Jak założyć sklep internetowy

Jak założyć sklep internetowy

Myślisz o założeniu sklepu internetowego?

To świetny pomysł na nowy biznes lub rozwój obecnego biznesu. Handel elektroniczny rozwija się w kosmicznym tempie, a założenie sklepu jest dzisiaj wyjątkowo proste i szybkie.

Zakładanie sklepu internetowego wymaga, podobnie jak w przypadku innych biznesów, wykonania odpowiednich i koniecznych czynności.

O ile samo techniczne uruchomienie sklepu na serwerze w dzisiejszych czasach nie jest dużym problemem, o tyle zbudowanie dobrze prosperującego sklepu online to już nie lada wyzwanie.

Jednak nie wystarczy tylko dobry pomysł. Sklep internetowy jak każdy biznes wymaga dużo pracy i determinacji, ale to już zapewne wiesz. Najważniejsze, że większość potrzebnych umiejętności w zakresie uruchomienia i prowadzenia sklepu jesteś w stanie się nauczyć i zrobić samemu.

Kluczem do sukcesu będzie wyczucie zmieniających się trendów i dobry marketing. Jednak zanim zaczniesz liczyć zyski musisz przejść przez kilka niezbędnych etapów. No to zaczaynamy.

​​
 

​Pomysł na sklep

Jeżeli zastanawiasz się nad otworzeniem sklepu internetowego to prawdopodobnie masz już wizję tego, czym chcesz handlować, gdzie pozyskiwać i magazynować towar - jeżeli w ogóle zachodzi taka potrzeba.
 

Co chcesz sprzedawać


Jeżeli jeszcze nie wiesz co chcesz sprzedawać to poszukaj najpierw inspiracji w internecie czy w świecie realnym. Zobacz czym aktualnie żyje świat, co się kupuje, jakie są trendy, najlepiej w obszarze który Cię interesuje bo w nim odnajdziesz się najlepiej.

Tą wiedzę znajdziesz obserwując media społecznościowe czyli interesujące Cię profilu i grupy na Facebooku, Instagramie czy Youtube.
 

Persona


Kiedy już będziesz wiedział czym chcesz handlować, zastanów się do kogo chcesz kierować swoją ofertę.

 

Unikalny produkt to najlepszy sposób na biznes w sieci

Pomoże Ci w tym stworzenie persony. A kim jest persona?

Persona to jak najdokładniejszy zarys przedstawiciela grupy docelowej, do której chcemy kierowac naszą ofertę.

Persona to inaczej model naszego klienta - Twój idealny klient, a wraz z nim jego potrzeby i zachowania.

Im dokładniejszy obraz stworzysz tym lepiej poznasz swojego klienta i łatwiej będzie Ci do niego trafić z ofertą. 
 

Analiza konkurencji

Kiedy pomysł na sklep jest już wykrystalizowany musisz - równie dokładnie jak przy tworzeniu profilu naszego konsumenta - przeprowadzić analizę konkurencji.

Rynek robi się co raz bardziej nasycony. Musisz się  wyróżniać, ale żeby to zrobić musisz wiedzieć z kim konkurujesz w swojej branży.

Przeprowadź analizę pod wieloma kątami: cena, prezentacja produktów, wygląd strony, działania marketingowe czy formy promocji i inne metody pozyskiwania klientów. Ta wiedza da Ci obraz branży, będziesz wiedzieć jakie działania podejmują najlepsi gracze i czy jest coś co możesz robić lepiej.

Pamiętaj, że konkurencja cenowa nie jest najlepszym pomysłem i często prowadzi do bankructwa. Dlatego musisz znaleźć inne sposoby wyróżnienia się na rynku.

 

Strategia

Stworzenie modelu biznesowego może okazać się pomocne w odpowiedzi na pytanie - jakie są nasze szanse na sukces?

Przemyśl strategię działania uwzględniając wszystkie czynniki, które mogą mieć wpływ na Twoją działalność. przykładowo możesz przeprowadźic analizę SWOT, żeby dowiedzieć się jakie są Twoje silne i słabe strony, oraz szanse i ryzyka na rynku.

Zastanów się czy produkt, który chcesz sprzedawać jest na tyle dobry, żeby wyróżnić się wśród konkurencji.

Mając już gotową personę, spróbuj przebić się do grupy docelowej i przeprowadź ankietę wśród jej przedstawicieli. Przemyśl dokładnie jak będzie wyglądać logistyka sklepu. Czy potrzebny Ci własny magazyn czy skorzystasz z dropshippingu, który pozwala na wysyłkę towaru do klienta prosto z magazynu Twojego dostawcy, dzięki czemu obniżysz koszty działalności.

 

Dobra strategia pomoże Ci się wyróżnić na tle konkurencji
 

 

Obsługa klienta

Kolejną kwestią do przemyślenia jest obsługa klient. To jakich rozwiązań użyjesz będzie kluczowe w budowaniu satysfakcji klientów. W ostatnich latach mówi się, że to właśnie obsługa klienta jest najważniejszym czynnikiem konkurencyjności firm na rynku i trudno się z tą tezą nie zgodzić. Dzisiaj ten sam towar możemy kupić od wielu sprzedawców, ale wrócimy do z którego będziemy najbardziej zadowoleni.
 

Regulaminy i Polityka Prywatności

Sklep internetowy musi mieć transparentny regulamin, który jasno i wyraźnie określi do czego zobowiązany jest sprzedawca i jakie prawa przysługują konsumentowi. Regulamin to bardzo ważna sprawa, nie można go zrobić na zasadzie kopiuj wklej.

Najbezpieczniejszym rozwiązaniem będzie zlecenie jego wykonania firmie która się w tym specjalizuje.
 

 

Nazwa i domena

Wybór nazwy może się wydawać rzeczą błachą - ale nią nie jest. Wie o tym każdy kto próbował wymyślić nazwę, której domena jest dostępna na rynku pierwotnym.

Pamiętaj, że raz wybrana nazwa i jej domena pozostanie na lata. Jej wybór musi być dobrze przemyślany.

Nazwa powinna być relatywnie krótka i łatwa do wypowiedzenia i zapamiętania.

Należy unikać nazw trudnych w zapisie oraz takich, które się źle kojarzą. Warto się zastanowić czy nazwa sklepu musi zawierać słowa kluczowe dla naszej branży, czy też nie - jak w przypadku np. firmy Apple produkującej elektronikę.

Tutaj znajdziesz więcej informacji o domenach internetowych a tutaj o rejestracji domeny i jakie rozszerzenie wybrać.

 

Formalności

Zakładanie sklepu internetowego od strony prawnej wygląda tak samo jak w przypadku sklepu stacjonarnego.

Aby legalnie prowadzić sklep internetowy musimy otworzyć działalność gospodarzą. Należy więc zarejestrowac firmę w odpowiednim urzędzie (miasta, gminy) lub poprzez stronę Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Jest to obecnie stosunkowo proste i szybkie.

Kolejną rzeczą będzie pozyskanie numeru REGON w Głównym Urzędzie Statystycznym. Następnie należy udać się do Urzędu Skarbowego w celu uzyskania numeru identyfikacji podatkowej (NIP) i wybrać formę opodatkowania.

Konieczne będzie również zgłoszenie się do obowiązkowych ubezpieczeń społecznych (ZUS), Państwowej Inspekcji Pracy. 

Z drobniejszych rzeczy pozostanie wyrobienie pieczątki i założenia konta firmowego w banku.

Trzeba pamięć również o podpisaniu umów z:

  • operatorem płatnosci online - np. Dotpay. PayU, Transferuj.pl, Przelewy24

  • firmą kurierską - InPost, DHL, DPD, GLS, UPS, Fedex

  • innymi firmami, z którymi będziesz współpracować.

 

Oprogramowanie sklepu

Do wyboru oprogramowania sklepu internetowego trzeba się będzie solidnie przygotować. Wybiera się je w końcu na kolejne kilka lat, a zmiana może powodować dodatkowe utrudnienia w działaniu sklepu i może wiązać się z kosztami i dużym nakładem czasu.

Pierwszym problemem jaki napotkamy przy wyborze oprogramowania będzie jego forma, rozwiązań jest kilka:

  • model SaaS - opłata abonamentowa za korzystanie z oprogramowania - płacisz miesięczny / roczny abonament

  • licencja na oprogramowanie - zakup bezterminowej licencji na sklep lub wdrożenie darmowego oprogramowania Open Source

  • model dedykowany - całe oprogramowanie jeworzone jest na indywidualne zamówienie.

Zastanów się nad modelem, który najbardziej pasuje do Twojej działalności i budżetu, a następnie poszukaj odpowiedniej firmy.

Jeśli stawiasz pierwsze kroki w e-handlug dobrym rozwiązaniem może być sklep w modelu SaaS, czyli płatność w formie abonamentu, a jeśli zależy Ci na niezależności i chcesz mieć sklep na własność wybierz sklep w formie licencji.

Głównym minusem sklepu w modelu abonamentowym mogą być stałe miesięczne koszty utrzymania sklepu, a przy tańszych abonamentach również dodatkowe koszty naliczane jako prowizja od sprzedaży.

Z drugiej strony możemy rozważyć zakup sklepu w formie licencji - komercyjnej lub open source. W takim przypadku za sklep zapłacisz tylko raz i będzie on Twoją własnością.

Plusem rozwiązania jest możliwość rozwijania sklepu o dowolne funkcjonalności, w tym tworzenie rozwiązań niestandardowych dopasowanych do Twoich potrzeb, co w przypadku sklepu w modelu SaaS jest często niemożliwe lub bardzo drogie.

Zobacz jaka jest cena sklepu internetowego u nas w zależności od wybranego wariantu.
 

Pomyśl jakie oprogramowanie sprawdzi się w Twoim sklepie

Zanim dokonasz wyboru konkretnego oprogramowania odpowiednio się przygotuj. Pomyśl na jakich funkcjonalnościach Ci zależy. Zobacz jak prowadzi sklep konkurencja. Kiedy będziesz miał już gotową listę rzeczy, które chcesz uwzględnić w swoim sklepie internetowym przejdź do wyszukania oprogramowania spełniającego wszystkie interesujące Cię funkcjonalności.

Przetestuj każdy z wyselekcjonowanych systemów pod kątem panelu administracyjnego (back-end) i estetyki (front-end). Poznaj łączny koszt wdrożenia - od grafiki po programowanie istotnych dla Ciebie funkcji.

Sprawdź jakie są możliwości integrowania z zewnętrznymi systemami firm kurierskich, hurtowniami, porównywarkami cenowymi, narzędziami e-mail marketingowymi czy internetową księgowością. W razie gdybyś miał jakies pytania skontaktuj się z obsługą klienta i wyjaśnij wszystkie nurtujace Cię problemy.

 

O czym warto pamiętać

  • Uruchamiając sklep internetowy pamiętaj, że stworzenie każdego stabilnego biznesu wymaga sporego nakładu pracy i czasu. Podobnie jest ze sklepem internetowym. Dlatego musisz uzbroić się w cierpliwość i patrzeć długofalowo. Efekty na pewno przyjdą, ale może to wymagać nawet kilku miesięcy systematycznej pracy.

 

  • Kiedy już zdecydujesz się na konkretne oprogramowanie i założysz swój sklep iternetowy, przyjdzie Ci się zmierzyć z kolejnymi wyzwaniami. Będzie do nich należało między stworzenie unikalnej treści w postaci opisów kategorii, produktów czy wpisów na blogu.

  • Kolejną ważną rzeczą będą zdjęcia produktów. Klienci kupują oczami, dlatego zadbaj o profesjonalne zdjęcia. Nie tylko packshoty na białym tle, ale również zdjęcia pokazują produkty w naturalnym środowisku, czyli tzw. zdjęcia kontekstowe. Tutaj piszemy więcej o zdjęciach produktowych w e-commerce.

 

  • Na pewno słyszałeś, jak w dzisiejszych czasach ważne jest pozycjonowanie. Dzięki niemu Twój sklep może przyciągać potencjalnych klientów za darmo.
I teraz Cię zaskoczę.

Pozycjonowanie to nie żadna magia czy wiedza tajemna, ani też żadne tricki.

Tak naprawdę wystarczy, że Twój sklep będzie zrobiony na wysokim poziomie technicznym oraz będzie posiadał dużo wartościowych treści, które będą systematycznie dodawane.

To wszystko. Nie potrzebujesz korzystać z płatnego pozycjonowania, gdyż wysoką pozycję możesz zdobyć we własnym zakresie. Wystarczy podstawowa wiedza z zakresu SEO oraz trzymanie się kluczowych reguł jakie nimi rządzą. To prostszy niż się wielu wydaje, jednak wymagające pracy i dyscypliny, ale co najważniejsze dostępne dla każdego.  Tutaj zdobędziesz podstawową wiedzę z obszaru SEO i pozycjonowania.

 

  • Przy prowadzeniu sklepu internetowego obowiązują te same zasady marketingowe co w tradycyjnej sprzedaży. Czyli wciąż liczą się relacje międzyludzkie.
To, że sprzedajesz online nie znaczy że masz być anonimowy. Wręcz przeciwnie, powinieneś budować relacje ze swoją grupą docelową. I możesz to skutecznie robić dzięki mediom społecznościowym.

To obszar w którym możesz osiągnąć najwięcej, gdzie możesz wyprzedzić konkurencję nawet jesli ona dysponuje dużym budżetem i sztabem ludzi. Właśnie od działań budujących relacje będzie dużej mierze zależało powodzenie Twojego sklepu online i wysokość sprzedaży.  Media społęcznościowe to potęga a Ty chcąc prowadzic biznes online musisz nauczyć się z nich korzystać. I co najważniejsze możesz to wszystko robić bez wydawania wielkich sum na kampanie marketingowe.
 

 

Jeśli masz jakieś pytania lub masz jakieś propozycje lub przemyślanie - napisz je w komentarzu.

 

Wyślij zapytanie

Zapytaj o ofertę dla Ciebie

na stworzenie lub promocję sklepu


wyślij zapytanie

lub zobacz ofertę tworzenia sklepów

Komentarze

Cytuj Sebastian 2018-05-20
Warto już na samym początku pomyśleć o odpowiednich działanich marketingowych. U mnie znakomicie sprawdził się marketing smsowy, który prowadzę do tej pory poprzez platformę playsms.pl. Dzięki temu narzędziu udało nam się zbudować dużą grupę stałych i lojalnych kleintów.
Cytuj Jakby b 2018-07-20
Witam, interesuje się tematem własnego sklepu, i myślałem nad sprzedażą zagraniczna, jakie są warunki sprzedawania w całej Europie? I czy firmy kurierskie przyjmują zlecenia międzynarodowe ? Z góry dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam.

Twój komentarz

Nick *
E-mail *
Komentarz *

Zobacz także

Używamy Cookies, które będą zamieszczane w Twoim komputerze. Więcej w Polityce Prywatności. - więcej
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Dowiedz się więcej w RODO. - więcej

Newsletter
Nowości na blogu, życzenia na święta .. generalnie co u nas słychać :)
Name
Email
 
Wyrażam zgodę na wysyłanie wiadomości marketingowych oraz przetwarzanie moich danych osobowych.
 

Drogi użytkowniku,

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO), informuję że:

  • Twoje dane osobowe nie będą przekazywane odbiorcom.

  • Twoje dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowych.

  • Przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, a także do przenoszenia swoich danych osobowych tj. do otrzymania od administratora Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.

  • Masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO).

  • Twoje dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą podlegały profilowaniu.

  • Administratorem danych jest Jan Nowak z którym można się skontaktować pod adresem info@heuristic.pl.
     

Pliki Cookies

Na naszych stronach używamy technologii, takich jak pliki cookie, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach i w Internecie. Pragniemy zapoznać Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz z przepisami, które niebawem wejdą w życie, tak aby dać Ci pełną wiedzę i komfort w korzystaniu z naszych serwisów internetowych. Zapoznaj się z poniższymi informacjami przed przejściem do serwisu. Klikając przycisk „przejdź do serwisu” lub zamykając to okno zgadzasz się na postanowienia zawarte poniżej.

RODO

Z dniem 25 maja 2018 r. rozpoczyna obowiązywanie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane popularnie jako „RODO”). RODO obowiązywać będzie w identycznym zakresie we wszystkich krajach Unii Europejskiej, a więc także w Polsce i wprowadza szereg zmian w zasadach regulujących przetwarzanie danych osobowych.

Czym są dane osobowe

Dane osobowe to, zgodnie z RODO, informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. W przypadku korzystania z naszego serwisu takimi danymi są np. adres e-mail, adres IP, a w przypadku wysłania zapytania - imię i nazwisko. Dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach (np. local storage) instalowanych przez nas na naszej stronie i urządzeniach, których używasz podczas korzystania z naszych usług.

Podstawa i cel przetwarzania

Przetwarzanie danych osobowych wymaga podstawy prawnej. RODO przewiduje kilka rodzajów takich podstaw prawnych dla przetwarzania danych, a w przypadkach korzystania z naszych usług wystąpią, co do zasady trzy z nich:

  • Niezbędność przetwarzania do zawarcia lub wykonania umowy, której jesteś stroną. Umowa to, w naszym przypadku, regulamin danej usługi. Jeśli zatem zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z naszym serwisem w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy. Bez tej możliwości nie bylibyśmy w stanie zapewnić Ci usługi, a Ty nie mógłbyś z niej korzystać.

  • Niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią. Ta podstawa przetwarzania danych dotyczy przypadków, gdy ich przetwarzanie jest uzasadnione z uwagi na nasze usprawiedliwione potrzeby, co obejmuje między innymi konieczność zapewnienia bezpieczeństwa usługi, dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług i dopasowania ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach) jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Twoja dobrowolna zgoda. Jest potrzebna głównie w przypadku, gdy usługi marketingowe dostarczają Ci podmioty trzecie oraz gdy to my świadczymy takie usługi dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele muszą mieć możliwość przetwarzania Twoich danych. Udzielenie takiej zgody jest całkowicie dobrowolne, i jeśli nie chcesz, nie musisz jej udzielać. Dzięki naszemu rozwiązaniu masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie. Twoje pozostałe uprawnienia wynikające z udzielenia zgody są opisane poniżej.


Twoje dane, w ramach naszych usług, przetwarzane będą wyłącznie w przypadku posiadania przez nas lub inny podmiot przetwarzający dane jednej z dopuszczonych przez RODO podstaw prawnych i wyłącznie w celu dostosowanym do danej podstawy, zgodnie z opisem powyżej. Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania – czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy – przez czas jej wykonywania, a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora – do czasu istnienia tego uzasadnionego interesu.

Przekazywanie danych

Twoje dane będą przetwarzane przez Administratora danych osobowych oraz i Zaufanych Partnerów, którym zostaną przekazane w celach analizy. W każdym takim przypadku przekazanie danych nie uprawnia ich odbiorcy do dowolnego korzystania z nich, a jedynie do korzystania w celach wyraźnie przez nas wskazanych. Dzięki temu możemy np. lepiej dobrać najciekawsze lub najtańsze oferty dopasowane dla Ciebie. W każdym przypadku przekazanie danych nie zwalnia przekazującego z odpowiedzialności za ich przetwarzanie. Dane mogą być też przekazywane organom publicznym, o ile upoważniają ich do tego obowiązujące przepisy i przedstawią odpowiednie żądanie, jednak nigdy w innym przypadku.

Cookies

Na naszych stronach internetowych i w aplikacjach używamy technologii, takich jak pliki cookie, local storage i podobnych służących do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraz analizowania ruchu na naszych stronach. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. Twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz różne strony w Internecie.

Twoje uprawnienia

Zgodnie z RODO przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas i Zaufanych Partnerów.

Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać.

Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Uprawnienia powyższe przysługują także w przypadku prawidłowego przetwarzania danych przez administratora.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas Twoich danych osobowych zebranych w związku z korzystaniem przez Ciebie z naszej strony w celach marketingowych (obejmujących niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie Twojej aktywności na stronach internetowych) w tym ich przetwarzanie w plikach cookies itp. instalowanych na Twoich urządzeniach i odczytywanych z tych plików przez Administratora danych osobowych. Możesz w łatwy sposób wyrazić tę zgodę, klikając w przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamykając to okno. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. 

Zaufani Partnerzy

Dane osobowe o których mowy powyżej udostępniane są wyłącznie zaufanym partnerom w celach statystycznych oraz w celu realizowania dodatkowych usług dostępnych w serwisie.

Zaufanie partnerzy:

  • Google Inc. - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych
  • Yandex Metrica - w celach statystycznych, analizy danych
  • Smartsupp.com, s.r.o. - w celach świadczenia usługi chatu on-line
  • Facebook, Inc. - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych
  • Hotjar Limited - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych, w celach świadczenia usługi chatu on-line
  • CWK Spółka z o.o. spółka komandytowa - w celach realizowania usług kurierskich
  • R2G Polska Sp. z o.o. - w celach realizowania usług kurierskich
  • Poczta Polska S.A. - w celach realizowania usług kurierskich

Newsletter

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach i zakresie zgodnymi z realizacją usługi newsletter opisanej w Polityce prywatności. Jestem świadomy/a, że zgodę tą mogę w każdej chwili wycofać.”