Jak zbudować pozytywny wizerunek firmy

Jak zbudować pozytywny wizerunekTo jak potencjalni klienci postrzegają daną firmę wpływa na wytworzenie w świadomości społecznej pewnego jej obrazu. Wśród klientów firma może mieć pozytywny wizerunek, jak i negatywny. Istnieje także opcja, że będzie on obojętny, czyli ciężko będzie firmę zakwalifikować jako wartą poznania lub nie wartą. W praktyce oznacza to, że klienci nie mając na temat przedsiębiorstwa żadnej wiedzy nie zauważą jej produktów.

Towary czy usługi wytwarzane przez przedsiębiorstwa nieznane, nie będą rozważane najczęściej przy zakupie, nawet jeśli ich jakość jest bardzo dobra - gdyż nikt nie chce wydawać pieniędzy w ciemno. Niezwykle istotne w współczesnym świecie jest odpowiednie wypromowanie firmy i stworzenie jej pozytywnego wizerunku oraz korzystnej reputacji. Stworzenie pozytywnego wizerunku nie tylko zbuduje spójny i atrakcyjny obraz przedsiębiorstwa, ale także sprawi, że będzie ono wyróżniało się wśród konkurencji.

Co jest konieczne aby stworzyć pozytywny wizerunek

Aby stworzyć korzystny obraz firmy w oczach klientów konieczne jest zatem:
  1. Zaakcentowanie specyfiki przedsiębiorstwa, stworzenie spójnej tożsamości i sprawnego systemu komunikacji w firmie.

    Firma postrzegana jest zarówno na podstawie elementów identyfikacji wizualnej (takich jak nazwa firmy, logo, barwy firmowe czy wygląd materiałów reklamowych), jak i kwestii kontaktów niewizualnych ( jak na przykład sposób nawiązywania i utrwalania kontaktów, zachowanie pracowników firmy, czy też opinie krążące o firmie). Bardzo ważne w tym aspekcie będzie także to, w jaki sposób instytucja komunikuje się z otoczeniem - czy kontakty te są profesjonalne, zrozumiałe, ukierunkowane na zrozumienie potrzeb konsumentów.

  2. Określenie do jakich grup kierowane są produkty lub usługi firmy i podejmowanie prób trafienia do nich za pomocą różnych środków i metod.

    Aby zaspokoić potrzeby klientów, trzeba je pierwsze poznać. Nie można więc pozwolić na to, aby firma żyła własnym życiem, oderwana od tego czego oczekują od niej potencjalni kontrahenci. Firma musi wyróżniać się z otoczenia, w innym przypadku pozostanie niezauważone. Nie mniej ważny jest prosty i jasny jej przekaz - jeśli będzie trudny do zrozumienia, część klientów może się zniechęcić i mieć wątpliwości co do niejasnych aspektów.

  3. Określenie jakie działania będą podejmowane, aby tworzyć, wzmacniać i chronić pozytywny obraz przedsiębiorstwa. Nie wystarczy jednorazowo zainwestować w działania reklamowe ani poświęcić na promocję skromnych środków. Tworzenie pozytywnego wizerunku to ciągła praca, przynosząca jednak zdecydowanie zadowalające efekty i zyski finansowe.
     

Firmy o których źle się mówi

W przypadku firmy, która jest niekorzystnie postrzegana na rynku, konieczne będzie całościowe przeobrażenie zmiany wizerunku i tożsamości. Nie jest to zadanie łatwe, ponieważ trudno jest odbudować raz stracone zaufanie i zmienić negatywny obraz funkcjonujący w świadomości społecznej. Warto rozważyć czy lepiej będzie podjąć próbę odbudowanie złej reputacji firmy, czy też lepiej zainwestować w próbę stworzenia jej nowego, korzystnego obrazu.

Niezwykle istotne dla każdej firmy jest posiadanie szerokiego grona zadowolonych odbiorców. Ich satysfakcja jest efektem tego jak są traktowani i jakiej jakości produkty/usługo mają okazję nabyć. Pozytywne opinie są swoistym odbiciem naszej firmy w oczach innych ludzi. Jak wiadomo - nie tylko to co firma o sobie sama mówi, ale szczególnie to, co mówią o niej inni - wpływa na to jak jest postrzegana. Jeśli zasłużyliśmy sobie na zadowolenie odbiorców i funkcjonuje o nas wiele korzystnych opinii, nie musimy się obawiać, że zaszkodzi nam jakaś plotka nie poparta faktami.

Przedsiębiorcy doceniający rolę wizerunku bardzo szybko utrwalają się w swoim przekonaniu. Ci natomiast, którzy z tego etapu rozwoju rezygnują, muszą szybko weryfikować poglądy - wymusza to istniejąca na rynku konkurencja. Korzystny obraz firmy, pozytywne opinie, a także utrwalona tożsamość z pewnością pomoże firmie zaistnieć na rynku, zyskać szerokie grono odbiorców i zainteresowanie wielu potencjalnych kontrahentów.

 

Autor: Agnieszka

Komentarze

Twój komentarz

Nick *
E-mail *
Komentarz *
Wynik jako liczba *

Zobacz także

Cookies

Strona używa Cookies. Więcej w Polityce Prywatności. - więcej

Newsletter
Nowości na blogu, życzenia na święta .. generalnie co u nas słychać :)
Imię
Email
 
Akceptuję politykę prywatności