Działając na konkurencyjnych rynkach wymagających sporego nakładu pracy aby biznes mógł się kręcić i rozwijać, dla wielu firm nie pozostaje wiele czasu na zdobywanie wiedzy z dziedziny nowoczesnego marketingu jakim jest marketing w internecie.
Generalnie dzięki Google i Youtube można dziś zdobyć wiedzę i zostać ekspertem w każdej dziedzinie poświęcając na to odpowiednio dużo czasu.
Pytanie tylko czy będzie to optymalnie wykorzystany czas, jeśli w tym samym czasie możemy skupić się na rozwijaniu naszego core biznesu - optymalizacja wewnętrznych procesów czy poszerzanie wiedzy z naszej dziedziny na pewno zapewni lepszy zwrot z zainwestowanego czasu, niż zdobywanie wiedzy z dziedziny, która jest dla nas obca.
Podchodzą do swojego biznesu w sposób maksymalnie racjonalny, firma Top Setup postanowiła zlecić nam opracowanie optymalnej strategii promocji swojego biznesu w internecie, która skupiała by się na maksymalizowaniu korzyści z przeznaczonych na ten cel środków, co zresztą było oczywiste dla obu stron.
Oczywiście bazą dla projektu i jednym z ważniejszych elementów wizerunkowych stała się odpowiednia kreacja, na którą składa się opracowane logo, wizytówki i papier firmowy, jednak nie ten element projektu był najciekawszy.
Firma Top Setup zajmuje się specjalistycznymi usługami motoryzacyjnymi, które oferuje dla klientów z całej Polski.
Firma zgłosiła się do nas z zamiarem zlecenia nam wykonania strony firmowej, które miała być uruchomiona w zarejestrowanej przez firmę domenie - www.topsetup.pl i takie też były nasze założenia projektowe.
Jednak w toku prac i analizie oferty firmy oraz fokusowaniu na potencjalnych korzyściach z wydanych pieniędzy, doszliśmy do wniosku że tworzenie typowej strony firmowej z animowanym banerem, informacjami o firmie i ofertą nie będzie najlepszym rozwiązaniem.
Po analizie oferty firmy okazało się że jej oferta skupia się na dwóch głównych usługach - diagnostyce i regeneracji wtrysków benzynowych i gazowych. Usługi te, mocno ze sobą powiązane, oferowane są dla klientów z całej Polski, zatem główny cel jaki stawialiśmy stronie www było pozyskiwanie klientów na te dwie usługi. Po rozmowach z klientem okazało się, że planuje on uruchomić kolejne usługi dla branży motoryzacyjnej, jednak obecnie skupia się na w/w wymienionych. Doszliśmy do wniosku, że tworzenie typowej strony firmowej promującej markę Top Setup nie będzie najlepszym pomysłem.
Zdecydowaliśmy stworzyć nowoczesną stronę landing page promującą usługę regeneracji wtryskiwaczy i skupić się na generowaniu lead'u w postaci składania zamówień / zapytań na oferowane usługi. Tutaj możesz przeczytać więcej o tym projekcie.
Wiele osób może zadać pytanie dlaczego po prostu nie stworzyliśmy znajdującej się w naszej ofercie strony firmowej www.topsetup.pl i na niej nie umieściliśmy informacji, które znalazły się na aktualnej stronie. W końcu można było tą samą stronę uruchomić na domenie www.topsetup.pl której dodatkową zaletą byłoby promowanie marki Top Setup, na czym klientowi powinno zależeć.
Oczywiście można było tak zrobić i nie było by w tym nic złego oprócz jednego - nie było by to optymalne rozwiązanie i nawet gdyby klient nigdy do tej konkluzji nie doszedł, my wiedzielibyśmy o tym i chyba nie czulibyśmy się z tym najlepiej.
Głównymi kryteriami, które przemawiały za stworzeniem dedykowanej strony typu landing page w miejsce strony firmowej były:
Zalety landing page najłatwiej pokazać w kontraście ze stroną firmową, która pełni zdecydowanie ważniejszą rolę przez co często lepiej uruchomienie jej odłożyć w czasie.
Strona firmowa spełnia bardzo ważne zadania i jeśli chcemy żeby nasz biznes się rozwijał musi być zrobiona na wysokim poziomie.
Strona firmowa w głównej mierze:
kreuje wizerunek firmy poprzez profesjonalny wygląd spójny z identyfikacją /logo/ oraz dziedziną działalności - projekt dopasowany do rodzaju działalności firmy, głównie pod względem prezentacji oferty oraz dopasowaniu do głównych grup docelowych do których jest ona kierowana
dostarcza informacji o atrybutach firmy poprzez eksponowanie wyjątkowej oferty, doświadczenia, referencji, otrzymanych nagród
pozwala na zdobycie potrzebnych informacji o firmie - historii firmy, działalności, aktualności itp.
pozwala zapoznać się z pełną ofertą firmy podzieloną wg kategorii produktowych lub branżowych.
Strona firmowa kierowana jest głównie do:
potencjalnych klientów, którzy znaleźli stronę w wyszukiwarce lub link do strony w innym miejscu
aktualnych klientów, którzy znają adres strony i chcą znaleźć nr telefonu, e-mail lub zapoznać się z aktualnościami, ofertą, sprawdzić aktualne cenniki korzystając z extranetu
potencjalnych partnerów - dostawców itp. którzy chcą dowiedzieć się czegoś więcej o firmie
aktualnych partnerów, którzy chcą znaleźć skontaktować się z firmą lub dowiedzieć więcej o firmie
potencjalnych pracowników, którzy chcą aplikować i dowiedzieć się więcej o rekrutacji i firmie
dziennikarzy, blogerów, którzy chcą zdobyć informacje o firmie na potrzeby artykułów
osób zainteresowanych branżą w której działa firma, które chcą zdobyć informacje np. w aktualnościach lub blogu firmowym
aktualnych pracowników, którzy chcą uzupełnić informacje o nowościach w firmie czytając aktualności, bloga lub firmowy intranet lub dokonać różnych działań jako procesy wewnętrzne korzystając z intranetowych aplikacji.
Strona landing page kierowana jest głównie do:
konkretnie sprecyzowanej grupy odbiorców, do której kierowana jest oferta, promocja lub innych przekazy PR lub marketingowy.
Landing page w głównej mierze:
kreuje wizerunek firmy, marki lub akcji marketingowej prowadzonej przez firmę odpowiednio je wzmacniając
dostarcza szczegółowych informacji o produkcie, marce lub akcji marketingowej
generuje lead określony na etapie tworzenia serwisu poprzez ograniczenie ilości akcji do wykonania przez użytkownika oraz precyzyjne określenie poszczególnych kroków decyzji użytkownika zmierzających do wykonania zaplanowanej akcji np. wykonania telefonu lub wysłania formularza
pozwala na dopasowanie przekazu marketingowego do grupy docelowej, która jest precyzyjnie zdefiniowana
pozwala na łatwe zaprezentowanie przekazu marketingowego dzięki precyzyjnie określonej grupie docelowej
pozwala precyzyjnie zaprojektować układ serwisu pod kątem pożądanych akcji
pozwala zoptymalizować serwis pod konkretne frazy kluczowe i na szybsze wypozycjonowanie serwisu na te frazy niż stronę firmową.
Strona firmowa i landing page powinny być traktowane jako instrumenty marketingowe spełniające określone, stawiane im cele, które powinny być precyzyjnie określone. Strona firmowa jest pojęciem szerszym, obsługująca większą ilość określonych grup użytkowników. Strona firmowa powinna bardziej skupiać się na kreowaniu pozytywnego wizerunku i swoim przekazem skłaniać do podjęcia akcji.
Landing page natomiast jest narzędziem bardziej dynamicznym, które powinno być wykorzystywane przez firmy w większym stopniu, gdyż daje większe możliwości generowania precyzyjnie określonego leadu np. sprzedaży produktów, usług, zbierania informacji marketingowych itp.
Landing page kierowany jest do precyzyjnie określonej grupy odbiorców bezpośrednio związanych z treścią strony, którą łatwo możemy opisać i dopasować projekt i przekaz strony w takim sposób aby optymalnie służył generowaniu założonego leadu.
Zatem jeśli zależy nam na zwiększeniu sprzedaży określonego produktu lub grupy produktów lub promowaniu konkretnych usług zdecydowanie lepszym pomysłem będzie uruchomienie dedykowanego serwisu landing page, których jako firma możemy a nawet powinniśmy mieć przynajmniej kilka.
W ten sposób możemy optymalnie obsługiwać różne rynki odbiorców oraz wzmacniać nasze działania marketingowe. Strona firmowa powinna być miejscem promującym naszą całą działalność, naszą markę jako firma, natomiast promocja określonych obszarów naszej oferty skuteczniejsza będzie poprzez dedykowane landing page.
Nowa strona Top Setup, którą optymalizowaliśmy przez 6 miesięcy mocno poprawiła swoje wskaźniki. Udało nam się wydłużyć średni czas na stronie o 23 sekundy i zwiększyć konwersję o ponad 340%. Dodatkowo nowa responsywna strona podniosła swoją pozycję w Google na kluczowe frazy, co spowodowało wzrost ilości wizyt z ruchu organicznego o 62%.