Czy pozycjonowanie jest najlepszym sposobem na zwiększenie sprzedaży

Czy na pewno pozycjonowanie


Z artykułu dowiesz się czy pozycjonowanie jest najlepszym sposobem na zwiększenie sprzedażyjak oszczędzić 20.000 zł ucząc się na cudzyć błędach.


Internet to miejsce które pomaga zarabiać pieniądze. Bez względu na rodzaj biznesu, dzięki stronie www możemy zdobywać nowych klientów.

Jednak sama strona to za mało. Aby strona mogła zdobyć dla nas klienta musi on najpierw do niej trafić. Ruch na stronie to warunek konieczny, abyśmy mogli zdobywać nowych klientów. Wielu specjalistów od marketingu wymienia pozycjonowanie jako najlepsze narzędzie. Pytanie dlaczego.

Dlaczego pozycjonowanie strony

Na stronę www klienci trafiają na dwa sposoby - dzięki płatnym reklamom jak np. AdWords i dzięki wyszukiwarkom, w których strona może zostać odnaleziona.

  • Pierwsza opcja dostępna jest dla każdego, jednak wymaga ponoszenia stałych nakładów finansowych, a ruch na stronie jest wprost proporcjonalny do naszego budżetu.

  • Druga opcja również jest dostępna dla każdego, jednak w praktyce korzystają z niej ci, których strony wygrywają w rankingu z innymi stronami, czyli wg Google są lepsze od innych pod względem różnych kryteriów.


Wyszukiwarce tak naprawdę liczą się dwie pierwsze porcje wyników, bo mało kto dochodzi do trzeciej.

Zatem konieczne jest aby strona znalazła się w TOP20, a najlepiej TOP10 wyników.

To niestety nie jest proste, gdyż wymaga spełnienia wielu kryteriów, które brane są pod uwagę przy określaniu pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Jakie to kryteria w pełni wiedzą o tym tylko pracownicy Google.

Sporą wiedzę w tym temacie mają również eksperci zajmujący się SEO, ale wiedzą tylko to do czego udało im się dojść poprzez swoje doświadczenia oraz ucząc się od innych.

W pozycjonowaniu strony wiele osób upatruje szansę dla swojego biznesu, zakładając, że jeśli strona będzie wysoko w wyszukiwarce to na pewno dzięki temu przybędzie sporo klientów - większy ruch na stronie to więcej zapytań i w rezultacie większe zyski.

Taką wizję kreuje wiele firm świadczących usługi SEO i oczywiście sporo w tym prawdy.

Pytanie, które warto postawić to czy pozycjonowanie i wysoka pozycja strony gwarantuje zwiększenie sprzedaży?
 

Przykłady pozycjonowania

Ostatnio analizowaliśmy dwa zapytania o pozycjonowanie - dla strony oferującej specjalistyczne usługi oraz dla sklepu internetowego. 

W pierwszym zapytaniu klient podał nam adres strony, frazy do pozycjonowania oraz to że strona już była pozycjonowana ale brak efektów. W drugim klient narzekał, że przez 3 lata wydał 20.000 zł na pozycjonowanie, a sprzedaż wciąż na poziomie prawie zerowym.
 

Pozycjonowanie a wzrost sprzedaży


Wykonaliśmy wstępną analizą pozycjonowanej strony oraz sprawdziliśmy strony konkurencji w TOP10 dla podanych fraz. Czyli to od czego zawsze zaczynamy.

Pozycjonowana strona, zbudowana na zmodyfikowanym, responsywnym szablonie Wordpress'a na pierwszy rzut wyglądała całkiem ok. Serwis zawierał kilka podstron z niewielką ilością treści z mocno upchanymi pozycjonowanymi frazami. Niestety ktoś kto tworzył tę stronę nie słyszał chyba o tym czym jest landing page. Dostał zadanie stworzenia strony więc zrobił to najlepiej jak umiał, ale bez zastanawiania się co i dlaczego powinno się na tej stronie znaleźć.

Zaproponowaliśmy klientowi rozmowę w trakcie której będziemy mogli porozmawiać o jego biznesie oraz zaproponować dalsze działania, które będą optymalne z punktu widzenia wydatków i korzyści jakie może odnieść. Staramy się zawsze powiedzieć klientowi jak powinien optymalnie zainwestować swój budżet. Większość klientów jest otwarta na propozycje jeśli tylko wytłumaczymy im dlaczego takie, a nie inne działania powinny zostać podjęte aby osiągnąć zamierzony cel szybciej lub taniej. 
 

Kiedy płatne pozycjonowanie
 

Kiedy NIE pozycjonowanie

W obydwu przypadkach klienci widzieli w pozycjonowaniu szansę dla swojego biznesu. Nie zwrócili jednak uwagi na to, że wzrost ruchu na stronie dzięki pozycjonowaniu niekoniecznie musi przełożyć się na leady sprzedażowe czy na zamówienia. Wiedza ta kosztowała jednego z klientów 20 tyś zł o czym powiedział nam na wstępie podczas rozmowy.

Dużo ważniejsza od pozycjonowania jest sama strona www czy sklep internetowy. To na nich powinniśmy się skupić na samym początku, zanim zlecimy i podpiszemy umowę na pozycjonowanie lub inne działania marketingowe.

To od wyglądu i budowy strony / sklepu zależy czy sprzedaż wzrośnie czy nie. Od tego jak wygląda struktura informacji, funkcjonalność i użyteczność interfejsu, sposób prezentacji treści i niezbędne informacje których klient oczekuje na stronie danego rodzaju.  Jeśli strona nie wzbudzi zainteresowania oraz zaufania bardzo trudno będzie przełożyć większy ruch generowany dzięki pozycjonowaniu na wzrost sprzedaży.

Wymienione wyżej elementy strony / sklepu przekładają się na jej skuteczność, czyli konwersję, którą w łatwy sposób możemy mierzyć. O skuteczności strony powiedzą nam również takie wskaźniki jak współczynnik odrzuceń, średni czas na stronie, średnia ilość podstron na użytkownika. W sklepie internetowym warto również sprawdzić jaki jest poziom porzucanych koszyków.

Wszystkie te wskaźniki można łatwo analizować i wyciągnąć odpowiednie wnioski. Jeśli wartości okażą się niezadowalające należy zastanowić się czy aby na pewno warto zlecać pozycjonowanie, czy może lepiej zacząć od optymalizacji serwisu lub jego całkowitą przebudowę oraz przygotowanie nowych, lepszych treści.

Jeśli poziom porzucanych koszyków w sklepie okaże się wysoki należy sprawdzić czy sklep dostarcza wszykich niezbędnych informacji jakich klienci oczekują. Warto sprawdzić jak radzić sobie z porzucaniem koszyków przez klientów.

Czego Ci nie powiedzą

Ponadto, można w łatwy, szybki i tani sposób sprawdzić skuteczność i efekty pozycjonowania bez podpisywania umowy na pozycjonowanie i czekania miesiące na efekty. W prosty sposób Twój serwis może być w TOP3 na frazy na które chcesz go pozycjonować. Wystarczy, że uruchomisz lub zlecisz uruchomienie kampanii AdWords dla fraz na które chcesz pozycjonować serwis.

Frazom można zdefiniować dopasowanie ścisłe, dzięki czemu będziesz mieć pewność że testujesz dokładnie te frazy na których Ci zależy. Dzięki temu sprawdzisz skuteczność strony wydając maksymalnie kilkaset złotych, zamiast tracić kilka czy kilkanaście tysiąc i marnując przy tym kilka miesięcy czekając na efekty.

Otagowanie linków pozwali sprawdzić skuteczność swojego serwisu - wszystkie wymienione wyżej wskaźniki. Dodatkowo można skorzystać z narzędzi do tworzenia tzw. heat map, które pokazują jak wyglądają wizyty czy nawet nagrać przebieg wizyt.

Definiując odpowiednio cele można dowiedzieć się jak skuteczny jest Twój serwis oraz czy warto inwestować w jego pozycjonowanie czy może lepiej pozycjonowanie odłożyć w czasie, a skupić się na optymalizacji serwisu. Dzięki temu nie tylko oszczędzisz sporo pieniędzy, ale też zaczniesz je zarabiać.
 

Podsumowanie

Na pytanie czy pozycjonowanie jest najlepszym sposobem na zwiększenie sprzedaży trudno jednoznacznie odpowiedzieć. Może nim być, pod warunkiem, że przed zleceniem pozycjonowania strona zostanie zoptymalizowana i będzie osiągać zadowalające wskaźniki i akceptowalny współczynnik konwersji. Jeśli tego nie zrobimy możemy wpaść w puapkę - będziemy zmuszeni do płacenia miesięcznego abonamentu za pozycjonowanie nie generując przy tym dodatkowych dochódów, lub nie na takim poziomie, który by nas satysfakcjonował.

Dlatego zanim zlecimy pozycjonowanie warto zastanowić się co jest dla nas naprawdę istotne - wysokie pozycje w wyszukiwarce, czy zwiększenie ilości zamówień i wyższe przychody, bo te dwa cele nie zawsze idą ze sobą w parze.



Wyślij zapytanie

Zapytaj o ofertę dla Ciebie

Na zwiększeniu ruchu na Twojej stronie


wyślij zapytanie

lub sprawdź nasze referencje
 
Autor: Łukasz Gierucki

Komentarze

Cytuj MobileApp 2017-08-17
Dla mnie SEO to podstawa, jeżeli chodzi o pasywny zarobek ze stron internetowych :) Jeżeli szukałeś kiedyś generatorów do gier, jednak bez skutku. Zapraszam Cię na stronę http://mobile-app.pl/.
Cytuj patryk 2017-08-24
Dziś juz nawet prawnicy pozycjonują http://pamietnikwindykatora.pl/2011/05/04/pozycjonujecie-panstwo-mecenasi/ chociaż kodeks etyczny im tego zabrania.

Twój komentarz

Nick *
E-mail *
Komentarz *

Zobacz także

Używamy Cookies, które będą zamieszczane w Twoim komputerze. Więcej w Polityce Prywatności. - więcej
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Dowiedz się więcej w RODO. - więcej

Newsletter
Nowości na blogu, życzenia na święta .. generalnie co u nas słychać :)
Name
Email
 
Wyrażam zgodę na wysyłanie wiadomości marketingowych oraz przetwarzanie moich danych osobowych.
 

Drogi użytkowniku,

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO), informuję że:

  • Twoje dane osobowe nie będą przekazywane odbiorcom.

  • Twoje dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowych.

  • Przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, a także do przenoszenia swoich danych osobowych tj. do otrzymania od administratora Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.

  • Masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO).

  • Twoje dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą podlegały profilowaniu.

  • Administratorem danych jest Jan Nowak z którym można się skontaktować pod adresem info@heuristic.pl.
     

Pliki Cookies

Na naszych stronach używamy technologii, takich jak pliki cookie, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach i w Internecie. Pragniemy zapoznać Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz z przepisami, które niebawem wejdą w życie, tak aby dać Ci pełną wiedzę i komfort w korzystaniu z naszych serwisów internetowych. Zapoznaj się z poniższymi informacjami przed przejściem do serwisu. Klikając przycisk „przejdź do serwisu” lub zamykając to okno zgadzasz się na postanowienia zawarte poniżej.

RODO

Z dniem 25 maja 2018 r. rozpoczyna obowiązywanie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane popularnie jako „RODO”). RODO obowiązywać będzie w identycznym zakresie we wszystkich krajach Unii Europejskiej, a więc także w Polsce i wprowadza szereg zmian w zasadach regulujących przetwarzanie danych osobowych.

Czym są dane osobowe

Dane osobowe to, zgodnie z RODO, informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. W przypadku korzystania z naszego serwisu takimi danymi są np. adres e-mail, adres IP, a w przypadku wysłania zapytania - imię i nazwisko. Dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach (np. local storage) instalowanych przez nas na naszej stronie i urządzeniach, których używasz podczas korzystania z naszych usług.

Podstawa i cel przetwarzania

Przetwarzanie danych osobowych wymaga podstawy prawnej. RODO przewiduje kilka rodzajów takich podstaw prawnych dla przetwarzania danych, a w przypadkach korzystania z naszych usług wystąpią, co do zasady trzy z nich:

  • Niezbędność przetwarzania do zawarcia lub wykonania umowy, której jesteś stroną. Umowa to, w naszym przypadku, regulamin danej usługi. Jeśli zatem zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z naszym serwisem w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy. Bez tej możliwości nie bylibyśmy w stanie zapewnić Ci usługi, a Ty nie mógłbyś z niej korzystać.

  • Niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią. Ta podstawa przetwarzania danych dotyczy przypadków, gdy ich przetwarzanie jest uzasadnione z uwagi na nasze usprawiedliwione potrzeby, co obejmuje między innymi konieczność zapewnienia bezpieczeństwa usługi, dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług i dopasowania ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach) jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Twoja dobrowolna zgoda. Jest potrzebna głównie w przypadku, gdy usługi marketingowe dostarczają Ci podmioty trzecie oraz gdy to my świadczymy takie usługi dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele muszą mieć możliwość przetwarzania Twoich danych. Udzielenie takiej zgody jest całkowicie dobrowolne, i jeśli nie chcesz, nie musisz jej udzielać. Dzięki naszemu rozwiązaniu masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie. Twoje pozostałe uprawnienia wynikające z udzielenia zgody są opisane poniżej.


Twoje dane, w ramach naszych usług, przetwarzane będą wyłącznie w przypadku posiadania przez nas lub inny podmiot przetwarzający dane jednej z dopuszczonych przez RODO podstaw prawnych i wyłącznie w celu dostosowanym do danej podstawy, zgodnie z opisem powyżej. Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania – czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy – przez czas jej wykonywania, a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora – do czasu istnienia tego uzasadnionego interesu.

Przekazywanie danych

Twoje dane będą przetwarzane przez Administratora danych osobowych oraz i Zaufanych Partnerów, którym zostaną przekazane w celach analizy. W każdym takim przypadku przekazanie danych nie uprawnia ich odbiorcy do dowolnego korzystania z nich, a jedynie do korzystania w celach wyraźnie przez nas wskazanych. Dzięki temu możemy np. lepiej dobrać najciekawsze lub najtańsze oferty dopasowane dla Ciebie. W każdym przypadku przekazanie danych nie zwalnia przekazującego z odpowiedzialności za ich przetwarzanie. Dane mogą być też przekazywane organom publicznym, o ile upoważniają ich do tego obowiązujące przepisy i przedstawią odpowiednie żądanie, jednak nigdy w innym przypadku.

Cookies

Na naszych stronach internetowych i w aplikacjach używamy technologii, takich jak pliki cookie, local storage i podobnych służących do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraz analizowania ruchu na naszych stronach. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. Twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz różne strony w Internecie.

Twoje uprawnienia

Zgodnie z RODO przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas i Zaufanych Partnerów.

Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać.

Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Uprawnienia powyższe przysługują także w przypadku prawidłowego przetwarzania danych przez administratora.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas Twoich danych osobowych zebranych w związku z korzystaniem przez Ciebie z naszej strony w celach marketingowych (obejmujących niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie Twojej aktywności na stronach internetowych) w tym ich przetwarzanie w plikach cookies itp. instalowanych na Twoich urządzeniach i odczytywanych z tych plików przez Administratora danych osobowych. Możesz w łatwy sposób wyrazić tę zgodę, klikając w przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamykając to okno. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. 

Zaufani Partnerzy

Dane osobowe o których mowy powyżej udostępniane są wyłącznie zaufanym partnerom w celach statystycznych oraz w celu realizowania dodatkowych usług dostępnych w serwisie.

Zaufanie partnerzy:

  • Google Inc. - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych
  • Yandex Metrica - w celach statystycznych, analizy danych
  • Smartsupp.com, s.r.o. - w celach świadczenia usługi chatu on-line
  • Facebook, Inc. - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych
  • Hotjar Limited - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych, w celach świadczenia usługi chatu on-line
  • CWK Spółka z o.o. spółka komandytowa - w celach realizowania usług kurierskich
  • R2G Polska Sp. z o.o. - w celach realizowania usług kurierskich
  • Poczta Polska S.A. - w celach realizowania usług kurierskich

Newsletter

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach i zakresie zgodnymi z realizacją usługi newsletter opisanej w Polityce prywatności. Jestem świadomy/a, że zgodę tą mogę w każdej chwili wycofać.”