Strategia internetowa dla dystrybutora opakowań jednorazowych

30 sierpnia 2010 Łukasz Gierucki
Jeszcze kilka lat temu głównym narzędziem pozyskiwania nowych klientów byli przedstawiciele handlowi i regionalni. Wdrożenie strategii internetowej zmieniło sposób funkcjonowania firmy i określiło jej nową wartość na rynku.

Jeszcze kilka lat temu głównym narzędziem pozyskiwania nowych klientów byli przedstawiciele handlowi i regionalni. Był to dość dobry sposób na docieranie do klientów, jednak przy rosnących cenach benzyny i coraz większych korkach na drogach efektywność tej metody stawała się coraz mniej efektywna a coraz bardziej kosztowna.

Na szczęście dla firmy, cena paliwa zaczęła mocno rosnąć, co zmusiło firmę do poważnych przemyśleń i spowodowało wdrożenie poważnych zmian organizacyjnych, które w dłuższej perspektywie umożliwiły firmie rozwój i obniżenie kosztów działalności.

Biznes z perspektywy czasu

Firma PCOL skupia się na dystrybucji różnego rodzaju towarów ze specjalizacją w opakowaniach jednorazowych.

PCOL działa na rynku od 1992 roku i zajmuje się hurtową sprzedażą opakowań. Obecnie w ofercie firma posiada około 1500 pozycji asortymentu w 14 kategoriach głównych, które dzielą się na 50 podkategorii.

6 lat temu największą uwagę firma skupiała na docieraniu do klientów w sposób jaki robiła to od początku - poprzez przedstawicieli handlowych i van-salerów.

Ten sposób miał wiele plusów - bezpośredni kontakt z klientem, możliwość przedstawienia oferty i podania cen już na pierwszym spotkaniu - dzięki wdrożonemu 4 lata wcześniej systemowi sprzedaży mobilnej.

Miał on również wiele minusów - wysokie koszty związane z dojazdami do klientów, konieczność zatrudniania wielu pracowników, z których spora część miała średnie wyniki.

Dlaczego nie telemarketing

5 lat temu PCOL uruchomiła kolejny kanał sprzedaży jakim był telemarketing prowadzony przez sprzedawców w dziale handlowym.

Był to zdecydowanie dużo tańszy sposób na pozyskiwanie nowych klientów, ponieważ sprzedawcy nie tracili czasu na przemieszczanie od klienta do klienta i tym samym nie generowali kosztów związanych z paliwem.

Przełomowy 2006 rok

W 2006 roku ceny benzyny mocno wzrosły co sprawiło, że  po wielu dyskusjach firma zdecydowała się na inwestycję w nowy serwis internetowy i wymianę obecnej, zrobionej we własnym zakresie wizytówki.

W czerwcu 2006 uruchomiona została pierwszą, profesjonalnie przygotowaną firmowy serwis www z systemem Actualizer CMS.

W tamtym czasie ani osoby zarządzające ani osoby z działu marketingu nie wiele wiedziały o tym jaka powinna być strona www:

Nie mieliśmy pojęcia, że stroną można zarządzać samemu w prosty i wygodny sposób bez znajomości programowania. Dopiero po uruchomieniu strony otworzyły się przed nami prawdziwe możliwości marketingowe.

Łukasz Nowak, Marketing PCOL


Na nowej stronie zaprezentowana została pełna oferta firmy, którą można było dowolnie przeszukiwać. Rozpoczął się żmudny proces polegającą na dodawaniu opisów do produktów w ofercie, robieniu i obrabianiu zdjęć i ich dodawaniu do oferty.
 

Zaczęliśmy widzieć w stronie potencjał, który może przyczynić się do rozwoju firmy w dłuższej perspektywie, dając nam również przewagę konkurencyjną. 

Łukasz Nowak, Marketing PCOL

SEO czyli jak stać się widzialnym w Google

Firma zleciła szeroką optymalizację SEO strony www dla wyszukiwarek, co dzięki dostępnym narzędziom SEO w systemie Actualizer CMS umożliwiło firmie naturalne pozycjonowanie na wiele niszowych fraz.

Zaczęliśmy poświęcać stronie coraz więcej czasu i myśleć w jaki sposób przyciągnąć na nią klientów. Z pomocą przyszło Google. Zleciliśmy optymalizację strony dla Google - SEO, dzięki czemu ilość wizyt zaczęła stale rosnąć, co regularnie badaliśmy w statystykach e-Spy.

Łukasz Nowak, Marketing PCOL

Efekty dzisiaj i plany na jutro

Dzięki zleconemu pozycjonowaniu oraz sukcesywnemu dodawaniu treści we własnym zakresie ilość odwiedzin strony wzrosła z 48 tyś unikalnych wizyt w 2006 roku do 364 tyś w 2009.

W tym czasie firma otrzymała ponad 5,5 tyś zapytań o produkty z oferty, z czego prawie 900 firm zdecydowało się na współpracę co daje średnio ponad 18 nowych klientów w miesiącu.

Adres serwisu: https://www.lumex.pl

Bezpłatna konsultacja

Porozmawiajmy

o Twoim biznesie