Jak zadbać o wizerunek swojej firmy w internecie

Jak zadbać o wizerunek firmy w internecieNa wizerunek firmy składa się wiele elementów określających to, jak jest ona postrzegana przez poszczególne osoby. Pomaga on zdobyć ugruntowaną pozycję na rynku, grono zwolenników i pozytywne opinie.

Dzięki stworzeniu pozytywnego obrazu własnej działalności możliwe jest nie tylko poinformowanie o wykonywanych usługach, ale także zdobycie uznania i zaakcentowanie zadowolenia kontrahentów.

O swój wizerunek muszą dbać dzisiaj wszystkie firmy, a te firmy, które funkcjonują głównie w internecie powinny przykładać do niego jeszcze większą uwagę - w przeciwnym razie pozostaną niezauważone lub określone jako niepewne. Z pomocą firmom typowo internetowym przychodzi e-PR, który ułatwia walkę o użytkowników Internetu, mogących stać się potencjalnymi klientami.


 

Narzędzia do promocji wizerunku firmy w internecie

Internet proponuje nam szereg rozwiązań, które mogą być wykorzystane w kwestii budowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa.

Zaliczymy do nich przede wszystkim:
  1. Strona internetowa - jest wizytówką firmy w Internecie. Wielu klientów trafia do danego przedsiębiorstwa właśnie za pośrednictwem tej formy zdobywania informacji. Niezwykle ważne jest pierwsze wrażenie jakie witryna wywołuje na potencjalnym kliencie - czy może poszczycić się estetycznym wyglądem, profesjonalizmem czytelnym rozmieszczeniem treści, spójnością wyglądu i kolorystyki z pozostałymi elementami przedsiębiorstwa (takimi jak jej logo lub symbole). Internauta powinien szybko i w prosty sposób znaleźć niezbędne informacje i dotrzeć do tego, czego poszukuje.

    Należy zatem zastanowić się co może interesować klienta i spróbować zamieścić na stronie, w sposób inteligentny, odpowiedzi na możliwe do pojawienia się pytania. Na podstawie określonej witryny potencjalny klient wyciąga wnioski o firmie. Jeśli jest ona przygotowana w sposób niedbały, niestylistyczny i mało zawodowy, może okazać się, że czytelnik przeniesie to wrażenie na rzeczywistość i w tych kategoriach oceni całą firmę.

    Internauta nie powinien mieć problemu z dotarciem na docelowa stronę - wiąże się z tym kwestia pozycjonowania strony www. Jeśli brakuje tego podstawowego elementu marketingu internetowego, może się zdarzyć, że firma pozostanie niezauważona. Internauci po wpisaniu frazy w wyszukiwarce często klikają tylko na kilka pierwszych rekordów. Warto zadbać, aby strona naszej firmy znajdowała się zatem możliwie wysoko. Będzie to pewnego rodzaju gwarancja, że czytelnik do nas dotrze. Na nic zda się bowiem nawet najlepiej przygotowana strona pod katem stylistycznym i informatycznym, jeśli mocno zaniedbane będzie pozycjonowanie witryny.

  2. Blog firmowy - prowadzenie bloga powiązanego z tematyką firmy to świetny sposób na budowanie wokół przedsiębiorstwa pewnej społeczności, zainteresowanie potencjalnych klientów i świetna forma reklamy. Coraz więcej firm korzystających z dobrodziejstw Internetu prowadzi omawianego bloga, ponieważ jest to nie tylko bardzo dobry sposób na wzbogacenie określonej strony w wartościowe treści, ale także metoda na zwrócenie uwagi klienta i sposób na czerpanie określonych linków.

  3. Społeczności internetowe - opinie, fora dyskusyjne, portale społecznościowe - budowanie pozytywnego wizerunku firmy nie może abstrahować od poszczególnych osób, które ten obraz tworzą. Potencjalni klienci przed podjęciem decyzji o skorzystaniu z usług czy produktów danej firmy z dużym prawdopodobieństwem przeglądną w Internecie dotychczasowe informacje o przedsiębiorstwie. W szczególności zwrócą uwagę na to, czy firma może pochwalić się pozytywnymi referencjami  od swoich kontrahentów, czy udziela się na forach (a jeśli tak to czy ocenić można ten udział w kategoriach korzystnych dla niej).

    Opinie innych osób są kluczowym elementem świadczącym o przedsiębiorstwie. Jeśli większość tych ocen będzie pozytywna, jest duże prawdopodobieństwo, że klienci nawzajem będą polecać usługi i produkty danego przedsiębiorstwa. Warto zwrócić uwagę na fakt, że negatywne opinie mogą trwale nadszarpnąć dobre imię firmy. Jeśli większość komentarzy o nas jest korzystna, a jedynie niewielki procent nie świadczy o nas dobrze, może nie być to dużym problemem. Gorzej będzie w przypadku, gdy negatywne oceny osiągną znaczny procent. Budowanie pozytywnego wizerunku firmy musi więc brać pod uwagę satysfakcję klientów i tworzenie stałych relacji opartych na zaufaniu i lojalności.

  4. Marketing internetowy - jest to forma marketingu używająca Internetu do pozyskiwania klientów i przekazywania informacji o firmie. Ta forma budowania pozytywnego obrazu przedsiębiorstwa zawiera w sobie zarówno różnego rodzaju formy reklamy w Internecie, jak i kampanie e-mailowe, czy optymalizację strony internetowej pod kątem wyszukiwarek /SEO.
     

Na wizerunek firmy składa się wiele elementów - od identyfikacji werbalnej i wizualnej, po określone metody komunikacji marketingowej, sposób zachowania się i nastawienie pracowników firmy oraz jej kadry. Pominięcie któregoś z kluczowych elementów wpływających na sukces firmy na konkurencyjnym rynku, może okazać się katastrofalne. Pozytywne skojarzenia z firmą, znana marka i poparcie dotychczasowych klientów to konieczny element działań wpływających na dochodowość przedsiębiorstwa.

 

Autor: Agnieszka

Komentarze

Twój komentarz

Nick *
E-mail *
Komentarz *

Zobacz także

Landing Page a nowoczesny marketing internetowy

Landing page to strona, na którą zostaje przekierowany użytkownik. Jest coraz częściej wykorzystywana przez firmy. Dotyczy jednego produktu lub usługi. Z artykułu dowiesz się jak z niego korzystać i jakie przynosi korzyści.

Używamy Cookies, które będą zamieszczane w Twoim komputerze. Więcej w Polityce Prywatności. - więcej
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Dowiedz się więcej w RODO. - więcej

Newsletter
Nowości na blogu, życzenia na święta .. generalnie co u nas słychać :)
Name
Email
 
Wyrażam zgodę na wysyłanie wiadomości marketingowych oraz przetwarzanie moich danych osobowych.
 

Drogi użytkowniku,

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO), informuję że:

  • Twoje dane osobowe nie będą przekazywane odbiorcom.

  • Twoje dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowych.

  • Przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, a także do przenoszenia swoich danych osobowych tj. do otrzymania od administratora Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.

  • Masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO).

  • Twoje dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą podlegały profilowaniu.

  • Administratorem danych jest Heuristic.
     

Pliki Cookies

Na naszych stronach używamy technologii, takich jak pliki cookie, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach i w Internecie. Pragniemy zapoznać Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz z przepisami, które niebawem wejdą w życie, tak aby dać Ci pełną wiedzę i komfort w korzystaniu z naszych serwisów internetowych. Zapoznaj się z poniższymi informacjami przed przejściem do serwisu. Klikając przycisk „przejdź do serwisu” lub zamykając to okno zgadzasz się na postanowienia zawarte poniżej.

RODO

Z dniem 25 maja 2018 r. rozpoczyna obowiązywanie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane popularnie jako „RODO”). RODO obowiązywać będzie w identycznym zakresie we wszystkich krajach Unii Europejskiej, a więc także w Polsce i wprowadza szereg zmian w zasadach regulujących przetwarzanie danych osobowych.

Czym są dane osobowe

Dane osobowe to, zgodnie z RODO, informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. W przypadku korzystania z naszego serwisu takimi danymi są np. adres e-mail, adres IP, a w przypadku wysłania zapytania - imię i nazwisko. Dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach (np. local storage) instalowanych przez nas na naszej stronie i urządzeniach, których używasz podczas korzystania z naszych usług.

Podstawa i cel przetwarzania

Przetwarzanie danych osobowych wymaga podstawy prawnej. RODO przewiduje kilka rodzajów takich podstaw prawnych dla przetwarzania danych, a w przypadkach korzystania z naszych usług wystąpią, co do zasady trzy z nich:

  • Niezbędność przetwarzania do zawarcia lub wykonania umowy, której jesteś stroną. Umowa to, w naszym przypadku, regulamin danej usługi. Jeśli zatem zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z naszym serwisem w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy. Bez tej możliwości nie bylibyśmy w stanie zapewnić Ci usługi, a Ty nie mógłbyś z niej korzystać.

  • Niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią. Ta podstawa przetwarzania danych dotyczy przypadków, gdy ich przetwarzanie jest uzasadnione z uwagi na nasze usprawiedliwione potrzeby, co obejmuje między innymi konieczność zapewnienia bezpieczeństwa usługi, dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług i dopasowania ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach) jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Twoja dobrowolna zgoda. Jest potrzebna głównie w przypadku, gdy usługi marketingowe dostarczają Ci podmioty trzecie oraz gdy to my świadczymy takie usługi dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele muszą mieć możliwość przetwarzania Twoich danych. Udzielenie takiej zgody jest całkowicie dobrowolne, i jeśli nie chcesz, nie musisz jej udzielać. Dzięki naszemu rozwiązaniu masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie. Twoje pozostałe uprawnienia wynikające z udzielenia zgody są opisane poniżej.


Twoje dane, w ramach naszych usług, przetwarzane będą wyłącznie w przypadku posiadania przez nas lub inny podmiot przetwarzający dane jednej z dopuszczonych przez RODO podstaw prawnych i wyłącznie w celu dostosowanym do danej podstawy, zgodnie z opisem powyżej. Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania – czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy – przez czas jej wykonywania, a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora – do czasu istnienia tego uzasadnionego interesu.

Przekazywanie danych

Twoje dane będą przetwarzane przez Administratora danych osobowych oraz i Zaufanych Partnerów, którym zostaną przekazane w celach analizy. W każdym takim przypadku przekazanie danych nie uprawnia ich odbiorcy do dowolnego korzystania z nich, a jedynie do korzystania w celach wyraźnie przez nas wskazanych. Dzięki temu możemy np. lepiej dobrać najciekawsze lub najtańsze oferty dopasowane dla Ciebie. W każdym przypadku przekazanie danych nie zwalnia przekazującego z odpowiedzialności za ich przetwarzanie. Dane mogą być też przekazywane organom publicznym, o ile upoważniają ich do tego obowiązujące przepisy i przedstawią odpowiednie żądanie, jednak nigdy w innym przypadku.

Cookies

Na naszych stronach internetowych i w aplikacjach używamy technologii, takich jak pliki cookie, local storage i podobnych służących do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraz analizowania ruchu na naszych stronach. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. Twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz różne strony w Internecie.

Twoje uprawnienia

Zgodnie z RODO przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas i Zaufanych Partnerów.

Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać.

Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Uprawnienia powyższe przysługują także w przypadku prawidłowego przetwarzania danych przez administratora.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas Twoich danych osobowych zebranych w związku z korzystaniem przez Ciebie z naszej strony w celach marketingowych (obejmujących niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie Twojej aktywności na stronach internetowych) w tym ich przetwarzanie w plikach cookies itp. instalowanych na Twoich urządzeniach i odczytywanych z tych plików przez Administratora danych osobowych. Możesz w łatwy sposób wyrazić tę zgodę, klikając w przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamykając to okno. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. 

Zaufani Partnerzy

Dane osobowe o których mowy powyżej udostępniane są wyłącznie zaufanym partnerom w celach statystycznych oraz w celu realizowania dodatkowych usług dostępnych w serwisie.

Zaufanie partnerzy:

  • Google Inc. - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych
  • Yandex Metrica - w celach statystycznych, analizy danych
  • Smartsupp.com, s.r.o. - w celach świadczenia usługi chatu on-line
  • Facebook, Inc. - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych
  • Hotjar Limited - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych, w celach świadczenia usługi chatu on-line
  • CWK Spółka z o.o. spółka komandytowa - w celach realizowania usług kurierskich
  • R2G Polska Sp. z o.o. - w celach realizowania usług kurierskich
  • Poczta Polska S.A. - w celach realizowania usług kurierskich

Newsletter

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach i zakresie zgodnymi z realizacją usługi newsletter opisanej w Polityce prywatności. Jestem świadomy/a, że zgodę tą mogę w każdej chwili wycofać.”