Serwis internetowy firmy to nie tylko jej wizytówka, ale również aspekt, który wpłynie na pozytywny lub negatywny odbiór danego przedsiębiorstwa. Każdemu właścicielowi e-biznesu zależy na wytworzeniu w konsumentach korzystnego pierwszego wrażenia, zatem i strona www tworzona jest tak, by cechowała ją funkcjonalność i jasność przekazu.
Warto zadać sobie w tym momencie pytanie dotyczące tworzenia strony powitalnej – czy ma sens tworzenie strony, która stanie się odnośnikiem do strony głównej?
Na stronie powitalnej zazwyczaj umieszczany jest tekst powitalny (załóżmy: „Witamy na stronie firmy X”), wybór języka jakim chcemy się w serwisie posługiwać, a nierzadko również symbole danej firmy. Nie są to więc zdecydowanie treści, po które internauta wszedł na daną witrynę internetową.
Teoretycznie będzie to aspekt przywitania internauty wchodzącego na stronę firmy i okazanie mu szacunku. Czy jednak potencjalny klient na pewno to doceni? Internet coraz bardziej przyzwyczaja nas do szybkiego i sprawnego przekazu. Przedostanie się na stronę główną poprzez odpowiednie kliknięcia na stronie powitalnej może być odebrane jako utrudnianie funkcjonowania w sieci. Współcześni internauci nie lubią tracić czasu na zbędne aspekty i bardzo szybko się zniechęcają – wady strony powitalnej mogą zatem przeważać nad jej potencjalnymi korzyściami. Istnieją jednak sytuacje, kiedy utworzenie powitalnej witryny jest konieczne – na przykład w serwisie, który prezentuje treści dla osób powyżej 18 roku życia (musi o tym na swojej stronie powitalnej uprzedzić).
Osoby, które myślą, że zamieszczenie na stronie powitalnej określonego słowa kluczowego uczyni witrynę bardziej interesującą dla robotów wyszukiwarek internetowych, rozczarują się. Strona powitalna zawiera w sobie przede wszystkim treści, które w zakresie optymalizacji pod kątem pozycjonowania nie mają żadnej wartości. W związku z tym tworzenie omawianej strony może w negatywny sposób wpłynąć na całościową ocenę witryny.
Zbyt obszernych, niezrozumiałych treści zamieszczanych na stronie powitalnej.
Zastosowania Flash’a.
Bombardowania internauty muzyką i narzucania mu proponowanej melodii – może się zdarzyć, że w danym momencie już czegoś słucha i wywoła to jego irytację, a w konsekwencji opuszczenie serwisu.
Trudnych do zamknięcia reklam – szybciej zniechęcą internautę do danej strony niż zachęcą do celowego kliknięcia np. w banner.
Zamiast tworzyć bezcelową stronę powitalną warto zatem skupić się na profesjonalnym wykonaniu strony głównej serwisu. Internauci są niecierpliwi i uciekają z miejsc, które ograniczają je czasowo. Należy zatem ułatwiać im funkcjonowanie w sieci i tym samym zachęcać, a nie zniechęcać do siebie i swojej firmy.