Narzędzia e-PR - nowoczesny Public Relations

Narzędzia nowoczesnego e-PRe-PR określić można jako działania w zakresie Public Relations, koncentrujące się aspektach związanych z Internetem.

Dzięki tej aktywności można zarówno kreować pozytywny wizerunek firmy, utrzymywać kontakt z mediami, jak i rozwijać witryny internetowe w korzystnym kierunku.

Poprzez te działania zwiększa się rozpoznawalność firmy i marki oraz efektywność przedsięwzięć prowadzonych firmy.






 

Co możemy zaliczyć do narzędzi net Public Relations

  1. Biuro prasowe online - różnorodne aplikacje pozwalają na zainstalowanie biur prasowych na serwetach internetowych kontrahentów.

  2. Konferencje prasowe online - są to konferencje transmitowane za pomocą sieci. Internet umożliwia udział (nawet czynny) w tych spotkaniach, bez wychodzenia z domu i bez konieczności ponoszenia nakładów czasowych związanych z koniecznością przemieszczania się. Najważniejsze zalety konferencji prasowych przeprowadzanych w trybie on-line to:

    1. zniwelowanie kosztów koniecznych do poświęcenia na dotarcie do stacjonarnego miejsca standardowych spotkań

    2. brak bariery terytorialnej - w tej konferencji mogą uczestniczyć w tym samym czasie osoby przebywające fizycznie w odległych od siebie miejscach

    3. możliwość integracji uczestników określonej konferencji poprzez funkcję czatu.

    4. efektywna i sprawna komunikacja.

  3. Marketing wirusowy - jest istotnym aspektem działań e-PR. Jego działania skupiają się na tym, aby sprawić, że internauci sami między sobą będą rozpowszechniać pozytywne informacje o przedsiębiorstwie i jego wytworach.

  4. Mailingi - jest to bardzo efektywna, szybka i stosunkowo niedroga metoda dotarcia do potencjalnego klienta. Dzięki wykorzystaniu e-mailingu można prowadzić skuteczne kampanie reklamowe, rozsyłać biuletyny, przekazywać określone informacje.

  5. Działania NPRS - Net PR Synergy to sposób kierowania komunikatami PR w sieci przy pomocy narzędzi służących do pozycjonowania. Celem tych działań jest promocja najważniejszych aspektów stosowanej strategii Public Relations w wyszukiwarkach.
     

Oprócz wymienionych narzędzi pomocne do celów e-PR jest także stosowanie narzędzi platform VIDEO czy konkursów on-line.

Net Public Relations to działania wykorzystywane przez firmy, które chcą zbudować sobie silną pozycję w Internecie i przez tych, którym zależy na dbaniu o pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa. Dzięki narzędziom e-Public Relations określona instytucja zwiększa swoje szanse na trwałe zakotwiczenie się w świadomości konsumentów i zwiększa swoją popularność. Efektem tego jest większa liczba klientów, a co za tym idzie większe zyski finansowe.

Każdemu szanującemu się przedsiębiorstwu zależy na pozytywnym wizerunku, dotarciu do klientów i byciu zauważonym. Pomocne w tym względzie będą zarówno działania SEO, badania skuteczności prowadzonych działań, Media Relations jak i Social Media. Skuteczność prowadzonych działań w zakresie e-PR zależy oczywiście nie tylko od wykorzystanych metod i narzędzi. Duże znaczenie ma tutaj posiadana wiedza o zachodzących w Internecie procesach, doświadczenie w tego typu przedsięwzięciach i profesjonalizm działania.

W pogłębieniu wiedzy o net Public Relations z pewnością pomocne będzie zapoznanie się z podstawową terminologią dotyczącą omawianego zagadnienia.
 

Warto dowiedzieć się więcej na temat takich pojęć jak:
  • Analiza SWOT 

  • Banner

  • Blogosfera

  • AIDA

  • Community Relations

  • Copywriting

  • Internal Relations

  • Grupa docelowa

  • Netykieta

  • Media Relations

  • Marketing szeptany


Analiza SWOT - umożliwia zdefiniowanie słabych i mocnych stron oferty, a także związanych z nią możliwości i zagrożeń. Więcej na ten temat w artykule Analiza SWOT - przydatna również dla firm internetowych.

Banner - reklama graficzna często umieszczana na poszczególnych stronach internetowych.

Blogosfera - rodzaj społeczności, dotyczący osób tworzących blogi.

AIDA - jest to aspekt wykorzystywany przy tworzeniu efektywnych przekazów i haseł reklamowych. Poszczególne litery skrótu oznaczają: A - Attention (uwaga), I – Interest (zainteresowanie), D – Desire (pożądanie, chęć nabycia danego produktu czy usługi), A – Action (działanie), więcej o AIDA.

Community Relations - działania dotyczące przekazywania informacji przez firmę na temat prowadzonej przez nią aktywności, udzielania się w kwestie społeczne.

Copywriting - działania związane z pisaniem twórczych i unikalnych tekstów - często na potrzeby e-marketingu. Więcej o copywriting'u w artykule Copywriting jako element skutecznego e-marketingu.

Internal Relations - dotyczy wykorzystania mechanizmów PR do tworzenia wewnętrznych relacji w przedsiębiorstwie.

Grupa docelowa - zbiór osób do których adresowane są określone działania.

Netykieta - zbiór kwestii związanych z poprawnym zachowaniem się w Internecie. Jest to swoista etykieta w sieci.

Media Relations- komunikowanie w zakresie Public Relations, którego podstawowym środkiem przekazu są media.

Marketing szeptany - pozwala zaistnieć w świadomości klientów i zdobyć popularność. Aktywność związana z tym terminem ma za zadanie dotarcie z przekazem do potencjalnego klienta za pośrednictwem bezpośredniego przekazu ustnego, który wydaje się być spontanicznym. Aby marketing szeptany działał we właściwym kierunku należy wystrzegać się takich kwestii jak: SPAM, naginanie faktów, natrętność, brak profesjonalizmu.
 

E-PR a e-marketing - czym różnią się te pojęcia

Na pierwszy rzut oka może wydawać się, że są to terminy tożsame - nie do końca jednak tak jest. E-marketing koncentruje się na swoistym zarządzaniu pomiędzy firmą a jej klientami. E-PR natomiast jest terminem o dużo szerszym zasięgu i zwiera w sobie również inne relacje (np. dotyczące inwestorów czy określonych mediów). Public Relations jest elementem wspierającym e-marketing.

 

Autor: Agnieszka

Komentarze

Twój komentarz

Nick *
E-mail *
Komentarz *

Zobacz także

Landing Page a nowoczesny marketing internetowy

Landing page to strona, na którą zostaje przekierowany użytkownik. Jest coraz częściej wykorzystywana przez firmy. Dotyczy jednego produktu lub usługi. Z artykułu dowiesz się jak z niego korzystać i jakie przynosi korzyści.

Używamy Cookies, które będą zamieszczane w Twoim komputerze. Więcej w Polityce Prywatności. - więcej
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Dowiedz się więcej w RODO. - więcej

Newsletter
Nowości na blogu, życzenia na święta .. generalnie co u nas słychać :)
Name
Email
 
Wyrażam zgodę na wysyłanie wiadomości marketingowych oraz przetwarzanie moich danych osobowych.
 

Drogi użytkowniku,

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO), informuję że:

  • Twoje dane osobowe nie będą przekazywane odbiorcom.

  • Twoje dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowych.

  • Przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, a także do przenoszenia swoich danych osobowych tj. do otrzymania od administratora Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.

  • Masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO).

  • Twoje dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą podlegały profilowaniu.

  • Administratorem danych jest Heuristic.
     

Pliki Cookies

Na naszych stronach używamy technologii, takich jak pliki cookie, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach i w Internecie. Pragniemy zapoznać Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz z przepisami, które niebawem wejdą w życie, tak aby dać Ci pełną wiedzę i komfort w korzystaniu z naszych serwisów internetowych. Zapoznaj się z poniższymi informacjami przed przejściem do serwisu. Klikając przycisk „przejdź do serwisu” lub zamykając to okno zgadzasz się na postanowienia zawarte poniżej.

RODO

Z dniem 25 maja 2018 r. rozpoczyna obowiązywanie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane popularnie jako „RODO”). RODO obowiązywać będzie w identycznym zakresie we wszystkich krajach Unii Europejskiej, a więc także w Polsce i wprowadza szereg zmian w zasadach regulujących przetwarzanie danych osobowych.

Czym są dane osobowe

Dane osobowe to, zgodnie z RODO, informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. W przypadku korzystania z naszego serwisu takimi danymi są np. adres e-mail, adres IP, a w przypadku wysłania zapytania - imię i nazwisko. Dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach (np. local storage) instalowanych przez nas na naszej stronie i urządzeniach, których używasz podczas korzystania z naszych usług.

Podstawa i cel przetwarzania

Przetwarzanie danych osobowych wymaga podstawy prawnej. RODO przewiduje kilka rodzajów takich podstaw prawnych dla przetwarzania danych, a w przypadkach korzystania z naszych usług wystąpią, co do zasady trzy z nich:

  • Niezbędność przetwarzania do zawarcia lub wykonania umowy, której jesteś stroną. Umowa to, w naszym przypadku, regulamin danej usługi. Jeśli zatem zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z naszym serwisem w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy. Bez tej możliwości nie bylibyśmy w stanie zapewnić Ci usługi, a Ty nie mógłbyś z niej korzystać.

  • Niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią. Ta podstawa przetwarzania danych dotyczy przypadków, gdy ich przetwarzanie jest uzasadnione z uwagi na nasze usprawiedliwione potrzeby, co obejmuje między innymi konieczność zapewnienia bezpieczeństwa usługi, dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług i dopasowania ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach) jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Twoja dobrowolna zgoda. Jest potrzebna głównie w przypadku, gdy usługi marketingowe dostarczają Ci podmioty trzecie oraz gdy to my świadczymy takie usługi dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele muszą mieć możliwość przetwarzania Twoich danych. Udzielenie takiej zgody jest całkowicie dobrowolne, i jeśli nie chcesz, nie musisz jej udzielać. Dzięki naszemu rozwiązaniu masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie. Twoje pozostałe uprawnienia wynikające z udzielenia zgody są opisane poniżej.


Twoje dane, w ramach naszych usług, przetwarzane będą wyłącznie w przypadku posiadania przez nas lub inny podmiot przetwarzający dane jednej z dopuszczonych przez RODO podstaw prawnych i wyłącznie w celu dostosowanym do danej podstawy, zgodnie z opisem powyżej. Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania – czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy – przez czas jej wykonywania, a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora – do czasu istnienia tego uzasadnionego interesu.

Przekazywanie danych

Twoje dane będą przetwarzane przez Administratora danych osobowych oraz i Zaufanych Partnerów, którym zostaną przekazane w celach analizy. W każdym takim przypadku przekazanie danych nie uprawnia ich odbiorcy do dowolnego korzystania z nich, a jedynie do korzystania w celach wyraźnie przez nas wskazanych. Dzięki temu możemy np. lepiej dobrać najciekawsze lub najtańsze oferty dopasowane dla Ciebie. W każdym przypadku przekazanie danych nie zwalnia przekazującego z odpowiedzialności za ich przetwarzanie. Dane mogą być też przekazywane organom publicznym, o ile upoważniają ich do tego obowiązujące przepisy i przedstawią odpowiednie żądanie, jednak nigdy w innym przypadku.

Cookies

Na naszych stronach internetowych i w aplikacjach używamy technologii, takich jak pliki cookie, local storage i podobnych służących do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraz analizowania ruchu na naszych stronach. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. Twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz różne strony w Internecie.

Twoje uprawnienia

Zgodnie z RODO przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas i Zaufanych Partnerów.

Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać.

Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Uprawnienia powyższe przysługują także w przypadku prawidłowego przetwarzania danych przez administratora.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas Twoich danych osobowych zebranych w związku z korzystaniem przez Ciebie z naszej strony w celach marketingowych (obejmujących niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie Twojej aktywności na stronach internetowych) w tym ich przetwarzanie w plikach cookies itp. instalowanych na Twoich urządzeniach i odczytywanych z tych plików przez Administratora danych osobowych. Możesz w łatwy sposób wyrazić tę zgodę, klikając w przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamykając to okno. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. 

Zaufani Partnerzy

Dane osobowe o których mowy powyżej udostępniane są wyłącznie zaufanym partnerom w celach statystycznych oraz w celu realizowania dodatkowych usług dostępnych w serwisie.

Zaufanie partnerzy:

  • Google Inc. - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych
  • Yandex Metrica - w celach statystycznych, analizy danych
  • Smartsupp.com, s.r.o. - w celach świadczenia usługi chatu on-line
  • Facebook, Inc. - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych
  • Hotjar Limited - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych, w celach świadczenia usługi chatu on-line
  • CWK Spółka z o.o. spółka komandytowa - w celach realizowania usług kurierskich
  • R2G Polska Sp. z o.o. - w celach realizowania usług kurierskich
  • Poczta Polska S.A. - w celach realizowania usług kurierskich

Newsletter

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach i zakresie zgodnymi z realizacją usługi newsletter opisanej w Polityce prywatności. Jestem świadomy/a, że zgodę tą mogę w każdej chwili wycofać.”