Logo to istotny składnik wizualnego wizerunku przedsiębiorstwa - jeśli będzie ono niepowtarzalne, a zarazem łatwe do zapamiętania, z pewnością pomoże wyróżnić się na tle konkurencji.
Logo powinno brać udział w tworzeniu pozytywnego odbioru firmy i łączyć się z innymi płaszczyznami jej działań - aby tworzyć spójną identyfikację wizualną.
Jakie powinno być profesjonalne logo
-
Łatwe do zapamiętania.
-
Dostosowane do profilu działania firmy (inną kolorystykę czy czcionkę użyjemy tworząc logo sklepu z zabawkami, a inną tworząc stronę www firmy udzielającej porad prawnych).
-
Nawiązujące do firmy, którą reprezentuje.
-
Nieprzemijające - raz stworzone będzie kojarzone z daną firmą przez lata. Zmiana loga może łączyć się z mniejszą rozpoznawalnością firmy (kojarzonej do tej pory z innym symbolem).
-
Niepowtarzalne - ma sprawić, że nasza firma będzie wyróżniała się na tle konkurencji. Powinno cechować się oryginalnością i zastosowaniem ciekawych, przyciągających wzrok elementów.
-
Wzbudzające zaufanie.
Zasady tworzenia niepowtarzalnego logo
- Przyciągnij wzrok - logo nie może być przeciętne ani niezauważalne. Ma wzbudzać skojarzenie z daną firmą i zwiększyć jej rozpoznawalność. Oprócz tego, iż musi być estetyczne wykonane, atrakcyjne, oraz posiadać elementy, które zapadną nam w pamięci na dłużej.
- Wywołaj pozytywne skojarzenia - jak wiadomo pierwsze wrażenie jest bardzo ważne i skojarzenia jaki wywoła nasze logo nie będzie bez znaczenia dla potencjalnego klienta. Zarówno kolorystyka, jak i stosowane w logo kształty muszą być przemyślane i dopasowane do specyfiki przedsiębiorstwa.
- Zamieść logo w widocznym na stronie www miejscu - logo to nasz znak rozpoznawalny. Nie ukrywajmy go zatem, ale sprawmy, by było czytelne, a firma kojarzyła się z określonym symbolem.
Logo a kreowanie wizerunku firmy
Przywołując w myślach określoną firmę nierzadko posługujemy się skrótami myślowymi i symbolami. Wizualny przekaz firmy i grafika są nieodłącznym aspektem kreowania wizerunku firmy w sieci. Profesjonalne logo nie tylko sprawi, że firma będzie z nim kojarzona, ale także ułatwi zapamiętanie nazwy przedsiębiorstwa na drodze skojarzeń oraz oferowanego przez nią asortymentu.
Logo pozwala również na zaakcentowanie indywidualności i niepowtarzalności firmy oraz wzbudzenie zainteresowania potencjalnych klientów. Firmy, które posiadają logo o ugruntowanej na rynku pozycji wiedzą, jak ważną pełni ono funkcje w zakresie kreowania pozytywnego wizerunku firmy i w jak znacznym stopniu ułatwia identyfikację wizualną przedsiębiorstwa.