Sklep internetowy jako przykład e-biznesu

Sklep internetowy jako przykład e-biznesuSklep internetowy jest alternatywą dla sklepu funkcjonującego stacjonarnie. Nie zawsze jest to sklep tylko i wyłącznie działający w społeczności internetowej - nierzadko łączy w sobie aspekt firmy stacjonarnej i internetowej.

Internet daje dużo swobody w działaniu, ułatwia procesy sprzedażowe, nie tworzy ograniczeń czasowych ani geograficznych. Możemy w ciągu kilku minut, bez wychodzenia z domu, nabyć określony przedmiot nawet ze sklepu znajdującego się poza granicami kraju w którym jesteśmy.

Posiadanie sklepu internetowego pozwala ograniczyć koszty (przeznaczone w tradycyjnym jego funkcjonowaniu np. na wynajęcie lokalu, czy zatrudnienie obsługi) oraz kierować swoje produkty/usługi do szerokiego grona odbiorców.



 

Główne korzyści ze prowadzenia sklepu internetowego

Do najważniejszych korzyści wynikających z prowadzenia własnego sklepu typowo internetowego zaliczymy:

  1. Redukcję nakładów finansowych przeznaczanych zazwyczaj na kwestie związane z wyposażeniem wnętrza sklepu, zatrudnieniem sprzedawców, wynajęciem lokalu. Odpadają ponad to problemy związane z  magazynowaniem towaru - jeśli powierzchnia sklepowa nie jest wymagana, nie ma także ograniczenia powierzchni magazynowej. Można przecież oferować kupującym rzeczy, których nie ma w magazynie - w razie ich zainteresowania dostawca stosunkowo szybko je dostarczy.

  2. Wygoda zakupów - zakupy w Internecie dają pewnego rodzaju przewagę nad tradycyjnym sposobem ich dokonania. W komfortowych warunkach, bez wychodzenia z domu i tłoczenia się w sklepie możemy zamówić wszystkie przedmioty. Na przesyłkę zazwyczaj nie musimy długo czekać, zdarza się, że zamówiony towar dociera do Klienta już na następny dzień.

  3. Nieograniczona czasowo możliwość dokonania zakupów i przeglądania asortymentu sklepu - stronę internetową sklepu internetowego można przeglądać w dowolnym czasie, a nie tak jak w przypadku stacjonarnego sklepu w określonych godzinach. Klient nie musi dopasować się do niewygodnych godzin otwarcia, ma możliwość zrobienia zakupów w dowolnym czasie.

  4. Brak ograniczeń w dotarciu do Konsumentów - sklepy stacjonarne zazwyczaj działają w obrębie określonego obszaru. Inaczej jest w sklepie funkcjonującym w Internecie - tutaj przy pomocy prawidłowo wykorzystanych narzędzi e-marketingu możliwe jest dotarcie nawet do odległych przestrzennie osób. Z pomocą przychodzi pozycjonowanie i optymalizacja strony, e-mail marketing, czy marketing wirusowy. Narzędzia promocyjne dają wielkie pole do popisu i firmy funkcjonujące w Internecie muszą się nimi posiłkować. W przeciwnym razie klienci ich zwyczajnie nie zauważą.

  5. Stały kontakt z klientem - Internet daje nam możliwość podjęcia działań niemożliwych do wykonania w tradycyjnym handlu. Trudno bowiem wyobrazić sobie ekspedientkę otwierającą sklep o godzinie 23:00 tylko po to, aby Klient mógł poprzeglądać produkty i towary. W sklepie internetowym nie jest to żadna bariera - klient nie tylko decyduje kiedy i gdzie przegląda asortyment sklepu, ale także na bieżąco może kontaktować się z obsługą sklepu i zazwyczaj w bardzo szybkim czasie liczyć na odpowiedź. Należy pamiętać, że często o zakupach przez Internet decyduje wygoda - zakładając sklep internetowy trzeba wychodzić w tej kwestii naprzeciw Konsumentom i starać się zaspokajać ich potrzeby - w szczególności dotyczące łatwego przekazu informacji i szybkiej komunikacji.

Sklep internetowy a ograniczenia?

Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, gdyż związane jest to w znacznej mierze ze specyfiką działalności. Nieco inaczej funkcjonuje bowiem internetowy sklep odzieżowy, a inaczej internetowy sklep meblowy. Istnieje grupa internautów, którzy nie są przekonani do tej formy robienia zakupów - czy to ze względu na obawy przez dokonaniem przelewu internetowego, nieuczciwym sprzedawcą, czy też długim czasem oczekiwania na zakupiona rzecz. Nie jest to jednak duża grupa osób.

Faktem jest, że Internet jest coraz bardziej powszechnym sposobem komunikacji i ułatwia funkcjonowanie w dzisiejszym świecie. Coraz więcej osób przelewów internetowych nie określa w kategoriach niebezpiecznych, a ułatwiających życie. Przed nieuczciwym sprzedawcą bardzo łatwo również można się uchronić - chociażby czytając o nim opinie, czy przeglądając komentarze dotychczasowych jego Klientów.

Czas oczekiwania na przedmiot zależy od wielu czynników, nie mniej jednak szanujące się sklepy dbają o to, by był możliwie najkrótszy a sama przesyłka właściwie zabezpieczona i odporna na ewentualne uszkodzenia podczas transportu. Nie da się ukryć, że wadą sklepu internetowego jest to, że określonego produktu nie można dotknąć i osobiście zobaczyć - dlatego tak ważne jest optymalne opisanie danego przedmiotu i jego przedstawienie za pomocą zdjęć.
 

Autor: Agnieszka

Komentarze

Twój komentarz

Nick *
E-mail *
Komentarz *

Zobacz także

Używamy Cookies, które będą zamieszczane w Twoim komputerze. Więcej w Polityce Prywatności. - więcej
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Dowiedz się więcej w RODO. - więcej

Newsletter
Nowości na blogu, życzenia na święta .. generalnie co u nas słychać :)
Name
Email
 
Wyrażam zgodę na wysyłanie wiadomości marketingowych oraz przetwarzanie moich danych osobowych.
 

Drogi użytkowniku,

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO), informuję że:

  • Twoje dane osobowe nie będą przekazywane odbiorcom.

  • Twoje dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowych.

  • Przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, a także do przenoszenia swoich danych osobowych tj. do otrzymania od administratora Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.

  • Masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO).

  • Twoje dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą podlegały profilowaniu.

  • Administratorem danych jest Heuristic.
     

Pliki Cookies

Na naszych stronach używamy technologii, takich jak pliki cookie, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach i w Internecie. Pragniemy zapoznać Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz z przepisami, które niebawem wejdą w życie, tak aby dać Ci pełną wiedzę i komfort w korzystaniu z naszych serwisów internetowych. Zapoznaj się z poniższymi informacjami przed przejściem do serwisu. Klikając przycisk „przejdź do serwisu” lub zamykając to okno zgadzasz się na postanowienia zawarte poniżej.

RODO

Z dniem 25 maja 2018 r. rozpoczyna obowiązywanie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane popularnie jako „RODO”). RODO obowiązywać będzie w identycznym zakresie we wszystkich krajach Unii Europejskiej, a więc także w Polsce i wprowadza szereg zmian w zasadach regulujących przetwarzanie danych osobowych.

Czym są dane osobowe

Dane osobowe to, zgodnie z RODO, informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. W przypadku korzystania z naszego serwisu takimi danymi są np. adres e-mail, adres IP, a w przypadku wysłania zapytania - imię i nazwisko. Dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach (np. local storage) instalowanych przez nas na naszej stronie i urządzeniach, których używasz podczas korzystania z naszych usług.

Podstawa i cel przetwarzania

Przetwarzanie danych osobowych wymaga podstawy prawnej. RODO przewiduje kilka rodzajów takich podstaw prawnych dla przetwarzania danych, a w przypadkach korzystania z naszych usług wystąpią, co do zasady trzy z nich:

  • Niezbędność przetwarzania do zawarcia lub wykonania umowy, której jesteś stroną. Umowa to, w naszym przypadku, regulamin danej usługi. Jeśli zatem zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z naszym serwisem w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy. Bez tej możliwości nie bylibyśmy w stanie zapewnić Ci usługi, a Ty nie mógłbyś z niej korzystać.

  • Niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią. Ta podstawa przetwarzania danych dotyczy przypadków, gdy ich przetwarzanie jest uzasadnione z uwagi na nasze usprawiedliwione potrzeby, co obejmuje między innymi konieczność zapewnienia bezpieczeństwa usługi, dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług i dopasowania ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach) jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Twoja dobrowolna zgoda. Jest potrzebna głównie w przypadku, gdy usługi marketingowe dostarczają Ci podmioty trzecie oraz gdy to my świadczymy takie usługi dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele muszą mieć możliwość przetwarzania Twoich danych. Udzielenie takiej zgody jest całkowicie dobrowolne, i jeśli nie chcesz, nie musisz jej udzielać. Dzięki naszemu rozwiązaniu masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie. Twoje pozostałe uprawnienia wynikające z udzielenia zgody są opisane poniżej.


Twoje dane, w ramach naszych usług, przetwarzane będą wyłącznie w przypadku posiadania przez nas lub inny podmiot przetwarzający dane jednej z dopuszczonych przez RODO podstaw prawnych i wyłącznie w celu dostosowanym do danej podstawy, zgodnie z opisem powyżej. Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania – czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy – przez czas jej wykonywania, a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora – do czasu istnienia tego uzasadnionego interesu.

Przekazywanie danych

Twoje dane będą przetwarzane przez Administratora danych osobowych oraz i Zaufanych Partnerów, którym zostaną przekazane w celach analizy. W każdym takim przypadku przekazanie danych nie uprawnia ich odbiorcy do dowolnego korzystania z nich, a jedynie do korzystania w celach wyraźnie przez nas wskazanych. Dzięki temu możemy np. lepiej dobrać najciekawsze lub najtańsze oferty dopasowane dla Ciebie. W każdym przypadku przekazanie danych nie zwalnia przekazującego z odpowiedzialności za ich przetwarzanie. Dane mogą być też przekazywane organom publicznym, o ile upoważniają ich do tego obowiązujące przepisy i przedstawią odpowiednie żądanie, jednak nigdy w innym przypadku.

Cookies

Na naszych stronach internetowych i w aplikacjach używamy technologii, takich jak pliki cookie, local storage i podobnych służących do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraz analizowania ruchu na naszych stronach. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. Twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz różne strony w Internecie.

Twoje uprawnienia

Zgodnie z RODO przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas i Zaufanych Partnerów.

Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać.

Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Uprawnienia powyższe przysługują także w przypadku prawidłowego przetwarzania danych przez administratora.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas Twoich danych osobowych zebranych w związku z korzystaniem przez Ciebie z naszej strony w celach marketingowych (obejmujących niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie Twojej aktywności na stronach internetowych) w tym ich przetwarzanie w plikach cookies itp. instalowanych na Twoich urządzeniach i odczytywanych z tych plików przez Administratora danych osobowych. Możesz w łatwy sposób wyrazić tę zgodę, klikając w przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamykając to okno. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. 

Zaufani Partnerzy

Dane osobowe o których mowy powyżej udostępniane są wyłącznie zaufanym partnerom w celach statystycznych oraz w celu realizowania dodatkowych usług dostępnych w serwisie.

Zaufanie partnerzy:

  • Google Inc. - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych
  • Yandex Metrica - w celach statystycznych, analizy danych
  • Smartsupp.com, s.r.o. - w celach świadczenia usługi chatu on-line
  • Facebook, Inc. - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych
  • Hotjar Limited - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych, w celach świadczenia usługi chatu on-line
  • CWK Spółka z o.o. spółka komandytowa - w celach realizowania usług kurierskich
  • R2G Polska Sp. z o.o. - w celach realizowania usług kurierskich
  • Poczta Polska S.A. - w celach realizowania usług kurierskich

Newsletter

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach i zakresie zgodnymi z realizacją usługi newsletter opisanej w Polityce prywatności. Jestem świadomy/a, że zgodę tą mogę w każdej chwili wycofać.”