Technologie mobilne - jak je wykorzystać w swoim biznesie

Technologie mobilne - jak wykorzystać w swoim biznesieZ każdym rokiem ruch mobilny rośnie i od jakiegoś czasu kolejny rok ma być tym "rokiem mobilnym". Już 2010 rok miał być tym "rokiem mobilnym", później 2011 był prawie że pewniakiem, jednak lata mijają i wciąż nie jesteśmy świadkami przełomu, w którym to ruch mobilny byłby tym najważniejszym.

Obecnie mówi się, że mobilny ruch stanowi 10% ruchu generowanego w sieci ale takie statystyki mogą wyglądać dość mało zachęcająco. Przyjrzyjmy się szczegółom.






 

Trochę mobilnych statystyk

Zgodnie z podawanymi statystykami na świecie w 2011 roku mieliśmy 835 mln użytkowników smartphone'ów a 94% z nich to aktywni użytkownicy Internetu, którzy:

  • 64% czasu spędzają na aplikacje mobilne

  • 13,4% na wysyłanie SMSów

  • 5,5% na przeglądanie stron

  • 5,5% na aplikacje społecznościowe

  • 5,4% na wykonywanie telefonów

  • 5,3% na wysyłanie e-maili

  • 5,3% na muzykę / video

  • 1,1% na na grywanie filmów

  • 55,8% na inne aplikacje. 


Szacuje się że w ciągu najbliższych 5 lat zakupionych zostanie 1,2 mld smartophone'ów.

Z mobilnych ciekawostek pod koniec 2011 roku 1 na 5 użytkowników smartphone'ów używało skanera kodów produktów, a 1 na 8 będąc na zakupach porównywało ceny produktów z cenami w Internecie.

W 2011 roku w Europie 108 mln użytkowników docierało do informacji poprzez przeglądarkę lub aplikację mobilną w swoim telefonie co stanowi wzrost ponad 30% w stosunku do 2010 roku.

Również w Europie 38,2% wszystkich użytkowników docierało do informacji poprzez aplikacje mobilne a 38,1% poprzez mobilną przeglądarkę.

81% użytkowników woli używanie mobilnej przeglądarki niż aplikacji do sprawdzania cen, 79% do czytania ocen produktów a 63% do dokonywania zakupów. Jednym słowem użytkownicy wolą docierać do treści używając mobilnych przeglądarek niż dedykowanych aplikacji, nawet jeśli zmuszeni są do przeglądania standardowych stron bez dedykowanych wersji mobilnych.

W USA przychody z dostępu do treści, reklamy i marketingu mobilnego wyniosły w 2011 roku $45,38 mld co stanowi wzrost o 30,2% w stosunku do 2011 roku.

Ponadto zgodnie z Marketingprofs reklama i marketing mobilny były w 2011 roku najszybciej rozwijającą się branżą ze wzrostem 53,7% w stosunku do 2011 roku do wartości $3,39 mld ze wzrostem dla marketingu mobilnego o 60,9% w stosunku do roku poprzedniego.
 
Wzrost udziału marketingu mobilnego

Mobilny dostęp do treści był w 2011 roku największym sektorem w branży z przychodami na poziomie $39,17 mld i wzrostem o 27,8% w których segment biznesowy stanowił 58% całości a segment konsumencki 42%.

79% użytkowników smartphone'ów pomagają sobie telefonami przy zakupach a 74% z nich dokonuje zakupów.

 

Mobilne statystyki a Twój biznes

Każdy przedstawiciel biznesu powinien uwzględnić powyższe statystyki w swojej strategii rozwoju. Użytkownicy mobilni mogą wkrótce stać się głównym celem działań marketingowych bez względu czy prowadzi się sklep z artykułami AGD, dostarcza najnowszych informacji branżowych czy prowadzić lokalny biznes.

Można oczywiście podchodzić sceptycznie do tych danych ale z reguły liczby nie kłamią, zwłaszcza gdy podpisują się pod nimi poważne marki. Nawet bez zwracania uwagi na liczby nie trudno zauważyć, że ilość użytkowników smartphone'ów rośnie - wystarczy rozglądnąć się dookoła, i biorąc pod uwagę ich obecne i przyszłe możliwości liczba użytkowników będzie rosła.

Dlatego myśląc o rozwoju naszego biznesu powinniśmy pamiętać, że świat staje się coraz bardziej mobilny i może to być dla nas okazja, którą warto wykorzystać.
 

Jak skorzystać na mobilnym interesie

Przede wszystkim należy przeanalizować swoją aktualną sytuację - co sprzedajemy, jak to sprzedajemy, na czym zarabiamy i jak możemy wykorzystać technologię mobilną aby sprzedawać więcej. 
 

Aktualnie technologia mobilna opiera się głównie o:
  • mobilne wersje stron www - strony zoptymalizowane dla smartphone'ów i innych telefonów komórkowych, dostępnych jest kilka alternatywnych rozwiązań do wyboru

  • dedykowane, niezależne aplikacje mobilne - aplikacje oferujące konkretny zestaw funkcjonalności, pisane dla konkretnych systemów operacyjnych - głównie iOS i Android - obydwa dostępne do programistów bezpłatnie - aplikacje mogą posiadać dowolne funkcjonalności i są one dystrybuowane przez Apple iStore i Google Play.

  • aplikacje mobilne integrujące się z serwisami www - dedykowane aplikacje umożliwiające dostęp i wprowadzanie danych w serwisach www - dane dostępne również poprzez przeglądarkę internetową zatem możliwość korzystania na komputerze, tablecie i telefonie komórkowym.

 

Jak optymalnie wykorzystać technologię mobilną

 Twój biznes Sugerowana technologia
  • Handel - sprzedaż detaliczna i hurtowa wspomagana stroną firmową
  • Mobilna wersja strony - dedykowana lub nowa wersja aktualnej strony wykonana w technologii HTML 5 i Responsive Design
  • Usługi lokalne - np. serwis samochodowy, restauracja, hotel - wspomagane stroną firmową
  • Mobilna wersja strony - dedykowana lub nowa wersja aktualnej strony wykonana w technologii HTML 5 i Responsive Design
  • Portal informacyjny - dostarczanie treści
  • Mobilna wersja strony - dedykowana lub nowa wersja szablonów wykonanych w HTML 5 i Responsive Design
     
  • Dedykowana aplikacja umożliwiająca dostęp do treści
  • Portal społecznościowy - działania społecznościowe
  • Mobilna wersja strony - dedykowana lub nowa wersja szablonów wykonanych w HTML 5 i Responsive Design
     
  • Dedykowana aplikacja umożliwiająca dostęp do treści
  • Platforma B2B / B2C - dostarczanie treści
  • Mobilna wersja strony - dedykowana lub nowa wersja szablonów wykonanych w HTML 5 i Responsive Design
     
  • Dedykowana aplikacja umożliwiająca dostęp do treści
  • Sprzedaż poprzez mobilnych przedstawicieli
  • Dedykowana aplikacja mobilna zintegrowana z systemem ERP
  • Zbieranie informacji, badania ankietowe itp.
  • Dedykowana aplikacja mobilna zintegrowana z bazą danych /systemem lub serwisem www
 

 

Autor: Łukasz Gierucki

Komentarze

Twój komentarz

Nick *
E-mail *
Komentarz *

Zobacz także

4 aplikacje na Androida dla fotografa z DSLR

Fotografia to Twoje hobby? Używasz lustrzanki i telefonu z Androidem? A może masz tablet i nie wiesz jak go sensownie wykorzystać? Przeczytaj o 4 aplikacjach bez których nie będziesz się mógł wkrótce obyć.

Używamy Cookies, które będą zamieszczane w Twoim komputerze. Więcej w Polityce Prywatności. - więcej

Newsletter
Nowości na blogu, życzenia na święta .. generalnie co u nas słychać :)
Name
Email
 
Wyrażam zgodę na wysyłanie wiadomości marketingowych oraz przetwarzanie moich danych osobowych.
 

Drogi użytkowniku,

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO), informuję że:

  • Twoje dane osobowe nie będą przekazywane odbiorcom.

  • Twoje dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowych.

  • Przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, a także do przenoszenia swoich danych osobowych tj. do otrzymania od administratora Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.

  • Masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO).

  • Twoje dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą podlegały profilowaniu.

  • Administratorem danych jest Jan Nowak z którym można się skontaktować pod adresem info@heuristic.pl.
     

Pliki Cookies

Na naszych stronach używamy technologii, takich jak pliki cookie, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach i w Internecie. Pragniemy zapoznać Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz z przepisami, które niebawem wejdą w życie, tak aby dać Ci pełną wiedzę i komfort w korzystaniu z naszych serwisów internetowych. Zapoznaj się z poniższymi informacjami przed przejściem do serwisu. Klikając przycisk „przejdź do serwisu” lub zamykając to okno zgadzasz się na postanowienia zawarte poniżej.

RODO

Z dniem 25 maja 2018 r. rozpoczyna obowiązywanie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane popularnie jako „RODO”). RODO obowiązywać będzie w identycznym zakresie we wszystkich krajach Unii Europejskiej, a więc także w Polsce i wprowadza szereg zmian w zasadach regulujących przetwarzanie danych osobowych.

Czym są dane osobowe

Dane osobowe to, zgodnie z RODO, informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. W przypadku korzystania z naszego serwisu takimi danymi są np. adres e-mail, adres IP, a w przypadku wysłania zapytania - imię i nazwisko. Dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach (np. local storage) instalowanych przez nas na naszej stronie i urządzeniach, których używasz podczas korzystania z naszych usług.

Podstawa i cel przetwarzania

Przetwarzanie danych osobowych wymaga podstawy prawnej. RODO przewiduje kilka rodzajów takich podstaw prawnych dla przetwarzania danych, a w przypadkach korzystania z naszych usług wystąpią, co do zasady trzy z nich:

  • Niezbędność przetwarzania do zawarcia lub wykonania umowy, której jesteś stroną. Umowa to, w naszym przypadku, regulamin danej usługi. Jeśli zatem zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z naszym serwisem w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy. Bez tej możliwości nie bylibyśmy w stanie zapewnić Ci usługi, a Ty nie mógłbyś z niej korzystać.

  • Niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią. Ta podstawa przetwarzania danych dotyczy przypadków, gdy ich przetwarzanie jest uzasadnione z uwagi na nasze usprawiedliwione potrzeby, co obejmuje między innymi konieczność zapewnienia bezpieczeństwa usługi, dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług i dopasowania ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach) jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Twoja dobrowolna zgoda. Jest potrzebna głównie w przypadku, gdy usługi marketingowe dostarczają Ci podmioty trzecie oraz gdy to my świadczymy takie usługi dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele muszą mieć możliwość przetwarzania Twoich danych. Udzielenie takiej zgody jest całkowicie dobrowolne, i jeśli nie chcesz, nie musisz jej udzielać. Dzięki naszemu rozwiązaniu masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie. Twoje pozostałe uprawnienia wynikające z udzielenia zgody są opisane poniżej.


Twoje dane, w ramach naszych usług, przetwarzane będą wyłącznie w przypadku posiadania przez nas lub inny podmiot przetwarzający dane jednej z dopuszczonych przez RODO podstaw prawnych i wyłącznie w celu dostosowanym do danej podstawy, zgodnie z opisem powyżej. Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania – czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy – przez czas jej wykonywania, a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora – do czasu istnienia tego uzasadnionego interesu.

Przekazywanie danych

Twoje dane będą przetwarzane przez Administratora danych osobowych oraz i Zaufanych Partnerów, którym zostaną przekazane w celach analizy. W każdym takim przypadku przekazanie danych nie uprawnia ich odbiorcy do dowolnego korzystania z nich, a jedynie do korzystania w celach wyraźnie przez nas wskazanych. Dzięki temu możemy np. lepiej dobrać najciekawsze lub najtańsze oferty dopasowane dla Ciebie. W każdym przypadku przekazanie danych nie zwalnia przekazującego z odpowiedzialności za ich przetwarzanie. Dane mogą być też przekazywane organom publicznym, o ile upoważniają ich do tego obowiązujące przepisy i przedstawią odpowiednie żądanie, jednak nigdy w innym przypadku.

Cookies

Na naszych stronach internetowych i w aplikacjach używamy technologii, takich jak pliki cookie, local storage i podobnych służących do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraz analizowania ruchu na naszych stronach. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. Twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz różne strony w Internecie.

Twoje uprawnienia

Zgodnie z RODO przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas i Zaufanych Partnerów.

Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać.

Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Uprawnienia powyższe przysługują także w przypadku prawidłowego przetwarzania danych przez administratora.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas Twoich danych osobowych zebranych w związku z korzystaniem przez Ciebie z naszej strony w celach marketingowych (obejmujących niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie Twojej aktywności na stronach internetowych) w tym ich przetwarzanie w plikach cookies itp. instalowanych na Twoich urządzeniach i odczytywanych z tych plików przez Administratora danych osobowych. Możesz w łatwy sposób wyrazić tę zgodę, klikając w przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamykając to okno. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. 

Zaufani Partnerzy

Dane osobowe o których mowy powyżej udostępniane są wyłącznie zaufanym partnerom w celach statystycznych oraz w celu realizowania dodatkowych usług dostępnych w serwisie.

Zaufanie partnerzy:

  • Google Inc. - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych
  • Yandex Metrica - w celach statystycznych, analizy danych
  • Smartsupp.com, s.r.o. - w celach świadczenia usługi chatu on-line
  • Facebook, Inc. - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych
  • Hotjar Limited - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych, w celach świadczenia usługi chatu on-line
  • CWK Spółka z o.o. spółka komandytowa - w celach realizowania usług kurierskich
  • R2G Polska Sp. z o.o. - w celach realizowania usług kurierskich
  • Poczta Polska S.A. - w celach realizowania usług kurierskich

Newsletter

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach i zakresie zgodnymi z realizacją usługi newsletter opisanej w Polityce prywatności. Jestem świadomy/a, że zgodę tą mogę w każdej chwili wycofać.”