Strona powitalna - czy i kiedy ma sens

26 września 2012 Agnieszka
Często nas kusi żeby na naszej stronie umieścić stronę powitalną z naszym logo, wyborem wersji językowej, efektownym banerem i oczywiście powitaniem internauty. Czy strona powitalna ma sens?

Strona powitalna

Serwis internetowy firmy to nie tylko jej wizytówka, ale również aspekt, który wpłynie na pozytywny lub negatywny odbiór danego przedsiębiorstwa. Każdemu właścicielowi e-biznesu zależy na wytworzeniu w konsumentach korzystnego pierwszego wrażenia, zatem i strona www tworzona jest tak, by cechowała ją funkcjonalność i jasność przekazu.

Warto zadać sobie w tym momencie pytanie dotyczące tworzenia strony powitalnej – czy ma sens tworzenie strony, która stanie się odnośnikiem do strony głównej?

Po co tworzy się stronę powitalną

Na stronie powitalnej zazwyczaj umieszczany jest tekst powitalny (załóżmy: „Witamy na stronie firmy X”), wybór języka jakim chcemy się w serwisie posługiwać, a nierzadko również symbole danej firmy. Nie są to więc zdecydowanie treści, po które internauta wszedł na daną witrynę internetową.

Jakie korzyści daje strona powitalna

Teoretycznie będzie to aspekt przywitania internauty wchodzącego na stronę firmy i okazanie mu szacunku. Czy jednak potencjalny klient na pewno to doceni? Internet coraz bardziej przyzwyczaja nas do szybkiego i sprawnego przekazu. Przedostanie się na stronę główną poprzez odpowiednie kliknięcia na stronie powitalnej może być odebrane jako utrudnianie funkcjonowania w sieci. Współcześni internauci nie lubią tracić czasu na zbędne aspekty i bardzo szybko się zniechęcają – wady strony powitalnej mogą zatem przeważać nad jej potencjalnymi korzyściami. Istnieją jednak sytuacje, kiedy utworzenie powitalnej witryny jest konieczne – na przykład w serwisie, który prezentuje treści dla osób powyżej 18 roku życia (musi o tym na swojej stronie powitalnej uprzedzić).

Strona powitalna a pozycjonowanie

Osoby, które myślą, że zamieszczenie na stronie powitalnej określonego słowa kluczowego uczyni witrynę bardziej interesującą dla robotów wyszukiwarek internetowych, rozczarują się. Strona powitalna zawiera w sobie przede wszystkim treści, które w zakresie optymalizacji pod kątem pozycjonowania nie mają żadnej wartości. W związku z tym tworzenie omawianej strony może w negatywny sposób wpłynąć na całościową ocenę witryny.

Czego unikać

  1. Zbyt obszernych, niezrozumiałych treści zamieszczanych na stronie powitalnej.

  2. Zastosowania Flash’a.

  3. Bombardowania internauty muzyką i narzucania mu proponowanej melodii – może się zdarzyć, że w danym momencie już czegoś słucha i wywoła to jego irytację, a w konsekwencji opuszczenie serwisu.

  4. Trudnych do zamknięcia reklam – szybciej zniechęcą internautę do danej strony niż zachęcą do celowego kliknięcia np. w banner.
     

Zamiast tworzyć bezcelową stronę powitalną warto zatem skupić się na profesjonalnym wykonaniu strony głównej serwisu. Internauci są niecierpliwi i uciekają z miejsc, które ograniczają je czasowo. Należy zatem ułatwiać im funkcjonowanie w sieci i tym samym zachęcać, a nie zniechęcać do siebie i swojej firmy.

Bezpłatna konsultacja

optymalizacja

content marketing

link building