PolskiMechanik - baza punktów usługowych

Rozmawiamy z Panem Krzysztofem Trawińskim - założycielem i właścicielem portalu PolskiMechanik.pl.


W sieci można znaleźć wiele portali o motoryzacji. Skąd pomysł na portal Motoryzacyjny?

Krzysztof Trawiński: Pomysł zrodził się prawie 2 lata temu gdy szukałem serwisu ogumienia specjalizującego się w motocyklach. Obdzwoniłem wszystkie lokalne punkty wulkanizacji w regionie jednak nie otrzymałem odpowiedz. Tak powstał pomysł na stworzenie ogromnej bazy firm motoryzacyjnych naniesionej na mapę google z podziałem na kategorie.


Czy przed uruchomieniem PM miał Pan jakąś wiedzę i doświadczenie w zarządzaniu i rozwijaniu portalu internetowego.

KT: Moja wiedza a tym bardziej doświadczenie związane z portalami internetowymi to było przysłowiowe raczkowanie. Wiele pojęć i zwrotów było dla mnie czymś zupełnie nowym a samo zarządzanie dużym portalem internetowym to niemałe wyzwanie.


Do kogo tak naprawdę kierowany jest portal? Jaka jest grupa docelowa?

KT: W portalu www.polskimechanik.pl możemy rozróżnić 3 podstawowe grupy docelowe:

  • kierowcy, użytkownicy pojazdów w Polsce
  • kierowcy użytkownicy pojazdów za granicą
  • firmy z branży motoryzacyjnej w Polsce

Rozwijanie portalu to nie łatwe zadanie. Z jakimi problemami musiał się Pan zmierzyć?

KT: Przy tak dużym przedsięwzięciu jakim jest portal PM nie sposób uniknąć problemów. Każda nowa funkcjonalność to fazy testów, zmiany decyzji oraz drobne poprawki. Okazuje się że to co według nas jest bardzo dobre dla innych może okazać się przeciętne, więc bardzo ważną sprawą jest słuchanie opinii osób postronnych a dokładniej użytkowników portalu.


Czym PM wyróżnia się wśród innych portali motoryzacyjnych?

KT: Trzy podstawowe atuty portalu to:

  • Ogromna baza punktów naniesionych na mapę google w Polsce i za granicą.
  • Porównywarka cen usług oparta na komentarzach użytkowników, dzięki której możemy określić przybliżoną cenę za naprawę naszego pojazdu
  • Kalendarz imprez motoryzacyjnych również naniesiony na mapę google, co w połączeniu z filtracją pozwala odnaleźć wszystkie interesujące nas moto-imprezy w całej Europie
 
Na rynku są setki systemów zarządzania treścią, w tym darmowe systemy open source jak Joomla czy Drupal. Pan jednak postawił na komercyjny , autorski system, nie należący wcale do najtańszych na rynku.

KT: To tak jak z budową domu. Możemy ją zlecić profesjonalnej firmie i mieć gwarancję dotrzymanych terminów oraz jakości materiałów i wykonanej usługi, lub obniżyć koszty budowy do minimum co w praktyce często oznacza dodatkowe wydatki w czasie eksploatacji.

Czy miał Pan wcześniej do czynienia z systemami CMS?

KT: Moja wiedza związana z branżą IT była znikoma, a o CMSie dowiedziałem się z internetu  gdy poważnie zacząłem rozważać opcję stworzenie portalu.


Jakie czynniki zdecydowały o tym, że spośród tak wielu systemów zarządzania treścią postawił Pan właśnie na firmę Heuristic i platformę Actualizer CMS?

KT: Szukając firmy brałem pod uwagę doświadczenie, cenę oraz czas realizacji projektu. Spośród kilkunastu firm do których wysłałem zapytanie , właśnie Heuristic odpowiedział w wyczerpujący i profesjonalny sposób na moją ofertę, podając przybliżona cenę która nie uległa zmianie podczas omawianych później szczegółów projektu.

Jak ocenia Pan możliwości platformy Actualizer? Czy pozwoliły one na realizację celów funkcjonalnych jakie chciał Pan osiągnąć w portalu?

KT: Jak najbardziej tak, i zapewniam że nie poprzestanę na wdrażaniu nowych funkcji w PM.


Czy biorąc pod uwagę Pana doświadczenie jako redaktora korzystającego z Actualizera, uważa Pan że jest to system przyjazny redaktorom?

KT: Narzędzia redagowania newsów, zarządzania forem, kreator banerów i inne, są zaawansowane a przy tym bardzo intuicyjne i łatwe w obsłudze.


Jak ocenia Pan łatwość obsługi systemu w skali 1 do 10 (10 najłatwiejszy)

KT: Dam ocenę 10, chociaż od strony redaktora brakuje mi możliwości wysłania najczęściej używanych narzędzi na pulpit główny z podglądem nowych akcji, co mam nadzieję zostanie dodane podczas następnej aktualizacji systemu.


Czy dużo czasu musiał Pan poświęcić na naukę obsługi Actualizera?

KT: Actualizer jest tak przyjaznym systemem , że praktycznie laik po krótkim szkoleniu może rozpocząć pracę z tą platformą.


Czy korzystał Pan ze szkolenia on-line?

KT: Tak , trwało on około 2 godzin.


Jak ocenia Pan sposób szkolenia na odległość?

Nie było to dla mnie pierwsze szkolenie on-line, więc mogę powiedzieć że odbyło się ono w miłej atmosferze i na wysokim poziomie. To świetne rozwiązanie w przypadku gdy obie strony dzielą duże odległości a dzięki wykorzystaniu Skype i zdalnego podglądu ekranu osoby prowadzącej szkolenie możemy poczuć się jakbyśmy znajdowali się bezpośrednio w miejscu szkolenia.


Czy myśli Pan o wdrożeniu nowych funkcjonalności?

KT: Tak, mam w rękawie jeszcze kilka pomysłów które powinny spodobać się użytkownikom portalu.


Czy jest Pan zadowolony z wybranego systemu CMS?

KT: Oczywiście, myślę że nie dałbym sobie rady w zarządzaniu portalem bez tego systemu.


Czy poleciłby Pan Actualizera osobom myślącym o własnym e-biznesie?

KT: Uważam że system CMS to niezastąpione narzędzie w e-biznesie, a sam Actualizer jest jego najlepszym przykładem.


Jak ocenia Pan współpracę z Heuristic? Czy poleciłby Pan tą firmę znajomemu myślącemu o własnym serwisie www lub portalu?

KT: Powinien mnie Pan zapytać ilu osobom już poleciłem firmę Heuristic? :D 


A ilu osobom nas Pan polecił?

KT: Na pewno kilku osobom , które myślały o własnych stronach www z dwiema macie Państwo stały kontakt. Również kilku osobom zaprezentowałem Państwa system CMS, który pozytywnie został odebrany wśród znajomych interesujących się informatyką i tworzeniem stron www.


Jakich rad udzieliłby Pan osobom, które myślą o otworzeniu własnego e-biznesu?

KT: Zdajmy się na rady fachowców w sprawach które w przyszłości mogą zaważyć na powodzeniu projektu. Postawmy sobie realne cele i z uporem je realizujmy. Słuchajmy opinii osób zainteresowanych tematem, bądźmy otwarci na wszelkie pomysły i propozycje.


Czy jest Pan zadowolony z możliwości SEO jakie posiada Actualizer?

KT: Tak, możliwości są spore - dynamicznie zarządzane tagi, którymi można dowolnie manipulować, sitemapa dla Google, dedykowane narzędzie e-Spy, które może działać równolegle z Google Analitics.

Obecnie trwają prace nad nowymi funkcjonalnościami . Czy zdradzi Pan co nowego zostanie uruchomione w ciągu najbliższych miesięcy?


KT:
Mogę uchylić rąbka tajemnicy.
Jedną z głównych funkcji portalu, jest szybkie wyszukanie interesującego nas punktu w danym regionie. Dzięki uruchomionej wkrótce funkcji geolokalizacji otrzymamy informację o najlepszych promocjach i wyprzedażach w naszej okolicy np. napełnienie klimatyzacji 100 pln (2 km do celu), lub wymiana opon 50pln (3 km do celu).


Adres serwisu: http://www.polskimechanik.pl


Komentarze

Cytuj Zbyszek K. 2011-09-15
Dobra robota Panie Krzysztofie z tym portalem. Gratulacje. I ciekawy wywiad. Pozdrawiam

Twój komentarz

Nick *
E-mail *
Komentarz *
Wynik jako liczba *

Zobacz także

Cookies

Strona używa Cookies. Więcej w Polityce Prywatności. - więcej

Newsletter
Nowości na blogu, życzenia na święta .. generalnie co u nas słychać :)
Imię
Email
 
Akceptuję politykę prywatności