje z odbiorcą, które mogą przełożyć się na sprzedaż. Nie możesz zapominać, że wysłana wiadomość, ma przełamać barierę w kontaktach biznesowych. W mailach nie używaj reklam czy ofert sprzedażowych. W pierwszym etapie po prostu rozmawiaj z przyszłym klientem i pokaż mu, że jesteś specjalistą w swojej branży.
 

Uzyskaj kontakt do odpowiedniej osoby

Jeśli zdobyłeś adres mailowy do firmy, ale nie do konretnej osoby, możesz spróbować napisać do kogoś innego z prośbą o przekazanie wiadomości. Może się to wydawać odrobinę nie na miejscu, ale za to jest bardzo skuteczną formą cold mailingu. 
 

Komentarze

Twój komentarz

Nick *
E-mail *
Komentarz *

Zobacz także

Używamy Cookies, które będą zamieszczane w Twoim komputerze. Więcej w Polityce Prywatności. - więcej

Newsletter
Nowości na blogu, życzenia na święta .. generalnie co u nas słychać :)
Name
Email
 
Wyrażam zgodę na wysyłanie wiadomości marketingowych oraz przetwarzanie moich danych osobowych.
 

Drogi użytkowniku,

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO), informuję że:

  • Twoje dane osobowe nie będą przekazywane odbiorcom.

  • Twoje dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowych.

  • Przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, a także do przenoszenia swoich danych osobowych tj. do otrzymania od administratora Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.

  • Masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO).

  • Twoje dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą podlegały profilowaniu.

  • Administratorem danych jest Jan Nowak z którym można się skontaktować pod adresem info@heuristic.pl.
     

Pliki Cookies

Na naszych stronach używamy technologii, takich jak pliki cookie, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach i w Internecie. Pragniemy zapoznać Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz z przepisami, które niebawem wejdą w życie, tak aby dać Ci pełną wiedzę i komfort w korzystaniu z naszych serwisów internetowych. Zapoznaj się z poniższymi informacjami przed przejściem do serwisu. Klikając przycisk „przejdź do serwisu” lub zamykając to okno zgadzasz się na postanowienia zawarte poniżej.

RODO

Z dniem 25 maja 2018 r. rozpoczyna obowiązywanie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane popularnie jako „RODO”). RODO obowiązywać będzie w identycznym zakresie we wszystkich krajach Unii Europejskiej, a więc także w Polsce i wprowadza szereg zmian w zasadach regulujących przetwarzanie danych osobowych.

Czym są dane osobowe

Dane osobowe to, zgodnie z RODO, informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. W przypadku korzystania z naszego serwisu takimi danymi są np. adres e-mail, adres IP, a w przypadku wysłania zapytania - imię i nazwisko. Dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach (np. local storage) instalowanych przez nas na naszej stronie i urządzeniach, których używasz podczas korzystania z naszych usług.

Podstawa i cel przetwarzania

Przetwarzanie danych osobowych wymaga podstawy prawnej. RODO przewiduje kilka rodzajów takich podstaw prawnych dla przetwarzania danych, a w przypadkach korzystania z naszych usług wystąpią, co do zasady trzy z nich:

  • Niezbędność przetwarzania do zawarcia lub wykonania umowy, której jesteś stroną. Umowa to, w naszym przypadku, regulamin danej usługi. Jeśli zatem zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z naszym serwisem w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy. Bez tej możliwości nie bylibyśmy w stanie zapewnić Ci usługi, a Ty nie mógłbyś z niej korzystać.

  • Niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią. Ta podstawa przetwarzania danych dotyczy przypadków, gdy ich przetwarzanie jest uzasadnione z uwagi na nasze usprawiedliwione potrzeby, co obejmuje między innymi konieczność zapewnienia bezpieczeństwa usługi, dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług i dopasowania ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach) jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Twoja dobrowolna zgoda. Jest potrzebna głównie w przypadku, gdy usługi marketingowe dostarczają Ci podmioty trzecie oraz gdy to my świadczymy takie usługi dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele muszą mieć możliwość przetwarzania Twoich danych. Udzielenie takiej zgody jest całkowicie dobrowolne, i jeśli nie chcesz, nie musisz jej udzielać. Dzięki naszemu rozwiązaniu masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie. Twoje pozostałe uprawnienia wynikające z udzielenia zgody są opisane poniżej.


Twoje dane, w ramach naszych usług, przetwarzane będą wyłącznie w przypadku posiadania przez nas lub inny podmiot przetwarzający dane jednej z dopuszczonych przez RODO podstaw prawnych i wyłącznie w celu dostosowanym do danej podstawy, zgodnie z opisem powyżej. Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania – czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy – przez czas jej wykonywania, a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora – do czasu istnienia tego uzasadnionego interesu.

Przekazywanie danych

Twoje dane będą przetwarzane przez Administratora danych osobowych oraz i Zaufanych Partnerów, którym zostaną przekazane w celach analizy. W każdym takim przypadku przekazanie danych nie uprawnia ich odbiorcy do dowolnego korzystania z nich, a jedynie do korzystania w celach wyraźnie przez nas wskazanych. Dzięki temu możemy np. lepiej dobrać najciekawsze lub najtańsze oferty dopasowane dla Ciebie. W każdym przypadku przekazanie danych nie zwalnia przekazującego z odpowiedzialności za ich przetwarzanie. Dane mogą być też przekazywane organom publicznym, o ile upoważniają ich do tego obowiązujące przepisy i przedstawią odpowiednie żądanie, jednak nigdy w innym przypadku.

Cookies

Na naszych stronach internetowych i w aplikacjach używamy technologii, takich jak pliki cookie, local storage i podobnych służących do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraz analizowania ruchu na naszych stronach. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. Twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz różne strony w Internecie.

Twoje uprawnienia

Zgodnie z RODO przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas i Zaufanych Partnerów.

Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać.

Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Uprawnienia powyższe przysługują także w przypadku prawidłowego przetwarzania danych przez administratora.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas Twoich danych osobowych zebranych w związku z korzystaniem przez Ciebie z naszej strony w celach marketingowych (obejmujących niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie Twojej aktywności na stronach internetowych) w tym ich przetwarzanie w plikach cookies itp. instalowanych na Twoich urządzeniach i odczytywanych z tych plików przez Administratora danych osobowych. Możesz w łatwy sposób wyrazić tę zgodę, klikając w przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamykając to okno. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. 

Zaufani Partnerzy

Dane osobowe o których mowy powyżej udostępniane są wyłącznie zaufanym partnerom w celach statystycznych oraz w celu realizowania dodatkowych usług dostępnych w serwisie.

Zaufanie partnerzy:

  • Google Inc. - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych
  • Yandex Metrica - w celach statystycznych, analizy danych
  • Smartsupp.com, s.r.o. - w celach świadczenia usługi chatu on-line
  • Facebook, Inc. - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych
  • Hotjar Limited - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych, w celach świadczenia usługi chatu on-line
  • CWK Spółka z o.o. spółka komandytowa - w celach realizowania usług kurierskich
  • R2G Polska Sp. z o.o. - w celach realizowania usług kurierskich
  • Poczta Polska S.A. - w celach realizowania usług kurierskich

Newsletter

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach i zakresie zgodnymi z realizacją usługi newsletter opisanej w Polityce prywatności. Jestem świadomy/a, że zgodę tą mogę w każdej chwili wycofać.”